coil peak and hold current?

Başlatan F.T, 17 Ekim 2018, 00:00:08

F.T

Arkadaşlar elimde bir dizel motor enjektörü var ve 0.5 ohm omik dirence sahip.devre 24 volt ile beslenecek.Böylece omik olarak 48 amper peak akımı çekecek.Enjektörlerde tutma akımı da peak akımının % 75 inin  4/1 oranında olduğuna göre 9 amper hold current oluşuyor.Şimdi bu enjektöre yolladığım sinyal 1 ms bunun 500 us si peak akımı ve geri kalan 500 us side hold akımı olacak.Bu süre zarfında olacak güç kontrol kısmının nasıl olması gerekiyor.2 adet Mos artı dirençlerle yapmayı düşünsem hold anında oluşacak akım büyük bir wattlı direnç ısı olayı oluşturacak .O pek tercih etmediğim bir yol.Başka nasıl bir yol izlemeliyim.1 ms puls içinde 500 us peak akımından sonra nasıl bir şey yapmalıyım ki 500 us hold akımı ile devam edeyim?
Konu hakkında yardımcı olan arkadaşlara yardımlarından dolayı şimdiden teşekkür ediyorum.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

Mucit23

Ferit bende bundan 2 ay önce basitçe tek silindir bir motora yakıt enjekte edecek özel bir sistem tasarladım. Hazır standart bir otomobil enjektörü, benzin pompası ve basınç regülatörü kullanarak toplama bir sistem kurdum. Dediğin gibi enjektör sürme işi biraz karışık. Ben hazır entegre kullanarak bu işi çözdüm. LM1949 diye bir entegre var sırf bu iş için tasarlanmış. Mouserden bu entegrelerden getirip kullandım. Sende bu şekilde çözebilirsin.

F.T

Ferhat hocam lm1949 entegresini kullandım olmadı.entegre belirttigım akimlari sürmeye uygun degil.ama bir başka yöntemle oluyorsa onu bilemiyorum.sorunumda bu zaten.Senin sürdügün bobin omaji kaç.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

F.T




Yapmak istediğim dalga şekli bu.
İnput darbesi kısmını kesme ile oluşturuyorum orda sıkıntım yok fakat bu darbenin peak akımından hold geçişi işini belirleyen grafikteki gibi bir dalga şekli formatında ollması gerekiyor.
Kesme içinde sinyalin frekansı ve dutysini oluşturdum ama hold kısmındaki pwm kısmını nasıl oluşturabilirim.Burda kafam basmıyor.Neticede darbenin tamamı toplam 1 ms.
Bunun 500 us si peak ve sonraki 500 us hold ve darbe bitmiş oluyor.Tabi bu süreler değişebilir.
Bu kısımda üstadlardan programsal yada donanımsal olarak görüş bekliyorum.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

Endorfin35+

Benzer birsey ile bende ugrasiyorum. Linkteki kaynak yardimci olmustu.

https://e2e.ti.com/blogs_/b/motordrivecontrol/archive/2014/02/28/tips-for-solenoid-driving

hip4080a datasheetine bakmani tavsiye ederim.
"İşi bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar."

F.T

#5
Hocam baya yüksek akım söz konusu.
Teşekkür ediyorum.Ama pek istediğim bir çözüm oluşturmuyacak gibi görüyorum.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

kimlenbu

Daha önce enjektörlerle uğraşmadım. Yüke göre değişen bir akım mı çeker yoksa uyguladığın gerilimle doğru orantılı olarak sabit bir akım mı çekiyor bilmiyorum. İki durum için de öneride bulunayım.

İlk durum için senaryo basit. Bir mosfete hazır high side sürücü yardımıyla 500us full pwm, geri kalan sürede 9A'e denk gelen pwm değerini uygula. Eğer kapatmanın da hızlı olması isteniyorsa high/low side sürücü ve 2 mosfet kullanman, hızlı kapatma için ters gerilim uygulaman gerek. "Overshoot" konusuna dikkat etmen lazım.

İkinci durum daha kompleks, yüke göre değişen bir akım varsa 500us full pwm uyguladıktan sonra şönt direnci ve adc yardımıyla aldığın akım geribeslemesini kısa sürede tepki verecek şekilde tune edilmiş bir pid kontrolüyle 9A civarına çekmek.

Yazması kolay, yapması zor. Bu iş için özelleştirilmiş otomotiv sektöründe kullanılan yüksek güçlü bir komponent veya mosfetleri harici olarak bağlayabileceğin bir sürücü yapılmıştır diye tahmin ediyorum.


F.T

#7
@kimlenbu verdigin cevaptan çok faydalandım.Kafamda çözüm adına bir şeyler oluştu.
Konuya katkıda bulunan arkadaşlara Teşekkür ediyorum.
Hakk şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

Mucit23

#8
@F.T bende şuan dizel enjektörler le uğraşıyorum. İlk başlarda 12v ile sistemi test ettim. Fakat 12v selenoidin açılması için çok düşük bir gerilim. Araştırdım kadarıyla selenoidler 60v-100v gibi gerilimlerle çalışıyorlar. Sen 24v ile sonuca ulaiabildinmi?

LM1949 neden uygun değil anlayamadım. Ben anahtarlama elemanı olarak BDX53C darlington transistor kullandım. Benzin enjektörlerini 12v ile açıyordum. Fakat dediğim gibi aynı yapı dizel enjektörlerinde işe yaramadı.

Sen nasıl çözdün bu işi? Tecrübene ihtiyacım var.

Mucit23

Ben biraz araştırdım LM1949 için bir engel yok gibi. Peak akımı RS direnci ile ayarlanıyor. 0.1Ohm için yaklaşık 4A Peak akımı sağlayabiliyor. Direnci 0.05Ohm yaparsam bu değer 8A lerde olacaktır ki Dizel enjektör için yeterli olur sanırım. Bir kaynakta dizel enjektörler için 85v 7A Peak, 12v 2a hold akımı ile çalıştığından bahsedilmiş.
http://autoditex.com/page/common-rail-injector---electromagnetic-crie-25-1.html

Ben test için RS direncini 0.05R yapıp aynı yapıda bir deneme yapacağım. 60v civarı bir gerilim açmaya yeter diye düşünüyorum. Yakıt basıncını 500barda sabitlersem yeterli olur sanırım. Çünkü 300bar altında da çalışmıyorlar.
Transistor olarak BDX53C kullandım. Transistörü korumak içinde yine 33v zenerlerden iki tane seri bağlayacağım. Umarım çalışır.

@F.T Sen bu projede hangi aşamaya geldin merak ediyorum