16X32 RGB Panel hakkında

Başlatan Mucit23, 10 Ekim 2014, 10:56:41

Mucit23

Galiba Arduino kütüphanelerindede Bit Angle Modulation denen yöntem kullanılmış. Çünkü oradaki kodlarıda incelediğimde her seferinde Tim preload değerini hesaplıyordu. Bu gözüme çarpmıştı açıkçası.

O linkte 3. sayfada bayağı ayrıntılı bir şekilde anlatılmış. Mantığı az çok aklıma yattı. Fakat çoklu kanallarda nasıl uygulanacağını ve anlayamadım.

Birde şunu merak ettim.Aşağıdaki linkteki mesajımda bir örnek yapmıştım. Çalışması çok iyiydi.
https://www.picproje.org/index.php/topic,55627.msg428099.html#msg428099
Yaptığım işi kısaca açıklamak gerekirse 8Bit PWM sinyali üretmek için 0-255 arası sayan bir döngü kuruyoruz. Sonra döngü değeri ile duty değerini karşılaştırıp döngü değeri duty değerinden küçük olduğu sürece ilgili pine 1, döngü>=duty olduktan sonra ilgili pine 0 yolluyorduk. 8Bit için bu işlemi 255 kere, 6 bit içinde 64 kere tekrarlamak gerekiyor. Bu şekilde Shift registerden pwm üretmiştim.

Şimdi bu yöntemin çalışması ile @böcek in verdiği linkteki anlatılan yöntemde performans açısından bir fark varmı. Oradada yapılan işlem doğrudan gönderilecek olan duty değerlerinin bit yada basamak değerinde tick kadar 0 yada 1 göndermek değilmi?

STM32F4 kullanmak istemiyorum ama performanstan dolayı sürekli elim kayıyor. PWM uygulama işinde ne yaptıysam titremeyi önleyemedim. Pek aklıma yatmadı o iş.

Aklımda STM32F4 ile 1. yöntem yani yukarıda anlattığım yöntem üzerinde çalışma yapmak var şuanda. 8 bit beklentim zaten yok olursa 6 bit yapabilirsem mükemmel olur. Optimizasyonlar üzerinde çalışmalıyım. 

Alıntı YapZaten hazırı olan bir şey için bu kadar konuştuktan sonra yapılmışı uygulamakla yetinmemeli derim.
Beni kamçılayanda bu zaten :)

RaMu

İki yöntem arasında fark var,
ETE bundan bahsetmiş,
Alıntı yapılan: ete link=http://etepic.com/index.php/topic,723.msg7535.html#msg7535
.
.
.
Frekansı 100 Hz olan bir sinyalde peryot başına 256 kesme (0-255) gerekmektedir. Bu durumda 1 sn de 256*100=25.600 kesme ile bu iş helledilebilmektedir. Gerçekten kesme sayısı çok fazla. Bu kadar kesme ile sistemde göz kırpışmaların olmaması imkansız hale gelmektedir.
.
.
.
Bu sistemin asıl avantajı bir peryotta 8 kesme ile halledilebilmesidir. Dolayısıyla 100 hzlik sinyal için toplm 800 kesme gerekmektedir. 25600'e karşılık 800 kesme epeyce büyük bir fark ve avantaj.
Sonuç olarak çoklu PWM çıkışlı sistemlerde kesin olarak BAM sisteminin kullanılması büyük avantaj sağlamaktadır.
Ete


Led pwm işinde diğer mesajlardaki linkdede bahsedildiği gibi bazı sıkıntılar var,
misal eğer pwm frekansı belli bir frekansın üzerine çıkarsa
duty oranı değiştirilse dahi ledin parlaklığında bir değişim gözlenmez;
yani atıyorum
1MHz %10 duty veya
2MHz %90 duty
uygulanan iki ledde aynı parlaklıkta görülür.

Diğer problem duty oranı ile insan gözünün parlaklık algısı lineer değil,
yani %25 duty %25 parlaklıkda görünen led
%50 duty %50 parlaklıkda görünen led
anlamına gelmiyor,
linkde gama düzeltmesi diye bahsetmiş bundan.

BAM ile ilgili güzel Türkçe bilgi ve örnek
ETE hocanın hazırladığı var;
şu konuda ilgili linkleri vermiş ETE hoca;
https://www.picproje.org/index.php/topic,51040.msg385114.html#msg385114

Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

Mucit23

Mibam denen yöntemi öğrenmem lazım 8 bit pwm de 1 periyot için 256 yerine 8 kesme yetiyormuş.

bmutlu







Olay resimlerde gayet iyi anlatılmış .Bit in kuveti şeklinde zaman ile oynanacak ama 8 bitin toplam süresi sabit kalıyor.
Ekranin taramasi 50Hz ve PWM i de 8bit olsun ve tarama 1/8 ve sütun sayisi 32 ise buna göre minimum data öteleme hizi -> 50 * 256 * 8 * 32 =  3276800 Hz
daga önce verdiğim deger;
Ekranin taramasi 50Hz ve PWM i de 8bit olsun ve tarama 1/8 ve sütun sayisi 32 ise buna göre minimum data öteleme hizi -> 50 * 8 * 8 * 32 =  102400 Hz sürme haline dönüşür.

Mucit23

#109
Bit Angle Modulation meselesini anladım ama burada süre ayarlama işini anlayamadım.

Beni sıkıntıya sokan şey 2ms içerisinde bu işlemlerin halledilmiş olması gerekmesi. Bunun yüzünden kesmeyi nasıl kullanacağımı bir türlü hesaplayamıyorum. Bu konuda ufakta olsa bir fikri olan varmı? 

mesaj birleştirme:: 08 Kasım 2014, 00:58:25

Main Döngüsü içerisinde Bit Angle modulation ile ilgili ilk denememi yaptım. Sonuç gayet iyi.
Yazdığım kodlar aşağıdaki gibi
int main(void)
{ 
	Hardware_Configuration();    //Sistem ve Donanim Ayarlarini yap..
    LCD_Clear(Green);
	LCD_SetBackColor(Green);
	LCD_ShowString(0,0,"74HC595 Shift PWM");
	setOutMode(portD,0x0F00);
	Duty[0]=1;
	Duty[1]=5;
	Duty[2]=10;
	Duty[3]=50;
	Duty[4]=100;
	Duty[5]=150;
	Duty[6]=200;
	Duty[7]=255;

	while(1)
    {
		for(Duty_Count=0;Duty_Count<8;Duty_Count++)
		{
			for(Bit_Count=0;Bit_Count<8;Bit_Count++)
			{
			  if(Duty[Bit_Count] & (1<<Duty_Count))
                {
				  temp|= (1<<Bit_Count);
				}
				else
				{
				  temp&= ~(1 << Bit_Count);
				}
			}
			
			
		  for(Bit_Count=0;Bit_Count<8;Bit_Count++)
		  {
		    GPIOB->BRR=GPIO_Pin_9;//CLK=0;
		    if(temp&(128>>Bit_Count)){GPIOB->BSRR=GPIO_Pin_8;}else{GPIOB->BRR=GPIO_Pin_8;}
		    GPIOB->BSRR=GPIO_Pin_9;//CLK=1;
		  }
			 GPIOB->BSRR=GPIO_Pin_10;//Latch=1;
			 __nop();__nop();__nop();__nop();__nop();__nop(); 
  	     GPIOB->BRR=GPIO_Pin_10;//Latch=0;
		  	 delay_us(1<<Duty_Count);
	  }
  }
}


Kesmeninde periyodu sürekli değişken olması gerekiyor. Yani kesme eşit aralıklarla oluşmayacak. delay_us(1<<Duty_Count);

Yukarıdaki kodlarda en dış döngünün bitiş süresi yani 1 peryodun oluşma süresi yaklaşık 315uS civarı.

iyildirim

Alıntı yapılan: Mucit23 - 08 Kasım 2014, 00:06:29
Bit Angle Modulation meselesini anladım ama burada süre ayarlama işini anlayamadım.

Beni sıkıntıya sokan şey 2ms içerisinde bu işlemlerin halledilmiş olması gerekmesi. Bunun yüzünden kesmeyi nasıl kullanacağımı bir türlü hesaplayamıyorum. Bu konuda ufakta olsa bir fikri olan varmı? 
Hocam 2ms içerisinde bu işlemler halledilemiyor da olabilir. Süre hesaplaması vs. konusu üzerinde yeterince yazıldı.  Açıkçası nereye takıldığınızı  anlayabildiğimi söyleyemem.

bam-mibam denen örneklerde 100 hz de 16-32-64 led vs sürülmüş. Örneklerde Mhz başına 1 led gibi performansla ilgili söylemler de var. Burada 8 bitlik and shift vs. işlemler ile uğraştığınız için kullandığınız mcu nun daha yetenekli olması vs. farketmeyecek. Soru 1536 ledin titremeden, parlaklıktan ödün vermeden nasıl sürüleceği. 

Benim görüşüm 6 ayrı data hattını tek tek sürerek 24 bitlik çözünürlüğe 72Mhz F103 ile ulaşılamayacağı şeklinde.
Nedeni süre ile ilgili..
Tazeleme oranı ve aynı anda 8 satır sürüldüğünden 2ms süreye ulaşmıştık.
OE ye PWM uygulanan ve 2ms nin 8 eşit süreye bölündüğü yöntemde yöntemde eşit süreler boyunca 2 nin kuvvetleri şeklinde farklı duty oranlı donanımsal PWM i OE üzerinden uyguladığımız için 24 bit renk elde edebiliyoruz.
Eşit sürelerimiz 2ms/8 den 250 us. Ve 250 us içerisinde 6x32 bit aktarılabiliyor. Burada sıkıntı yok. Ama parlaklık konusunda sorunlu ve  titreme olabiliyor..

En son konuştuğumuz Bam denen yöntem de ise 2ms yi 256 ya bölüyoruz. 2048 us dersek min süre 8 us oluyor. En düşük değerli bite karşılık ledler 8 usec yanabilecek.
Ama 8 us içerisinde 32 kere ayrı ayrı 6 data hattına ne basılacağının hesabında sıkıntı var.
8 us / 32 / 6 dan yaklaşık 42nano sec çıkar. Buda 72 Mhz lik işlemcinizde sadece 3 clock eder. Sıkıntı burada. Veriyi önden aktartarayım, latch de bekleteyim vs. gibi yöntemler de 24 bit için bunu kurtarmaz. Bir sonraki bitin süresinden çalmış olursunuz. Süreyi çaldığınız bit 7. bit olursa belki 7.bit bunu sorun etmez ama 2. bitin bozuk çalacağından eminim.   :)   Belki de düşük değerli bite ait veriyi zamanında gönderememeyi çok dert etmemek gerek..
24 bitten vazgeçip, 18 bite razı olsanız bile read-modify-write + clock işlemi için 12 clockluk zamanınız olacak. Yani F103 ile bu yöntemle max 18 bit ancak basılabilir.
Bu sıkıntı sadece en düşük değerli 1 bite ait veriyi gönderirken sözkonusu. Daha yüksek değerli bitlerde süre de daha uzun olduğundan veri basmaya süre yetmemesi gibi bir şey olmaz.

Mibam denen yöntemde ise iki kat daha fazla veri göndermeniz gerekir. 32 sütün için 6 bitlik verileri bit değerine göre bir ters bir düz basıyorsunuz. Önce bitcount artan şekilde hemen ardından azalan şekilde. Adına uygun,  aynalanmış şekilde 7. biti ortaya almış ve parlama şiddetini de peryod içerisinde ortalamış, eşit dağıtmış oluyorsunuz.
1536 led için uygulanabilir mi bilmem.  :)   Tazeleme frekansı ikiye katlanacağından 18 bit de 15 bite indirmek gerekebilir.

Veriyi paralel olarak basmaya olanak verecek bir bellek düzeni kurmak ve hatta donanımsal paralel port kullanılabilir demiştim.
Yazılımsal olarak da yapsak 8 us de sadece 32 kere 6 bitlik veri paralel  basılacağından 8us/32 den 250ns çıkar. Bu da 18 clock demektir ki bir portun 6 bitini read -modify-write + clock için yeterlidir.

Ekteki kod bahsettiğim şekilde veriyi paralel basmanıza olanak sağlayacak duty değerlerini ayrı bir diziye atıyor. Dizilerin ne şekilde tanımlandığı kod içerisinde var.
Kodu PMP modülü olan bir pic  için simüle ettim. Sadece 4 khz lik timer kesmesinde DMA tetiklemek yeterli olacak gibi görünüyor. Ama F103 de sanırım FSMC yok ama veri direkt GPIO-> ODR portuna basılabilir.
Kodun F103 de yaklaşık olarak 1.5-2 ms gibi çalışma süresi olur diye tahmin ediyorum. Ekran verisini güncelleme hızına negatif bir etkisi olmaz.
Ekran verisinde güncellendikten sonra 1 kez çalışması yeterli.
//                 16 satır, 32 sütun, 3 renk,   toplam 1536 byte
unsigned char ledduty [16][32][3]; 

//                8 satır, 8 bit level, 6 bitlik  32 sütun,  toplam 2048 byte 
unsigned char panelBuf[8][8][32];

//volatile 
unsigned char dutyCounter;
unsigned char rowNum, colNum;


void convert32x6bit () 
{

    rowNum = 0;
    colNum = 0;
        
    dutyCounter = 0;
    
    rowNum = 0;
    colNum = 0;

    //test verisi 
    ledduty [0][0][0] = 1;
    ledduty [0][0][1] = 2;
    ledduty [0][0][2] = 4;

    ledduty [0][1][0] = 8;
    ledduty [0][1][1] = 16;
    ledduty [0][1][2] = 32;

    ledduty [0][2][0] = 64;
    ledduty [0][2][1] = 128;
    ledduty [0][2][2] = 255;


    ledduty [0][16][0] = 1;
    ledduty [0][16][1] = 2;
    ledduty [0][16][2] = 4;

    ledduty [0][17][0] = 8;
    ledduty [0][17][1] = 16;
    ledduty [0][17][2] = 32;

    ledduty [0][18][0] = 64;
    ledduty [0][18][1] = 128;
    ledduty [0][18][2] = 255;



    ledduty [8][0][0] = 1;
    ledduty [8][0][1] = 2;
    ledduty [8][0][2] = 4;
    
    ledduty [8][1][0] = 8;
    ledduty [8][1][1] = 16;
    ledduty [8][1][2] = 32;

    ledduty [8][2][0] = 64;
    ledduty [8][2][1] = 128;
    ledduty [8][2][2] = 255;
    

    ledduty [8][16][0] = 1;
    ledduty [8][16][1] = 2;
    ledduty [8][16][2] = 4;
    
    ledduty [8][17][0] = 8;
    ledduty [8][17][1] = 16;
    ledduty [8][17][2] = 32;

    ledduty [8][18][0] = 64;
    ledduty [8][18][1] = 128;
    ledduty [8][18][2] = 255;

unsigned char rowNdx, bufDuty, duty;

//                 16 satır 3 renk 32 sütun
//unsigned char ledduty [16][32][3];

//            8 satır,    8 bit level , satırda  32 byte , 6 bit 
//unsigned char panelBuf[8][8][32];

    for (rowNum = 0; rowNum <8; rowNum ++)
    {
        for (dutyCounter = 0;    dutyCounter<8; dutyCounter++)
        {
            rowNdx = rowNum;
            duty = 1 << dutyCounter;
            for (colNum = 0;    colNum <16; colNum++)
            {

                bufDuty = 0;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum][0]) 
                    bufDuty = 1;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum][1]) 
                    bufDuty |= 2;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum][2]) 
                    bufDuty |= 4;

                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum+16][0]) 
                    bufDuty |= 8;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum+16][1]) 
                    bufDuty |= 16;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum+16][2]) 
                    bufDuty |= 32;

                panelBuf[rowNum][dutyCounter][colNum] = bufDuty;
            }        

            rowNdx = rowNum+8;
            for (colNum = 0;    colNum <16; colNum++)
            {

                bufDuty = 0;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum][0]) 
                    bufDuty = 1;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum][1]) 
                    bufDuty |= 2;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum][2]) 
                    bufDuty |= 4;

                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum+16][0]) 
                    bufDuty |= 8;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum+16][1]) 
                    bufDuty |= 16;
                if (duty & ledduty [rowNdx][colNum+16][2]) 
                    bufDuty |= 32;

                panelBuf[rowNum][dutyCounter][colNum+16] = bufDuty;
            }        
        }
    }    
    Nop();
}

Hata varsa da en fazla  ilk 8 satır ile ikinci 8 satır yer değiştirir. sanırım.
Kolay gelsin...

Mucit23

#111
Hocam 24 Bit olmaz zaten o konuyu bir kenera koyalım :) Benim  hedefim 18Bit renk çözünürlüğü. BAM yönteminde 6 adet kesme eder.

Ben yukarıdaki yöntemde en düşük bit için 1uS, en yüksek bit için 128uS bekliyordum. Fakat en düşük bit için 1Us beklesem bile bu 1uS lik beklemeye birde  Seri veri gönderme işlemlerinde harcanan süre ekleniyor. bu süreye t dersek en düşük bit için 1uS+t kadar beklenirken 7. bit için 128uS+t kadar bekleme yapılır. Bu durumda t süresi sabit olduğu için ledlerdeki yanmada bir sıkıntı oluşmayacağını düşünüyorum.

Hatırlarsanız daha önceki sayfalarda 6 adet 32 bitlik veriyi seri 6 ayrı data hattından panele göndermenin yaklaşık 40uS sürdüğünü ölçmüştüm.
Şimdi en düşük bit için 8uS beklenecek şekilde işlem yapalım. Bu durumda veri gönderme süresi bekleme süresinden büyük olacağı için sistem çalışamayacak. Yani düşünün kesmeyi 8uS aralıklarla oluşacak şekilde kurdum. Kesme oluşacak biz panele veri göndermekle uğraşıyoruz ve yaklaşık 40uS sürüyor. Bu işlem bitmeden bir daha kesme gelecek program donacak. Buna benzer durumlar yaşadım.

Bu yüzden en düşük bitin bekleme süresi mutlaka panele veri gönderme süresinden büyük olmalı. Temel şartlardan biri bu.

Alıntı YapVeriyi paralel olarak basmaya olanak verecek bir bellek düzeni kurmak ve hatta donanımsal paralel port kullanılabilir demiştim.
Yazılımsal olarak da yapsak 8 us de sadece 32 kere 6 bitlik veri paralel  basılacağından 8us/32 den 250ns çıkar. Bu da 18 clock demektir ki bir portun 6 bitini read -modify-write + clock için yeterlidir.

Hocam bu konu üzerinde biraz tartışalım. Her halükarda seri olarak veri basma işlemini hızlandırmamız gerekiyor. Kullandığım işlemci STM32F103VET6
FSMC gibi arabirimler üzerinde var.

FSMC yi kullanabiliriz fakat sistem nasıl çalışacak? Bu kısmı anayamadım. Yani DMA+FSMC kullansak, DMA hangi veriyi alacak FSMC'den paralel olarak basacak. FSMC ile clock ve uygulayabilecekmiyiz? FSMC nin nasıl çalıştığını pek bilmiyorum. Müsait bir vaktinizde bu konuya biraz değinirseniz sevinirim. Hatta delikli board'a plakete 6 Adet 74HC595 bile dizebilirim FSMC yi test etmek için.

Seri veri basma işini biraz hızlandırırsak bu iş olur gibi.

mesaj birleştirme:: 08 Kasım 2014, 11:08:09

Ekleme:

Birde şunu merak ediyorum. diyelim 1.satır seçildi. Tüm işlerimizi yapmak için 2ms var. Bu süre içerisinde Ledlerin parlaklıklarını 1 kere güncellemek sizce yeterli olurmu? Yani PWM uyguladığımızı düşünürsek tüm ledlere sadece 1 peryotluk sinyal uygulayıp ledlerin yanık kalma sürelerini güncellemiş oluyoruz.

bmutlu

Alıntı yapılan: Mucit23 - 08 Kasım 2014, 11:02:47
Hocam 24 Bit olmaz zaten o konuyu bir kenera koyalım :) Benim  hedefim 18Bit renk çözünürlüğü. BAM yönteminde 6 adet kesme eder.

Ben yukarıdaki yöntemde en düşük bit için 1uS, en yüksek bit için 128uS bekliyordum. Fakat en düşük bit için 1Us beklesem bile bu 1uS lik beklemeye birde  Seri veri gönderme işlemlerinde harcanan süre ekleniyor. bu süreye t dersek en düşük bit için 1uS+t kadar beklenirken 7. bit için 128uS+t kadar bekleme yapılır. Bu durumda t süresi sabit olduğu için ledlerdeki yanmada bir sıkıntı oluşmayacağını düşünüyorum.


Birde şunu merak ediyorum. diyelim 1.satır seçildi. Tüm işlerimizi yapmak için 2ms var. Bu süre içerisinde Ledlerin parlaklıklarını 1 kere güncellemek sizce yeterli olurmu? Yani PWM uyguladığımızı düşünürsek tüm ledlere sadece 1 peryotluk sinyal uygulayıp ledlerin yanık kalma sürelerini güncellemiş oluyoruz.

Bu işlemleri bir RAM bolgesi üzerinde işlem yaparsan ve burayi dairesel buffer olarak tanımlarsan yazma ve okumayi da denetlersen bu süre içinde herşeyi
yaparsın .Bir timer altında gönderme rutini yap diğer zamanda da renk parlaklıklarını oluşturan programda çalışırsın.

Renk parlaklığını oluştur ve gönder mantığından vazgeç çünkü en kısa zamanlarda sana zaman yetmemeye başlayacak ama uzun bekleme zamanında ise boşta beklemiş oluyorsun .Bu durumu değştirip bu zamanı kullanacak bir algoritma geliştirmelisin .

O zaman herşey yeterli olmuş olacak yukarıdaki yontem ile bu devreyi 8051 e dışarıdan RAM bağlayarak bu devre ile bile sürersin .
Bu devre bile yeterli olur..

Mucit23

Alıntı YapBu işlemleri bir RAM bolgesi üzerinde işlem yaparsan ve burayi dairesel buffer olarak tanımlarsan yazma ve okumayi da denetlersen bu süre içinde herşeyi
yaparsın .Bir timer altında gönderme rutini yap diğer zamanda da renk parlaklıklarını oluşturan programda çalışırsın.

Hocam bu söylediğinizi açıkçası pek anlayamadım. Mazur görün.  :-X

Eğer Ekrana veri basma işlemlerini hızlı bir şekilde halledebilirsem zaten dairesel bir döngü içerisinde ekran için ayırdığım ram alanını sürekli ekrana yansıtacağım. Benim şuandaki sıkıntım, RAM bölgesindeki veriyi  hızlı bir şekilde ekrana göndermekte. Bu işlemleri FSMC ve DMA kullanarak nasıl yapabilirim onu araştırırıyorum. Temel  bir iki problem var. Onları çözersem proje sonuçlanacak.

Aslında malum vize zamanı geldi, Bu yüzden çalışmaları biraz yavaşlattım. 

@iyildirim hocam, Uygun bir vaktinizde FSMC'yi nasıl kullanabileceğim hakkında ufak bir açıklama yapabilirmisiniz?

bmutlu

Alıntı yapılan: bmutlu - 07 Kasım 2014, 21:16:11
Ekranin taramasi 50Hz ve PWM i de 8bit olsun ve tarama 1/8 ve sütun sayisi 32 ise buna göre minimum data öteleme hizi -> 50 * 8 * 8 * 32 =  102400 Hz sürme haline dönüşür.

Burada yukarıdaki sürmeye göre yanlış hesap yapmışım doğrusu aşağıdaki gibi olacak.

Ekranin taramasi 50Hz ve PWM i de 8bit olsun ve tarama 1/8 ve sütun sayisi 32 ise buna göre minimum data öteleme hizi -> 1 / (50 * 8 * 255) ~   9,8 uSn  süre içinde

4 Byte (32 bit) gönderme ve satır seçimi yapılmalıdır.

@Mucit23
Yukarıda yaptığım hesapta ve gönderdiğim şekilde 0.bit 9,8 uSn de gönderilmesi gerekir .İşte buranın bit ayar kısımları (ledlerin yanık mı sönük mü tespit işlemi) ise diğer bitlerin sürülmesinden sonra kalan sürelerde bit ayar işlemleri yapılacak .
İşte bu işler aynı anda yapılamadığı zaman RAM kısmına kaydetmemiz gerekir daha az RAM bölgesi kullanmak için dairesel buffer yapmamız gerekir.Dairesel buffer yapmaz isek işlemler için daha çok RAM kullanmamız gerekir ..


Mucit23

Arkadaşlar selamlar,

Konuya derslerimden dolayı bayağı bi ara vermiştim. Yarı yıl tatilinde devam ederim diye düşünüyordum bi aksilik olmazsa eğer öyle olacak.

Ben bu ara bir tane 16x32 P6 RGB indoor panel temin ettim. Duruyordu öylece. Şimdiye kadar edindiğim temel seviyedeki bilgilerle paneli çalıştırayım dedim. Paneli çalıştırdım ufakda bir video çektim.

Öncelikle dikkat çekmem gereken bir nokta var. Bu panellerde her bir Renk(RGB) için iki adet data girişi mevcut. (R!,R2,G1,G2,B1,B2)
Ben ilk başta panelin dikeylemesine ikiye bölündüğünü tahmin ediyordum. Yani R1 girişinin ilk 1. ile 16. sütünlara  veri gönderdiğini, R2 girişinin ise 17. ile 32. sütünlara veri gönderdiğini düşünüyordum. Fakat paneldeki bu bölünme öyle değilmiş. Yani dikey bölme yerine yatay bölme yapılıyor. Açıklamak gerekirse R1 girişi 1. ile 8. satırlara veri gönderirken, R2 girişi ise 9. ile 16 satırlar arasına veri gönderiyor.

Panel 8x32 olmak üzere iki ayrı bölüme ayrılmış. Bu benim işimi kolaylaştırırmı zorlaştırırmı henüz tam kestiremiyorum.

Diğer bir tespit ettiğim nokta ise Shift Registerlar ile ilgili.
Normal P10 larda Yanmasını istediğimiz led için Shift registerin o bitine 0 göndermek gerekiyordu. Yani Ledlerin katotları Shift register'lara bağlıydı. Bunda ise tam tersi bir durum var. Ledlerin Anotları Shift Register'lara bağlı durumda.

Bunun dışında gözüme çarpan bir farklılık yok. Tarama işlemi tam tahmin ettiğimiz gibi.

Test videosu aşağıdaki gibidir.
https://www.youtube.com/watch?v=51CerlYvKVY

Şuanda herhangi bir PWM uygulama durumu yok sadece bütün SR lerin çıkışlarını aktif edip aynı zamanda displayi tarıyorum. 




RaMu

Bende nasıl gidiyor diye merak ediyordum bu sıralar.
Bu datasheet e benzer birşey görmüştüm sanki,
güzel oldu datasheet in bulunması,
hub75 yazan kısımla ilgili bir durum olabilir,
yanlış hatırlamıyorsam sanki üzerinde hub75 kısmı olmayan Pxx paneller var,
bunu netleştirip dikkat etmek lazım.

Birde bu modüllerin 16x16 olanlarını kullanıp
4x3 metre çift taraflı led ekran yaptık,
bu sırada kullanılan hazır kartlar ve programlar hakkında biraz bilgi edinme fırsatı yakaladım.
Epey zorlu bir iş oldu, birçok problemle boğuştum.
Ekranla ilgili 2-3 tane foto var aşağıdaki linkde;
https://plus.google.com/115602230047090229563/posts/CZyKztDLUgQ

Elimde şuan birkaç tane 16x16 olan rgb P10 lardan var
ama zaman bulup hiç inceleme fırsatım olmadı.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

Mucit23

Şuanda durum en son videodaki gibi. Paneli  çalıştırdım çalışmasında sıkıntı yok. Anladım herşeyi. Fakat PWM üretme konusunda hala sıkıntım var.

Şurada Panelin Arduino kütüphanesi var
https://github.com/adafruit/RGB-matrix-Panel

/*
RGBmatrixPanel Arduino library for Adafruit 16x32 and 32x32 RGB LED
matrix panels.  Pick one up at:
  http://www.adafruit.com/products/420
  http://www.adafruit.com/products/607
This version uses a few tricks to achieve better performance and/or
lower CPU utilization:
- To control LED brightness, traditional PWM is eschewed in favor of
  Binary Code Modulation, which operates through a succession of periods
  each twice the length of the preceeding one (rather than a direct
  linear count a la PWM).  It's explained well here:
    http://www.batsocks.co.uk/readme/art_bcm_1.htm
  I was initially skeptical, but it works exceedingly well in practice!
  And this uses considerably fewer CPU cycles than software PWM.
- Although many control pins are software-configurable in the user's
  code, a couple things are tied to specific PORT registers.  It's just
  a lot faster this way -- port lookups take time.  Please see the notes
  later regarding wiring on "alternative" Arduino boards.
- A tiny bit of inline assembly language is used in the most speed-
  critical section.  The C++ compiler wasn't making optimal use of the
  instruction set in what seemed like an obvious chunk of code.  Since
  it's only a few short instructions, this loop is also "unrolled" --
  each iteration is stated explicitly, not through a control loop.
Written by Limor Fried/Ladyada & Phil Burgess/PaintYourDragon for
Adafruit Industries.
BSD license, all text above must be included in any redistribution.
*/

#include "RGBmatrixPanel.h"
#include "gamma.h"

// A full PORT register is required for the data lines, though only the
// top 6 output bits are used.  For performance reasons, the port # cannot
// be changed via library calls, only by changing constants in the library.
// For similar reasons, the clock pin is only semi-configurable...it can
// be specified as any pin within a specific PORT register stated below.

#if defined(__AVR_ATmega1280__) || defined(__AVR_ATmega2560__)
 // Arduino Mega is now tested and confirmed, with the following caveats:
 // Because digital pins 2-7 don't map to a contiguous port register,
 // the Mega requires connecting the matrix data lines to different pins.
 // Digital pins 24-29 are used for the data interface, and 22 & 23 are
 // unavailable for other outputs because the software needs to write to
 // the full PORTA register for speed.  Clock may be any pin on PORTB --
 // on the Mega, this CAN'T be pins 8 or 9 (these are on PORTH), thus the
 // wiring will need to be slightly different than the tutorial's
 // explanation on the Uno, etc.  Pins 10-13 are all fair game for the
 // clock, as are pins 50-53.
 #define DATAPORT PORTA
 #define DATADIR  DDRA
 #define SCLKPORT PORTB
#elif defined(__AVR_ATmega32U4__)
 // Arduino Leonardo: this is vestigial code an unlikely to ever be
 // finished -- DO NOT USE!!!  Unlike the Uno, digital pins 2-7 do NOT
 // map to a contiguous port register, dashing our hopes for compatible
 // wiring.  Making this work would require significant changes both to
 // the bit-shifting code in the library, and how this board is wired to
 // the LED matrix.  Bummer.
 #define DATAPORT PORTD
 #define DATADIR  DDRD
 #define SCLKPORT PORTB
#else
 // Ports for "standard" boards (Arduino Uno, Duemilanove, etc.)
 #define DATAPORT PORTD
 #define DATADIR  DDRD
 #define SCLKPORT PORTB
#endif

#define nPlanes 4

// The fact that the display driver interrupt stuff is tied to the
// singular Timer1 doesn't really take well to object orientation with
// multiple RGBmatrixPanel instances.  The solution at present is to
// allow instances, but only one is active at any given time, via its
// begin() method.  The implementation is still incomplete in parts;
// the prior active panel really should be gracefully disabled, and a
// stop() method should perhaps be added...assuming multiple instances
// are even an actual need.
static RGBmatrixPanel *activePanel = NULL;

// Code common to both the 16x32 and 32x32 constructors:
void RGBmatrixPanel::init(uint8_t rows, uint8_t a, uint8_t b, uint8_t c,
  uint8_t sclk, uint8_t latch, uint8_t oe, boolean dbuf, uint8_t width) {

  nRows = rows; // Number of multiplexed rows; actual height is 2X this

  // Allocate and initialize matrix buffer:
  int buffsize  = width * nRows * 3, // x3 = 3 bytes holds 4 planes "packed"
      allocsize = (dbuf == true) ? (buffsize * 2) : buffsize;
  if(NULL == (matrixbuff[0] = (uint8_t *)malloc(allocsize))) return;
  memset(matrixbuff[0], 0, allocsize);
  // If not double-buffered, both buffers then point to the same address:
  matrixbuff[1] = (dbuf == true) ? &matrixbuff[0][buffsize] : matrixbuff[0];

  // Save pin numbers for use by begin() method later.
  _a     = a;
  _b     = b;
  _c     = c;
  _sclk  = sclk;
  _latch = latch;
  _oe    = oe;

  // Look up port registers and pin masks ahead of time,
  // avoids many slow digitalWrite() calls later.
  sclkpin   = digitalPinToBitMask(sclk);
  latport   = portOutputRegister(digitalPinToPort(latch));
  latpin    = digitalPinToBitMask(latch);
  oeport    = portOutputRegister(digitalPinToPort(oe));
  oepin     = digitalPinToBitMask(oe);
  addraport = portOutputRegister(digitalPinToPort(a));
  addrapin  = digitalPinToBitMask(a);
  addrbport = portOutputRegister(digitalPinToPort(b));
  addrbpin  = digitalPinToBitMask(b);
  addrcport = portOutputRegister(digitalPinToPort(c));
  addrcpin  = digitalPinToBitMask(c); 
  plane     = nPlanes - 1;
  row       = nRows   - 1;
  swapflag  = false;
  backindex = 0;     // Array index of back buffer
}

// Constructor for 16x32 panel:
RGBmatrixPanel::RGBmatrixPanel(
  uint8_t a, uint8_t b, uint8_t c,
  uint8_t sclk, uint8_t latch, uint8_t oe, boolean dbuf) :
  Adafruit_GFX(32, 16) {

  init(8, a, b, c, sclk, latch, oe, dbuf, 32);
}

// Constructor for 32x32 or 32x64 panel:
RGBmatrixPanel::RGBmatrixPanel(
  uint8_t a, uint8_t b, uint8_t c, uint8_t d,
  uint8_t sclk, uint8_t latch, uint8_t oe, boolean dbuf, uint8_t width) :
  Adafruit_GFX(width, 32) {

  init(16, a, b, c, sclk, latch, oe, dbuf, width);

  // Init a few extra 32x32-specific elements:
  _d        = d;
  addrdport = portOutputRegister(digitalPinToPort(d));
  addrdpin  = digitalPinToBitMask(d);
}

void RGBmatrixPanel::begin(void) {

  backindex   = 0;                         // Back buffer
  buffptr     = matrixbuff[1 - backindex]; // -> front buffer
  activePanel = this;                      // For interrupt hander

  // Enable all comm & address pins as outputs, set default states:
  pinMode(_sclk , OUTPUT); SCLKPORT   &= ~sclkpin;  // Low
  pinMode(_latch, OUTPUT); *latport   &= ~latpin;   // Low
  pinMode(_oe   , OUTPUT); *oeport    |= oepin;     // High (disable output)
  pinMode(_a    , OUTPUT); *addraport &= ~addrapin; // Low
  pinMode(_b    , OUTPUT); *addrbport &= ~addrbpin; // Low
  pinMode(_c    , OUTPUT); *addrcport &= ~addrcpin; // Low
  if(nRows > 8) {
    pinMode(_d  , OUTPUT); *addrdport &= ~addrdpin; // Low
  }

  // The high six bits of the data port are set as outputs;
  // Might make this configurable in the future, but not yet.
  DATADIR  = B11111100;
  DATAPORT = 0;

  // Set up Timer1 for interrupt:
  TCCR1A  = _BV(WGM11); // Mode 14 (fast PWM), OC1A off
  TCCR1B  = _BV(WGM13) | _BV(WGM12) | _BV(CS10); // Mode 14, no prescale
  ICR1    = 100;
  TIMSK1 |= _BV(TOIE1); // Enable Timer1 interrupt
  sei();                // Enable global interrupts
}

// Original RGBmatrixPanel library used 3/3/3 color.  Later version used
// 4/4/4.  Then Adafruit_GFX (core library used across all Adafruit
// display devices now) standardized on 5/6/5.  The matrix still operates
// internally on 4/4/4 color, but all the graphics functions are written
// to expect 5/6/5...the matrix lib will truncate the color components as
// needed when drawing.  These next functions are mostly here for the
// benefit of older code using one of the original color formats.

// Promote 3/3/3 RGB to Adafruit_GFX 5/6/5
uint16_t RGBmatrixPanel::Color333(uint8_t r, uint8_t g, uint8_t b) {
  // RRRrrGGGgggBBBbb
  return ((r & 0x7) << 13) | ((r & 0x6) << 10) |
         ((g & 0x7) <<  8) | ((g & 0x7) <<  5) |
         ((b & 0x7) <<  2) | ((b & 0x6) >>  1);
}

// Promote 4/4/4 RGB to Adafruit_GFX 5/6/5
uint16_t RGBmatrixPanel::Color444(uint8_t r, uint8_t g, uint8_t b) {
  // RRRRrGGGGggBBBBb
  return ((r & 0xF) << 12) | ((r & 0x8) << 8) |
         ((g & 0xF) <<  7) | ((g & 0xC) << 3) |
         ((b & 0xF) <<  1) | ((b & 0x8) >> 3);
}

// Demote 8/8/8 to Adafruit_GFX 5/6/5
// If no gamma flag passed, assume linear color
uint16_t RGBmatrixPanel::Color888(uint8_t r, uint8_t g, uint8_t b) {
  return ((r & 0xF8) << 11) | ((g & 0xFC) << 5) | (b >> 3);
}

// 8/8/8 -> gamma -> 5/6/5
uint16_t RGBmatrixPanel::Color888(
  uint8_t r, uint8_t g, uint8_t b, boolean gflag) {
  if(gflag) { // Gamma-corrected color?
    r = pgm_read_byte(&gamma[r]); // Gamma correction table maps
    g = pgm_read_byte(&gamma[g]); // 8-bit input to 4-bit output
    b = pgm_read_byte(&gamma[b]);
    return (r << 12) | ((r & 0x8) << 8) | // 4/4/4 -> 5/6/5
           (g <<  7) | ((g & 0xC) << 3) |
           (b <<  1) | ( b        >> 3);
  } // else linear (uncorrected) color
  return ((r & 0xF8) << 11) | ((g & 0xFC) << 5) | (b >> 3);
}

uint16_t RGBmatrixPanel::ColorHSV(
  long hue, uint8_t sat, uint8_t val, boolean gflag) {

  uint8_t  r, g, b, lo;
  uint16_t s1, v1;

  // Hue
  hue %= 1536;             // -1535 to +1535
  if(hue < 0) hue += 1536; //     0 to +1535
  lo = hue & 255;          // Low byte  = primary/secondary color mix
  switch(hue >> 8) {       // High byte = sextant of colorwheel
    case 0 : r = 255     ; g =  lo     ; b =   0     ; break; // R to Y
    case 1 : r = 255 - lo; g = 255     ; b =   0     ; break; // Y to G
    case 2 : r =   0     ; g = 255     ; b =  lo     ; break; // G to C
    case 3 : r =   0     ; g = 255 - lo; b = 255     ; break; // C to B
    case 4 : r =  lo     ; g =   0     ; b = 255     ; break; // B to M
    default: r = 255     ; g =   0     ; b = 255 - lo; break; // M to R
  }

  // Saturation: add 1 so range is 1 to 256, allowig a quick shift operation
  // on the result rather than a costly divide, while the type upgrade to int
  // avoids repeated type conversions in both directions.
  s1 = sat + 1;
  r  = 255 - (((255 - r) * s1) >> 8);
  g  = 255 - (((255 - g) * s1) >> 8);
  b  = 255 - (((255 - b) * s1) >> 8);

  // Value (brightness) & 16-bit color reduction: similar to above, add 1
  // to allow shifts, and upgrade to int makes other conversions implicit.
  v1 = val + 1;
  if(gflag) { // Gamma-corrected color?
    r = pgm_read_byte(&gamma[(r * v1) >> 8]); // Gamma correction table maps
    g = pgm_read_byte(&gamma[(g * v1) >> 8]); // 8-bit input to 4-bit output
    b = pgm_read_byte(&gamma[(b * v1) >> 8]);
  } else { // linear (uncorrected) color
    r = (r * v1) >> 12; // 4-bit results
    g = (g * v1) >> 12;
    b = (b * v1) >> 12;
  }
  return (r << 12) | ((r & 0x8) << 8) | // 4/4/4 -> 5/6/5
         (g <<  7) | ((g & 0xC) << 3) |
         (b <<  1) | ( b        >> 3);
}

void RGBmatrixPanel::drawPixel(int16_t x, int16_t y, uint16_t c) {
  uint8_t r, g, b, bit, limit, *ptr;

  if((x < 0) || (x >= _width) || (y < 0) || (y >= _height)) return;

  switch(rotation) {
   case 1:
    swap(x, y);
    x = WIDTH  - 1 - x;
    break;
   case 2:
    x = WIDTH  - 1 - x;
    y = HEIGHT - 1 - y;
    break;
   case 3:
    swap(x, y);
    y = HEIGHT - 1 - y;
    break;
  }

  // Adafruit_GFX uses 16-bit color in 5/6/5 format, while matrix needs
  // 4/4/4.  Pluck out relevant bits while separating into R,G,B:
  r =  c >> 12;        // RRRRrggggggbbbbb
  g = (c >>  7) & 0xF; // rrrrrGGGGggbbbbb
  b = (c >>  1) & 0xF; // rrrrrggggggBBBBb

  // Loop counter stuff
  bit   = 2;
  limit = 1 << nPlanes;

  if(y < nRows) {
    // Data for the upper half of the display is stored in the lower
    // bits of each byte.
    ptr = &matrixbuff[backindex][y * WIDTH * (nPlanes - 1) + x]; // Base addr
    // Plane 0 is a tricky case -- its data is spread about,
    // stored in least two bits not used by the other planes.
    ptr[_width*2] &= ~B00000011;            // Plane 0 R,G mask out in one op
    if(r & 1) ptr[_width*2] |=  B00000001;  // Plane 0 R: 64 bytes ahead, bit 0
    if(g & 1) ptr[_width*2] |=  B00000010;  // Plane 0 G: 64 bytes ahead, bit 1
    if(b & 1) ptr[_width] |=  B00000001;  // Plane 0 B: 32 bytes ahead, bit 0
    else      ptr[_width] &= ~B00000001;  // Plane 0 B unset; mask out
    // The remaining three image planes are more normal-ish.
    // Data is stored in the high 6 bits so it can be quickly
    // copied to the DATAPORT register w/6 output lines.
    for(; bit < limit; bit <<= 1) {
      *ptr &= ~B00011100;             // Mask out R,G,B in one op
      if(r & bit) *ptr |= B00000100;  // Plane N R: bit 2
      if(g & bit) *ptr |= B00001000;  // Plane N G: bit 3
      if(b & bit) *ptr |= B00010000;  // Plane N B: bit 4
      ptr  += WIDTH;                  // Advance to next bit plane
    }
  } else {
    // Data for the lower half of the display is stored in the upper
    // bits, except for the plane 0 stuff, using 2 least bits.
    ptr = &matrixbuff[backindex][(y - nRows) * WIDTH * (nPlanes - 1) + x];
    *ptr &= ~B00000011;               // Plane 0 G,B mask out in one op
    if(r & 1)  ptr[_width] |=  B00000010; // Plane 0 R: 32 bytes ahead, bit 1
    else       ptr[_width] &= ~B00000010; // Plane 0 R unset; mask out
    if(g & 1) *ptr     |=  B00000001; // Plane 0 G: bit 0
    if(b & 1) *ptr     |=  B00000010; // Plane 0 B: bit 0
    for(; bit < limit; bit <<= 1) {
      *ptr &= ~B11100000;             // Mask out R,G,B in one op
      if(r & bit) *ptr |= B00100000;  // Plane N R: bit 5
      if(g & bit) *ptr |= B01000000;  // Plane N G: bit 6
      if(b & bit) *ptr |= B10000000;  // Plane N B: bit 7
      ptr  += WIDTH;                  // Advance to next bit plane
    }
  }
}

void RGBmatrixPanel::fillScreen(uint16_t c) {
  if((c == 0x0000) || (c == 0xffff)) {
    // For black or white, all bits in frame buffer will be identically
    // set or unset (regardless of weird bit packing), so it's OK to just
    // quickly memset the whole thing:
    memset(matrixbuff[backindex], c, _width * nRows * 3);
  } else {
    // Otherwise, need to handle it the long way:
    Adafruit_GFX::fillScreen(c);
  }
}

// Return address of back buffer -- can then load/store data directly
uint8_t *RGBmatrixPanel::backBuffer() {
  return matrixbuff[backindex];
}

// For smooth animation -- drawing always takes place in the "back" buffer;
// this method pushes it to the "front" for display.  Passing "true", the
// updated display contents are then copied to the new back buffer and can
// be incrementally modified.  If "false", the back buffer then contains
// the old front buffer contents -- your code can either clear this or
// draw over every pixel.  (No effect if double-buffering is not enabled.)
void RGBmatrixPanel::swapBuffers(boolean copy) {
  if(matrixbuff[0] != matrixbuff[1]) {
    // To avoid 'tearing' display, actual swap takes place in the interrupt
    // handler, at the end of a complete screen refresh cycle.
    swapflag = true;                  // Set flag here, then...
    while(swapflag == true) delay(1); // wait for interrupt to clear it
    if(copy == true)
      memcpy(matrixbuff[backindex], matrixbuff[1-backindex], _width * nRows * 3);
  }
}

// Dump display contents to the Serial Monitor, adding some formatting to
// simplify copy-and-paste of data as a PROGMEM-embedded image for another
// sketch.  If using multiple dumps this way, you'll need to edit the
// output to change the 'img' name for each.  Data can then be loaded
// back into the display using a pgm_read_byte() loop.
void RGBmatrixPanel::dumpMatrix(void) {

  int i, buffsize = _width * nRows * 3;

  Serial.print("\n\n"
    "#include <avr/pgmspace.h>\n\n"
    "static const uint8_t PROGMEM img[] = {\n  ");

  for(i=0; i<buffsize; i++) {
    Serial.print("0x");
    if(matrixbuff[backindex][i] < 0x10) Serial.print('0');
    Serial.print(matrixbuff[backindex][i],HEX);
    if(i < (buffsize - 1)) {
      if((i & 7) == 7) Serial.print(",\n  ");
      else             Serial.print(',');
    }
  }
  Serial.println("\n};");
}

// -------------------- Interrupt handler stuff --------------------

ISR(TIMER1_OVF_vect, ISR_BLOCK) { // ISR_BLOCK important -- see notes later
  activePanel->updateDisplay();   // Call refresh func for active display
  TIFR1 |= TOV1;                  // Clear Timer1 interrupt flag
}

// Two constants are used in timing each successive BCM interval.
// These were found empirically, by checking the value of TCNT1 at
// certain positions in the interrupt code.
// CALLOVERHEAD is the number of CPU 'ticks' from the timer overflow
// condition (triggering the interrupt) to the first line in the
// updateDisplay() method.  It's then assumed (maybe not entirely 100%
// accurately, but close enough) that a similar amount of time will be
// needed at the opposite end, restoring regular program flow.
// LOOPTIME is the number of 'ticks' spent inside the shortest data-
// issuing loop (not actually a 'loop' because it's unrolled, but eh).
// Both numbers are rounded up slightly to allow a little wiggle room
// should different compilers produce slightly different results.
#define CALLOVERHEAD 60   // Actual value measured = 56
#define LOOPTIME     200  // Actual value measured = 188
// The "on" time for bitplane 0 (with the shortest BCM interval) can
// then be estimated as LOOPTIME + CALLOVERHEAD * 2.  Each successive
// bitplane then doubles the prior amount of time.  We can then
// estimate refresh rates from this:
// 4 bitplanes = 320 + 640 + 1280 + 2560 = 4800 ticks per row.
// 4800 ticks * 16 rows (for 32x32 matrix) = 76800 ticks/frame.
// 16M CPU ticks/sec / 76800 ticks/frame = 208.33 Hz.
// Actual frame rate will be slightly less due to work being done
// during the brief "LEDs off" interval...it's reasonable to say
// "about 200 Hz."  The 16x32 matrix only has to scan half as many
// rows...so we could either double the refresh rate (keeping the CPU
// load the same), or keep the same refresh rate but halve the CPU
// load.  We opted for the latter.
// Can also estimate CPU use: bitplanes 1-3 all use 320 ticks to
// issue data (the increasing gaps in the timing invervals are then
// available to other code), and bitplane 0 takes 920 ticks out of
// the 2560 tick interval.
// 320 * 3 + 920 = 1880 ticks spent in interrupt code, per row.
// From prior calculations, about 4800 ticks happen per row.
// CPU use = 1880 / 4800 = ~39% (actual use will be very slightly
// higher, again due to code used in the LEDs off interval).
// 16x32 matrix uses about half that CPU load.  CPU time could be
// further adjusted by padding the LOOPTIME value, but refresh rates
// will decrease proportionally, and 200 Hz is a decent target.

// The flow of the interrupt can be awkward to grasp, because data is
// being issued to the LED matrix for the *next* bitplane and/or row
// while the *current* plane/row is being shown.  As a result, the
// counter variables change between past/present/future tense in mid-
// function...hopefully tenses are sufficiently commented.

void RGBmatrixPanel::updateDisplay(void) {
  uint8_t  i, tick, tock, *ptr;
  uint16_t t, duration;

  *oeport  |= oepin;  // Disable LED output during row/plane switchover
  *latport |= latpin; // Latch data loaded during *prior* interrupt

  // Calculate time to next interrupt BEFORE incrementing plane #.
  // This is because duration is the display time for the data loaded
  // on the PRIOR interrupt.  CALLOVERHEAD is subtracted from the
  // result because that time is implicit between the timer overflow
  // (interrupt triggered) and the initial LEDs-off line at the start
  // of this method.
  t = (nRows > 8) ? LOOPTIME : (LOOPTIME * 2);
  duration = ((t + CALLOVERHEAD * 2) << plane) - CALLOVERHEAD;

  // Borrowing a technique here from Ray's Logic:
  // [url=http://www.rayslogic.com/propeller/Programming/AdafruitRGB/AdafruitRGB.htm]www.rayslogic.com/propeller/Programming/AdafruitRGB/AdafruitRGB.htm[/url]
  // This code cycles through all four planes for each scanline before
  // advancing to the next line.  While it might seem beneficial to
  // advance lines every time and interleave the planes to reduce
  // vertical scanning artifacts, in practice with this panel it causes
  // a green 'ghosting' effect on black pixels, a much worse artifact.

  if(++plane >= nPlanes) {      // Advance plane counter.  Maxed out?
    plane = 0;                  // Yes, reset to plane 0, and
    if(++row >= nRows) {        // advance row counter.  Maxed out?
      row     = 0;              // Yes, reset row counter, then...
      if(swapflag == true) {    // Swap front/back buffers if requested
        backindex = 1 - backindex;
        swapflag  = false;
      }
      buffptr = matrixbuff[1-backindex]; // Reset into front buffer
    }
  } else if(plane == 1) {
    // Plane 0 was loaded on prior interrupt invocation and is about to
    // latch now, so update the row address lines before we do that:
    if(row & 0x1)   *addraport |=  addrapin;
    else            *addraport &= ~addrapin;
    if(row & 0x2)   *addrbport |=  addrbpin;
    else            *addrbport &= ~addrbpin;
    if(row & 0x4)   *addrcport |=  addrcpin;
    else            *addrcport &= ~addrcpin;
    if(nRows > 8) {
      if(row & 0x8) *addrdport |=  addrdpin;
      else          *addrdport &= ~addrdpin;
    }
  }

  // buffptr, being 'volatile' type, doesn't take well to optimization.
  // A local register copy can speed some things up:
  ptr = (uint8_t *)buffptr;

  ICR1      = duration; // Set interval for next interrupt
  TCNT1     = 0;        // Restart interrupt timer
  *oeport  &= ~oepin;   // Re-enable output
  *latport &= ~latpin;  // Latch down

  // Record current state of SCLKPORT register, as well as a second
  // copy with the clock bit set.  This makes the innnermost data-
  // pushing loops faster, as they can just set the PORT state and
  // not have to load/modify/store bits every single time.  It's a
  // somewhat rude trick that ONLY works because the interrupt
  // handler is set ISR_BLOCK, halting any other interrupts that
  // might otherwise also be twiddling the port at the same time
  // (else this would clobber them).
  tock = SCLKPORT;
  tick = tock | sclkpin;

  if(plane > 0) { // 188 ticks from TCNT1=0 (above) to end of function

    // Planes 1-3 copy bytes directly from RAM to PORT without unpacking.
    // The least 2 bits (used for plane 0 data) are presumed masked out
    // by the port direction bits.

    // A tiny bit of inline assembly is used; compiler doesn't pick
    // up on opportunity for post-increment addressing mode.
    // 5 instruction ticks per 'pew' = 160 ticks total
    #define pew asm volatile(                 \
      "ld  __tmp_reg__, %a[ptr]+"    "\n\t"   \
      "out %[data]    , __tmp_reg__" "\n\t"   \
      "out %[clk]     , %[tick]"     "\n\t"   \
      "out %[clk]     , %[tock]"     "\n"     \
      :: [ptr]  "e" (ptr),                    \
         [data] "I" (_SFR_IO_ADDR(DATAPORT)), \
         [clk]  "I" (_SFR_IO_ADDR(SCLKPORT)), \
         [tick] "r" (tick),                   \
         [tock] "r" (tock));

    // Loop is unrolled for speed:
    pew pew pew pew pew pew pew pew
    pew pew pew pew pew pew pew pew
    pew pew pew pew pew pew pew pew
    pew pew pew pew pew pew pew pew

      if (_width == 64) {
    pew pew pew pew pew pew pew pew
    pew pew pew pew pew pew pew pew
    pew pew pew pew pew pew pew pew
    pew pew pew pew pew pew pew pew
      }

    buffptr = ptr; //+= 32;

  } else { // 920 ticks from TCNT1=0 (above) to end of function

    // Planes 1-3 (handled above) formatted their data "in place,"
    // their layout matching that out the output PORT register (where
    // 6 bits correspond to output data lines), maximizing throughput
    // as no conversion or unpacking is needed.  Plane 0 then takes up
    // the slack, with all its data packed into the 2 least bits not
    // used by the other planes.  This works because the unpacking and
    // output for plane 0 is handled while plane 3 is being displayed...
    // because binary coded modulation is used (not PWM), that plane
    // has the longest display interval, so the extra work fits.
    for(i=0; i<_width; i++) {
      DATAPORT =
        ( ptr[i]    << 6)         |
        ((ptr[i+_width] << 4) & 0x30) |
        ((ptr[i+_width*2] << 2) & 0x0C);
      SCLKPORT = tick; // Clock lo
      SCLKPORT = tock; // Clock hi
    } 
  }
}


Arduino bu işi nasıl yapıyor. Bunu öğrenmeye çalışıyorum fakat anlamakta gerçekten sıkıntı çekiyorum.

Mantık olarak Bit Angle Modulation kullanıyor galiba. Fakat nasıl çalışıyor çözemedim.
Bit Angle Modulation işini en son yaptığım testlerde anlamıştım. Bunda sıkıntı yok. Benim anlamadığım nokta şu, BAM yönteminde en düşük değerlikli bit için süreyi ne kadar yapmam gerekir? Çünkü 6 bitlik çözünürlükte beklemeler şu şekilde olması gerekir

t+t*2+t*4+t*8+t*16+t*32 şeklinde bekleme yapmak gerekir. Buradaki t süresi ne kadar küçük olursa işlemci okadar sık kesmeye girecek demektir. Buda işlem yoğunluğunu çok fazla arttıracaktır.
Nasıl yapmam gerekiyor? Arduinodaki kodların bana bayağı fikir vereceğini düşünüyorum. Arduino kodunu yorumlayabilecek olan varmı?

RaMu

Alıntı Yapt+t*2+t*4+t*8+t*16+t*32 şeklinde bekleme yapmak gerekir. Buradaki t süresi ne kadar küçük olursa işlemci okadar sık kesmeye girecek demektir. Buda işlem yoğunluğunu çok fazla arttıracaktır.

"t" bence mümkün olduğunca küçük olacak,
büyük olduğunda tarama esnasında ekranda (flickering) kırpışma olur.

Kodda şu linki vermiş BCM (Binary Code Modulation) ile parlaklık kısmını halletmiş
http://www.batsocks.co.uk/readme/art_bcm_3.htm
Kodda modülasyon için 6 bit kullanmış
ama hız için bütün porta değer yazmış yani
hangi port kullanılıyorsa 6 pini kullanılsa dahi
tüm portu işgal ettiğinden bahsetmiş,
bir port bu işe ayrılacak.

Linki biraz inceledim,
inceledikçe yine yazarım.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html