Döner Statörlü Motor

Başlatan berkay_91, 24 Şubat 2020, 01:21:42


sadogan

Sokaktan geçen adamda aynı şeyleri söylerdi. Kanıt nerde ?

apsis

Sıradaki bir bedava enerjici olsun ne oluuur!
Bu senenin ki nereden çıkacak acaba merakla bekliyorum!!
"Makineye Beyin" MEKATRONİK

OG

Bu vatandaşa şunu sormak lazım;

geri tepen    silah mı mermi çekirdeğini daha güçlü fırlatır
geri tepmeyen silah mı mermi çekirdeğini daha güçlü fırlatır.


Bu tipler, belki iyi niyetliler ama, bilgisiz, birikimsiz yola çıkıyorlar.
Yöneticilerimiz gibi.

Bari birileri ile istişare et be adam.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

berkay_91

Alıntı yapılan: apsis - 24 Şubat 2020, 09:12:04Sıradaki bir bedava enerjici olsun ne oluuur!
Bu senenin ki nereden çıkacak acaba merakla bekliyorum!!

https://onedio.com/haber/yerli-ve-milli-tesla-19-yasindaki-kasap-ciragi-elektrik-ureten-motor-icat-etti-666441

bu gencin rekorunu kırana çokomelli çikolatada benden...

apsis

Bana göre bu haberlerin tamamı itibarsızlaştırma amaçlı kasıtlı olarak yapılıyor.
"Makineye Beyin" MEKATRONİK

bymrz

Konuyla doğrudan alakalı değil ama ben de şu elektrikli otomobiller hakkında bir fikrimi söyleyeyim.

Herkesin malumu, elektrikli araçların bize lanse edilen en önemli özelliği tasarruflu olması. 100km yolu şu kadar kuruşa gidiyor olması.
Geçenlerde kabaca bir hesap yaptım. Hesaplarımda Teslanın tüketim değerlerini kullandım. Ve gördüm ki hiç te anlatılanlar gibi karlı değil.

Haa hemen olur mu öyle şey demeyin. Ve hesabı yaparken fosil yakıtın da elektriğin de ham fiyatları üzerinden hesap yapın. Araçların çoğu elektrikli hale geldiğinde, elektrik ücretlerine de ekstra ÖTV geleceği malum. Sonuçta devlet biryerlerden vergi toplaması lazım. Fosil yakıtlardan kaybedilen vergi ne olacak? Elektrikten alınacak...

O yüzden elektrikli otomobil benim için bitmiştir. Tek güzel yanı, elektrik ihtiyacının bir kısmını yenilenebilir enerji kaynaklarından temin edebiliriz belki ilerde...

Akü bakım değişim masrafını felan hiç hesaba katmıyorum bile...

elektronik

Herkes bir icat peşinde.
Bunların hepsinin ortak iki noktaları var.

1 Proje henüz bitmedi test aşamasında.
2 Destek bekliyor.


Sozuak

#8
Elektrik motorunun ve o motorun tekerleğe güç aktarımında kullanılan planet dişli sisteminin verimi yüksek. O nedenle dikkat ederseniz elektrikli araçlarda beygirgücü ve hızlanma değerleri oldukça yüksektir. Bu sayede daha iyi araçlar yapılabiliyor.
ICE denilen içten yanmalı motorlarda verim %20-30  aralığında. Yine motorların devir ve tork değerlerini araca uydurmak için kullanılan vites kutusunun da verimi düşük. Bunu ortadan kaldırınca haliyle tek sorun bataryadır. Yazın sıcak havalarda yüksek hız (yüksek akım) bataryaları zorluyor. Bu nedenle elektrikli araç motor sporları konusunda bayağı sekte yedi. Hatta yangın/patlama riski nedeni ile yarış klasmanı iptal bile edildi.

Bizim alaylı takım kabalama gidiyor ama maalesef temel bilgilerden yoksun olması bir yana bunu araştırmak gibi bir düşünceleri de olmadığından saçma sapan konuşup rezil oluyorlar farkında değiller. Biraz uğraşıp internetin nimetlerini kullansalar bir sürü makine mühendisi arkadaş gayet net açıklıyor. Bu şekilde mıknatıslarla motor yapabileceğini sanan bir arkadaşı masraf etmeden vazgeçirdim. En azından anlattıklarımı dinledi.

Hala bunlarla uğraşıyorlar ama elektrik motorlarının  verimi gayet iyi durumda. Bizim sac kalitesi ve bakır kalitesi nedeni ile genel kalite problemini çözsek geriye batarya ve batarya yönetim sistemi işimiz kaldı.

Bu arada döner statorlu motor sistemi eskiden kullanılan elektrik motorlarında mevcut. Youtube de videoları var. Adamlar kalkış akımını düşürebilmek için stator döner yapıp,  devir istenen değere gelince frenleyerek motoru normal çalışma rejimine sokuyorlar. 1900 lerde yapılan sistemi arkadaşlar yeni keşfetmiş onu da yanlış keşfetmiş.

Hatta KKTC de üniversitede GUNSEL adı ile daha yerli ve milli elektrikli araç üretti. TOGG hayranları araştırıp bakarsa bizim sözde yerli araçla aralarındaki farkı ve ısrarla anlatmak istediklerimizi eğer at gözlüğü takmakta inat etmezlerse göreceklerdir. At gözlüğü derken hakaret anlamında değil bakış açısını daraltması anlamında kullandım. Bakış açısı dar kişiler hala inatla hakaret olarak algılayabilirler ama değil.


apsis

Hahaha adam fena tii'ye almış.
"Makineye Beyin" MEKATRONİK