Bootstrap yöntemi ile BLDC motor sürücü devresi (Regenerative Fren Uygulamalı)

Başlatan mr.selim, 04 Aralık 2016, 00:17:50

Cemre.


20ohm gate direnci, R yükü


10ohm gate direnci R yükü


10ohm gate direnci RL yükü

mr.selim

Alıntı yapılan: Cemre. - 07 Aralık 2016, 00:29:08

20ohm gate direnci, R yükü


10ohm gate direnci R yükü


10ohm gate direnci RL yükü

Paylaşımınız için teşekkür ederim bekliyordum. Benim anladığıma göre 10 Ohm da iletime geçiş süresi daha kısa olduğunu anlıyoruz doğru mudur. Ancak bu her mosfet için 10 ohm değildir herhalde. Birde birşeyi merak etmiyor değilim. Şemanız şuana kadar bir sıkıntı verdi mi? Memnun olmadığınız bir kısmı var mı?

Paylaşımlarınızı merak içinde takipteyim. Kolay gelsin İyi çalışmalar dilerim  :)

Zoroaster

Regenaratif frenleme enerjisini dirençte ısıya çevirecek olsaydın sorun yoktu fakat bataryayı şarj edeyim dedinmi iş değişiyor. Çok çok pratik bir şey olsun yeterli diyorsan besleme hattına seri bir direnç bağla paralelinde de diyod olsun. Diyod bataryadan gelen enerjiyi doğrudan sürücüye aktarsın. Tersine motordan gelecek enerji direnç üzerinden bataryaya geçsin. Direnci olası en yüksek akıma göre boyutlandırırsın.

Bu yapı hem verimsiz hem de frenleme etkisi Vmot>Vbat olduğu sürece etkindir.

Verimli bir şey olsun dersen ilave moslar gerekecek.
Seytan deliginden kacti.

Cemre.

Alıntı yapılan: mr.selim - 07 Aralık 2016, 06:57:46
Paylaşımınız için teşekkür ederim bekliyordum. Benim anladığıma göre 10 Ohm da iletime geçiş süresi daha kısa olduğunu anlıyoruz doğru mudur. Ancak bu her mosfet için 10 ohm değildir herhalde. Birde birşeyi merak etmiyor değilim. Şemanız şuana kadar bir sıkıntı verdi mi? Memnun olmadığınız bir kısmı var mı?

Paylaşımlarınızı merak içinde takipteyim. Kolay gelsin İyi çalışmalar dilerim  :)

Şimdilik bir sorun yok gibi görünüyor. IR2101 prensip şemasında girişler dahili olarak pull-down gözüküyordu. Ancak ben kullanmadığım girişleri boş bıraktığımda çok da kararlı bir sonuç göremedim. Belki harici pull-down eklenebilirdi. Ancak bu haliyle de PWM hattının high-low dışında bir durumu olmadığını düşünürsek sorun yok gibi gözüküyor. Bir de eğer isteniyorsa giriş beslemesine (Vcc-COM arası) kapasitör eklenebilir.
Size de kolay gelsin, iyi çalışmalar.

mr.selim

Alıntı yapılan: Zoroaster - 08 Aralık 2016, 13:08:27
Regenaratif frenleme enerjisini dirençte ısıya çevirecek olsaydın sorun yoktu fakat bataryayı şarj edeyim dedinmi iş değişiyor. Çok çok pratik bir şey olsun yeterli diyorsan besleme hattına seri bir direnç bağla paralelinde de diyod olsun. Diyod bataryadan gelen enerjiyi doğrudan sürücüye aktarsın. Tersine motordan gelecek enerji direnç üzerinden bataryaya geçsin. Direnci olası en yüksek akıma göre boyutlandırırsın.

Bu yapı hem verimsiz hem de frenleme etkisi Vmot>Vbat olduğu sürece etkindir.

Verimli bir şey olsun dersen ilave moslar gerekecek.

Sürücü katında rejeneratif çalışma için bir sorun yok o zaman ? Mos sürülmesi yeterlidir dimi hocam ?

Aslında sürekli kullanılcak birşey olmayacak ama Verimli olmasını isterim şöyle ki bu bir tez ve ölçüm alacağım güzel ölçümler almak isterim. İlave moslarla da yapabilirim üzerinde çalışabiliceğim bir kaynak bir paylaşım var mıdır inceleyebiliceğim şema anlayabiliceğim bir makale ?

mr.selim

Alıntı yapılan: Cemre. - 08 Aralık 2016, 14:03:08
Şimdilik bir sorun yok gibi görünüyor. IR2101 prensip şemasında girişler dahili olarak pull-down gözüküyordu. Ancak ben kullanmadığım girişleri boş bıraktığımda çok da kararlı bir sonuç göremedim. Belki harici pull-down eklenebilirdi. Ancak bu haliyle de PWM hattının high-low dışında bir durumu olmadığını düşünürsek sorun yok gibi gözüküyor. Bir de eğer isteniyorsa giriş beslemesine (Vcc-COM arası) kapasitör eklenebilir.
Size de kolay gelsin, iyi çalışmalar.

Ir2103 kullanıyorum temel prensip orda da aynı olsa gerek. Ancak board üstünde denememde daha çalışmadı karta basmam gerekiyor herhalde nedense Hin girişinde - voltaj görüyorum sebebi ne olabilir ki ? . Pull down olayını incelicem pek bakmadım sağol onun içinde. 100nf attım ben vcc-com arasına umarım yeterlidir. İyi çalışmalar, Teşekkürler.

Zoroaster

Sürücüde hiç bir mosu anahtarlamasan bile body diyodlar zaten doğrultucu işini görüyor.
Seytan deliginden kacti.

mr.selim

Alıntı yapılan: Zoroaster - 08 Aralık 2016, 19:39:33
Sürücüde hiç bir mosu anahtarlamasan bile body diyodlar zaten doğrultucu işini görüyor.

Anahtarlamanın bir avantajı kalmıyor gibi gözüküyor o zaman ? Farkı daha hızlı iş yapması mı acaba ?

Zoroaster

Seytan deliginden kacti.

mr.selim

Alıntı yapılan: Zoroaster - 09 Aralık 2016, 09:01:21
Diyod kayıplarını azaltmak için anahtarlama yapılabilir.



Hocam dediklerinizi araştırıyorum ama ilk dediğiniz direnç diyot olarak kullanımı anlayabildim. Mosfet ile kullanım nasıl oluyor bunun için kaynak makale şekil herhangi birşey verebilirmisiniz rica etsem. Ayrıca tüm cevaplarınız için de çok teşekkür ederim.


Zoroaster

Doküman bilmiyorum da genel yapıları bilince mantık ne yapılacağını söylüyor zaten.

Frenleme modunda Batarya ile sürücüyü ayıracaksın. Sürücünün besleme ucunda oluşan doğrultulmuş genaratör voltajını step up/down tipi bir devre üzerinden aküye akım kontrollü olarak basacaksın.

Şema çizmeye üşendim ama nerden baksan 6 tane sürücü için 1 tane beslemeyi kesmek için en azından bir tane up/down regülatör için 8 anahtarlama elemanı gerekiyor.

Senkron doğrultmaya falan da işin içine sokulursa sayı 9..10'a çıkıyor.
Seytan deliginden kacti.

mr.selim

Alıntı yapılan: Zoroaster - 09 Aralık 2016, 20:55:45
Doküman bilmiyorum da genel yapıları bilince mantık ne yapılacağını söylüyor zaten.

Frenleme modunda Batarya ile sürücüyü ayıracaksın. Sürücünün besleme ucunda oluşan doğrultulmuş genaratör voltajını step up/down tipi bir devre üzerinden aküye akım kontrollü olarak basacaksın.

Şema çizmeye üşendim ama nerden baksan 6 tane sürücü için 1 tane beslemeyi kesmek için en azından bir tane up/down regülatör için 8 anahtarlama elemanı gerekiyor.

Senkron doğrultmaya falan da işin içine sokulursa sayı 9..10'a çıkıyor.

Mosfet sayısını anladım şimdi. Sürücü+Kesim+Up/down regüle = 8 oluyor. Regüle bataryayı tekrar beslemek için orayı da anladım fakat kesime götüren mosfet bu 6 mosfete ve akü kaynağına paralel olucak şekilde mi ekleniyor ? Mosfet ve ona seri olan bir direnç ile ? Böyle midir ?

Arif09

Öncelikle iyi günler ,minumum 24v-100w 'lik bir bldc driver projem var , Ir2103 sürücü , stp75nf75 n kanal mos kullaniyorum.Ancak bazi sorunlarla karsilasiyorum ,öncelikle faz cikislarindaki gerilimim cok dusuk , dboot  uf4007 hizli diyot, cboot .47uf kullandim ve moslar ve suruculeri ayri ayri kaynaklardan besliyorum ve ortak gnd halinde ne yapmam gerekir yardimci olursaniz cok sevinirim @mr.selim @Cemre. @FxDev @Zoroaster simdiden tesekkurler