Gönderen Konu: Perhidrol Karışımı  (Okunma sayısı 3223 defa)

Çevrimdışı nuriozdas

  • Kıdemli
  • ****
  • İleti: 156
  • Ünsüz
Perhidrol Karışımı
« : 23 Şubat 2013, 08:36:51 »
Her zaman perhidrolü eczaneden alıyorum hidrojen peroksit oranı %20 herzamanda 5 dakikaya 5x10 plaketi çıakrtabiliyordum yine gittim eczaneden perhidrol aldım %20 bu sefer bir türlü plaket erimiyor  eczaneden aldığım perhidrolden şüphelenmeye başladım bu sefer gittim kuaförden perhidrol aldım bu arada 1litresi 5tl çok ekonomik fiyatını duyunca çok şaşırdım bu güne kadar bana kazık atmışlar kazık yemişim onu anladım kuaförden aldığım perhidrolde hidrojen peroksit oranı %50 yazıyor ben ne yaptıysam yine bakırı eritemedim şuan kara kara düşünüorum... :) ne yapacam ben yaa :)  düşün düşün aklıma bir soru işareti daha geldi bakıra çok fazla mı ısı uyguluyorum acaba??

buarada elimdeki bu beyazlık ne zamana kadar çıkar çok fazla uğraştım bugün.. :)
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2013, 10:40:57 Gönderen: nuriozdas »
///////http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/58152_516495688410302_1699922658_n.jpg

Çevrimiçi RaMu

  • Emektar
  • *****
  • İleti: 866
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #1 : 23 Şubat 2013, 08:57:36 »
  Geçmiş olsun perhidrole dikkat etmek lazım fena yakar, 2-3 güne geçer. Perhidrol tuzruhu ben gözkararı karıştırıyorum, hertürlü oranda bakırı eritiyor ben anlam veremedim, elimde kuaförlerin kullandığı perhidrol var, sorun çıkmadı hiç. Bakırı ısıtmakla asite atınca erimesi arasında pek bir ilişki yok, yalnız ütü yapmadan önce ince zımpara ile plaketi zımparalayınca daha iyi erime sağlanıyor.

Çevrimdışı nuriozdas

  • Kıdemli
  • ****
  • İleti: 156
  • Ünsüz
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #2 : 23 Şubat 2013, 09:07:30 »
herzaman yaptığım şey bende anlam veremedim en 15 dakka bastırarak ütüledim acaba ondanmıdır diye düşündüm diğer bir ihtimalde plaket adii olabilir diyede düşünüyorum elimde bir plaket daha var tekrar ütülücem bakalım sonuç ne olacak..
///////http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/58152_516495688410302_1699922658_n.jpg

Çevrimdışı baykoyu

  • Müdavim
  • ***
  • İleti: 71
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #3 : 23 Şubat 2013, 09:16:54 »
eczanelere güven olmuyo fazla sattıkları malzeme olmadığı için uzun süre beklemiş oluyo hocam buda bozulmaya sebebiyet veriyo sanırım benimde başıma gelmişti. uzun zamandır kimya firmalarından alıyorum adamlar kendisi yapıyo sanırım  ;D ;D biraz fazla etkili oluyo ama ona göre bi karışımla güzel sonuç veriyor. elinizde yarın akşama geçer sanırım.

Çevrimdışı nuriozdas

  • Kıdemli
  • ****
  • İleti: 156
  • Ünsüz
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #4 : 23 Şubat 2013, 09:28:55 »
aldığım plaketin bakır kısmında bir sorun olabilirmi erime için daha fazlamı perhidrol kullmalıyım acaba ?
herzaman ki 3e1 karışım işe yaramıyor aslında ben perhirol ve tuzruhu karışımında bir sorun aramıyorum artık.. bugün 3 yerden tuzruhu ve 2 eyrdende perhidrol aldım.. beni düşündüren plaketn bakırında bir sorun olabilir nasıl bir sorun olabilir bakır oluşumuyla ilgili teknik bilgim olmadığı için bir yorum yapamıyorum veyahutta bakıra uzunsüre vee fazla ısı uyguuyorum ondan olablir mi diyede düşünüyorum.. 3.denememi gece yapacam inşALLAH bu ilginç sorunun sebebini bugün çözecem.

elimdeki beyazlığın yarın yada öbürsügün geçebilir olmasıda sevindirici  :))
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2013, 09:32:45 Gönderen: nuriozdas »
///////http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/58152_516495688410302_1699922658_n.jpg

Çevrimdışı ento

  • Müdavim
  • ***
  • İleti: 57
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #5 : 23 Şubat 2013, 10:15:32 »
Eczaneden kesinlikle perhidrol almayın... Kuaför malzemeleri satan yerlerden 1 KG'sunu 5 ile 10 TL arasında alabilirsiniz. 3'te 1 karışım oranına biraz da sıcak su eklenirse daha hızlı bakır eritme işlemi oluyor.  Baskı yapılacak plaketi ben tel bulaşık süngeri ile ovalayıp baskıyı sonra yapıyorum. Gayet iyi sonuçlar aldım. Son bir uyarı eritme işlemini açık havada yapın.

Çevrimiçi RaMu

  • Emektar
  • *****
  • İleti: 866
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #6 : 23 Şubat 2013, 10:53:13 »
Evet eritme işlemini kesinlikle AÇIK HAVADA yapın ki böyle yapıyorsunuzdur zaten. Ben çat pat kimya bilgimle şukadarını söyleyebilirim, bakır Cu bildiğimiz metal, metaller asitle tepkimeye girebilir (sonucunda birşeyler oluşur tabi ama ne oluşur ezbere net söyleyemem,  şimdilik lazımda değil bizim için atık oluyor bu) birde bakırı mesela ateşte ısıtın ocak üzerinde, hatta uygun ısı ve sürede ütü ilede olur herhalde bu tepkime sonucu herhalde bakıroksit oluşur, (bakınız evde güneş pili yapımı- home made solar cell) parantez içinde bahsettiğim gibi bu artık metal değil hatta bir yarıiletken herhalde bununla bakırı birleştirip bir güneş paneli hücresi yapılıyor, peki ne alaka şimdi bu olay ben bir tahmin ile ısıstma sonucu bakıroksit ile plaketi kapladığınızı ve yine bir tahmin olarak bu bakıroksit kaplamanın belki asit karışımımızla tepkimeyi önlediğini atıyorum özellikle söylüyorum atıyorum bu sadece uçuk bir yaklaşımdır içimde kalmasın diye yazdım. Neyse ciddi düşünürsek hazırladığı karışıma hiç ütü vs. yapmadığın bakır plaketten bir parça daldır eritmesi lazım doğal olarak bu seyede ütü ile bir alakası varmı anlamış oluruz. Hani desekki elindeki perhidrol sahte sana su satmışlar o zaman nasıl olduda bendeki perhidrolün alimi yaktığı beyazlaştırdığı gibi senin sahte diyeceğimiz perhidrolde aynı etkiyi yapıyor, bence perhidrolde sorun yok, şimdi tuzruhu yerine sana su satmışlar desek ki bu benim başıma hiç gelmedi böyle bir olayda duymadım, o zaman elindeki tuzruhunu test etmenin bir yolunu bulmalı, ha birde şu var elindeki plaketin üzerini birşeyle kaplamışlar etiket mesela bunlar çok düşünceli adamlar sen kullanacağın zaman bu etiketi söküyorsun ve kullanacağın zamana kadar bakır hava ile temas edip oksitlenmiyor, olabilirmi? nereden aklıma geldi şu pozitif20 gibi işlemlerde kullanılan bir plaket var vidyolarda adamlar ellerindeki plaketin üzerinden bir etiket söküyorlar ama bunun farklı bir plaket yapısı olabileceğini ve muhtemelen daha pahalı olduğunu düşünüyorum ve izlediğim tüm vidyolar yabancıydı Türkiye de kullanımını bilmiyorum, neyse çok atıp tuttum kusura bakma ama bence çok basit bir problemin var ama nedense bunu göremiyoruz.

Çevrimdışı baykoyu

  • Müdavim
  • ***
  • İleti: 71
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #7 : 23 Şubat 2013, 12:17:18 »
Tuz ruhu da büyük bir etken hocam perhidrol  aynı fakat tuz ruhu farklı kullandığımda çok değişik sonuçlar aldım en son klorak markalı olanda sabit kaldım sıkıntısız :D

Çevrimiçi mehmet

  • Emektar
  • *****
  • İleti: 793
  • Tasarruf eledilemeyecek tek şey zamandır.
Re: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #8 : 23 Şubat 2013, 14:28:05 »
Bakır direkt olarak tuzruhunda erimez. Bununla ilgili
bilgiler picproje de ve diğer internet sitelerinde mevcut.

Ben markette satılan %20 oranlı tuzruhuna bir miktar
peroksit (oran göz kararı ama 1 e 1 den cok daha az.)
ilave ediyorum. 5 dakika altında eriyor plaket. Pcb'de
yol aralarında cok fazla boş alan bırakmamaya
çalışıyorum. Bu alanları gnd yapıyorum. Yoksa ince
yollar eriyor diğer boş alanların erimesini bekkerken.

Bu adara  perhidrol ve tuzruhu peridrol karışımı saklamak
çok tehlikeli. Zira yarım litre kadar evimde sonra kullanmak
üzere sakladığım bu karışım pet içinde resmen infilak etti.

Bu karışım oranlarında asit oranı (tuzruhu, nitrik asit için)
yüksek olursa bakır erimiyor, %20 asit oranı uygun. Bir
miktar da perhidrol bu iş için yeterli. İstanbul Tahtakale' de
kimyasal ürün satan yerlerde tuzruhu, perhidrol uygun
fiyatla bulunabiliyor.

En uygun asitin de sülfürik asit
(H2SO4) olmaktadır. Oksijen içeren asitler ile bakır
tepkimeye girmektedir. Bu durumda perhidrole gerek
kalmaz.
"Bir mum diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez'' Mevlânâ

Çevrimdışı Mr.Java

  • Emektar
  • *****
  • İleti: 752
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #9 : 23 Şubat 2013, 16:18:34 »
%20lik perhidrolu diker kafaya içerim ben  ;D alacaksan %80 gibi rakamlar almalısın.Ben saf tuzruhu ve %80 perhidrolde 3-1 oranla 1dk gibi bir sürede 15x15cm pcb çok rahat çıkarıyorum.Zaten bakır eridiğinde tamamen koyu yeşile bürünüyor asidin rengi.Ama dikkatli ol %80 yolları dahi eritir.Denemelerini bazı küçük pcblerde yap sonra geç derim ben.Su katarakta tepkime süresini uzatabilirsin.

Çevrimdışı Seckin ALAN

  • Kıdemli
  • ****
  • İleti: 316
  • Sabır,şükür,tevazu.
    • Seçkin
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #10 : 23 Şubat 2013, 21:42:25 »
Tuzruhunu koy PCB'yi içine at köşesinden yavaş yavaş perhidrolü dök, arada salla tabi tepkime hızını yeterli buluyorsan,
ki hassas devrelerde sabır etmek en güzeli, perhidrolü kesip sallamaya alabilirsin. Mümkünde rüzgarı soluna veya sağına al ki çıkan gaz uçup gitsin.

Perhidrol yanıkları için bir sonraki denemenizde eldiven kullanabilirsiniz :), Kuaförlerdeki Perhidroller oldukça işgörür :)
Kar taneleri ne güzel anlatıyor, birbirlerine zarar vermeden de yol almanın mümkün olduğunu.. Mevlana

Çevrimdışı selvi

  • Emektar
  • *****
  • İleti: 879
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #11 : 24 Şubat 2013, 00:42:33 »
Ben %99 perhıdrol kullanıyorum. Tuz ruhu %30.
1 olçek perhidrol. 2 ölçek tuz ruhu. Bazen tepkime hızlı olursa 2 veya 3 ölçek su da kullanıyorum. Kaynar su kullanıyorum.
Denemelerle uygun ölçek bulunabilir.
Bazen soğuktan dolayı da tepkime geç başlayabilir ve yavaş ilerler. Bunun için tepkime kabını sıcak su dolu kabın içine koyabilirsiniz.
Çözüm oluyor.
Ütüleme işlemi 2 ya da 3 dakikalık iştir. Fazla sürerse tekrar boyayı kaldırabilir. Her tarafa ütüyle bastırdığınızdan emin olmalısınız. Ütü çok sıcaksa plaketin üstüne ek olarak bir A4 kağıdı koyun. Plaketi yanmaktan korur.
Ütüden sonra biraz soğumaya bırakın plaketi. soğuduktan sonra ılık suyun içine atın plaketi. Kağıt kalkar. Geriye toner kalır.
Aslında iş çok basit. Yapın bir şekilde oluyor. El alışkanlığı kazanıyorsunuz. Nerde ne yapmanız gerektiğini daha iyi anlarsınız.
Saygılar.
Yaşam anlamlandırıldıkça kutsaldır....

Çevrimdışı nuriozdas

  • Kıdemli
  • ****
  • İleti: 156
  • Ünsüz
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #12 : 24 Şubat 2013, 05:18:03 »
Arakadaşlar yorum yapan deneyimleini paylaşan herkese teşekkür ediyorum sorun çözülmüştür.
buradaki markalalara savaş açmadım yanlış anlaşılmasın belkide benim hatam hypo ile tuz ruhunu aynı kefeye koyduğumdandır. gittim garanti olsun diye züerinde tuz ruhu yazan en ucuz olan imaj tuzruhunu aldım erimeyen bakır eriyip buhar oldu sanki :)) buda benim dün yaşadığım bir deneyimim hypo ile tuzruhunu karıştıran arkadaşlara örnek olsun.. bana maliyeti 15 liaraya maloldu :)



buarada kuaförden aldığım perhidrol oranı %50  imaj tuzruhunun kapağı ile 1e1 akrışım bile yetiyor haberiniz olsun
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2013, 05:19:10 Gönderen: nuriozdas »
///////http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/58152_516495688410302_1699922658_n.jpg

Çevrimdışı pisayisi

  • Profesyonel Üye
  • *****
  • İleti: 1205
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #13 : 24 Şubat 2013, 06:10:31 »
Çamaşır suyu ile devre soyulmuyormuş bunu da tecrübe eden biri çıktı şükür ;D Masada birşey dikkatimi çekti kola şişesine bir kimyasal koymuşsunuz; amaan dikkat siz şişede ne olduğunu bilirsiniz , ancak bir başkası bilemez ardından allah korusun yemek borusu mahvolur bilmeyen kişinin.
Murat

Çevrimiçi RaMu

  • Emektar
  • *****
  • İleti: 866
Ynt: Perhidrol Karışımı
« Yanıtla #14 : 24 Şubat 2013, 06:25:46 »
neyse çok atıp tuttum kusura bakma ama bence çok basit bir problemin var ama nedense bunu göremiyoruz.
problemin gerçekten görülemeyecek kadar basitmiş, tuzruhu yerine çamaşırsuyu kullanıyormuşun, geçmiş olsun. Bu arada pisayısının bahsettiği olay gerçekten önemli ben sünnet olan çocuğa perhidrol döken adam, çocuğuna su diye tuzruhu içiren kadın biliyorum şişeler önemli aman  DİKKAT EDİN hemde çok  DİKKAT EDİN, hatta babamda traş sonrası yüzüne az kalsın perhidrol sürüyordu buraya sayfalarca DİKKAT EDİN yazsam yeridir.