Pcb kazıma uçları hk

Başlatan klax, 11 Mart 2026, 12:33:35

klax

30 derece 0.1mm 10 adet uç makine ile birlikte geldi. Flatcam ve pcb2gcode her iki progrımada kullandım. Derinlik 0.01 verdim. İki denemeden sonra kaliteyi bulamadım. Kaliteli pcb kazıma uçu satan firma lazım şimdiden teşekkür ederim herkeze
TB2EOS

sezgin05


klax

Sezgin usta rs755 motor grbl 1000 yaptım. Devri en sonda ama motor üzerinde bir yazı yok
TB2EOS

sezgin05

1000d/dk dönüş hızı çok düşük. Bende 24000 d/dk ile kazıma yapıyorum o bile az geldiği için ilerleme hızını düşürmek zorunda kalıyorum. Kısaca 50000 d/dk civarı ideal olacaktır.

klax

Rs775 motor max 1500 d/dk ilerleme hızını düşürecem deneyecem
TB2EOS

klax

Google buldum segin05 haklısın
Recommended PCB Milling Settings
Feed Rate (Engraving): 10–30 mm/min (0.4–1.2 in/min) is safe for beginners, though 80-90 mm/min is possible on stable machines.
Plunge Rate (Z-axis): 10–30 mm/min.
Spindle Speed: As high as possible (typically 8,000–16,000+ RPM).
Depth of Cut: 0.05 mm – 0.1 mm (50–100 microns).
Passes: 1 or 2 passes (0.08 mm depth is common).
For PCB milling on desktop CNCs (like 3018-Pro), optimal feed rates for engraving traces are generally 10–30 mm/min (0.4–1.2 in/min), with higher speeds causing tool deflection. For faster, more rigid machines, feed rates can reach 1,500 mm/min (60 in/min). Spindle speeds should be maximized, usually 10,000–30,000+ RPM, to avoid breaking small bits.
TB2EOS

0M42

RS775 motorun bildiğim kadarıyla 1000 d/dk. döneni yok en azından minumum 15000 devir döner buda pcb için yeter. Programda 1000 yazmasına aldanmayın.

https://www.meonotomasyon.com/urun/3-mm-30-derece-pcb-gravur-yazi-pantograf-cnc-ucu

Uç alırken hava çeliği ürünleri tercih etmeyin her ne kadar pcb kazıyor olsa da kısa sürede köreliyorlar. Ben linkteki ucu kullanıyorum karbür ürün 1 yıldır herhangi bir körelme sorunu yaşamadım ayda 5 -10 adet civarı kazıma yapıyorum. Ucu çok sivri değil yani ucun tepe kalınlığı 0.1mm bu yüzden çok ince smd çizimlerde sorun yaşayabilirsiniz smd çizimlerde 0.07 uç kullanabilirsiniz.

Flatcam de "Passes" kısmını 2 yapın bu şekilde önce kaba hattı çizer sonra aynı hattı daha az paso ile bir daha geçer daha kaliteli kazıma işlemi olur.
***

klax

TB2EOS

klax

Om42 feed rate değeri olarak hangi değeri kullanıyorsun
TB2EOS

0M42

Flatcam de Kazıma yaparken 500 delme ve kesme yaparken 200 yapıyorum ama ben mach3 kullanıyorum mach3 arayüzünde ayrıca hızı ayarlayabiliyorum yani durum göre değişiyor.
***

klax

Grbl de ovverdrive var ona karşılık geliyor
TB2EOS

klax

Karbür ve tugsten uclar aldım. Derinlik 0.1-0.01 arası f400 s1000 denedim. Prob sıfırlama ve yüzey taramada yaptım. 60 derece 0.1 ve 10 derece 0.1 uçlar kullandım  Sonuç alamadım uclar cabuk körlendi. Pcb kazıma defterini kapatacam.
TB2EOS

klax

sonunda katili buldum.er11a mandren motora agır ve uzun geldiğinden balanst yapıyormuş. om42 siz nasıl bir mandren kullanıyorsunuz. benim motor rs775
TB2EOS

sezgin05

#13
PCB kazıma işi gibi hassa işlerde motor miliyle bütünleşik pens kullanılması şarttır. Hele matkap mandreni hiç olmaz. Mutlaka salgı yapacaktır. Motor ayrı penset ayrı olacaksa kayış kasnak aktarmalı yapılabilir . Resimdeki aparat rulman ile yataklanır ve uç kısmına kasnak takılır.


0M42

Alıntı yapılan: klax - 17 Mart 2026, 23:43:42sonunda katili buldum.er11a mandren motora agır ve uzun geldiğinden balanst yapıyormuş. om42 siz nasıl bir mandren kullanıyorsunuz. benim motor rs775

ER11 pens tutucuyu motora sonradan mı montaj ettiniz yoksa motoru montajlı bir şekilde mi aldınız?
***

Benzer Konular (5)