Haberler:

Forum kuralları güncellendi LÜTFEN  okuyunuz:  https://bit.ly/2IjR3ME

Ana Menü

Rüzgar jenaratörü.

Başlatan salim ALTIN, 28 Eylül 2005, 09:06:07

salim ALTIN

Merhaba.
Bu konuda bir hayli meraklı olmasına rağmen çalışmalar konusunda yardımlaşma alt düzeyde .
Neler yapılabilir.?
Alıntı yapılan: "mustafacan"rüzgar pervanesi için araba şarj alternatörü ve pervane olarakta mercedes kamyonların soğutma sistemlerinde kullanılan hazır pervane satın aldık. Montelemeyi iyi yaparsanız balans problemi kalmıyor.
Pervanenin devamına birde otomatik kasnak(Otomatik bisiklet vitesi) takarsanız. tadından yenmez sanırım. bu çalışmaya  biz arkadalarla başladık ama değişik sebeplerden şu an hala stand byda. Ama sanırım kışın girişi bu iş için yeniden başlangıç olacak.
Şarj alternatörü olarak eski tip traktör şarj dinamosu önerdiler. Aradık hala arıyoruz hihih. tavsiyedeki sebepte kendiliğinden mıknatıslı olması idi.

Yapanlara kolay gelsin. Devam ettiğimizde gelişmeleri yazarım.

Alıntı yapılan: "Erol"Alternator genelde yukarda, yalniz optimize edilmis bir alternator ile verim 3 katina cikmis, bir yerde gordum.

http://users.aber.ac.uk/iri/WIND/TECH/WPcourse/index.html

http://www.windstuffnow.com/main/newpage5.htm

Bu da turbin dizayni, anlayana :)

http://users.aber.ac.uk/iri/WIND/TECH/WPcourse/

yada en iyisi bu
http://www.otherpower.com/otherpower_wind.html

UZUN TURBIN DIREKLERI NASIL DIKILIR?

http://www.otherpower.com/otherpower_wind_towers.html

Alıntı yapılan: "salim ALTIN"
Alıntı yapılan: "Macera"Linkini verdiğim arkadaşın güzel ve ilginç rüzgar türbini çalışmaları var.

http://www.aktifbilgiislem.com/ruzgar_turbin.htm
Merhaba.
Macera link çok güzel. Teşekkürler. Benim verdiğim linklen alıntılar yapmışlar , çok faydalı.
En çok beğendiğim kısmı da  kalıplara sıkışmamış, hür bir düşünce ile yapmışlar. Baksanıza standart boru gövdeye gerek bırakmayan bir stator var. Ayrıca mıknatıs yerleşimi de balansı mininuma indirir. Statoru polyester ile kaplamak dış ortamda tam koruma sağlar. Aslında her iki taraftan statorun üst kısmında biraz çıkıntı yapılırsa mıknatısların üzerine kar girip buzlanması bile önlenebilir.
@erol yurt dışından gelen 600W güç üretebilen jenaratörde kanatçıklar 80 santim kadar boyda ve 3 adet.
Yapılması da 2 yolla olabilir. Birincisi ; basit bir kalıp olması şartı ile polyester ve cam elyaf kumaş ile. Çeşitli kalınlık ve örgü sıklığında cam elyaf kumaş var.
Dieri ise epoksi yapıştırıcı ve ahşap kaplama malzemesi ile bir kaç kat yapıştırma şeklinde. Ama bu şekilde yaparken yine bir PRES (matbaacı ve ciltçilerin kullandığı tarz bir şey. Sıkıştırmak için. Yada araba krikosu ile yapılabilir) ve kalıba ihtiyaç var. Gerçi maceranın  ve benim verdiğim likte kanatçık yapmak için gösterdikleri yöntem ile pres altında çalışacak kalıp yapılabilir.
Bunun dışında kutup sayısı ne kadar çok ise o kadar düşük devirde enerji üretmeye başlar.
İnsanlar 3 guruba ayrılırlar. 1- Birşeyler yapıp üretmeye çalışan küçük bir gurup. 2- Birşeyler yapanları hayranlıkla ve takdirle izleyen büyük bir gurup. 3- Hiç birşeyden haberi olmadan yaşayan devasa yığınlar....

otm

merhaba
yukardaki yazıları okudum ama aklıma takılan birşey var.araba şarj dinamoları çok yüksek devirde çalışan aletler.yani bukadar yüksek deviri rüzgarla elde etmek mümkün değilmiş gibi geliyor bana.Ancak çok geniş yapraklı bir pervane ile gücü hıza çeviren bir dişli sistemiyle başarılabilir gibi geliyor bana.yanılıyormuyum.?

Erol YILMAZ

@otm2002,
Araba Sarj dinamosu ile olmayacağı birkaç yerde geçti sanırım.
Devir yuksek, zorlanmada fazla.
Bu işi nette açıklayanların neredeyse hepsi alternatoru kendisi yapmış.
Google da "wind power" olarak aratırsanız her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz, (başlangıç olarak :) )

mustafacan

Rüzgar pervanesi konularında çok yüksek akımlı bir enerji üretmeyi hiç düşünmedik. Sadece enerjiyi üretecek sistemi kurduktan sonra birmiktar enerji üretirken ;
     Asıl merakımız mekanik aksamda aşırı rüzgar yüklenmelerde meydana gelecek hatalar ve hasarlar. ilk önce mekanikteki hataları minimuma indirip sonra elektrik katı ile ilgileneceğiz. Mekanik aksamda gücü katlamak için (Aslında yanlış tabir ama) daha doğrusu dönü sayısını artırmak için kullanılacak dişli  sistemini deneyeğiz. fakat bundan önce diferansiyel matığı ile hareketi 90 derece çevirip sabit bir noktaya aktarma işi önemli. EN En En önemli gördüğümüz nokta ise şu aşamada transmisyon (Aktarım) kayıpları olacak .
İyi bir mekanik olmassa sanırım diğer sistemede zarar verir.
   Çalışmalara devaaaaam.
Keşfedilecek çok teknoloji var. Boş Vaktim Yok!

salim ALTIN

Alıntı yapılan: "mustafacan"Rüzgar pervanesi konularında çok yüksek akımlı bir enerji üretmeyi hiç düşünmedik.
     Asıl merakımız mekanik aksamda aşırı rüzgar yüklenmelerde meydana gelecek hatalar ve hasarlar. dönü sayısını artırmak için kullanılacak dişli  sistemini deneyeğiz. fakat bundan önce diferansiyel matığı ile hareketi 90 derece çevirip sabit bir noktaya aktarma işi önemli. EN En En önemli gördüğümüz nokta ise şu aşamada transmisyon (Aktarım) kayıpları olacak .
.

Bence tesbitlerde hatalar var.
Dönüş sayısını değilde jenaratörün kutup sayısını arttırmayı düşünmelisiniz. O zaman daha düşük devirlerde enerji üretebilirsiniz. Çünki her redüksiyon bir enerji kaybı demektir.
Aşırı rüzgar yüklemesinden pervaneyi ve sistemi koruyabilmenin yolu kanatçıkların açısını değiştirebilmektir. Biraz üzerinde düşünün. Mesela kanatçıkları kuvvet uygulandığında konumunu kaybetmeden bağlandıkları noktada ileri geri hareket eder olarak düşünün. Bir yay bunları ileride tutar. Sonra bunları ileri geri taşıyan kanalı dik değilde elsene açılı yaptığınızı tasarlayın.Rüzgar fazla kuvvet uygularsa pervane yayı itip geri gelmek ister ama bu sefer kanalının açısı nedeni ile pervanenin rüzgara karşı açısı da değişir.. Bunu en iyi @macera tasarlar sanırım.
İnsanlar 3 guruba ayrılırlar. 1- Birşeyler yapıp üretmeye çalışan küçük bir gurup. 2- Birşeyler yapanları hayranlıkla ve takdirle izleyen büyük bir gurup. 3- Hiç birşeyden haberi olmadan yaşayan devasa yığınlar....

necati

step motor ile vantilator pervanesini bir ara mil ile bağladım
diyotlarla dc çevirici yaptım
30cm çaplı pervane ile
12 volt step motor 100 d/dak dönerken 150-200ma civar bir akım
verebiliyor
12 v 7ah akü yü şarj edip geceleri 18adet beyaz ışık veren ledi yakıyorum
bu arada fazla rüzgarlardan  2 yılda 3 pervane parçalandı
kanat genişliği az pervaneleri kullanın

sarj alternatoru PMG ( rotoru miknatıslı )
üniversal bahçe traktorü bu tip alternator kullanıyordu
fiyatı fazladır
sarj regulatoru özel ana akımı kontrol eder

küçük motorlar
jenerator 1-10kva
motosiklet motorları
su pompa motorları
da bu tip alternatorlü dür

miknatıslar volanda
bobinler içte

başka yerde kullanmak çok zor
[email]entegreterbiyecisi@yahoo.com[/email]

CaFFeiNe

Alıntı yapılan: "salim ALTIN"Çünki her redüksiyon bir enerji kaybı demektir.
evet malum sürtünme olayı. aynı zamanda mekanik aksamında karmaşıklaştırılması demektir.

Alıntı yapılan: "mustafacan"Mekanik aksamda gücü katlamak için (Aslında yanlış tabir ama) daha doğrusu dönü sayısını artırmak için kullanılacak dişli  sistemini deneyeğiz.
dişli yerine kayış kasnak çözümüde olabilir belki

mustafacan

Sonunda rüzgar jeneratoru dizilerimize kadar girdi. Az önce atv de altan erkeklinin oynadığı bir dizide rüzgar jeneratorundan bahsedip montelemeye uğraştığını gördüm.  Direği kurmuşlar sanırım bi dahaki bölümede takarlar.
Keşfedilecek çok teknoloji var. Boş Vaktim Yok!

salim ALTIN

merhaba.
Araba alternatörünü ve hazır sistemlerini incelemenizi özellikle tavsiye ediyorum. Hele hele hurdaya ayrılmış arabalardan tamamen sağlam olarak söküyorlar ya, fiyatları da çok hesaplı. yani gidip illa sıfırını almaya gerek kalmıyor. Mutlaka bir tane edinin sonra yine hobinize devam ama bunun avantajlarını görün bir kere.
İnsanlar 3 guruba ayrılırlar. 1- Birşeyler yapıp üretmeye çalışan küçük bir gurup. 2- Birşeyler yapanları hayranlıkla ve takdirle izleyen büyük bir gurup. 3- Hiç birşeyden haberi olmadan yaşayan devasa yığınlar....