Dizel Motorlara yapılan Remap Hakkında.

Başlatan Emre_Tuncay_, 04 Eylül 2018, 09:52:56

Emre_Tuncay_

Merhaba
Bu araçların ECU(beyin) lerine yapılan remap hakkında bilgisi olanlara bir soru sormak istiyorum.
Remap yapmak için aracın modeline özel bir dosya oluyor o dosyayı yorumlayıcı programlar ile açtığımızda içindeki kontrol haritaları açılıyor ve bu haritaları tekrardan düzenleyip aracın içine yüklüyoruz.
Benim merak ettiğim konu ise bu dosyalar ECU içerisindeki MCU'nun hex dosyasımı yoksa sadece haritaların yüklü olduğu bir eppromdan çekilen hex dosyalarımı bunu merak ettim. Yani bu dosyalar MCU'nun makina kodumu.
Konu hakkında araştırma yaptım ama genelde işin nasıl yapılacağı hakkında bilgiler buldum işin derinine inen yazı pek bulamadım.
Bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.
Teşekkürler.

Sozuak

Benim aracim benzinli. Ona da yapildi. Ecu programi ayri bir bellek unitesinde. Bazi ecular obd baglantisi ile guncelleme ve indirme imkani veriyor. Benimkinde flash bellegi soktuk. Programlayicida okutup firmaya gonderdik sonra gelen dosyayi yazip geri lehimledim. Dizel araclarda emilen hava isisini dusuk gosterip fazla yakitla calistirma yada wv gibi araclarda motorlar birebir ayni olup guc farkliligi varsa guclu motorun programini yukleyip yaptiklari da oluyor. Diger sekilde her motor ve program tipi veritabaninda var. Direkt okunan bellekte ilgili adresteki hex kodlari okuyup formati tutuyorsa farklilastirilmisini oraya yapistirip hazirladiklari da oluyor.

Mucit23

Bazı araçlarda doğrudan OBD ile programlama mümkün iken bazılarında ecu açılıp doğrudan mikroişlemciden program çekmek mümkün oluyor. Bu işlemde Mikroişlemciden doğrudan Hex kodu çekiliyor. Daha sonra bu hex kodu yorumlanarak aracın yakıt hava haritalarına AFR haritalarına ulaşılıyor. Bunun için WinOLS gibi yazılımlar kullanılıyor.

Artık bu hizmeti verenler yada yada bu işle uğraşanlar genellikle hazır veri tabanlarındaki yazılımları yüklüyorlar. Her araç için kalibre edilmiş yazılım zaten veri tabanlarında bulunuyor.

Emre_Tuncay_

Elimde standart olmayan bir motor kontrolcüsü var. Herhangi bir arabaya ait değil yani internette örnek uygulama veya veritabanında yüklü olarak bulunması çok zor. Bu kontrolcünün map dosyası elimde ama dosyayı winols yorumlayamadı. Ben bu dosyayı nasıl yorumlayabilirim. Bunun mantığı hakkında bir fikriniz varmı peki.

Sozuak

O kolay değil işte. Piyasada bu işi yapanların çoğu ya belli firmaların bayisi gibi. Dosyayı çekip  internet üzerinden yolluyor sonra gelen dosyayı geri yazıyorlar yada aynı marka-model-ecu (donanım versiyonları tutacak) daha önce yaptılarsa kopyala yapıştır yapıyorlar.
Amaç nedir? güç artışı mı ekonomi mi? Ona göre haricen sensör verilerini manipüle edip müdahalelerde bulunmak mümkün. IAT  den gelene verileri araya (analog ise) trimpotla basit bir direnç network devresi yaparak değiştirir ecuyu kandırırsın. Isı yüksek yaparsan yakıtı kısar düşük yaparsan yakıtı arttırır.

Emre_Tuncay_

Amaç performans değişikliği değil. Motor üzerindeki turboy'u daha değişik ortam koşullarında çalışacak başka bir turbo ile değiştirmek. Bu ortam koşullarında ECU turboyu kısıyor. Örnek belli irtifada turbonun emişinin değişmesi bu yüzden ECU turboyu devre dışı bırakması gibi. Bu yüzden RPM-BARO mapini değiştirmek gerekicek.