Sülfatlaşmış Akü yü Geri Kazanmak

Başlatan rayman, 24 Temmuz 2018, 00:32:05

rayman

Akü boşaldıkça normal bir süreç olan plaklarda sülfat birikmesi oluyor. akü şarj edilince sülfat çözülüp tekrar akünün içindeki asite dönüşüyor. Akü çalışıyor.
Ancak araştırmalara göre Jel aküler akü şarj olmayınca dahada katılaşıyor vede bu sebepten dolayı o jeli sıvılaştırmak eski haline getirmek daha zor.. O yüzden 20khz pwm ile ancak çözülüyormuş.. Ancak bu devredeki frekansı tam bilmiyorum.. Faakat devreyi bitirip frekans metrede bakacağım... Vede simule etmeden önce sizlerede sorayım dedim  :
Acaba bu 4013 ün frekansını 20khz yapabilirmiyiz?  Yada mosfet in girişine comprodor koysak mevcut sinyali direk 20 khz e convert etse olabilir mi ?


yesilu

Frekans çok önemli değil, 1khz de olur. gerilim 12v luk akü için 60v civarı olmalı, 60v u duty cycle ı değiştirerek akünün boyutuna göre değişen güvenli şarj gücünü geçmeyecek (akü ısınmayacak) şekilde uygulamak lazım.

ipek

#2
Car Battery De Sulfator
http://www.barkeraircraft.com/files/Pulse3_web_layout_.pdf
modern arabalar Beyin denilen komleks pahalı bir ekipmana sahip,bu tür devreler 50 volt üzeri Pulse'ler verebiliyor,arabada denemeyin derim,zira günümüzün araçları aküyü ayırdığınız anda'da bir sürü ayar parametresini kaybedebiliyor..

rayman

Yukardaki devreyi yaptım ancak dışardan akü yerine ayarlı adaptör bağlıuyorum.Bu arada ilk tetiklendiği için Bat43 üzerinden negatif gerilim alarak vede akü nün artısından artı alınca ki akü nün voltajı 5 volt olsa bile tetiklendiğinde entegre çalışıyor sonra pwm üretmeye başlıyor vede çıkıştaki adaptörü ayırıyorum sistem çalışıyor ama trimpot çalışmıyor buzer de şimdi onunla uğraşıyorum diğer konuyuda dediğim gibi 555 ile 60 volt tepe değeri bir 2 khz lik sinyal vereceğim.. Haliyle ters emk geleceği için akü şarj devrenine reverse diyotu koyacağım.. Ama şuanda eksik çalışıyor yukardaki devre çalıştıramadım