24LC512 kapasitesi, Pic hafızası veya Eproma ses kayıt yöntemi

Başlatan t2, 12 Aralık 2011, 15:50:01

My75

Alıntı yapılan: Mucit23 - 27 Ocak 2012, 17:37:31
Aslında ben sadece monochrome resimlerle ilgileniyorum. Yani RGB yok sadece Siyah ve beyaz, 1 veya 0 var. Amacım 128X64 GLCD ye resim basmak. Bundan büyüğüyle ilgilenmiyorum. Benim 128*64 boyutunda monochrome bir resmim 1Kb tutuyor. Bu iş için tekrar düşünebilirmiyiz.

Bundan kolayı yok ama ben bunu Atmega ile yapıyorum,Bascom'un resim konvertörü var,bunu kullanarak GLCD' de bir komut ile gösteriyorum..

Bunun haricinde de anlattığım mantıkda tek bit eşlem resim dosyasını raw formatına çevirerek  ekranda göstermek olacaktır..


128x64 piksel ise 8192 bit =1024 byte =1 Kbyte

Eğer piksel piksel ekranda gösterebiliyorsan 8192 biti tarayıp göstereceksin..
Tomurcuk için çaba göstermeyen dal,odun kalmaya mahkumdur...

Mucit23

Pixel pixel göstermiyorum. 128X64 GLCD ler yapısı itibariyle 8 satır 128 sütündur. Ben her seferde byte veri basıyorum. Tabi görüntünün tamamı basılması için yine 1024 adet döngü gerekiyor.

My75

Dediğim gibi hazır konvertör var olduğu için pek uğraşmadım..Az çok mantığını anladın yaparsın..
Tomurcuk için çaba göstermeyen dal,odun kalmaya mahkumdur...

subram

arkadaşlar merhaba elimdeki bir takım işlerden dolayı sıra  ancak bu projeye geldi. geldiğim ve aynı zamanda takıldığım aşama şu; wav dosyasını basicde kullanmak için decimal kodlara çevirdim ve her satıra 10 sayı gelecek şekilde tabloyu oluşturdum. sorun şu ki @t2 hocamın CDATA komutunu kullanarak yaptığı işi basicde yapacak bir komut yok sanırım. LOOKUP komutu işimi görür sanmıştım ama o da max. 256 adet sayı alabiliyor.  bu işin çözümü olarak tabloyu 256lık bloklara bölüp o şekilde çaldırmaktan başka bir alternatif var yada benim bilmediğim bir komut var mı?


benimle aynı problemi yaşayan biri daha var galiba linkte yazanları detay olarak anlatabilecek varmı?

http://www.picbasic.co.uk/forum/showthread.php?t=1484


128, 128, 128, 128, 128, 131, 132, 130, 130, 129,_
128, 119, 128, 119, 120, 8, 104, 152, 72, 88,_
39, 151, 39, 23, 132, 131, 130, 136, 133, 128,_
.
.
.
http://www.elektronark.org  Türkiyede Elektronik Kültürünü Değiştirmeye Geliyoruz

fryrmnd

hocam linkteki kişi 3100 word lük bir programdan sonra 1000 byte data saklamak istiyor. bunu da bir kaç POKECODE ile yapıyor. bu esnada sanırım her POKECODE komutundan sonra extra 3 word ekleme yapıyor derleyici  ve kendi dataları karışıyor. ve sonra sanırım asm ile yazmakta buluyor çözümü. o kısımlarından anlamıyorum ne malesef.

subram

POKECODE ile 1000 byte'ı nasıl saklıyor. POKECODE için "pic  belleğine 1 bytelık veri yazar" diye bir açıklama okumuştum. Gerçi ETE hocada POKECODE "olabilir" dedi ama nasıl yapıldığına bakmak lazım.
http://www.elektronark.org  Türkiyede Elektronik Kültürünü Değiştirmeye Geliyoruz

subram

POKEKCODE komutu ile verileri program hafızasına yazdım. ama şöyle bir sıkıntım var. veriler hafızanın çift sayılı adreslerine yazıldı tek sayılı adresler 0C değerini aldı. yaklaşık yarım saniyelik ses için 4362 adet veri var. progm hafızasının 9094 byte'lık kısmı kullanılıyor. bunun nasıl bir açıklaması vardır!

     
http://www.elektronark.org  Türkiyede Elektronik Kültürünü Değiştirmeye Geliyoruz