Plastik kesim için freze ucu önerisi

Başlatan satilla, 13 Ekim 2020, 12:33:31

satilla

Masaüstü cnc de plastik parça işlemek için bir kaç tane freze ucu aldım. Bazı uclar kesmek yerine sürtünmeden dolayı plastigi eriterek oyuyor, bazıları ise kesmeye çalışırken titreme oluyor ve zorlanıyormuş gibi bir izlenim veriyor.
Mil tutma çapı 3mm olup, 3mm cvarı kalınlıkta plastik kesmek için freze ucu önerisine ihtiyacım var.

z

Normal metal kesme islerinde kullanilan freze uclarini kullanabilirsin. Fakat asla kuru kesme yapamazsin.

Biraz pahaliya patlar ama alkol puskurtmen gerekir. Su deneyeceksen basincli olmasi lazim.

satilla

Alıntı yapılan: z - 13 Ekim 2020, 13:08:28Normal metal kesme islerinde kullanilan freze uclarini kullanabilirsin. Fakat asla kuru kesme yapamazsin.

Biraz pahaliya patlar ama alkol puskurtmen gerekir. Su deneyeceksen basincli olmasi lazim.

Bir kaç videoda sıvı püskrtmeden yapıldığını gördüm. Yine bazı sitelerde satılan pleksi için karbür uçlar var. Ancak bahsettiğim uçlar amatör bir iş için çok pahalı.


ilyas KAYA

13 Ekim 2020, 13:43:50 #3 Son düzenlenme: 13 Ekim 2020, 13:47:00 ilyas KAYA
https://www.dremeleurope.com/tr/tr/gravuerkesici0-8mm-109-ocs-p/?start=0&;

Bunu kullanıyorum sarma yada eritme yapmiyor.

Ama uzun zamandır piyasada göremedim. 0.8 çapında dişli gibi bir yapısı var sarmal degil düz.  Dis aralıkları geniş olan ahsap freze de kullanabilirsiniz.

z

Alıntı yapılan: satilla - 13 Ekim 2020, 13:30:44Bir kaç videoda sıvı püskrtmeden yapıldığını gördüm. Yine bazı sitelerde satılan pleksi için karbür uçlar var. Ancak bahsettiğim uçlar amatör bir iş için çok pahalı.

Klasik freze uclari ile mi sivi puskurtmeden yapildigini gordun?


z

Videoda freze ucunu goremedim.

Bildigimiz parmak freze ile mi kesti?


satilla

Nasıl bir uç olduğu konusunda fikrim yok. ÇEvremde e gördüğüm kadarıyla herhangi bir sıvı kullanmadan kesim yapıyorlar.
Altınkaya ile görüştüm ama kullandıkları freze ucunu söylemedir :)

Böyle ürünler buluyorum;
https://urun.n11.com/matkap-uclari/2-mm-pleksi-kesim-ucu-saft-3-mm-karbur-tegfari-P421430801

Yurtdışında çok daha farklı şekilde uçlar buldum. Zaten yurtdışı sitelere baktıkça kafam daha çok karışıyor, adamlar ucun şeklinin yanında, uç malzeme cinsi, max devir sayısı gibi parametrelere göre satıyor.


esensoy

Ben de sorun yaşıyorum,
arkası 6 kesici taraf 4mm 4 ağızlı parmak freze ile altınkaya 8080 kutusuna kesim yapıyorum,
F ilerlemesi 400mm/dk, S devir 4000 dev/dk gibi optimum bi sonuç buldum, onu da Z de 0.5mm lik adımlarla iniyorum,
Yine de istediğim gibi kesim yapamadım,
Deviri yükseltince plastik ısıdan eriyor, kesme olmuyor,
En tehlikeli an "zafer" anıdır.

Mehmet Salim GÜLLÜCE

Vidyoda Vakum hava soğutma olabilir.

z

Plastik bir kere eriyip freze cakisina bir dolandimi katilasip kaliyor ve artik kesici agizlari olan metal nesne degil, ortasi metal disi plastikle kaplanmis bir nesne donuyor.

Haliyle bu nesne artik plasttigi keserek degil surtunme sonucu plastigi eriterek kanal aciyor ve plastik malzemeyi kullanilmaz hale getiriyor.

Yapacak tek sey plastigi freze agzindan uzaklastirmak. Bunu basincli havayla yada siviyla yapmaktan baska cozum yok.

Ozel agizli freze uclari talasi firlatabiliyorsa ne ala.

Tabiki ozel uc bulunsa bile kesilecek plastige uygun ilerleme hizi ve donus sayisi cok cok onemli.