Giriş belli bir seviyeyi geçince, üzerine ayarlanan miktarda gerilim eklemek

Başlatan certy, 26 Mayıs 2018, 04:27:07

ankyra


certy

@Sozuak @asma @tekosis

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Önerilerinizi dikkate alarak aşağıdaki devreyi çizdim. @Sozuak hocam sizin dediğiniz gibi gnd hattına seri direnç bağladım. Röleyle direnci devreye alıp çıkarıyorum. Kontrolünü önceki devreye nazaran biraz daha basit ve risksiz bir devre ile yapıyorum. Üzerinde biraz daha çalışılıp daha iyi bir hale getirilebilir. (Mesela 2 adet ref gerilimini röle ile seçmek pek içime sinmedi.) Ama bu devreyi kurmadan önce bir tavsiye üzerine aracı servise götürüp boğaz kelebeği ve gaz pedalı adaptasyonu yaptıracağım. Eğer sorun düzelirse (ki yüksek ihtimal faydası olmayacak) buna gerek kalmayacak.

[IMG]https://i.hizliresim.com/EDQ64v.jpg[/img]

@ankyra

Opel Astra H 2008
TA1USS

F.T

Hocam sade olan bu tip sistemlerde sağlam olandır.O kadar devreye ne gerek var.
Direnci takın.Direnç uçlarını  bir anahtara bağlayarak elinizle isterseniz devreye alın ,isterseniz devreden çıkarın.
Risk oluşturmasın.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

ilyas KAYA

Benim araba da astra g 2001
Sizin bahsettiğiniz tepkisizligin birden çok nedeni var.

-Kelebek potansinin kalibrasyonu. Bu nasıl yapıldığını araştırın her model de farklıdır.

- Eğer daha önce kelebek sokuldu ise geçmiş olsun. Bir daha ayarı tutturmak iyi bir ustalık ister. Boğaz temizlenecek abi deyip söken neyi soktuğunu bilmeyen tamirci çok memlekette. Takarken de rastgele takmıştır. Eğer söküldü ise;
Ya sırf bu işi yapan ustaya götüreceksiniz guzeiçe bilgisayar eşliğinde takacak yada komple degistireceksiniz ki o da epey pahalı.
- Eğer kelebek hiç sökülmedi ise ; Egr denen man yak parçayı değiştirin yada anketini sokun gitsin. Araç biraz fazla yakar sökünce ama en azından arıza onda mi değil mi ortaya çıkar.
Egr nin fişini çektikten sonra araç hemen kendine gelmez. 1 gün filan soket çekili gezmeniz lazım.

- Hava yakıt kalibrasyonu ; Eğer aracınız bir şehirden başka bir şehire geçti ise bu kalibrasyon ortalama 1 hafta 10 gün  sürüyor bilginiz olsun. Araç tüm değerleri otomatik ayarlıyor.

- Oksijen sensoru ve lambda sensorunde hara var ise de gaza tepki vermez. Sensörler düzgün çalışıyormu kontrol ettirin. Hem egsoz hemde hava akismetreye baktirin.

- enjeksiyon ve enjeksiyon pompasi; siz gazi açarsınız ama düşük beslenmede enjeksiyon pompası tıkalı yada filtresi tıkalı olabilir. Enjeksiyon pompası nin gaz tepkisine yine odb ile baktirin. Siz gaza dokundugunuzda voltajı yükselir ve benzin akış hızlanır. Eğer pompanın voltajı artıyor ama benzin akışı değişmiyorsa ya tıkalı yada pompa artık gebermiş demektir. Temizlemek için karbon clean deneyin. Hem enjektör hemde pompa lar bir temizlensin. Sonrasında ortaya çıkar.


Bu kadar şey söylenir ama altı üstü bir sigorta veya küçük sensörden de çıkabilir:)

Komple motor yapılacak diyen usta !!! Aynı arızayı bir kablo ile çözen de var .

certy

@F.T

Elle devreye alıp çıkarma gibi bir imkanım yok hocam. Pedalın basılmamış halinin çıkışı 0.98V'tu geçmemeli.

@cezeri

Kelebek söküldü ama sadece yerinden söküldü. Temizlik amaçlı. Kelebeğin kendisini dağıtmadan. Sonra geri taktım ama hiçbir değişiklik olmamıştı. Motorda egr yok. Başka bir problem için yakıt basıncını ölçtürmüştüm. Enjektör kütüğünde 3 bar civarı bir yakıt basıncı var. Opcom ile baktığımda sensör verilerinde de bir anormallik göremedim. Sorun büyük ihtimalle üretici kaynaklı programsal bir olay. Çünkü pedalın ilk %5'lik kısmı hiçbir şekilde tepki vermiyor. Motorun gaz alması için %5'lik kısmı geçmek gerekiyor. :) Telli gaz pedalına sahip eski aracımda böyle bir sorun yoktu. Basmam ile gazı alması bir olurdu arıza olsa bile.
TA1USS

Sozuak

Kelebek adaptasyonu otomatik olabilir. Ben de öyle. Yakıt filtresini de değiştirmenizi öneririm. Bayağı zorluyor pompayı. Motorun rölantide ve hareket halinde çalışmasında bir düzensizlik, aşırı titreşim  vs hissediyormusunuz ve bir de pedaldan ayağı çekince/durduğunuz zaman rölanti motoru regülasyonu sorunsuz sağlayabiliyor mu?

ilyas KAYA

Egr olmadığını nereden çıkardınız? Benim %5 lik alanda gaza basınca gazi bir kesip bir veriyordu. Biraz daha basınca hiç bir problem olmuyordu.
Tamirciye götürdüm biri dedi beyinden biri dedi kelebekten biri dedi potansdan. Hepsini degistirdim düzelmedi.
Internette araştırdım egr den olabileceği söylendi.
Ustaya dedim egr den olurmu ? Egr yok bunlarda dedi :)) olsada bu sorun egr den olmaz dedi.

Inat ettim arızayı bulmaya. Tek tek sensörleri kontrol ettim sorun yok, en son egr nin fişini çekince araba motor arıza lambası yaktı ama sorun ortadan kalktı.

Çakma egr aldim 3 ay sonra gene aynı arızayı yaptı. Bende şuan egr nin fişini çektim ve kullanıyorum :) biraz fazla yakar az kaçar ama olsun en azından gaz kesmesi yapmıyor.


certy

@Sozuak Hocam dediğim gibi enjektör kütüğündeki basınç 3 bar civarıydı. Normal denildi. Rölantide biraz vibrasyon var ama normal sanırım. Rahatsız etmiyor.

@cezeri Hocam egr hiç yok bu motorda. Opel koymamış. Önceki versiyon motorda var. :) Benim %5'lik alanda hiç ama hiç tepki vermiyor. Pedalın o kısmı boş sanki.
TA1USS

Sozuak

Rolantide o basinc saglanir ama demeraj aninda ve yukte de debi arttiginda dusme olmadan kalabilmesi lazim. Bostaki deger baslangic icin iyi ama sonra durum belirsiz.

certy

Yardımcı olan herkese teşekkür ederim. 775 rpm olan rölanti devri 875 rpm'e yükseltilince tüm sorunlar çözüldü. Böyle bir ek devreye gerek kalmadı.
TA1USS

mehmet

Eskiii zemanlarda; motor için kış ve
yaz ayarının yapılması gerekiyordu.

Böyle bir şey yüzünden olmasın?
Olan olmuştur,
olacak olan da olmuştur.
Olacak bir şey yoktur.
---------------------------------------------
http://www.mehmetbilgi.net.tr

certy

Alıntı yapılan: mehmet - 28 Mayıs 2018, 13:35:41Eskiii zemanlarda; motor için kış ve
yaz ayarının yapılması gerekiyordu.

Böyle bir şey yüzünden olmasın?

Karbüratörlü araçlar için diye biliyorum yaz kış olayını.
TA1USS

M.Salim GÜLLÜCE

Dostlar Eğer mikro denetleyici varsa işin içinde mutlaka bilgisayarlı kalibrasyonda vardır.
Birçok tamirci artık PC aracılığıyla karakutuya erişip dilediği ayarları yapabiliyorlar.
Pot %5 te gerilim ayarladığı halde MCU tepkisiz kalıyorsa eşik değerleri yeniden ayarlanmalı.

Sozuak

Aracım 2003 model bu tip adaptasyonları programı da elimde olduğu halde kendi yapıyor müdahale ettirtmiyor. Uyarı mahiyetinde ( bu özelliğin olmadığı modeller  için kalibrasyon menüsü var) sizin aracınızda gerek yoktur diyor. O nedenle örneğin rölanti motorunu elle farklı pozisyona alıyorum bir süre sonra rölantiyi kendisi 750 +/-50 rpm aralığına getiriyor örneğin.
Her araçta bu dedikleriniz olası değil. Benim araç ta 15 yaşını devirmiş ama teknolojisi bu şekilde.

bulut_01

Alıntı yapılan: Sozuak - 28 Mayıs 2018, 19:26:48Aracım 2003 model bu tip adaptasyonları programı da elimde olduğu halde kendi yapıyor müdahale ettirtmiyor. Uyarı mahiyetinde ( bu özelliğin olmadığı modeller  için kalibrasyon menüsü var) sizin aracınızda gerek yoktur diyor. O nedenle örneğin rölanti motorunu elle farklı pozisyona alıyorum bir süre sonra rölantiyi kendisi 750 +/-50 rpm aralığına getiriyor örneğin.
Her araçta bu dedikleriniz olası değil. Benim araç ta 15 yaşını devirmiş ama teknolojisi bu şekilde.
araç markası nedir?
YENİLMEZ..