29 Eylül 2020, 10:27:48

Haberler:

Forum kuralları güncellendi LÜTFEN  okuyunuz:  https://bit.ly/2IjR3ME


STM32F103C8T6 Bağlanma Sorunu

Başlatan FastSystem, 11 Nisan 2016, 15:21:31

z

20 Ekim 2016, 21:04:46 #15 Son düzenlenme: 20 Ekim 2016, 21:06:31 z
O hata önemli değil. MCU üzerinde usb yazılımı olmadığı içi windows o hatayı verir.
USB kablosu bağlamaktaki amacımız MCU kartına besleme voltajı verme ihtiyacımızdan kaynaklanıyor.

Bahsettiğin durumla çok nadiren özellikle yeni montajdan çıkan kartlarda karşılaşıyorum.

MCU kartını sıcak (kaynar) suyun altında bulaşık deterjanı ile köpürte köpürte fırça ile fırçala.
Ardından saç kurutma makinesi ile iyice ısıtıp kurula.

Denemelerini STLink programı ile yap.



FastSystem

Hocam eminsiniz karta bi zarar gelmez demi o şekilde :D

Sya

@z hocam benim utility çipi görüyor fakat keil görmüyor kodu atamıyorum.

muhittin_kaplan

util den mi kod atamıyorsunuz ?

z

21 Ekim 2016, 16:32:35 #19 Son düzenlenme: 21 Ekim 2016, 16:51:48 z
Alıntı yapılan: Sya - 21 Ekim 2016, 14:47:54
@z hocam benim utility çipi görüyor fakat keil görmüyor kodu atamıyorum.


Şansa bak. Şimdi bir demo program buldum derliyorum Keil ile atamıyorum. Util ile atıyorum.
Aynı donanımı kullanıp başka programları keill ile atabiliyorum.

Elimde 2 ayrı STLink cihaz var. Her ikisinde de aynı durum var.

Ben sorunu çözdüm belki sizde de işe yarar ve sebebini anlamadım.

STUtil ile bağlanıp çipi silin. Kodunuzu yükleyin. STUtili kapatıp çıkın.

Keil de kodu derleyin ve yükleyin.

ErsinErce

swd yi iptal ediyor olabilir mi programlar?

z

Programlayıcı çipi programlamaya başlarken çipi resetleyince tüm pinler boşa çıkar hocam.

Zaten benim başıma gelen olayda bu durum hiç olamaz. Çipe daha önce atılmış yazılımın SWD'yi devre dışı bıramış olması lazım ki öyle bir durum yoktu.

Cemre.

Hocam unutup swd'yi devre dışı bıraktığım durumlar bazen başıma geliyor. Tek yaptığım boot jumperlardan birini konum değiştirmek. Sorunsuz bir şekilde programı atıyor tekrar.

z

23 Ekim 2016, 08:32:46 #23 Son düzenlenme: 23 Ekim 2016, 08:43:32 z
@FastSystem

Ne oldu sorun devam ediyormu?


Uzerinde çalıştığım kodu aynen dediğin gibi Keil ile atılamıyorum.

Target for optioned Utilities menüsünde Use Debug Driver

kutucusunu tıklayıp seçili hale getirirsem keil kodu atıp debug yapabiliyor.


FastSystem

Alıntı yapılan: z - 23 Ekim 2016, 08:32:46
@FastSystem

Ne oldu sorun devam ediyormu?


Uzerinde çalıştığım kodu aynen dediğin gibi Keil ile atılamıyorum.

Target for optioned Utilities menüsünde Use Debug Driver

kutucusunu tıklayıp seçili hale getirirsem keil kodu atıp debug yapabiliyor.




Hocam konuyu hortlatıyo gibi oluyorum ama sorunu çözememiştim. Dediğiniz de dahil her şeyi yapmıştım. Şimdi STM32F411'li bi board aldım onla uğraşıyorum. Yardımlarınız için teşekkürler...