Araçlarda yanmayan ampul ikazi

Başlatan agora_meyhanesi42, 31 Aralık 2016, 23:14:08

agora_meyhanesi42

S.a. merhaba arkadaşlar. Eski ve yeni model araçlarda ampulün arızalı olduğunu gösteren devrenin mantığı nedir. Ampulün arızalı yada orjinal olmadığını nasıl anlıyor. Sanirim teknoloji ile ilgisi yok  bu eski araçların bazılarında da var. Hatta normal ampulü sokup led takınca bile arıza veriyor. Yani bunu nasıl anlıyor. Her ampulün akımını mi ölçüyor yoksa daha pratik bir  yöntem var mi. Teşekkürler.
Yüksel Türk ! Senin için yükselmenin hududu yoktur...

LukeSkywalker

Akım ölçüyor. Çözebilmek için yüksek güçlü direnç seri bağlanıyor.

agora_meyhanesi42

Anladım bende öyle tahmin ediyordum. çözümünü biliyorumda. 15 ila 20 adet arası ampulün akımını ayrı ayrı ölçmek biraz tuhaf gelmişti acaba başka ortak bir yolu var mi diye sormustum. 95 model temprada bile olunca. Teşekkür ederim
Yüksel Türk ! Senin için yükselmenin hududu yoktur...

Erol YILMAZ

Alıntı yapılan: LukeSkywalker - 31 Aralık 2016, 23:29:35
Akım ölçüyor. Çözebilmek için yüksek güçlü direnç seri bağlanıyor.
Yuke Paralel olmasin ?

necati

reed contact coil
akım gecerse kontak kapanır
[email]entegreterbiyecisi@yahoo.com[/email]

muhendisbey

Direnç ile ölçtüğünü düşünmüyorum. Bazı multimetrelerde yazar şu kadar süreden fazla akım ölçmeyin diye. Ben direncin ısınarak hatalı ölçmesine bağlıyorum.
Mesele devrenin tamamlanması ve min-max arasında akım çekmesi. Çok daha kullanışlı yöntemler var. Hall effect bunlardan birisi. Transistörü akım geçtiğinde iletime geçirmek ikincisi. Reed belki ama araç sürekli mekanik darbeye maruz kalacağından sıkıntı çıkarabilir.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

Zoroaster

İşin içinde MCU varsa hiç sensör kullanmadan da lamba arızalı mı anlaşılabilir. Yeterki lamba MCU tarafından on-off edilebilsin.

Bunun için self test aşamasında tüm yükleri devre dışı bırakıp sıra ile lambaları yakıp söndürüp 12v akü voltajını monitör etmek yeterlidir.

Seytan deliginden kacti.

LukeSkywalker

#7
Evet yüke paralel bağlanıyor direnç yanlış yazdım.
Mesela halojen ampulü sokup  led ampul bağlayınca yine çalışmıyor. Harcanacak gücü eşitlemek gerekiyor.

agora_meyhanesi42

Alıntı yapılan: Zoroaster - 01 Ocak 2017, 08:28:47
İşin içinde MCU varsa hiç sensör kullanmadan da lamba arızalı mı anlaşılabilir. Yeterki lamba MCU tarafından on-off edilebilsin.

Bunun için self test aşamasında tüm yükleri devre dışı bırakıp sıra ile lambaları yakıp söndürüp 12v akü voltajını monitör etmek yeterlidir.


Sayin Zoroaster , biraz daha aciklayabilirmisiniz. Tam anlayamadım.
Yüksel Türk ! Senin için yükselmenin hududu yoktur...

agora_meyhanesi42

Alıntı yapılan: muhendisbey - 01 Ocak 2017, 03:17:23
Direnç ile ölçtüğünü düşünmüyorum. Bazı multimetrelerde yazar şu kadar süreden fazla akım ölçmeyin diye. Ben direncin ısınarak hatalı ölçmesine bağlıyorum.
Mesele devrenin tamamlanması ve min-max arasında akım çekmesi. Çok daha kullanışlı yöntemler var. Hall effect bunlardan birisi. Transistörü akım geçtiğinde iletime geçirmek ikincisi. Reed belki ama araç sürekli mekanik darbeye maruz kalacağından sıkıntı çıkarabilir.
Sayın muhendisbey, transistöru akım geçince iletime geçirme mantığı nedir. Lambanın doğrudan mcuya bağlı olduğunu kabul edersek transistör bu devrenin neresinde konumlanıp nereye bağlanmalıdır.
Yüksel Türk ! Senin için yükselmenin hududu yoktur...

muhendisbey

Nasıl bağlandığını söylemeyeceğim ancak lambanın doğrudan mcu'ya bağlandığını kabul etmeyerek yapmalısın. Çünkü otomobildeki lambalar genellikle 12V ve yukarısında çalışır. LED olanlar bile ya converter devreleri ile ya seri bağlantılarla yapılır. MCU 5V.

Şimdi yapman gereken lambayı bir sigorta elemanı olarak düşünüp (patladığında elektrik kesilmiş olacak) sigorta sonrasından gerilimi okumak.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

agora_meyhanesi42

Yüksel Türk ! Senin için yükselmenin hududu yoktur...

lostromos

Alıntı yapılan: agora_meyhanesi42 - 01 Ocak 2017, 12:00:50
Anladım teşekkür ederim.

Araclarda akim okuma yontemi ile tespit edildigini biliyorum ancak bazi araclarda bu durum degisebiliyor. Ben okulda ogrencilerimle soyle bir uygulama yapmistim.
Arka lambalara giden tek bir şase hattindan akim toplam okuma islemini yaptim. Her lambaya giden kablodanda T ek yaparak lojik tetik aldim. Lambayi yaktiginda lojik tetik  mcu ya gliyor ancak sase hattindaki akim artmiyorsa o hattaki lamba patlamistir. Tasarimi aracin lamba tiplerine gore yapmak lazim o yuzden araclara farkli lamba takinca hata veriyor. Umarim faydalı olur

agora_meyhanesi42

Teşekkür ederim. Tabiki faydalı olur. Her fikir değerlidir.
Yüksel Türk ! Senin için yükselmenin hududu yoktur...

Erol YILMAZ

Mesela Vnq5050ak çipi yuk akimini feedback veriyor.
Akimi olcen mcu duruma gore karar veriyor.