25 Mayıs 2019, 03:29:44

Haberler:

Forum kuralları güncellendi LÜTFEN  okuyunuz:  https://bit.ly/2IjR3ME


BEAT 50 İlginç Batarya Ömrü Arttırıcı

Başlatan FMY, 28 Şubat 2019, 18:24:39

FMY

28 Şubat 2019, 18:24:39 Son düzenlenme: 28 Şubat 2019, 19:36:49 FMY
Kullanan var mı bilmiyorum ama bir ara epey satmış. şuan ortalarda yok. olayı nedir çakma mıdır bilemedim.


[/url


Beat50 Jel Akü Güçlendirici ve Optimizer 12v

"10 kata kadar daha iyi performans.."

·  akü ömrü X 2 KAT (..en az)

·  akü performansı X 3.4 KAT (..en az)

·  şarj verimliliği +%20

·  şarj süresi - %20

·  kullanıcı hatalarına karşı koruma <anlık yüksek akım çekimleri vb gibi>

ÜRÜN AÇIKLAMALARI

 

1.Solar Güneş Enerji Uygulamaları

Solar Güneş Enerji uygulamalarında deep - cycle yani derin deşarj aküler kullanılır. Aküler bu sistemlerde üretilen enerjinin depolanmasında, yüksek stres koşullarında, neredeyse her gün şarj-deşarj olurlar.
Bu durum akülerin hızla kapasite kaybetmesi ve zayıflaması ile sonuçlanır.
BEAT50  bir yandan akülerin kullanım ömrünü en az iki  kat arttırarak akü giderlerinizin yarı yarıya düşürülmesini garanti ederken diğer yandan, yüksek stres koşullarında dahi, akülerin ilk günkü performansta çalışmasını sağlar.
Güneş panelinden üretilen enerji depolama verimliğini en az %20 artar, böylece toplam sistem verimliliği yükselirken daha kısa sürede daha fazla enerji depolanmış olur.
2.EV Araçlar
Golf Araçları, Akülü Tekerlekli Sandalyeler, istifleme ve yer destek araçlarında yine  deep - cycle yani derin deşarj aküler kullanılır ve aküler bu araçların en önemli bileşenleridir.

BEAT50 elektrikli araçlarda sistem akü eskime hızını durdurur ve  işletmeniz akü sarfiyat miktarını en az %50 azaltır. Diğer yandan aküler için elektrik enerjisi sarfiyat miktarı %20 azalır. Böylece BEAT50 işletmeniz için mükemmel bir yatırım aracı haline dönüşür.

3.Start - Stop Araçlar

Start-Stop sistemine sahip üst segment veya yeni nesil araçlarda kullanıma uygundur. Start-Stop yani "Dur-Kalk" sistemi ve yeni nesil araçlarda yüksek elektrik enerjisi tüketimi, aküler için  çok hızlı performans kaybı anlamındadır.

BEAT50 hem Start-Stop sitemine sahip araçlarda hem de yeni nesil yüksek elektrik tüketimi olan araçlarda, motorun devreye girmesiyle birlikte aküyü  tekrar güçlendiren, araç enerji kaybını önleyen, yeni ve küresel olarak en  ileri  teknolojiye sahip bir yöntem sunar.
 
4.Zayıf e Performansı Düşmüş Akülerde Kullanım

BEAT50  zayıf, performansı düşmüş (12v 20 amperden 1000 ampere kadar her tür jel, AGM, VRLA) aküleri tekrar güçlendirir ve tedavi eder*

*Mekanik hasarlar hariç

BEAT50 Uygulama Önerisi


Pratik uygulanabilirliği sayesinde her 12 Volt Akü veya akü sistemi için 20 amperden 1000 Ampere kadar geniş ve kolay kullanım aralığı

Jel, AGM, VRLA ve sıvı olmak üzere tüm akü çeşitlerinde kullanım.

Akü değişimlerinde eski aküden tekrar yeni aküde kullanım.

Ölçüler

Yükseklik : 33 mm    Genişlik : 72 mm Uzunluk : 130 mm

Agırlık : 300g; Kablo Uzunluğu: her biri 190 mm


Uluslararası Sertifikalar ve Ürün Garanti Süresi

CE, TUV SUD, ECO LEAD, UKAS, IRIS, DNV EN 150 85

Tüm ürünler 2 yıl uluslararası garanti kapsamındadır.

Akreditasyonlar

MIRA (Motor Industry Research Association)

SINTEF

Ürün Menşei:

Almanya

Çalışma Sıcaklığı Aralıkları

-40 ile +85 ºC aralığı

Bakım:

Ürün üretiminde kullanılan özel malzemeler nedeni ile asit, su, kir vb gibi yıpratıcı çevresel faktörlerden etkilenmez ve bakım gerektirmez. Ayrıca akü değişimlerinde yeni akülerde kullanılmaya devam edilir.


Sakarya Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği

gevv

28 Şubat 2019, 20:32:38 #1 Son düzenlenme: 28 Şubat 2019, 20:39:53 gevv
Kireç çözücü gibi galiba  :)




Alıntı yapılan: undefinedBeat® 50 Çalışma Prensibi

Kurşun asit aküler elektrik enerjisini kurşun, kurşun dioksit ve sülfürik asit arasındaki kimyasal reaksiyon ile depolar. Bu durum tüm kurşun asit akülerde gerçekleşen bir kimyasal

olaydır ve onların sıvı, jel veya ileri kurşun asit aküleri olması hiç fark etmez.

Kimyasal reaksiyondaki en zararlı yan etki negatif elektrottaki yüksek miktarlı kurşun sülfat büyümesidir. Bu zarar verici etki pozitif elektrotta oluşan yoğunluk eksikliği ile birleşir.

CCT teknolojisi pozitif elektrotta küçük, yoğun kurşun dioksit büyümesini arttıran aynı zamanda bir akünün negatif elektrotunda oluşan istenmeyen büyük kurşun sülfat kristallerini azaltan bir yöntem sunar.

Bu etki BEAT®50 ile akünün şarj sürecinde elektrotlara ek enerji atımları ile sağlanmaktadır (kalp atışları gibi). Diğer bir ifadeyle, şarj esnasında, elektrotta iyonlara ekstra enerji uygulandığında, önlenmesi neredeyse imkânsız olan, büyük miktarlı kurşun sülfat büyümesi, istenilen kuşun dioksit büyümesi artırılırken, önemli miktarda yavaşlatılmış olur.

Akülerin düşen verimi yenilebilir enerji sisteminin verimsiz çalışmasına neden olmakta. Diğer bir ifadeyle verimi düşen akülere bağlı olarak sistem enerji üretimi optimum düzeyde olsa bile bu enerji depolanamıyor ve de kullanılamıyor.

Bu durum aşağıdaki örnekte açıklanmıştır:

Sistem aküleri yeni iken %100 enerji depolama kabiliyetine sahiptirler ve tasarımcı tarafından önceden planlanmış enerji depolanır.

Ancak 6 ay sonra plakalarda oluşan korozyon ve kristal formasyonlar akülerin enerji depolama kabiliyetlerini %50-60 oranında kaybetmesine neden olur

Aküler çoklu sistemlerde kendi doğaları gereği farklı yaşlanma hızlarına sahiptirler.

Yaşlanma akünün veya akü sisteminin daha geç şarj olmasına ve daha hızlı boşalmasına neden olur. Aynı zamanda akü sarfiyat miktarını artırır.

ÇÖZÜM:

Norveç teknoloji şirketi WaveTech GmbH, enerji depolama alanlarında uzun yıllar yaptığı çalışmalar neticesinde akülerin kullanım ömürlerini kısaltan ve enerji depolama kabiliyetlerini azaltan nedenleri tespit etmiş ve bu problemleri ortadan kaldıran CCT - Kristal Kontrol Teknolojisini geliştirmiştir.

CCT - Kristal Kontrol Teknolojisi Beat® 50 ile akülerde meydana gelen korozyon ve kristal formasyonları önleyerek veya var olan formasyonları ortadan kaldırarak akülerin ilk günkü performansta en az 2 kat daha fazla kullanım ömrüne sahip olmalarını sağlar.

Bu durum akü sarfiyat miktarının ve oluşan dolaylı maliyetlerin %50 azalımı anlamındadır.

Beat® 50 CCT-Kristal Kontrol Teknolojisi sayesinde aküde 2 kat uzun kullanım ömrünü garanti eder ve ortalama her 2,5 yılda bir oluşan akü değişim maliyetini ortadan kaldırır.

Yenilenebilir enerji sisteminde aküler Beat® 50 ile daha hızlı şarj olurlar. Böylece sistemin dolaylı maliyeti azaltılmış olur.

BEAT®50 UYGULAMA ÖNERİSİ:
- Beat® 50 yeni, kullanılmış veya zayıflamış akülere her 12 Volt için bir adet uygulanır.

- Beat® 50 akıllı mantığı sayesinde 30 Amperden 600 Ampere kadar tüm akü türlerini otomatik olarak tanır (Sıvı, AGM, Jel ve VRLA), kendiliğinden tedavi ve güçlendirme sürecini başlatır, sürdürür.

- Altı ayını doldurmuş tüm akülere Beat® 50 uygulaması mutlaka yapılmalıdır keza aküler 6 aylık kullanım süresine ulaştıklarında kapasiteleri yaklaşık yarı yarıya azalır ve daha fazla sıklıkla şarj gereksinimi oluşturur.

- Beat® 50 akü değişimlerinde eski aküden alınır ve tekrar yeni aküye uygulanarak kullanılmaya devam edilir.

 

 

http://www.jelakuler.net/beat-50-akulerin-omrunu-ve-performansini-artirir/
 

HexfeT

01 Mart 2019, 05:22:41 #2 Son düzenlenme: 01 Mart 2019, 05:32:20 HexfeT
·  şarj verimliliği +%20
·  şarj süresi - %20
·  kullanıcı hatalarına karşı koruma <anlık yüksek akım çekimleri vb gibi>

Şarj veriminin artıp şarj süresinin kısalması ağır saçmalık. Bataryayı %80 doldurup %100 boşaltmak ve yoktan enerji var etmek demek bu.

Bataryaya paralel bağlı bir cihaz yüksek akım çekimi gibi kullanıcı hatalarına karşı hiçbir şey yapamaz.

Cihazın özü "desulfator" olarak yıllardır bilinen çok basit bir devre. Düzenli olarak şarj edilmeden bir kenarda uzun süre kullanılmadan yatmış akülerin plakalarında sülfat kristalleri oluşarak plakanın elektrolit ile bağlantısını kesiyor. Sülfatlaşma miktarına göre kapasite kaybı ve ağır durumlarda tamamen bozulmaya sebep oluyor. Desulfatör denilen basit yapının (1-10kHz arası) sabit bir frekansta akım darbeleri ile sülfat tabakasını çözdüğü iddia ediliyor.

Ben de devreyi yapıp denemiştim. Kullanılmadan yattığı için kapasite kaybına uğramış iki akümde faydasını gördüm.

Fakat aktif kullanıldığı için zamanla bozulmakta olan akülerde bir işe yarayacağını hiç sanmıyorum. Şarj-deşarj döngüsü akü plakalarında sülfatlaşma değil başka türlü bir fiziksel hasar yaratıyor olmalı. Akü ömrünü kullanım nedeniyle sınırlayan şey sülfatlaşma olsaydı işe yarardı.

Kısacası kullanmadığınız akülerinizi 2-3 ayda bir şarj ederseniz sorun yok. Fakat bunu yapmadan yatırıp kendi kendine boşalmasına izin verirseniz zamanla sülfatlaşma olur ve desülfatör sadece bu durumdaki akülerde işe yarayabilir, gerisi hikaye...

Mehmet Salim GÜLLÜCE

Kendiniz de desülfatör yapabilirsiniz.
Dr. Korhan sökmen 30 yıl önce zaten böle bişey yapmıştı.
http://www.catamaranvega.com/elektro/docs/desulf.html