Merhaba structure ile bir yapı kurduğumuzda ; structure elemanlarının adresslerini önceden belirlemek isiyorum,nasıl yapılır?
structure x_ {
İNT A; // BUNUN ADRESİ 0X1 DE OLSUN
CHAR B; // BUDA 0X875 DE OLSUN
}XDC;
struct x_ {
int* A;
char* B;
}XDC;
Tanimlasan A ve B ye de istedigin adresleri atasan olmazmi? (Gerci C++ mis simdi farkettim)
Alıntı yapılan: bunalmis - 06 Kasım 2011, 01:28:31
structure x_ {
int* A;
char* B;
}XDC;
Tanimlasan A ve B ye de istedigin adresleri atasan olmazmi?
Hemen deneyecem,bu aklıma gelmemişti.Pointeri sabit olarak tanımlayabiliyoruz değil mi? Mesela ben A pointirina adresi sabit olarak atasam derleyici extra kod üretecek mi merak ediyorum.Neyse bu yol aklıma gelmedi sağolun hocam.
Heayda ,structure bit field ler için pointer tanımlayamıyormuyuz?
structure x_ {
int* A;
char* B;
char *c : 4;
}XDC;
Bu şekilde hata veriyor.
struct{
char a;
struct{
char b0:1;
}Y;
} Z;
int main()
{
Z.a=1;
Z.Y.b0=1;
}
Bu isini gormuyormu?
Pardon pointer yapacaktik.
Aslında ilerde kart ile çalışmalarımızda yardımcı olsun diye şu yapıyı kurmaya çalışıyordum ;
PORTC.pin1.mode = output;
Portc.Pin1.input = 1;
Gibi....
Ancak sorun input,mode,output gibi pin1 e ait olan özelliklerin hepsi ayrı ayrı adreslerde ve ayrı offset li bitlerde.
Şu şekil bişey olsa süper olurdu.
Structure pin_{
char mode : 2; //bunun adresi GPIOx_CRL adresi olucak
char output :1;//bunun adresi GPIOx_ODR adresi olucak
.
.
.
}