Jeneratör Devir Kontrol Sistemleri ?

Başlatan AXI, 03 Mart 2017, 23:50:14

AXI

Herkese Merhaba.

Elimizdeki çıkma 150 kW lık fırçasız alternatöre 280 hp dizel motor taktık ve sıra elektronik kontrol sitemleri kısmına geldi.Ve yaptığımız araştırmalarda baya bi farklı sonuçlara ulaştık.Ve bu sonuçlar içinden hangisini tercih etmemiz gerektiğini sizlere danışmak istedim.

Daha önceki bilgilerime göre motor devrinin sabit tutulabilmesi için volant dişlisine takılan pick up sensör ile devir ölçülüyor ve devir verisine göre motor devri kontrol ediliyor.

Motor devir kontolleri elektronik motorlarda motor kontrol kartı (tam ismini bilmiyorum) ile,
Mekanik motorlarda pompa üzerindeki aktüatör ile kontrol ediliyor.

Ama bizdeki motor otobüsden çıkma ve motor mekanik dizel bir motor. Ve üzerinde aktüatör de yok. Aktüatör taktırmayı planayarak Konyada bir pompacıyla görüştük ve aktüatör takılmasına gerek olmadığıı pompa içinden mekanik olarak motor devrinin sabitlenebileceğini, motor yüke girdiğinde yakıt miktarını artttırıp motorun devrinin düşmesini önleyeceğini söyledi. Ve bunun 3 bin TL ye mal olacağını söyledi.

Yine konyadan başka bir jeneratör firması ile görüştük ve bunlarda pompa elektronik pompa ile değiştirilmesi gerektiğini ve volanttan devir ölçen elektronik bir kartla devrin sabit tutulacağını söyledi.Ve yaklaşık 15 bin TL ye mal olur dedi.

Ben ise motorun mekanik gaz kolunu lineer elektrikli akdüatör ile üretilen enerjinin frekans verisine göre motor devrini hesaplayarak devri sabitlemeyi düşündüm.Ve maliyet yaklaşık 1000 TL

Sizce bu yöntemlerin bir birine göre artı ve eksileri nelerdir?

Ve son bahsettiğim yöntemdeki gibi üretilen enerji frekansından devri hesaplamak ne kadar verimli olur?
"Hedeflerin bittiği tek yer, YENİ hedeflerin başlangıcıdır"

necati

http://www.governors-america.com/products/governors/Analog/ESD5100-Series/ESD5111
http://www.governors-america.com/product%20landing%20pages/governors
actuator ,magnetic pickup ve gevernor u buradan secebilirsiniz
bir cok motor da uzun pompa kullanılablır
eger jeneratorunuz parel calısmayacaksa electronik gev sistemine gerek yok
deviri 52hz ye gore ayarlarsınız yukte 50hz olur
[email]entegreterbiyecisi@yahoo.com[/email]

AXI

#2
@necati Yanıtınız için teşekkürler.

Ama hem zaman hemde yerli sermaye için sistemi Türkiye'den temin edebileceğimiz imkanlarla yaptırmak istiyoruz.
Devri 52 hzye göre ayarlayıp yükte 50 hz olmasıı düşünmek bazı jeneratörlerde doğru olsa da, genellemek bence doğru olmaz. Çünkü 70 kW lık diğer dizel jeneratörde 60 HZ de ayarlı jeneratörün yükte 45 HZ düştüğüne bizzat şahit oldum.

Jeneratorun parel calısması ve electronik gev sistemini ilk defa duyuyorum.Mümkünse biraz açıklayabilir misiniz?
"Hedeflerin bittiği tek yer, YENİ hedeflerin başlangıcıdır"

fahri-


deneme_1234

Dizel motor bildiğimiz dizel motor ya da benzinli farketmez. Bunların harareti yağ kontrolleri basınçları vs. kontrol altında olmak zorunda bu yüzden dizel kontrol üniteleri kullanılır. Elektrikle de birleşince AMF denen cihazlar ortaya çıkar. "Automatic Main Failure"