Etkinlik: Picproje 3 boyutlu yazıcı yapımı

Başlatan muhendisbey, 04 Haziran 2016, 12:06:33

yolcu27

Alıntı yapılan: fatal16 - 21 Aralık 2016, 13:57:34
Arkadaşlar indiksiyon ve trapez mili nereden sipariş etmiştiniz?

gijonu yerel malzemeciden temin ettim.
ilk yazıcı için gator3d den almıştım milleri
ikincisi için nüansteknikten aldım daha memnun kaldım acıkcası . kenarları güzel taşlanmıştı.

Tlepsh

@yolcu27

Hocam ben de yeni bir proje için millerden alacağım, siz nüansteknikten aldım ve daha memnun kaldım demişsiniz.

Sitelerinde alışverişle ilgili bir bölüm bulamadım, nasıl satın alıyoruz....


yolcu27

Alıntı yapılan: Tlepsh - 22 Aralık 2016, 11:28:42
@yolcu27

Hocam ben de yeni bir proje için millerden alacağım, siz nüansteknikten aldım ve daha memnun kaldım demişsiniz.

Sitelerinde alışverişle ilgili bir bölüm bulamadım, nasıl satın alıyoruz....

face üzerinden konusmustum millerin olculeriini verdim fiyat cıkardılar. eft yaptım onlarda kargo. iletişimden ulasırsanız yardımcı olurlar

JKramer

Nozzle çapı 0.3mm. Filament 1.75mm Esun Pla+. En sağdaki Layer Height 0.2mm. Diğerleri 0.3mm'de kalmış yanlışlıkla.
Infill density %20. Tüm pattern'ler rectangular. Sıcaklık, vs. diğer ayarlar sabit başlıktaki gibi, değiştirmedim.







Doğrudan tablaya çıktı aldım. Yapışmama sorunu olmadı, soğuyunca da tık diye çıktı parçalar. Tablayla alakalı şöyle bir sorun var; köşelerden düzleme işlemi (birkaç turda) hallediliyor ama orta bölüm yaklaşık 0.15mm yüksek oluyor köşelere göre. Tabla en başta yamuk muydu bilmiyorum. Şu ayarları düzeltip biraz daha düzgün çıktı alabilirsem, ilk iş indüktif sensörle otomatik düzleme ekleyeceğim. Aslında ondan önce tüm yazılımları güncellesem daha iyi olacak sanırım. Repetier'la gelen Slicer da eski.

muhendisbey başta olmak üzere katkı yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Önceki sayfalardan derlediğim fotoğraf ve mesajları toparlayamadım daha, bitince atarım. Repetier ile yazıcı arasındaki konum durumu ile ilgili de birkaç şey ekleyeceğim.

muhendisbey

JKramer tabladaki yamukluk biliniyorsa elle girilebilir firmwareye, bir kurcalamak gerek. Böyle birşey buldum
https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/wiki/Manual-Mesh-Bed-Leveling
Satmak için yapmıyorsanız otomatik düzeltmeye gerek olmayabilir.
Parçalarda sarkma olmaması için fan ile soğutma gerekli. Fan varsa hava akımı nozzle'a ulaşmıyor olabilir.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

JKramer


Alıntı YapSiyah kablo ile çekilmiş termistör extruder'dan gelen
Sarı ile çekilmiş kablo heatbed'den gelen.

Ucunu bağlamak için dupont kablo almıştık, kablonun bir telini ortadan keserseniz termistöre lehimlerseniz olay çözülür. Lütfen bu kabloyu sararak yada elektrik bandı ile sararak yapmayın. Makaron alın geçirin ve sarın. Termistör yazıcımızda çok önemli. Düzgün yapılmazsa yangın sebebi bile olabilir.




Alıntı Yapvidaların gevşememesi için ne kullanıyorsunuz?

Japon yapistirici yada sivi vida sabitleyici. Ancak yazici bittikten sonra kullanirsaniz iyi olur.
Motorun arkasina bos bir somun daha takin. Motorun esnemesini alacagiz.




Alıntı YapHocam delikleri genişletmek gerekiyor. Al-tak pek mümkün değil.

Hocam bir de köprüde kullanılacak somunu (en alttaki resimde) takarken kendi bulduğum yöntemi söyleyeyim: vidaya somunu takın, somunu çakmak ile ısıtıp (havya ile ısıtmak da iş görür) bulunduğu altıgen alana basarsanız çok sağlam oluyor. Somun bir daha yerinden de çıkmıyor.





Alıntı YapTüyo: Makinede metal parcalar birbirine direk temas ederse zil gibi öter
Ötmemesi için: silikon cift tarafli bant kullanabilirsiniz.

Tek tarafi lineer rulmanin uzerine yapisacak diger tarafin uzerindeki koruyucu bant sökülmeyecek.




Alıntı YapSon montajıma göre
Her iki delikten bir tanesi kayık.

Ne yapacağız?
Çerçeveye çok bir müdahale şansımız yok. Plastik parçalarla oynayacağız.
1-Havya ile delikleri çerçeve deliklerine kaydırabiliriz.
2-Matkap yada vidalama ile deliklere yakınlaştırabiliriz.
3-Eğe yada törpü ile yakınlaştırabiliriz.

Havya ile eğer elinizin ayarı yoksa yada bozabilirim diyorsanız uğraşmayın. Sadece törpü yada eğe kullanın. Zaman alır ama sağlam olur.




Alıntı YapHavya ile plastikleri düzelttikten sonra takabildim.
Burada milleri takmamdaki amaç hizanın korunması için. Bu milleri tekrar çıkaracağız.




BU FOTO HATALI, aşağıdaki düzenlemelere bak.
Alıntı YapTabla motorunun yönünü değiştirmelisiniz, kablonun tablaya değme ihtimali yüksek Yan olursa daha iyi olur.

Monte edecek arkadaşlar motor arkaya gelecek şekilde monte ederse daha iyi olur. Burada motor öne monte edilmiş.

Artı motorun arkasına bir adet boş somun takın. Gördüğünüz üzere motorun arkası boş. Kayış gerdirilirken motor mile doğru esniyor. Bu noktada motoru arkasına taktığınız somun ve çok küçük kayış parçası (3-5cm kadar) ile (ufak kayışı dişleri dışa bakacak şekilde katlayıp taktığınız boş somun ile motorun arasına yerleştirin). Böylece titreşimler bir miktar daha azalacaktır.
Alıntı YapSoru:
Y eksen motor ve kayışı bitiren var mı aranızda. Motorun yönü iki  doküman da da farklı duruyor da. Aklim karıştı.


Cevap:
Motorun yönü arkada kalacak şekilde olursa daha iyi olur.




Alıntı YapBu resimde HBP altındaki yay görünüyor.

kablo yukaridan gecerse daha iyi olur. Yoksa biraz yukselince kablo cerceveye alttan surterek zamanla asinir ve kisadevre olur.

Kablo icin spiral kablo yolu (kabloyu disaridan saran sarmal tup)kullanmanizi tavsiye ederim. Kabloyu siki bicimde sararak salkim sacak durmasina da engel oluyor.

Alttaki motorun kablosunu gijonun oradaki oyuktan gecirebilirsiniz.

Bir de tabla kayisinin karsisindaki plastik parca ters. Sorun olmaz gibi ama bilemiyorum.




Alıntı YapTablalarınız ters arkadaşlar, tablanın alüminyum kısmı yukarı gelecek.

Buradaki iki resime dikkat edin.
Üsttekinde somun ile tablayı hareket ettiren motoru nasıl desteklediğim görülmektedir.
Alttaki resimde ise nozzle düzlemek için yine ufak bir kayış parçası kullandığımı görebilirsiniz.

--Soldaki foto--
Burada da diger rulmani kelepce ile hizalamam gorulmekte. Kucuk rulman kullanimi ile iki rulman takilabilir ancak kayislar bu durumda birbirine surtebilir.
Sağdaki fotoda görülen nozzle'ı sadece soğukken değil "ısındıktan sonra da" 7 anahtarla sıkmayı unutmayın. Kare kısmı 17 anahtarla tutabilirsiniz.



Alıntı Yapbu mesajdaki resimlerdeki gibi dizeceksiniz.
hot end'in önündeki ve arkasındaki iki delikli yere vida ve somun takacaksınız. Fakat dikkat! Bu vidalardan birisi uzun olacak ve soğutucunun olduğu yere çapraz 40mm'lik fan takılacak. Yani vidalardan birini biraz uzun seçmeyi unutmayalım.
Bir diğeri
M5 gijon kesilmesi istenmiş extruder için. Hiç gerek yok, hırdavatçıdan 70mm düz yada havşa baş M5 civata alıyorsunuz. Böylece kestirme derdi olmadan kullanabilirsiniz.
Bir diğer husus:
Büyük dişlideki altıgen yere fiberli M5 somun kullanın. Bu sayede gevşemesinin önüne geçmiş olacaksınız. Resimdeki gibi arkasına da M5 somun takarsanız dişli kırılana kadar sorunsuz kullanırsınız.

Bir diğer husus:
Küçük dişlinin iç çapı motorunuza küçük gelecek. Genişletirken lütfen çok genişletmeyin. Biraz zorla girsin ve motorun şaftının düz kısmına somun ve vidanın gelmesini sağlayın.
Bu noktada somun da girmeyebilir. Ne yapacağız?
Somunu bir miktar zorla girdirin. Somunun düz duvarları girecek dikdörtgen alanın yüzeyine paralel bir şekilde havya ile somunu yerine düzgün ve yavaş bir şekilde ittirin.  Havya sadece somuna değsin plastiğe değerse sonucu hiç iyi olmaz. (bu noktada havya ile parçayı bozmamaya özen gösterin.) Vida somunun içerisinden geçebiliyorsa işlem başarılıdır. Bu noktada riskler size aittir. Bu işlemi yapamam diyorsanız lütfen eğe yada törpü ile genişleterek somunu yerleştirin.




Alıntı YapResimde gordugum kadariyla extruderi tutan vidan da sıkılmıs degil. Somun iyice girmeli.
Yukarıdaki foto doğrusu




Alıntı YapTablaya NTC'yi şekildeki gibi kapton bant ile yapıştırıyoruz.
Evet, ortada lanet bir delik var :)






JKramer

Alıntı yapılan: muhendisbey - 18 Ocak 2017, 15:20:28
JKramer tabladaki yamukluk biliniyorsa elle girilebilir firmwareye, bir kurcalamak gerek. Böyle birşey buldum
https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/wiki/Manual-Mesh-Bed-Leveling
Satmak için yapmıyorsanız otomatik düzeltmeye gerek olmayabilir.
Parçalarda sarkma olmaması için fan ile soğutma gerekli. Fan varsa hava akımı nozzle'a ulaşmıyor olabilir.
O sayfayı gördüm. Satmak için yapmıyorum ama elle de yapmak istemiyorum :). Ama dediğiniz gibi önce bunu bir deneyeyim.
http://www.thingiverse.com/thing:215703 Milletin parçalar cillop gibi, sizce fan ile soğutmanın haricinde neler hatalı olabilir? Aşağıda video çektim (dikey olmuş, kusura bakmayın :)), yazıcı fazla mı hızlı acaba?

http://youtu.be/paU9oAHsr8c

muhendisbey

Videoyu izledim. Problemin oluşma zemini tam da bu.
Katman daha katılaşmadan üzerine katman biniyor. Fan olmadığı için bu hız fazla.

Fan dışında fazla filament kullanımı böyle bir probleme neden olmuş olabilir. Filament çekme miktarı step ayarlarını tekrar gözden geçirebilirsiniz.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

DEno_12

@JKramer derleme güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Bu tür konularda resimlerin miyadının dolması kötü oluyor ama sanırım şimdilik yapacak bir şey yok.

Baskınız çok hızlı. Ya yavaşlatmayı ya da dış katmanı çok yavaşlatmayı deneyebilirsiniz.

yolcu27

arkadaşlar mehaba uzun zamandır konuya yazamıyordum.

baskı esnasında filament değişimi nasıl yapılacağına dair bir menü bulamadım lcd kontrolda.

sanırım yazılımdan aktif etmek gerekiyor. bileniniz yapanınız vs varmıdır . böyle rengarenk parça filamentler var elimde 2 3 mt lik bir parçada denemek istiyorum.

muhendisbey

Alıntı yapılan: yolcu27 - 03 Şubat 2017, 18:02:56
arkadaşlar mehaba uzun zamandır konuya yazamıyordum.

baskı esnasında filament değişimi nasıl yapılacağına dair bir menü bulamadım lcd kontrolda.

sanırım yazılımdan aktif etmek gerekiyor. bileniniz yapanınız vs varmıdır . böyle rengarenk parça filamentler var elimde 2 3 mt lik bir parçada denemek istiyorum.
Manuel kontrol ile yapilabiliyor. Preheat secenegi ile isitip sonrasinda motoru hareket ettirerek cikarilabiliyor. Firmwarede ayrica boyle bir secenek vardi.

Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

bocek

Baskı esnasında repetier'den pause'a basınca ingilizce olarak; (yanlış anlamadıysam) pause sırasında filament değiştirilebileceği, motorların konumu değiştirilse bile devam edildiğinde son kaldığı yeri hatırlayıp ordan devam edeceği gibi birşeyler yazıyordu.
Burada da aynı şeyden bahsediyorlar:
http://forums.reprap.org/read.php?263,651646
1 ya da 0. işte 'bit'ün mesele..

yolcu27

anladım arkadaşlar preheat ve pause deneyeceğim. duruma göre yazarım buraya da.

birde elimde extruder için plastik aksamlar dişliler vs mevcut. tek eksik sanırm şu civata . onun bir bölümü dişli şeklindeydi gördüklerimde bunun adı nedir ? ne diye aratmam gerekiyor. şuan mk8 den gayet memnunum fakat elimde parçaları mevcut olduğu için onuda denemek istiyorum.

bocek

1 ya da 0. işte 'bit'ün mesele..

muhendisbey

Bendeki extruder mi?
Bendeki extruder ise bu civata işinizi görmez. filament dişlisi almalısınız (13mm olmasına dikkat edin, biz yanlışlıkla 9mm almışız problem oldu). Hobbed bolttan daha ucuza mal oluyor.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.