Hangi eleman olabilir?

Başlatan aptu.melik, 23 Kasım 2017, 02:49:57

aptu.melik

Arkadaşlar selamlar;
   
       Deney  yapmak için hurdacıdan arızalı 4 uçlu step motor sürücü aldım. 2 adet sürücü İgbt'si kısa devre olmuş ve 220 giriş devresine hasar vermiş. Atan sigortayı ve bozuk igbt'leri değiştirdim ancak dc hattın (+) besleme devresini tamamlayan bir eleman var ki çözemedim. Görünüsü varistöre benziyor. Kart üzerinde RV1 olarak numaralandırılmış. Yerine  47 ohm direnç taktım çalıştı (ışığı yandı). Bu eleman ne olabilir?

Teşekkürler




esensoy

NTC, sürücü ilk enerjilendiğinde dc baradaki yüksek değerli kondansatörler çok yüksek akım çekip sigorta attırıyor, önündeki malzemeyi bozabiliyor,
Bunu önlemek için dc bara voltajı gözlenir, belli bir voltaja kadar bu NTC elemanı üzerinden akım kontrollü akıtılır,
İstenen değere ulaştığında da bir röle ile bu eleman bypass edilir, dc bara röle üzerinden beslenir
En tehlikeli an "zafer" anıdır.

esensoy

Orada röle görmüyorum, belki sadece akımı sınırlamak için kullanılmıştır,
En tehlikeli an "zafer" anıdır.

aptu.melik

Evet, normalde röle yada seri filtre bobini konuluyor. Ancak bunda her ikisi de yok.  Sürücünün üzerinde   max.7.8 amper çıkış yazıyor. Eğer bu malzeme direnç ise bu akım geçtiğinde ısınıp yanabilir. Çok düşük omajlı direnç ise ilk enerjilenme anında köprü diyot buzulabilir. Anlayamadım.

dumansiz

#4
Resetlenebilir sigorta olabilir. "Resettable Fuse" diye geçiyor.
Üzerinden, olması gerekenden daha fazla, akım akınca ısınıp açık devre oluyor.
Fazla akım ortadan kalkınca tekrar kısa devre oluyor.
Bu elemanı sökünce mi çalıştı? Bu elemanın bozuk olduğundan emin misiniz?
Çünkü sağlam iken, iki ucu kısa devredir.

yesilu

NTC dir kendisi. İlla röleli bypas gerekmez, düşük güçlü aletlerde tek başına olur. Şerit led trafosu, bilgisayar psu dan söküp kullanaan iyi olur, 47omluk  direnç yanar o sürücüye yük bağladığında...

Maxim


F.T

Devrede bulunan kapasitenin ilk şarj anında yüksek akım çekmemesi için NTC kullanılmış olma ihtimali daha yüksek.Eğerki devreden çekilecek akımdan daha fazla bir akım çekilmesi istenmiyorsa PTC kullanmak uygun olur.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

Klein

Eğer şemadaki kapasitörün değerinde (680uF) hata yoksa, muhtemelen NTC.

SERRO EFE

Ntc dir bende 0.18kw sürücülerimde rölesiz üzerinde röleli kullanıyorum. Kondansatör ilk şarj olurken sigortayı attırabiliyor onun önüne geçmek için.

aptu.melik

Bilgi ve fikirlerinizi aktardığınız için teşekkür ederim. Peki 680 uf konsansatör kapasitesi ve sürücü üzerinde yazan max.7,8 amper çıkış akımı için kaç ohm ntc kullanmam uygun olur?

yesilu

çıkış akımından çok giriş akımına göre seçmek önemli, girişe 10a sigorta konmuş ama tahminimce bu alet 250watt ı geçmez. En pratiği aynı ebatlarda bir ntc kullanmak gibime geliyor,giriş akımını sınırlamak için kullanılan bu tip ntclerin hepsinin omajının ve sıcaklık-direnç değişiminin benzer olduğunu tahmin ediyorum, sadece cihazın harcayacağı güce göre ntc nin üzerinde harcanabilecek max güç değişir, bu da boyutuyla orantılıdır.