Haberler:

Foruma Resim Yükleme ve Boyut Sınırlaması ( ! )  https://bit.ly/2GMFb8H

Ana Menü

Abs fren sistemi

Başlatan bulut_01, 26 Aralık 2017, 20:02:44

bulut_01

İyi aksamlar arkadaslar kafamda bir fikir var bu tekerleklerdeki sensörlerden gelen data ucunu 74 serisi smith trriger entegresine girsem paralel olacak var olan sisteme benim korkum tekerlekden gelen sinyalleri bozar mı yada gürültü yayar mı o hatta kritik bir bölüm oldugu için burdan fikir almak istiyorum 74 serisi entegre var olan sinyalleri bozar mı fikirleriniz nedir?
YENİLMEZ..

Mucit23

O Sensörler nasıl bir çıkış veriyor? Onu bilmek lazım.

cetin1990

#2
Schmith trigger, sinyale keskinlik kazandırır. Yani aradaki değerleri yutar. 1 veya 0 olmaya zorlar. Sensörden gelen sinyal nasıl bir şey? Kaç volt civarındadır?

Mesela tampon  Schmitt trigger, girişi
besleme geriliminin 3tebirinin altında ise  çıkış 0 , 3te 2yi geçerse çıkış 1 şeklinde çalışır. NOT kapıysa tersi olur

bulut_01

Sensor 1 0 mantıgı calısıyor kare dalga seklinde benim korkum 74 serisi ıc sinyalleri bozar mı sensörün data hattına pararlel olacak entegre
YENİLMEZ..

mustafa_cmbz

bu tarz şeylerde olabildiğin kadar aracın tesisatını kendi tesisatınızdan yalıtın..Hata affetmez bu tarz şeyler...Aman diyim..


elt42at

Tekerleklerden gelen sinyalden kasıt sanırım odometre sinyalleri.

12v seviyesinde kare dalga formatında.

Ben optokuplor kullanarak alıyordum sinyalleri.

Kesin bilmiyorum ama odometreler rotary encoder li olabiliyor. İki sinyal çıkışını da kullanarak dönme yönünü algilayabiliyorsunuz. Ornegin Pic microkontrolcunun harici kesme pinini düşen kenar olarak ayarlayıp, kesmeye girildiginde diğer sinyalin durumuna göre sayacı arttirip azaltabilirsiniz.

Bir de odometre sinyalini gerilim bölücü ile dusurup mosfetin gate ini besleyebilirsiniz. Cok yuksek empedans ile sinyale hic etkisi olmadan işinizi gorebilirsiniz.

asma

Onur , temel yapısıyla ttl serisi kendi girişini besler. Girişin 4k7 ile pull up yapıldığını düşün.
Kaynağa akım basma , sinyale dc bindirme riski olabilir.
Cmos bu konuda daha iyidir.
J-fet op-amp ile de shimith triger yapabilirsin.

bulut_01

bu konuda en iyi yöntem hangisidir var olan kritik sinyale hiç gürültü vs seyler bindirmeden opto giris akımı ma seviyelerindede olsa bu iş için krtik giris empedansı cok yuksek olan bır sistem tasarlarsak önerleriniz ne olur ?
oktay abi seni aramızda görmek ne güzel  :)
Alıntı yapılan: asma - 26 Aralık 2017, 20:58:34
Onur , temel yapısıyla ttl serisi kendi girişini besler. Girişin 4k7 ile pull up yapıldığını düşün.
Kaynağa akım basma , sinyale dc bindirme riski olabilir.
Cmos bu konuda daha iyidir.
J-fet op-amp ile de shimith triger yapabilirsin.
YENİLMEZ..

fide

Merhaba.
Bu şekilde bir uygulamaya girişmezdim ama voltaj takipçisi olarak opamp kullanıp, çıkışınu ttl yada 40 serisi ile lohik seviyesine döndürseniz. Opamp girişi yüksek old için sensore akım basmayacaktır.
Uygulama konusunda herhangi bir sıkıntıya sebep olmaması için metal kutu içinde olması belki fayda sağlar.


Sensörün yanına manyetik metal sensörü yerleştirip algılamak daha doğru geldi gibi bana. Kendi sensörünüzü istediğiniz gibi manipüle edersiniz. Masraflı ama garanti olur.
Her birimiz, geride bıraktığımız eserler kadar ölümsüzüz. Evlat gibi, talebe gibi, icatlar gibi...   http://fidenetgaraj.blogspot.com

bulut_01

bizde minimum riskle nasıl sistem tasarlayabiliriz onu tartısıyoruz fikirlerinize açığım.araca
ayrı birsey eklemek zor iş o ihitimali gecelim.
YENİLMEZ..

Sozuak

Odometre tekerlekten almıyor ki sinyali vites kutusundan alır. Paralel bağlı derken tamponlayıp alırsınız, sinyali bozarsa zaten abs hata lambası yanar, frenleriniz eski sistem de olsa çalışır. Tüm tekerlerden ayrı ayrı mı alacaksınız.
Otomobillerin enerji sistemleri aynı zamanda anahtarlama sinyallerini de iletir tabi bazı modellerde. Besleme hattında ayrı 40-50 voltlara ulaşan pikler de olur. Otomotiv için askeri seri kullanabilirseniz daha  düzgün çalışma elde edersiniz aşırı sıcaklık farklarında çalışma anlamında.

bulut_01

Alıntı yapılan: Sozuak - 26 Aralık 2017, 21:19:19
Odometre tekerlekten almıyor ki sinyali vites kutusundan alır. Paralel bağlı derken tamponlayıp alırsınız, sinyali bozarsa zaten abs hata lambası yanar, frenleriniz eski sistem de olsa çalışır. Tüm tekerlerden ayrı ayrı mı alacaksınız.
Otomobillerin enerji sistemleri aynı zamanda anahtarlama sinyallerini de iletir tabi bazı modellerde. Besleme hattında ayrı 40-50 voltlara ulaşan pikler de olur. Otomotiv için askeri seri kullanabilirseniz daha  düzgün çalışma elde edersiniz aşırı sıcaklık farklarında çalışma anlamında.
evet hocam bütün tekerlerden alacagım sinyalleri bozmadan ki aracda abs+dsc var yolda kaymayı önleyen onun için hatasız ölçüm yapmam lazımki hızlı giderken virajlarda aracın stabilitesini bozmasın yapmak istediğim sey lastik basınc sistemi yanı hangi lastiğin havası az ise onu belirleyip kadranda uyarı ısıgını yakmak varolan aracda o işi yapan modül ve düzenekleri var onu eklemek cok zahmetli yazılım işin içine giriyor canbus felan filan para olarak anasının nikahı o sistem en iyisi kendim yapmak bu sistemi tekerlekler arası devri hesaplayıp hangisinin havası fazla yada az onu tesbit etmek bu sistem bütün abs araclarada uygulanabilir.
YENİLMEZ..

Maxim

#12
güncel araçların bazıları kilometreyi abs sensöründen okuyor.

-tekerlek hızı ile lastik basıncı ne alaka onu anlamadım ben asıl
lastiğin havası inik olanın çapı farklı olacakmı diyorsunuz?

bulut_01

Alıntı yapılan: Maxim - 26 Aralık 2017, 21:34:49
güncel araçların bazıları kilometreyi abs sensöründen okuyor.

-tekerlek hızı ile lastik basıncı ne alaka onu anlamadım ben asıl
lastiğin havası inik olanın çapı farklı olacakmı diyorsunuz?
evet hız bilgisini abs hall sensorden alıyor burası dogru simdi aracımızın 4 lastıgı 30ps hava olsun yolda duz giderken 4 lastıkden gelen sinyaller eşit olur lastiğin birinin havasını 20 ps indirdiğimizde 4 tekerden gelen eşit sinyaller bozulur havası az olan tekerin sinyali değişir diğerlerine göre bu dediğim sistem bazı arabalarda mevcut dediğim mantıkda calısıyor ön tekerlerın dönüs anında dönüs hızı değişir onunda direksiyondakı acı sensor ile  hesaplanıp ona göre işlem görüyor bizim meselemiz tekerden gelen sinyalleri hiç bozmadan ölçmek.
YENİLMEZ..

mustafacan

Obd ile aracin abs beynine baglanarak 4 tekerhizinida ayri ayri alabilirsiniz.
Yok analog yapalim derseniz her tekerden gelen kablodan bilgi almaniz lazim 0_12 volt /milisaniye ile hesaplama yapar. Tekeri elle cevirip kontak acikken olcu aleti ile olcerseniz gorursunuz. Porya  uzerinde  Zaten bir soketmevcut. Kesme bicme yapmayin
Keşfedilecek çok teknoloji var. Boş Vaktim Yok!