İşlemciyi kaynak makinasından korumak

Başlatan kimlenbu, 11 Ekim 2017, 10:36:47

serkan

Elektriksel bağlantı için kırmızı ile gösterilen şasi hattını kontrol edin.


ByTEK

Selamlar


Geçen aracımin bir yerine usta elektrikli ark kaynağı yaptı. Aküyu sokelim sonuçta ecu olan bir araba dedim sorun yok sen arabayı calistir rolantiyi 1500 sabitle dedi kanala girip kaynatti. Yaklaşık 10 dk sürdü. Daha önce benzer seylerde aküyu söküyorlardi.


Bu sefer ne degisti ?


Kaynak ön salıncak üstünde yapıldı sonuçta şase ye bağlı. Araçta olumsuz herhangi bir değişiklik olmadi.


Konuyu görünce merak ettim.

OG

Alıntı yapılan: serkan - 12 Ekim 2017, 15:40:13
Elektriksel bağlantı için kırmızı ile gösterilen şasi hattını kontrol edin.

Her nokta içintehlike oluşturmaz, işi şansa bırakmamak için sökmek mantıklı.

Alıntı yapılan: SercanTEK - 12 Ekim 2017, 23:06:22
Geçen aracımin bir yerine usta elektrikli ark kaynağı yaptı. Aküyu sokelim sonuçta ecu olan bir araba dedim sorun yok sen arabayı calistir rolantiyi 1500 sabitle dedi kanala girip kaynatti. Yaklaşık 10 dk sürdü. Daha önce benzer seylerde aküyu söküyorlardi.
Bu sefer ne degisti ?
Usta bişşey olmaz abiciler tayfasından olmalı
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

JOKERAS

Bu sorun Araba şasesinin bir bobin gibi indüklenmesinden ve bu sayede doğan Emk'dan kaynaklanıyordur.
Kaynakçı Elektrodu değdirdiği anda çok değişken aralıklarda araç sasesinin büyük bir akımla sayısız defa indüklenmesine
sebep olmakta.
Kapalı çevrim,yerel olan Elektrik sisteminde büyük miktarda Emk oluşturup, dolayısıyla Emk'dan doğan Pikler,Elektrik tesisatında Şase veya Artı kutup olmaksızın bulaşmasına sebep oluyordur.
Elektrik hatları üzerinde oluşan Pikler çok tehlike arz ederler.Özellikle yarı iletkenlerin bozulmasına sebep olur,onları mermi yemiş gibi deler.


Bunun için Krıtik seviyelerde çalışan cihazlar,Olması muhtemel olumsuzluklardan mümkün olduğunca uzaklaştırılmalı.
Şunu demek istiyorum.Eğerki sizin Kartınız şöyle 1-2mt Helezon sarılmış kablo ile beslenmiş ve Kabloların Kart'a bağlandığı noktalarda Kondansatör olsaydı bu Emk'dan doğan Pikler Sizin kartınıza zarar vermeyecekti.
Bunu kablo ile uzatmak yerine Kartınızın Artı ve Eksi kutuplarının her ikisine birden Şok Bobini-Filitre koysaydınız
Bu sorun olmazdı.


Aynı Emk, dolayısıyla Elektrik tesisatı üzerinde İllaki kaynak yapılmasıyla olmaz,Aşırı akım çeken
Cihazların çalışma ve durma anlarında da Bu Emk,dolayısla Pikler oluşur.
Mesela Marş Motoru,şarj dinamosu çalıştığında da olur.Akünün kendisi de Kaynak olmasına rağmen Aşırı akım çekildiğinde
Emk üretir.
Bu Emk,dolayısıyla Pikler bir şekilde Absorbe edilmeli.


Tahminimce sizin Kartınızda ilk bozulan nokta Regülatör oldu.
Regülatör bozulunca her taraf curcunaya döndü.


78xx regülelerin çıkışı ile girişi arasına Aslında ters bir diyot eklenmesi gerekirken bu genelde göz ardı edilir.
İşte o diyotun koyulma sebeplerinden biridir bu durum.
Muhtelif regülatörlerin Smsp veya Lineer farketmez, girişlerine ve pinlerine en yakın noktaya koyulan kapasitenin asıl amacı da budur.
5 Cm'lik bir Pcb yolu bile çok büyük miktarda pik oluşturup Yarı iletkeni bozar,deler geçer.
Diye düşünüyorum kimsinsen arkadaş:)
















 


coco

Çok güzel açıklayıcı bir cevap olmuş

kimlenbu

@JOKERAS , detaylı bilgiler için teşekkür ederim. Daha önce cihaz çalışırken kaynak yapılması gibi bir durum başıma gelmediği için hazırlıksız yakalandım ama sonraki tasarımlarda bunun da önlemini almam gerektiğini acı bir şekilde öğrendim.


Regülatör LM2576HV-5, sağlam kalmış. mosfetleri süren stm32f407, gene sürücü tarafında 2 adet tlp serisi optocoupler yanmış. Neyse ki ekran vs sağlam ucuz atlattım gene.

engerex

Araçlarda kaynak yapılırken


-Araç rölantide çalıştırılır.
-Kutup başının biri sökülür. (Özellikle birini sökerdik, hangisi hatırlamıyorum. Belki farketmiyor.)
-Kutup başının 2 sökülür.


Neden tam olarak bilmiyorum. Unutanlar en iyi ihtimal akünün ısındığını söylüyordu.