MOS sürücü kullanırken yaşanan problemin nedeni

Başlatan z, 01 Haziran 2016, 15:50:20

Kahraman34

#15
İfadem hatalı oldu sanırım, 600 volt x 70 amper=42000 derken mosfetin harcadığı gücü değil, kontrol edebileceği gücü düşünerek yazmıştım.


irfz44 için düşünelim 60 volt ve 50 amper diyor. Yani 60x50=3000 watt .  Ben 3000 wattlık bir rezistansı sürebilirmiyim yani bu komponent verilerine göre bu mudur ?

Kahraman34

Bu konu ile alakalı bir sorum daha vardı yeni aklıma geldi onuda yazmak istiyorum, Hocanın videosundaki gibi ir serisi entegre ile yapılan drive da izole besleme yapmak gerekir mi? Tlp ile yapılan sürücüde bu şart oluyor, ir21xx seride mesela gerekli mi?

(yüksek voltajlarda, örneğin motor 300 voltluk ise.) teşekkürler.

z

Opto tipi galvanik izolasyon, ayrık şase ihtiyacınız yoksa bence gereksiz.

Güç katındaki arıza sonucu güç katında  yarıiletken anahtarlar imha olduysa çoğu zaman optik izolatörler kontrol kartının da imha olmasını engelleyemiyor.

Fakat hiç olmamasından iyidir. Ufak tefek arızalarda kontrol kartını koruyor.

TLP serisinde de izole beslemeye gerek yok. IR serisi sürücülerin kullandığı boost tekniğini kullanabiliyorsun.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

akof

Yarım köprü invertör devremde mikrodenetleyici ve ir2110'a ait beslemeleri farklı trafolardan vermiştim. Mikrodenetleyici ve ir2110 arasına 6n137 (optokuplör) kullandım. Anahtarlarıda doğrultulmuş şebeke voltajı ile besliyordum. Anahtarların (irfp460) soğutucuları küçüktü sanırım bu yüzden 20 dk sonra anahtarlardan biri kısa devre oldu diye düşünüyorum. SONUCUNDA: anahtar, ir2110, 6n137 patladı ama mikro denetleyici katına hiç birşey olmadı. Kontrol katı ve tetikleme katına optik izole koymak ve 2 katın beslemelerini birbirinden izole etmek kontrol katını koruyacaktır.


marecrisium

IR21xx serileri ile motor sürdüğümüzü düşünelim. @z hocanın dediği şekilde sinyallerimizi uygularsak alt mosfetlerin ikisininde aynı anda iletimde olduğu anlar oluşacak. Bu durumda motor uçlarını kısa devre yapmış olucaz ve motor frenlenmiş olacak. Bu durum motor sürüşünü etkilemez mi ben mi yanlış düşünüyorum ?

z

O anlarda frenleme olması için öncelikle endüktansdaki akımın sıfır olması gerekir. Akım sıfır olacak bitecek artık BEMF zoruyla akım akmaya başlayacak. İşte bu aşamada frenleme başlar.

Bir diyot üzerinden freewheeling akımın akması sorun değilse iki karşı mos üzerinden akım akması da sorun değil.



Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

werdan