Toz filitresin olcmek

Başlatan Endorfin35+, 02 Nisan 2019, 20:32:19

Murat Mert

#15
Klima santrellerinde flitre tıkanıklığını veya kayış koptuyu algılamak için analog yada mekanik fark basınç sensörleri kullanılır. Mekanik olanı alın (değişik basınçlarda tipleri var) 2 hortum girişi var birisini flitrenin önüne diğerini de flitre ile fan arasına koyup aradaki fark basınca göre ayarlayın arıza için kuru kontak çıkışı alın tamam.
mert07

M.Salim GÜLLÜCE

Alıntı yapılan: Murat Mert - 03 Nisan 2019, 16:56:46Klima santrellerinde flitre tıkanıklığını veya kayış koptuyu algılamak için analog yada mekanik fark basınç sensörleri kullanılır. Mekanik olanı alın (değişik basınçlarda tipleri var) 2 hortum girişi var birisini flitrenin önüne diğerini de flitre ile fan arasına koyup aradaki fark basınca göre ayarlayın arıza için kuru kontak çıkışı alın tamam.
Motor devrini azalttıkları zaman fark da azalır.
Dolayısıyla bu yöntemle hatalı bildirime sebep olur.

Endorfin35+

@Murat Mert bahsettigin mekanik sensor icin bir link verebilirmisin?
"İşi bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar."

yas


ankyra

 "Dusuk devirlerde basinc dusuk olacak ve sensor beni yaniltacaktir. "

@Endorfin35+ yukarıdaki cümlenize binaen; belirli aralıklarla tam devir çalıştırıp filtreyi kontrol etseniz?

Andromeda

..bu aspiratörün büyüklüğü nedir?küçük birşey ise ışık algılayıcı olur gibi sanki..
" Tanrı, iradesini hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır, yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için Tanrı'yı kullanırlar." ..." Tanrı'dan mesaj gelmiyor, biz Tanrı'ya mesaj gönderiyoruz"

muhendisbey

Anemometre kullanın sorun çözülsün. Prob olarak alabilir, ya da siz de yapabilirsiniz.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

ahmet2017

Alıntı yapılan: Endorfin35+ - 02 Nisan 2019, 20:32:19Merhaba soyle bor sorunum var;

Elimde Endustriyel tip bir aspirator var. Toz duman vs emiyor. Uzerinde 3 fazli asenkron motor ve bir adet kaset filitre var. Filitrenin doldugunu tespit etmek istiyorum.
Inceledigim bir modelde basinc(vakum) sensoru kullanmislardi. Filitre tikanmaya baslayinca emis tarafinda vakum etkisi azaldigi icin sensor bilgi veriyordu. Bu sisyem gayet guzel olmasina ragmen ben motoru invertor ile surdugum icin bana uygun degil. Dusuk devirlerde basinc dusuk olacak ve sensor beni yaniltacaktir.

O halde degisken basinclar icin nasil bir tespit yapmak gerekir?

Filitrenin direncini olcmek geldi aklima toz iletken degil...

Filtre tıkanırsa motorun devri artar , çektiği akım düşer. Gerisi algoritma yeteneğinize kalmış.

yesilu

en pratiği motorun yeni filtreyle test edip uygulanan gerilim-çekilen akımını grafiğe döküp bu grafik bilgilerine dayalı bir algoritmayla kontrol etmek. filtre hakkında en doğru bilgiyi gerilim-akım veya gerilim-vakum datalarıyla elde edebiliriz. gerilim-akım da motorun ne kadar zorlandığını ölçeriz temel olarak, bu da ya filtre tıkanmasıyla ya da motorun kendisinin yıpranmasıyla (tozlanma, sargıların kavrulması, şaft yataklarının fazla sürtünmesi vb). hem bu şekilde motor arızası da tesbit edilmiş olur. filtreyi yenilememize rağmen tıkalı gösteriyorsa motora bakarız, arıza varsa düzeltir, yıpranmadan kaynaklıysa algoritmamızı yeniden kalibre ederiz.

Murat Mert

mert07

engerex

Alıntı yapılan: Murat Mert - 03 Nisan 2019, 16:56:46Klima santrellerinde flitre tıkanıklığını veya kayış koptuyu algılamak için analog yada mekanik fark basınç sensörleri kullanılır. Mekanik olanı alın (değişik basınçlarda tipleri var) 2 hortum girişi var birisini flitrenin önüne diğerini de flitre ile fan arasına koyup aradaki fark basınca göre ayarlayın arıza için kuru kontak çıkışı alın tamam.

Merhaba,
Eğer motor sabit devirde dönüyorsa yaşanacak problem; farklı filtre kullanıldığında basınç farkı değişeceğinden sıfır dahi filtrelerde "tıkalı" uyarısı alınabiliyor. Burada müşterinin önerilen filtreye ulaşabilmesi önemli.

Alıntı yapılan: Mehmet Salim GÜLLÜCE - 03 Nisan 2019, 17:38:29Motor devrini azalttıkları zaman fark da azalır.
Dolayısıyla bu yöntemle hatalı bildirime sebep olur.


Eğer motor değişken devirle kontrol ediliyorsa filtrenin yeni hali ve tıkanmış hali olarak farklı devirlerde fabrika verileri çıkarılıp uygulanırsa bu sorun atlatılabilir diye düşünüyorum. Hatta farklı devirlerdeki farklı basınçlar karşılaştırılarak daha kesin sonuçlar çıkarılabilir.

Murat Mert

Şimdi fan hızı önemli tabiki arıza seti için fan en hızlı konumda iken ayarlanır. Ayarlarınızı ayptığınızda ağır devirde de çalıştırsanız aradaki fark basınca ulaşırsa yine kapatır ama hızlı devirdeki gibi değil tabiki.
mert07

Endorfin35+

Alıntı yapılan: ankyra - 03 Nisan 2019, 21:54:24"Dusuk devirlerde basinc dusuk olacak ve sensor beni yaniltacaktir. "

@Endorfin35+ yukarıdaki cümlenize binaen; belirli aralıklarla tam devir çalıştırıp filtreyi kontrol etseniz?


Makinenin kullanicisi ben degilim. O yuzden ara sira tam devir acip kontrol uygun degil. Calismis oldugum isletmede bir musteri icin ozel olarak imal edildi. Aslinda musterininde boyle bir talebi yok fakat cok fazla maliyet cikarmadan eklenebilirligi arastirmakti amacim. Bana En uygun yontemin murat mertin tavsiye ettigi fark basin anahtari olgunu dusunuyorum. Maliyet +iscilik yok sayilir. Birtane temin edip deneyebilirim.

Merak edenler icin suna benzer bir makine ; link
"İşi bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar."