Bu motoru nasıl çalıştırırım

Başlatan Mucit23, 01 Eylül 2020, 15:08:52

Mehmet Salim GÜLLÜCE

Zaten hep merak etmişimdir devir kontrolünü nasıl yaptıklarını.
Bir makinamı hurdaya çıkınca belediyeye vermiştim.
Tamir ettirip ihtiyaç sahiplerine veriyorlar diye.
Yoksa dağıtmayı düşünmüştüm :)
Birde yavaş hızla başlayıp 1200 devire kadar yüklü halde çıkabilmesi  ::)
Tabiiki sadece kazan deviri. Motor çok daha yüksek devirlerde olmalı.
Makina tamircisi arkadaşlar war bir soralım ne diyecek..!!

Mehmet Salim GÜLLÜCE

04 Eylül 2020, 12:12:12 #16 Son düzenlenme: 04 Eylül 2020, 12:25:25 Mehmet Salim GÜLLÜCE
Cevap geldi  :)
"[09:04, 04.09.2020] Ahmet Eker: Kömürsüz"
"[09:04, 04.09.2020] Ahmet Eker: Kapasitörlü"
1-Sargılarımnı nasıl anlıyacağız
2-Kapasitörle devir kontrolü nasıl yapılır.
"Kapasitörle devir kontrolü yapmıyo"
yıkama sıkma kurutma olaylarını nasıl yapıyorlar o zaman
"[09:07, 04.09.2020] Ahmet Eker: Kapasitör kalkışlarda yükte daimi kullanıyor"
"[09:09, 04.09.2020] Ahmet Eker: Hız modülü dediğimiz kart var makinada aslında frekans kartı"
"[09:09, 04.09.2020] Ahmet Eker: O karr hızı ayarlıyor"
"[09:10, 04.09.2020] Ahmet Eker: Motor da tako bobini var"
"Dede bu motorlara biz piç motor diyoruz gücü pek yok"

muhendisbey



Çok büyük ihtimalle.
Sincap kafes motor olarak geçer bu tip motorlar. Tabi kabloların tespitini yapmak gerekli buradaki diyagramdaki gibi olacak diye bir durum yok.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

Mucit23

Teşekkürler şuan il dışındayım döndüğümde bakıp yazacağım.

Mucit23

Alıntı yapılan: z - 02 Eylül 2020, 19:50:04Ohmmetre ile olctugun omajlari gorsek sanmiyorum ama belki bir sey cikar.

1-2
1-3
1-4
1-5

2-3
2-4
2-5

3-4
3-5

4-5

Bir de oluklari sayabilirmisin?

Selamlar abi

Motorun bütün kabloları arasındaki dirençler ölçtüm sonuçlar aşağıdaki gibi

Motordan 5 Kablo çıkıyor.
Sarı - S
Kırmızı - K
Beyaz - B
Yeşil - Y
Mavi - M

Kablolar arası dirençler bu şekilde

S-K = 98.95Ω
S-B = 63.89Ω
S-Y = 76.82Ω
S-M = 79.37Ω

K-B = 35.25Ω
K-Y = 99.50Ω
K-M = 50.16Ω

B-Y = 64.43Ω
B-M = 15.17Ω

Y-M = 79.39Ω

Değerler bu şekilde. Şimdi ben bu motoru sabit devir tek yön çalıştırmak istiyorum. Kondansatör nereye bağlanacak?

mehmet

Motorun kontrol kartını bulmaya
çalışın.
Ya da motor uçlarını söküp şema
çıkarın. Ancak bazı sargılarda ters
sarım olması ihtimalini de düşünün.

z

13 Eylül 2020, 17:16:55 #21 Son düzenlenme: 13 Eylül 2020, 17:18:58 z
Sari Yesil 76.82 ohm. Bu uclari bir daha olcermisin?

Mucit23

Alıntı yapılan: z - 13 Eylül 2020, 17:16:55Sari Yesil 76.82 ohm. Bu uclari bir daha olcermisin?

Doğru abi, 77ohm civarı. Başka bir ölçü aleti ile denedim 77.5ohm gösterdi.

Mucit23

Şöyle birkaç deneme yaptım.

Kabloyu alıp rastgele enerji verip motorun davranışını gözlemledim.

Öncelikle sarı kablo ile olan bütün kombinasyonlarda motor hiç dönemiyor. Sadece titriyor.

Döner alan K-B ve B-M kombinasyonlarında oluşuyor sanırım. K-B yaklaşık 35 ohm bu girişe enerji verdiğimde motor kalkamıyor. Ama elimle kaldırdığında normal devrini buluyor. Bununla ilgili küçük bir video çektim. Boşta motor 1.6A akım çekiyor. Güç biraz zayıf motor milini elle durdurabiliyorum.

Not: video ters çıkmış

B-M girişi ise yaklaşık 15 ohm civarı.
Bu girişte de motor kalkamıyor ama güç daha fazla. Boşta iken 4A civarı akım çekiyor. Biraz fazla gibi.

Kondansatör bağlantısını çözersem K-B kombinasyonu ile belki bir işte kullanılabilir.

Kalkış için kapasite bağlantısı nasıl olur sizce?

Mehmet Salim GÜLLÜCE

15 Eylül 2020, 20:26:18 #24 Son düzenlenme: 15 Eylül 2020, 20:29:19 Mehmet Salim GÜLLÜCE
3 fazlı motorun bir fazına kondansatör ekleyerek tek fazla çalıştırdıklarını biliyorum.
Muhtemelen birbirine yakın sargılardan birisine bağlasan yetebilir.