Aracın çalışıp çalışmadığını anlama

Başlatan clonex, 22 Mayıs 2018, 11:09:56

XX_CİHAN_XX

Araca binerken oluşan titreşim türü ve sürekliliği ile aracın motoru çalıştığında oluşan titreşim türü ve sürekliliği farklıdır. Araca hiç bir müdahalede bulunmadan ivme ölçerler ile algılama yapmak bence en pratik ve temiz çözümlerden birisi gibi duruyor.
Yirmi yaşındaki bir insan, dünyayı değiştirmek ister . Yetmiş yaşına gelince , yine dünyayı değiştirmek ister, ama yapamayacağını bilir.

kimlenbu

En temizi yarım kontak yapıldığında kontrol cihazının çalışır duruma gelip kontrole başlaması olur.

Araç yarım kontakta 12-13V arasında olur çalıştırıldığında akü voltajı 13-14.2V civarlarında olacaktır. Basit bir adc'li mcu ile buradan tespit edebilirsin.

clonex

Hepinize değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Sanırım aracın OBD portunu kullanacağım. Böyle bir şey olduğunu bilmiyordum. Araçtırdım, bu benim işimi gayet iyi görecektir.

Hepinize iyi çalışmalar.

Molex

#18
Volan dişlisine indüktif bir sensör (Entegreli elektronik ateşleme sisteminde de zaten bu tür sensörlerden Broadway'lerde bu vardır mesela, buji ateşlemesinde faydalanıır) takılıp dişli volan motor dönüp çalışırken oluşan sinyal OPAMP'lı bir devreden geçirilip kuvvetlendirilerek motor çalışma göstergesini simgeleyen bir LED'i yakabilir. Benzinli veya dizel araçların her ikisinde marş motorunun çevirdiği büyük çaplı volan dişlisi mutlaka olur. Motor stop ettiğinde zaten benzinli tipte ateşlemeli sistemlerde akü simgesinin yanarak aracın çalışmadığı bu halinden hemen belli olur.  Devre yapısında ADC veya DAC dönüşüme ise gerek yoktur, basitçe alınan çok zayıf bu AC sinyali kuvvetlendirilip bir LED'i ışıldatacak (Bize görünebilecek) kadar yanabilsin, bizim için bu yeterlidir.

Aracın an be an km'sini belirleyen km sayacı olan mekanik veya elektronik ,mcu katkılı olabilen bir numaratöre (Her inişten sonra muhtemel sıfırllanılma ihtimaliyle) güvenmeyip kendi gizli (Zula) elektronik bir numaratörünüzü, becerikli bir mekanikçiye uygun yerindeki şaft (Motor) çıkış mili üzerinden hall-effect sensör ucuyla monte ettirip edinilen verileri sayısal bir günlüğe kayıt altına alıp tutarsınız, ancak bunun belirli bir maliyeti size mutlaka olur. Saygılar.