BLDC motorlarda tek yönde çok akım çekme sorunu

Başlatan analog06, 28 Temmuz 2017, 20:35:49

analog06

2 adet BLDC motorum var

bu tabloya göre sürüyorum yalnız 2 motorda tek yöne düzgün dönüyolar diğer yönde yüksek akım çekiyolar ve mosfetler baya ısınıyo acaba tablomu yanlış yoksa sürekli tek yöne sürüldüğü için mi oluyor ? çözümü nedir ?
şimdididen teşekkür ederim

sezgin05


analog06


ipek

konu ile ilintili değil ama acaba diyerek, otomobil silecek motorundan bir aparat yaptık ,tabiki bu motor DC ve redüktörlü ,normal bağlantıları ile gayet güzel tam istediğimiz gibi çalıştı,bir kolu yukarı kaldırıyoruz,tekrar kolu indirebilmek için motora röle ile tam tersi gerilim uyguluyoruz ve çalışıyor sıkıntı yok,fakat bir şey dikkatimizi çekti ,motor kendi kuralları içinde normal dönüş yönünde bizim uygulamamızda 2.5 Amper çekiyor,tam tersi gerilim uyguladığımızda 3.5 Amper çekiyordu, üretici Mako Firmasına bir mail attık,sağolsunlar döndüler,biz bu motoru otomobil silecek motoru olarak ürettik aksi kullanımların sonucu bizi ilgilendirmez diye  ;D

Cemre.

Bu testi motorlar yüksüz iken, mil boşta iken mi yapıyorsunuz? Yoksa farklı bir durum mu söz konusu?

Zoroaster

Silecek motorunun milinde sonsuz vidali reduktor bulunur. Motor bir yone donerken reduktor dislisi mili motora dogru baskilar. Devir yonu degistiginde mil motordan cikacak sekilde asilinir.

Yani surtunme katsayisi yone bagli olur haliyle akim devir yonune gore degisim gosterir.

Worm gear diye bakiniz.
Seytan deliginden kacti.

analog06


Cemre.

Zamanlama problemi olabilir. @Zoroaster hocanın videolarında "avans ayarı" diye anlattığı problemden ötürü olabilir diye düşünüyorum.

Herhangi bir kontrol döngüsü koşuyor mu sistemde yoksa sırası geleni fixed duty ile enerjilendiriyor musunuz? Çok fazla değişken var.

Zoroaster

Evet sorun sensorlerin yerlesim acisiyla alakali olabilir. Her iki yone dondurulecek motorlarda bobinler referans alindiginda sensorlerin yerlesim acisi tam 60 derece iken tek yone donecek motorlarda bu aci verimi artiracaksa biraz farkli olabiliir.

Benzinli araclarda ateslemenin pistonun hangi konumunda yapilacagi verimi cok degistirir hatta bu zamanlamanin devir sayisi ile degisebilmesini saglayan mekanik duzenekler vardi. Yeni nesil araclarda krank mili acisi encoderle takip edildigi icin artik mekanik duzeneklere ihtiyac kalmadi.

Sorunu anlamak icin deney yapmak adina encoder baglanabilir yada konumu ayarlanabilir 3 sensor takilabilir.
Seytan deliginden kacti.

mr.selim

@memeto Benim de karşılaştığım sorunlardan biriydi. Kesin budur demiyorum ama işinize yararsa sevinirim. Zoro hocam da benim çözümümü söylemiş. Sensör açılarından dolayı kullandığınız tablo bir yönde güzel döndürebiliyorken, diğer yönde sıkıntılı döndürmekte. Biz bu durumu tablo değiştirmekle hallettik.


İki farklı yöntemi var. Ya siz motoru harici kaynak ile döndürüp kendi tablonuzu oluşturucaksınız yada farklı tabloları deneyeceksiniz.


Not: 'emo' nun sitesinde bir tablo vardı. Saat yönü için biz onu kullanmıştık.

mert3162

Özellikle elektrikli araba çevrimi yapan arkadaşlarım böyle bir sorundan bahsetmişlerdi anlam verememiştim.Hatta sırf bu yüzden motorun diğer yönde dönerken düşük akım çekenini satın aldılar.ilk aldıkları motorun normal dönüş yönü arabayı geri götürüyormuş :)

Hocam program kısmında çok zorlandınızmı ? BLDC motorları ve sürücüleri incelemek istiyorum aslında müsait bir zamanda.
|^^^^^^^^^^^^\ ||\
|__PICPROJE.ORG __
||'""|""\___
| _____________ l | |__|__|___| )
(@!)!(@)"""""**|(@) (@)****|(@)---------

 Üstadlarım nonstradam & Logan

analog06

Alıntı yapılan: mr.selim - 29 Temmuz 2017, 13:56:37
@memeto Benim de karşılaştığım sorunlardan biriydi. Kesin budur demiyorum ama işinize yararsa sevinirim. Zoro hocam da benim çözümümü söylemiş. Sensör açılarından dolayı kullandığınız tablo bir yönde güzel döndürebiliyorken, diğer yönde sıkıntılı döndürmekte. Biz bu durumu tablo değiştirmekle hallettik.


İki farklı yöntemi var. Ya siz motoru harici kaynak ile döndürüp kendi tablonuzu oluşturucaksınız yada farklı tabloları deneyeceksiniz.


Not: 'emo' nun sitesinde bir tablo vardı. Saat yönü için biz onu kullanmıştık.





bu mudur hocam

analog06

bu tabloyu denedim çalışmadı elimdeki motoru hazır hall effectsiz sürücüyle sürünce bi sıkıntı gözükmüyo benim sürücüm le mitsuba marka ithal bi motoru sürünce sıkıntı çıkarmıyo başka bi tablomu uygulamalıyım

Cemre.

Tablo neyi değiştirecek? Ya ileri döndürür ya geri, ya da hiç dönmez ki bu durumda zaten tablo hatalıdır. Sizin probleminiz bence hall effect sensör yerleşiminin bir yönde ideal olsun diye diğer yön umursanmadan yapılmış olması. Ki zaten sensorless çalışmada sorun yoksa yine buna işarettir.

analog06

o yuzden motorları bu durumun duzeltilmesi için geri gönderdik hocam düzelmesini umut ediyorum