Pil şarj IC tavsiyesi

Başlatan erkan614, 12 Ocak 2026, 12:52:02

erkan614

İyi günler Arkadaşlar
Çinin silahı ile çini vurmak için bana çin malı bir şarj ic si lazım :D
bunun için referans olarak tabiki çinli site LCSC den UMW TP4057
kodlu ürünü düşündüm sizin tavsiye edeceğiniz daha genel kullanım bir ic varmı
gereksinimlerim:
-Şarj bittiğinde şarjı kesecek
-aşırı ucuz
-sot23-X kılıfında
-mümkünse ekstra komponent hiç kullanmayacak
yük:
3,7V NiCD, NiMH, LİON tiplerinden birisi (o an hangisi stoksa ordan yürüyorum)
Şarj Akımım:
20mA
Allah Bu milletin insanlarına Çinin ürettiği ne varsa daha iyisini üretme kabiliyeti versin ve çinden daha fazla satma imkanı versin, Amin.

erkan614

bu arada lityum şarj eden icler ne yazıkki nimh pillerde şarj olma karakteristiğinden dolayı düzgün işlem yapmıyor
videodaki arkadaş detaylı anlatmış

seron

#2
Var öyle birşey. Ama bahsettiğiniz kılıf ve kodda bir ürün değil maalesef.

THT - DIP-8 kılıf birşey vardı. Direkt voltaj uyguluyorsun ve pil dolduruyor. Ekstradan kırmızı ve yeşil LED de bağlanabiliyor.

Bir bakayım da bulursam döner editlerim.

EDİT: Aaaa bi dakka SOT23 de buldum. Az beklerseniz 5-10k'ya pdfler falan atabilirim.
_____________

Hocam çevre elemanlarına gerek var/yok karışık atıyorum. Şu ürünleri bir araştırın:

TC3582 çin çan çun bir ürün ve değişik formlarda üretiliyormuş. SOT paket üretiyorlar mı bilmiyorum elimdeki dataşette yok. TC3582DA versiyonu da var. Bu çipin çevre elemana hiç ihtiyacı yok sadece LED gerekli doldu dolmadı diye.

STC4054 SOT23-5L. Spesifikasyonlarını araştırıp bakın.

ISL6292 Çevre elemanları istiyor.

MP2615 kılıf yapısını bilmiyorum SMD onboard tarzı kare bir yapısı var. Siz BGA diyorsunuz galiba.

MAX1551 ve 1555 sot23 kılıf ve minimum çevre bileşenleri istiyor. Fazla değil bir iki direnç ve C ile işi bitiriyor.

LM3658 BGA yapıda.

BQ2495 bu işinize gelmez maksimum çevre bileşeni.

BQ2407 öncekinin kardeşi minimum çevre bileşeni istiyor.

CN3791 DIP10 kılıf. Extra çevre bileşenleri istiyor.

MCP73831/2 SOT23

LTC4054 SOT23

LT1510 bu size yaramaz.

Elimdeki pdf'lere bakarak bu kadar bulabildim ama dahası vardır. İlk başta verdiğim çin çan çun 20mA için çok ideal. İnternette videoları falan da vardı millet yapmış. Kılıf konusuna kendinizi kilitlemeyin DIP8 de güzel bir alternatif bence.

Bildiğim kadarıyla hem lityum hem nikel eğrilerine göre şarj yapabilen entegreler çok zor bulunuyor belki de yoktur. Delta-V olayı zorlu bir teknik onu bu kadar kısa bir yolla aşamazsınız.

Rahmi

Merhaba

@seron
eline emeğine sağlık. Benim de işime yaradı paylaşımın. Teşekkürler.

Benzer Konular (5)