Abs fren sistemi

Başlatan bulut_01, 26 Aralık 2017, 20:02:44

bulut_01

üstad obd 4 tekerden bagımsız bilgi almayı abs baglanarak kod kümesini bilmiyorum biz sinyali bozmadan nasıl ölçebiliriz onu konusuyoruz nette baktım tekerlerdekı hall sensor 2 kablolu abs beyninden referans voltajı gidiyor sensorlere orda bellı direnç olusturuyor sensor teker dönünce teker dönerken 7  ma ile 14 ma akım geciyor sensörden 14 ma High oluyor 7 ma Low oluyor bu sinyali bozmamam lazım ölçerken bunun için en iyi yöntem ne olur beyin cimlastiği yapıyoruz.
YENİLMEZ..

fide

Obd'ye bağlanmak araç hareket halindeyken tehlikeli olabilir. Daha önce kar zinciri tekere dolanıp abs kablosunu parçaladı. Sonra yalıtıp tamir ettim ( vw caddy3). 2 kablo var. Çamaşır makinası motorlarının arkasındaki bobinli devir sayacı gibi bir sayaç sanırım. Bu yukardaki peak değerlerin yüksek olmasını da açıklıyor. Çamaşır makinadı motorunu tam devirde 60 V AC gerilim ölçtüm.
Diyeceğim bu sensör (araç modeline göre değişmekle beraber) düşündüğümüz kadar hassas olmayabilir.
Eğer bobin kullanılıyor ise sanırım okumak daha kolay olacaktır.
Her birimiz, geride bıraktığımız eserler kadar ölümsüzüz. Evlat gibi, talebe gibi, icatlar gibi...   http://fidenetgaraj.blogspot.com

bulut_01

Alıntı yapılan: fide - 26 Aralık 2017, 22:27:27
Obd'ye bağlanmak araç hareket halindeyken tehlikeli olabilir. Daha önce kar zinciri tekere dolanıp abs kablosunu parçaladı. Sonra yalıtıp tamir ettim ( vw caddy3). 2 kablo var. Çamaşır makinası motorlarının arkasındaki bobinli devir sayacı gibi bir sayaç sanırım. Bu yukardaki peak değerlerin yüksek olmasını da açıklıyor. Çamaşır makinadı motorunu tam devirde 60 V AC gerilim ölçtüm.
Diyeceğim bu sensör (araç modeline göre değişmekle beraber) düşündüğümüz kadar hassas olmayabilir.
Eğer bobin kullanılıyor ise sanırım okumak daha kolay olacaktır.


sandıgımızdan hassas 7 ma ile 14ma akım ile calısıyor sensor evet ıkı uclu sensorler abs beynınden sensore referans voltajı gidiyor normal 12 volt aku gerilimi değil beyindeki mcu aracılıgıyla referans 12v gidiyor
YENİLMEZ..

Sozuak

Tekil olarak alacağınız siboplara takılı basınc sensörlerini Rf ile okuyup değerlendirin. Bu kadar uğraşıyorsunuz. Bence basıncı devirden okumak mantıklı gelmedi. sonuçta araçta dsc varsa bu zaten tekerlerin dönüş hızlarını karşılaştırıp frenleme ile eşitleyerek dengeli sürüş sağlamıyor mu? Yada yolda 4 teker de her zaman aynı sürtünme yada engebeye sahip yoldan gitmeyecek o zaman o teker devri hafif değişince  basınç hatası mı verecek sistem!


Otomatik araçlarda vites kutusu giriş ve çıkış devir sensörleri var. Çıkış devri odometreyi sürüyor ama yeni araçlarda 4 tekerden devir bilgisi alıp odometreyi sürmek mantıklı gelmedi. Eğer  yapıldı inceledim diyorsanız bilemem ama manuel viteslerde bile kutudan alınır tek noktadan. Hangi araçta abs devir sensöründen alınıyor örnek verebilirmisiniz merak ettim. Araçlarla ilgili bu tipi bilgileri araştırmayı severim zira aracımın hemen hemen tüm arıza ve bakımlarını da kendim yapıyorum.

bulut_01

#19
Alıntı yapılan: Sozuak - 26 Aralık 2017, 23:07:22
Tekil olarak alacağınız siboplara takılı basınc sensörlerini Rf ile okuyup değerlendirin. Bu kadar uğraşıyorsunuz. Bence basıncı devirden okumak mantıklı gelmedi. sonuçta araçta dsc varsa bu zaten tekerlerin dönüş hızlarını karşılaştırıp frenleme ile eşitleyerek dengeli sürüş sağlamıyor mu? Yada yolda 4 teker de her zaman aynı sürtünme yada engebeye sahip yoldan gitmeyecek o zaman o teker devri hafif değişince  basınç hatası mı verecek sistem!


Otomatik araçlarda vites kutusu giriş ve çıkış devir sensörleri var. Çıkış devri odometreyi sürüyor ama yeni araçlarda 4 tekerden devir bilgisi alıp odometreyi sürmek mantıklı gelmedi. Eğer  yapıldı inceledim diyorsanız bilemem ama manuel viteslerde bile kutudan alınır tek noktadan. Hangi araçta abs devir sensöründen alınıyor örnek verebilirmisiniz merak ettim. Araçlarla ilgili bu tipi bilgileri araştırmayı severim zira aracımın hemen hemen tüm arıza ve bakımlarını da kendim yapıyorum.
arac bmw hız bilgisini arka sag sensorden alıyor aslında akıllı sibop ile o dediğiniz yapmak için her tekere anten koyacan bilgileri okuyacagın sonra bunları degerlendırecen kadrana gönderecen sonucu uzun iş hem o siboplar pahalı ömrü var pil bitince kaldır at dediğim mantık ölcüm yapan arac var oda bmw yol sartları demişiniz ölçümü yaparken belli sartlarda yapacak frene basarken yada gaza basarken ölcümü yapmıyacak yada dönüslerde yapmayacak düz kendi  halinde giderken arac ölçümü bu sekılde yaparsa hata oranı azalır benim dediğim küçük farklar olusunca hata verecek gaza basarken yada frenlerken o fark yüksek olacagından sistem göz ardı edecek kısacası büyük farkları değil küçük farkları hesaplayacak lastikler arasındaki ve lastik patladıgında büyük fark olusur o fark yine ani fren yada patinaj kadar olmaz
YENİLMEZ..

Sozuak

Dediğiniz sistem başarılı olsaydı siboplardan basınç okuyan sistem olmazdı. Bence olmayacak birşey  çünkü lastik basıncı 32 psi yada 27 psi iken  bile gözle görülür bir çap değişikliği olmuyor. Sonuçta fark küçük olursa da lastik aşınmasının eşit olması gerekli zira bir lastiğin diğerinden daha  çok yıpranmış olması bile etkili olur. Bir de lastik basınçlarının dördünün de birbirine  büyük oranda eşit olmasını sağlama zorunluğu var. Yoksa  sistemi kalibre edemezsiniz. Bence büyük çaplı uğraşıya girişmeden deneysel bir sistem yapıp  lastik basınçlarının  devir sayısına etkisini çıkartmalısınız. ABS sensöründen sağlı solu ikisinden tercihen  bir taşınabilir skoba uç çekip iki kanaldan karşılaştırma yapsanız daha iyi olur yeterince hassas veri elde edebilecekmisiniz diye. Umarım başarılı sonuçlar alırsınız.


Her tekere de anten koymak gibi bir dert olduğunu sanmıyorum konvansiyonel sistemde. Bu sistem kit olarak satılıyor, ticari olarak yapılmış birşey.  Teker basınc sensörlerinin yedeği 30 dolar civarıydı. 3 sene kadar gidiyor yanlış hatırlamıyorsam. Araç kendi aracınız ile model ve yıl bilgisini de paylaşırsanız sevinirim tabi sakıncası yok ise.

bulut_01

Araç bmw e46 kasa son üretim tarihi 2005 kadar peki bu hazır kiti alsak sibopları kendi yaptıgımız devreyle okuyabilirmiyiz rf modüli ile?
YENİLMEZ..

Maxim

banada mantıklı gelmedi teker dönüşünden bunu hesaplamak
her ne kadar dönüş,kalkış ve frende okuma yapılmasa bile
sürüş esnasında yoldaki çeşitli şeyşere hep hata verebilecek bir potansiyeli var
mesela bir tümsekten geçtik yada çukurdan zıv zıv ötmezmi?
200km/h ile giderken araçta 4 kişi varken yoldaki engebeler lastiğe muazzam bindirme yapıyor mesela

böyle bir sistemi kullanan araç var dediniz, hangileri onlar merak ettim
belki yanlış düşünüyoruz bilemedim, acaba olabilitesi varmı gerçekten

piyasada aftermarket satılan 2 çeşit sistem var + sadece sensör satışı var.
o sensörler mutlaka okunabilir bence. böylece ana devreden yırtmış oluruz.

diğer iki sistemin birincisi jant içerisine konan sensörler
benim gibi yazlık ve kışlık jant-lastiği olan biri için sıkıntı
her sene sensörleri söktürüp diğer jantamı takayım? yoksa 2 farklı cihazmı alayım?
zor

diğeride sübop`lara takılan sensörler
bunlardaki sıkıntı çalınma riski ve emin değilim ama tekerde balans yaptırma riski olabilir
birde boyutları iri ama bunların fiyatları daha makul
ha birde çirkin duruyorlar tabi

sonuçta lastik basıncı okuması çok ciddi ve önemli bir konudur her arabaya lazım bence
geçmişte çok kere satın almaya çalışırken vazgeçtiğim şeydir
eğer dediğiniz şekilde oluyorsa bende birşeyler yapmaya çalışıcam.

Sozuak

Alıntı yapılan: bulut_01 - 27 Aralık 2017, 08:07:11
Araç bmw e46 kasa son üretim tarihi 2005 kadar peki bu hazır kiti alsak sibopları kendi yaptıgımız devreyle okuyabilirmiyiz rf modüli ile?

Bizim sanayideki arkadaşlarla bir konuşacağım. Merak ettim tekerden okumayı sonuçta mantıksız değil de ecunun dibinde vites kutusundan okumak varken hattı arka tekere uzatmak. Gerçi BMWlerde arka kısımda da elektronik sistemler var çok korunaksız yerlerde. Adamlar uygun görmüş koymuş.

Sibop şeklinde ama dışarıdan çıkıntı olacak şekilde değilde klasik sibop (subap) mekanizmasının çıkartılıp yerine takıldığı basınç sensörlerinin mantığı çözülebilir bence ama tabi  RF kısmını anlamak için belki komple kit satın almak gerekli olabilir.

Aslında böyle sistemleri incelemek için bir bütçe oluşturulup örneğin  proje başlangıcı için kiti almak lazım. Kit 200 usd. Destek vermek isteyen 20 kişi çıksa herkes 10 usd verse. Bu işle uğraşacak kişi de kiti o paralarla satın alıp incelese ve ortaya birşey çıksın çıkmasın elde edilen bilgi ve yapılan ürünü malzeme bedeline alıp kullanmaya hak kazansa ne güzel olur. Tekil olarak maddi gücümüzün yetmeyeceği araştırma projelerine iyi bir başlangıç olur. Ortaya ek ürün çıkarsa örneğin yazılıma,  katılanlar  ücretsiz alsa  gibi gibi...

bulut_01

#24
Alıntı yapılan: Maxim - 27 Aralık 2017, 08:50:55
banada mantıklı gelmedi teker dönüşünden bunu hesaplamak
her ne kadar dönüş,kalkış ve frende okuma yapılmasa bile
sürüş esnasında yoldaki çeşitli şeyşere hep hata verebilecek bir potansiyeli var
mesela bir tümsekten geçtik yada çukurdan zıv zıv ötmezmi?
200km/h ile giderken araçta 4 kişi varken yoldaki engebeler lastiğe muazzam bindirme yapıyor mesela

böyle bir sistemi kullanan araç var dediniz, hangileri onlar merak ettim
belki yanlış düşünüyoruz bilemedim, acaba olabilitesi varmı gerçekten

piyasada aftermarket satılan 2 çeşit sistem var + sadece sensör satışı var.
o sensörler mutlaka okunabilir bence. böylece ana devreden yırtmış oluruz.

diğer iki sistemin birincisi jant içerisine konan sensörler
benim gibi yazlık ve kışlık jant-lastiği olan biri için sıkıntı
her sene sensörleri söktürüp diğer jantamı takayım? yoksa 2 farklı cihazmı alayım?
zor

diğeride sübop`lara takılan sensörler
bunlardaki sıkıntı çalınma riski ve emin değilim ama tekerde balans yaptırma riski olabilir
birde boyutları iri ama bunların fiyatları daha makul
ha birde çirkin duruyorlar tabi

sonuçta lastik basıncı okuması çok ciddi ve önemli bir konudur her arabaya lazım bence
geçmişte çok kere satın almaya çalışırken vazgeçtiğim şeydir
eğer dediğiniz şekilde oluyorsa bende birşeyler yapmaya çalışıcam.

Alıntı yapılan: Sozuak - 27 Aralık 2017, 09:38:40
Bizim sanayideki arkadaşlarla bir konuşacağım. Merak ettim tekerden okumayı sonuçta mantıksız değil de ecunun dibinde vites kutusundan okumak varken hattı arka tekere uzatmak. Gerçi BMWlerde arka kısımda da elektronik sistemler var çok korunaksız yerlerde. Adamlar uygun görmüş koymuş.

Sibop şeklinde ama dışarıdan çıkıntı olacak şekilde değilde klasik sibop (subap) mekanizmasının çıkartılıp yerine takıldığı basınç sensörlerinin mantığı çözülebilir bence ama tabi  RF kısmını anlamak için belki komple kit satın almak gerekli olabilir.

Aslında böyle sistemleri incelemek için bir bütçe oluşturulup örneğin  proje başlangıcı için kiti almak lazım. Kit 200 usd. Destek vermek isteyen 20 kişi çıksa herkes 10 usd verse. Bu işle uğraşacak kişi de kiti o paralarla satın alıp incelese ve ortaya birşey çıksın çıkmasın elde edilen bilgi ve yapılan ürünü malzeme bedeline alıp kullanmaya hak kazansa ne güzel olur. Tekil olarak maddi gücümüzün yetmeyeceği araştırma projelerine iyi bir başlangıç olur. Ortaya ek ürün çıkarsa örneğin yazılıma,  katılanlar  ücretsiz alsa  gibi gibi...

Mantıksızlık diye bişey yok bmw 2006 sonraki araçlarda e90 kasaların dediğim mantıkta ölcüm yapıyor abs +dsc +rdc sistemi tek beyin içinde kontrol ediliyor yani lastiklerin referans hıza göre izlenip ona göre lastik basıncında bir fikir oluşturuyor bu gerçekte olan bir sistem ama detaylarını bilmiyorum yabancı sitelerde bu sistem 10 ps farklı algılayabiliyor sibop sensörler ise 5 ps kdr hassasliyetle ölcüyor diye bir yorum var tekerlerden ölçmenin dejavantajı 10 ps bir hassasiyetlik ifade etmişler.
YENİLMEZ..

Sozuak

O sistemde lastik basınçları limit içi mi değil mi diye fikir vermesi zor da lastik patladı mı sağlam mı diye fikir verebilir. topu topu 32 psi ortalama basıncın 10 psi hata ile verilmesi çok kabul edilebilir değil. Araç anca lastiğim patladı yada aşırı inmiş der çok çok. Neyse yavaş yavaş şekilleniyor. İlgili aracın kullanıcı kılavuzu incelendiğinde belirtilen sistemin amacı ve limitleri hakkında daha net bilgi edinilebilir. Zaten böyle bir işe kalkışıyorsanız sizin baştan bunu incelemeniz gerekir. BMW yaptıysa yapılabileceğin azamisini yapmıştır yada Bosch yapmıştır BMW kullanmıştır büyük ihtimal ile.

bulut_01

Akıllı sibop işine mi dönecegiz o zaman fikir açısından sibopları nasıl okuyacagız oda ayrı mesele normalde bmw bu özellik mevcut her davlumbaz içinde anteni var 4 adet toplam sistem 433.92 mhz ile çalışıyor antenler bu frekans göre hesaplanmış. Hazır kitler cakmaklıga takılan kücük ekranı var bunlar ucuz ne kdr stabildir bana pek dogrucu kaliteli sisteme benzemiyor öyle olsa fabrika orjde o kdr anten tesisat niye yapsın arabanın gögsüne yapr bir alıcı alsana oldu bitti pek mantıklıda gelmiyor.
YENİLMEZ..

Maxim

çakmaktan çalışanıda var, direk çalışanıda var, bluetooth olanıda var
ama 40-50 dolara satılan (en düşük) cihazlar için uğraşmaya değermi?
eğer bu iş tekerlek turundan ölçüm ile yapılabiliyorsa bence değer.

https://www.aliexpress.com/item/ON-SALE-TyreSafe-TP200-TPMS-with-USB-socket-external-internal-sensors-Best-Tire-Pressure-and-Temperature/32680296433.html?spm=2114.search0104.6.2.FEQMrT&s=p

https://www.aliexpress.com/item/Solar-Power-TPMS-No-Need-Charger-Car-Tire-Pressure-Alarm-Monitor-System-With-Display-4-External/32827103383.html?spm=2114.search0104.3.136.FEQMrT&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_5000015_10151_10065_10344_10068_10342_10343_51102_10340_10341_5130015_10084_10083_10307_5080015_10312_5790015_10059_10313_10314_10534_100031_10604_10103_10605_10594_5060015_10107_10142,searchweb201603_36,ppcSwitch_7&algo_expid=c8c5da83-eeea-4ab4-a52b-f36599bff5e4-20&algo_pvid=c8c5da83-eeea-4ab4-a52b-f36599bff5e4&transAbTest=ae803_4&rmStoreLevelAB=5


https://www.aliexpress.com/item/TPMS-Tyre-Pressure-Monitoring-Intelligent-System-4-External-Sensors-Solar-energy/32421510096.html?spm=2114.search0104.3.264.FEQMrT&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_5000015_10151_10065_10344_10068_10342_10343_51102_10340_10341_5130015_10084_10083_10307_5080015_10312_5790015_10059_10313_10314_10534_100031_10604_10103_10605_10594_5060015_10107_10142,searchweb201603_36,ppcSwitch_7&algo_expid=c8c5da83-eeea-4ab4-a52b-f36599bff5e4-40&algo_pvid=c8c5da83-eeea-4ab4-a52b-f36599bff5e4&transAbTest=ae803_4&rmStoreLevelAB=5

bulut_01

30 40 dolarlık cihazların verici kısmının pili bitince kaldırıp atıyosun ve yeni aynı modelini vericiyi bulamazsın sorunlu sistem ben pilsiz daimi bir sistem üzerinde kafa yormak daha mantıklı geliyor başa dönersek abs teker sinyallerini bozmadan kırpmaDan ölçme yolları üzerinde durmak lazım
YENİLMEZ..

Sozuak

Uzun zamandır bakmıyordum. Fiyatlar iyice düşmüş. 5 yıl pil ömrü. 50-60 usd komple sistem. Eskiden sensörleri 30-50 usd idi şimdi komplesi. Daha ne olsun. Araca da hiçbir şekilde müdahale edilmiyor ve direkt ölçülmesi gereken parametreyi ölçüyor dolambaçlı yollardan değil. Benden bu kadar gerisi size kalmış kararınızı verin ve uygulamaya başlayın. Sonuçları merakla bekliyorum. Kötü anlamda değil kesinlikle umarım istediğiniz doğruluk ve stabilitede bir sistem elde edersiniz.