Dalga Mekaniğinin PC Simulasyonu (DIY)

Başlatan devrecii, 30 Ekim 2019, 17:22:12

devrecii

Elektromanyetik dalgaları simule etmek istiyorum fakat muazzam zorlukları (anlamsızlık) var. Bununla ilgili bişeyler yazacağım. Şimdilik suyu yaptım ama uğraşıyorum.

Bu programla dalga ya ait birçok özellik simule ediliyor mercek ayna çift tek yarık vsvs.

Ayrıca işin güzeli ekran kartına asm de kod yazılımı ile ilgili bir örnek de shader.h dosyasında . yani ekran kartı hesaplıyor.

iyi eğlenceler  :D


devrecii

Elektron hareket ederken tam yönün dikine manyetik alan oluşturuyor , sol el kuralı bilirsiniz, bu prgramda da aynen böyle mouse ile hareket ettirdiğimizde tam dikine dalgalar yayılıyor,

Hangi yöne çekersek çekelim aynı fazda dalaga oluşuyor programda ama manyetik dalgada bir dalga fazı yukarıyı gösteriyorsa diğeri tam tersi oluyor ve elektron terisne hareket etse dalyaların yönü de değişiyor resimde daha iyi anaşılır.



Sozuak


devrecii

Yok hocam , zaten o bitirdi bu işleri, hiçbir değeri kıymeti kalmadı böyle işlerin. unity de yapilacağını znnetmiyorum eğer adamlar <waterdraw>  diye bir fonksiyon koymamışlarsa fiziksel olmasa da water effekt vardır çiz diyorsun bitiyor.

Sozuak

İlgi alanıma girmiyor ama Visual studio bileşeni olarak  pc de kurulu. Geçenlerde bir genç arkadaş gördü lurulu olduğunu  ilgileniyormuş. Kafasında gpu ve fizik motoru vesaire birşeyler varmış. Aklıma geldi. Bu tip bir alanda da kullanılabilir mi diye. Kolay yada zordan ziyade istenileni elde etmeye imkan veriyorsa ve gerçeğe yakınsa o kadar da kötü olmasa gerek :)

muhittin_kaplan

Peki bu motora, yükseklik verisi koyabilirmişiz, yani küre şeklinde dursa şu birikintisi  :du:

devrecii

#6
@Sozuak eğer genç arkadaş öyle demişse doğru yolda , çünkü unity o bahsettiğin şeyleri hazır olarak veriyor, sadece kullanıcı bu fonksiyonu çalıştır komutu  kalıyor, o nedenle butün yazılımlar birbirinin kopyası sanki tek telden çıkmış gibi oluyor, ve piyasa buna doydu çünkü hepsi aynı. Dev şirketlerde bu yazılımları kullanır fakat milyon dolarlar verip source kodlarını da satın alıp kodları değiştirirler.

@muhittin_kaplan  dediğin gibi yapmadığım için pişmanım çünkü tepeleri çukurları daha net görme imkanı olacaktı, eğer böyle yapıp birde suyun altının yansıması yapılırsa gerçek su görüntüsünden hiçbir farkı kalmaz. Bu bahsettiğin şeye terrain denilir oyunlarda dağ tepe arazi bununla yapılıyor.