Elektronik Devreler de Giriş Filtreleri

Başlatan Teğmen, 16 Ocak 2017, 13:09:37

Teğmen

Merhaba,
Motor süren devrelerde elektronik kontrol kartları 220V veya 380V şebeke gerilimine bağlandığında bu giriş katmanı için oluşturulabilecek
filtreler nasıl olmalıdır.Optokuplörle MCU kısmından ayırmayı sormuyorum.Yani Giriş katındaki dalgalanmaları ve aksaklıkları engelleyecek
olan filtreler.

Acil yardım???
"Girdim ilim meclisine kıldım eyledim talep,   Dediler ilim geride kaldı illa Edep illa Edep" Hz.Yunus Emre K.S.

Teğmen

Birtakım filtreler mevcut fakat endüstride hangileri daha uygun olur ?
"Girdim ilim meclisine kıldım eyledim talep,   Dediler ilim geride kaldı illa Edep illa Edep" Hz.Yunus Emre K.S.

Erol YILMAZ

Giriş katındaki dalgalanma ve aksaklıktan kasıt nedir ?

220v olan yerde 160v olursa yine de "enerji var" olarak görmek mi istiyorsunuz ?
220v enerji hattı 100ms kesilirse yine de "enerji var" olarak görmeye devam mı etsin istiyorsunuz ?

Filtrenin amacını belirleyebilirsek, dahanet birşeyler konuşabiliriz.

Zoroaster

Bahse konu filitrelerin amacı şebekeden gelecek gürültülerden ziyade senden şebekeye gidecek gürültüler için.

Dolayısı ile bu filitreleri motor sürücünün çalıştığı frekans ve harmonikler belirleyecek.
Seytan deliginden kacti.

Teğmen

Giriş katındaki gürültü ve aksaklık şu;
Gerilimde dalgalanma olduğunda bu filtre sayesinde motor sürme devresi ve MCU kısmı zarar görmeyecek ve düzenli çalışmasına devam edebilecek.
"Girdim ilim meclisine kıldım eyledim talep,   Dediler ilim geride kaldı illa Edep illa Edep" Hz.Yunus Emre K.S.

Zoroaster

O işi filitre yapamaz. Sürücünün koruma devreleri sakat bir durum tespit ederseı hata verip motoru durdurur. Filitre harmonikleri vs zayıflatır.

Seytan deliginden kacti.

malaga

Sanırım bu işi yazılım artı donanımla yapabilirsin filtre işi cözmez yani herhangi bir terslik durumunda dananımdan algılanan bilgiyle yazılım motorun devirini düşürecek yada kapatacak başka bir cözüm yok gibi duruyor.
Hiç bir kimsenin gönlünü yapmak için Allahın hükmünü çiğneme