How to translate this "C" in Proton Compiler

Başlatan buntger, 13 Eylül 2016, 19:42:48

buntger

Hey

I would like to translate this "C" to Proton Compiler is for accelerometre.
There are parts of the program that I understand and some do not.

C Code:
volatile char sval[8];                                                 Array of 8 element

void main() 
{
  unsigned char i;                 
  unsigned char tmp;                                             "tmp" with String

while(1)                                                                  Bucle While
   {
     lcd_cmd(L_L1+1);                                             I understand
     lcd_str("x=");                                                    I understand
     tmp=acc_read(0x6);                                          I understand

if(tmp & 0x80)                                                   Returns the logical AND of two values  ¿ I believe.... ?
     {
      tmp=~tmp+1;                                                 It makes the complement of the variable "~" tmp +1
      sval[0]='-';                                                       out sign -  to LCD 
     } 
     else
      sval[0]='+';                                                   out sign + to LCD 
      sval[1]=((tmp)/100)+0x30;                          NO understand
      sval[2]=((tmp%100)/10)+0x30;                   NO understand
      sval[3]=(tmp%10)+0x30;                             NO understand 
      sval[4]=0;                                                      NO understand
     lcd_str(sval);                                                   Out all to LCD 

THX.

RaMu

if(tmp & 0x80)                                                   Checks the sign bit (MSB bit, bit7), if the sign bit is 1, it means value is below zero
     {
      tmp=~tmp+1;                                                 It makes the complement of the variable "~" tmp +1, 
                                                                               //so the new tmp value is valid for the next operation
      sval[0]='-';                                                       out sign -  to LCD 
     } 
     else
      sval[0]='+';                                                   out sign + to LCD   //only this line is for the else statement
/next 5 lines of codes  are used for both if and else statements, because of there is any { } signs for the borders of the else statement,
//else command only proceed the one line after the else statement.
      sval[1]=((tmp)/100)+0x30;                          NO understand  // it makes the decimal MSB digit from the value of temp (hundreds )
      sval[2]=((tmp%100)/10)+0x30;                   NO understand //likewise makes the next digit (tens), 
                                                                                                     //(tmp % xxx) means what is remainder of tmp div xxx
      sval[3]=(tmp%10)+0x30;                             NO understand  // next digit (ones), why it adds 0x30, because Charecter LCD takes numbers as this
      sval[4]=0;                                                      NO understand //0x30 for 0, 0x31 for 1, 0x32 for 2 so on. 
     lcd_str(sval);                                                   Out all to LCD  

[\code]
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

run

Bir ingilizce foruma türkçe soru sorsaniz. Muhtemelen burada türkçe konuşamazsiniz olur

Discovery II Mini cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

özgürlük için teknoloji

muuzoo

Alıntı yapılan: run - 15 Eylül 2016, 16:51:30
Bir ingilizce foruma türkçe soru sorsaniz. Muhtemelen burada türkçe konuşamazsiniz olur

Discovery II Mini cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Soru soran arkadaş ara ara foruma yazan yabancı biri. Daha önce google translate ile türkçe sorular sordu. Çeviri kötü olduğu için ingilizce sorması istendi. Yanlış bir durum yok bence. sanırım siz ilk defa karşılaşıyorsunuz.
gunluk.muuzoo.gen.tr - Kişisel karalamalarım...

RaMu

Alıntı yapılan: run - 15 Eylül 2016, 16:51:30

İspanyolca yazılan bir forumda güzel bir kütüphane bulmuştum,
aklıma takılan yerleri İngilizce yazmıştım,
google çeviri ilede İspanyolca-İngilizce çevirisini eklemiştim,
İspanyolca İngilizceye makinayla çok iyi çevriliyor ayrı mesele.

İspanyol forumda İngilizce yazmamı kimse yadırgamamıştı, yardımcıda olmuşlardı.

Ben İngilizce bilen birinin o kadar alternatifi varken,
Türk forumundan yardım istemesinden zevk duyarım.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html