Picproje Elektronik Sitesi

DİJİTAL & ANALOG ELEKTRONİK => Temel Elektrik/Elektronik => Konuyu başlatan: cobra - 27 Mayıs 2008, 14:43:05

Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: cobra - 27 Mayıs 2008, 14:43:05
slm benim bi tane renom var ve ona sıralı sistem uygulamak istiyorum ama sıralı sıstemi kendi imkanlarımla yapmak istiyorum  elektronikten pek anlamıyorum bana su sekilde yardimcı olabilirmisiz

 1- bobin kablosunu kesmeden  üstünden enerji geçtiğini algılayacak ve 12 voltluk valfi 3mili sn ile 10 milisn ayarlaya bilcegim şekilde bir devre lazım 1 tane olursa cogaltıp 4 tane yapmayı düşünüyorum
 
arac bobinleri yaklaşık 16000 volt civarında  olması lazım
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: elektronik - 27 Mayıs 2008, 16:03:27
sıralı sistem bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu arabalara uygulanıyor enjeksiyona giden kablo gaz valfına bağlanıyor. dolayısıyla benzin yerine motora gaz verilmiş oluyor.
ama sizien söylediğiniz yöntemle enjeksiyonlu olmayan arabalarada uygulanabilir.
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: cobra - 27 Mayıs 2008, 18:34:32
dorudur bana elektronik kısmında yardım edbilirmisiniz .
Başlık: akım
Gönderen: timpati - 27 Mayıs 2008, 23:49:23
tabii, bir şema hazırlasam devreyi yapabilecek misin? devrede fazla bir şey yok; bir 555 ve bir Hall Effect transistörle bir kaç direnç ve kondansatör. şemadan anlarsın en azından değil mi?
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: Klein - 28 Mayıs 2008, 14:24:48
kabloları kesmemek cok işine yaramaz.
Çünkü gaz'a geçtiğinde enjektörlerin bağlantısını ECU'dan ayırmak ve ECU'ya yük dirençleri bağlamak gerekir. Eğer enjektörleri ECU'dan ayırmaz isen kuru kaldığı için sarma ihtimali var.  ECU'ya yük direnci bağlamaz isen arabanın modeline göre değişiklik göstermekle birlikte arıza ikaz lambası yanacaktır.
Eğer bu aracı LPG tescili olmadan kullanacaksan sorun yok. Kendin yapabilirsin. Ama kendi yaptığın sistemi bağladığın aracın LPG ruhsatını çıkaramaz ve  trafik tescilini yaptıramazsın.

Düzeltme:
Yazını ilk okuduğumda enjektör bobininden bahsettiğini zannetmiştim. Bu yüzden enjektör kabloları ili ilgili maçıklama yaptım.  

Sıralı sistem yapmak için buji kablosundan bilgi almanın ne işine yarayacağını anlamış değilim.
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: F.T - 28 Mayıs 2008, 18:39:12
bütün açma kapama zamanları ateşlemeden alınıyor bildiğim kadarı ile ..

benzin enjektör bilgilerinin gaz enjektör bilgileri ile uygun hale gelmesi için enjektör açma kapama zamanları belli bir düzeltme katsayısı ile çarpılır ve gaz enjektör zamanları meydana gelir.gaz ecu su bu işi yapıyor.

konu hakkındaki bilgim bu kadar umarım faydası olur....


iyi çalışmalar..
Başlık: Re: akım
Gönderen: cobra - 28 Mayıs 2008, 20:40:34
Alıntı yapılan: "timpati"tabii, bir şema hazırlasam devreyi yapabilecek misin? devrede fazla bir şey yok; bir 555 ve bir Hall Effect transistörle bir kaç direnç ve kondansatör. şemadan anlarsın en azından değil mi?
evet siz devreyi ve parçaların adını yazıp yollarmısınız teşekkürler ve süre ayarı nasıl olacak onuda bir zahmet acıklarmısınız  tekrar teşşekkürler
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: Klein - 28 Mayıs 2008, 22:12:26
Malesef zamanlamalar ateşlemeden alınmıyor.  Ateşleme zamanı ve diğer zamanlamalar  sübap zamanlamasından , yani trigere göre alınır.  bu da bize pistonun konumunu verir. Ateşleme , motorun yüküne , manifolt basıncına , gaz kelebeği açıklığına , devir ve daha birçok parametreye bağlı olarak , bazen avansta , bazense rötarda olur.  Yani bazen piston üst ölü noktaya gelmeden , bazen üst ölü noktada , bazen de üst ölü noktayı geçince ateşleme yapılır. Ama enjektörler sübapların açılma zamanlarına göre tetiklenmelidir.   bunun için ateşlemeden değil , trigerden bilgi alınmalıdır.  Ama kontrol edilmesi gereken o kadar çok parametre var ki , eğer  enjektör zamanları hesaplanırken bu parametrelere dikkat edilmez ise , araçta yanma düzgün olmayacak , dolayısı ile güç kaybı ile birlikte aşırı yakıt tüketimi gerçekleşecektir.
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: cobra - 28 Mayıs 2008, 22:22:46
Alıntı yapılan: "Klein"Malesef zamanlamalar ateşlemeden alınmıyor.  Ateşleme zamanı ve diğer zamanlamalar  sübap zamanlamasından , yani trigere göre alınır.  bu da bize pistonun konumunu verir. Ateşleme , motorun yüküne , manifolt basıncına , gaz kelebeği açıklığına , devir ve daha birçok parametreye bağlı olarak , bazen avansta , bazense rötarda olur.  Yani bazen piston üst ölü noktaya gelmeden , bazen üst ölü noktada , bazen de üst ölü noktayı geçince ateşleme yapılır. Ama enjektörler sübapların açılma zamanlarına göre tetiklenmelidir.   bunun için ateşlemeden değil , trigerden bilgi alınmalıdır.  Ama kontrol edilmesi gereken o kadar çok parametre var ki , eğer  enjektör zamanları hesaplanırken bu parametrelere dikkat edilmez ise , araçta yanma düzgün olmayacak , dolayısı ile güç kaybı ile birlikte aşırı yakıt tüketimi gerçekleşecektir.
haklısınız ama her ateşleme oldugunda bır pistonda hava cekmezmi  ben genede deneyip yanılmak istiyorum  varsa 555 yapılan o devreden yollaya bilirmisiz teşekkürler
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: F.T - 28 Mayıs 2008, 22:36:51
zaten benzinli sistemlerdeki orjinal ecu bütün bilgileri toplayıp ona göre ateşleme zamanları üretiyor.
bu bilgiler gaz ecu su  tarafından degerlendiriyor.gaz ecu suda gaz ve benzin arasındaki gücü eşitlemek için belli bir çarpanla benzin zamanlarını gaz enjektörlerinin zamanlarına uygun hale getirir.
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: Klein - 28 Mayıs 2008, 23:32:05
Bahsettiğin 555 li devre yok.  Yeni şeyler keşfetmek adına uğraşacaksen gerçekten çok güzel konu. Deneyip yanılarak birçok bilgi toplayabilirsiniz. Ama sadece ve sadece kullanmak için yapıyorsanız hiç denemeyin. Otomobiliniz enjektörlü ise bilgileri buradan alın.  
Gelelim esas sorunuza. Ateşlemeden bilgi almak için yukarıda bahsedildiği gibi hall effect sensörler kullanabilirsiniz. Veya ateşleme kablosu üzerine biraz bobin sararak bu bilgiyi elde edebilirsiniz. bobin uçlarında endüklenecek gerilim , ateşleme kablosunun izolasyonundan dolayı muhtemelen çok küçük olacaktır. parazit şeklinde.  ama bunu bir opampla yükselterek istediğiniz bilgiye kavuşabilirsiniz.

@feritt  evet doğru olan aracın orijinal ECU çıkışlarından bilgi toplamaktır. Benim bahsettiğim de bu zaten. ateşlemeden alınacak bilgi hiç bir işe yaramaz.
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: F.T - 28 Mayıs 2008, 23:38:18
evet.
bende çok anlamam ama bu işi yapan bir arkadaşımın konuştuklarını ilettim...
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: elektronik - 29 Mayıs 2008, 00:30:09
@Klein hocam doğru söylüyor ateşleme bobininden aldığın bilgi işine yaramaz . önce motoru iyi anlamak lazım ki modifiksyon yapabilelim.

piston yukarda en üst noktada emme sübabı açık egzoz subabı kapalı piston aşağıya doğru inerken  silindirin içinde vakum oluşuyor hava yakıt karışımını içine çekiyor piston alt noktaya ulaşınca emme sübabıda kapanıyor piston yukarıya doğru çıkmaya başlıyor en üst noktaya ulaşınca hava gaz karışımı dar odada sıkışmış vaziyetteyken ateşleme gerçekleşiyor patlama oluyor ve pistonu aşağıya doğru itiyor piston alt seviyeye ulaşıpta yukarıya doğru çıkmaya başlayınca egzoz subabı açılıyor ve içerdeki gazlar dışarıya doğru itilip atılıyor piston en üst noktaya ulaşınca egzoz subabı kapanır emme subabı açılır. böylece motor çalışmaya devam eder.

emme başladığı anda gaz valfını açtırman gerekiyor. krank milinin dışarıdaki kısmına bir mıknantıs takıp 4 tanede manyetik sensör yerleştirip pistonların konumlarına göre ayarlayıp valfları gerekli zamanlarda açtırabilirsin.
Başlık: teşşekürler
Gönderen: cobra - 02 Haziran 2008, 17:35:57
yanlız benim arabamda 4 piston var  bi mantık:
   araç 4 zamanlı 4 piston zamanlara bi bakalım
1.piston:emme zamanında
2.piston:sıkıştırmada
3.piston:ateşlemede
4.piston:eksoz zamanında  
 buraya kadar doğrumu?
  şimdi burada ben 3 nolu pistondan bilgi alsam ve 1.pistona valf yerleştirsem bunu acsam vakuma geçmiş haldeykengazı yollasam

bu sıraya göre takibini yapıp 4 pistonada uygulasam olmazmı bence olur
hall effect yazılan 555 li devreyi yükleyecek arkadaş var  mı
 
  arac 88 model reno düz karburatörlü ecu enjektör sensör yok eski model belki ondan hatırlayamadız :) müzelik ama genede alın teriyle alınmış cok kıymetli.
 şimdilik merkezi kilit alarm yakında bu sıralama işide olursa sonra turbo:)
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: Klein - 02 Haziran 2008, 18:29:54
Burada atladığın şey şu , ateşlemenin zamanı her zaman sabit değil. Ateşleme avansı denen bir kavram var. Kelebek konumuna , devire , yüke bağlı olarak ateşleme noktası değişir.  Örneğin 1. piston üst ölü noktaya 12 derecede. ve ateşleme avansı da 12 derecede. Bu durumda ateşleme yapılacak ancak 3. piston halen egzos zamanında olacak. Bu durumda 3. pistonda vakum değil basınç olacak. ve halen egsos valfi açık emme valfi kapalı durumda olacak. Bu yüzden bahsettiğin mantık çalışmaz.

Eğer motor üzerinde çalışabilecek atölye ve imkanların varsa, bilgiyi kranktan veya egzantrik milinden almanı öneririm.
Başlık: teşşekürler
Gönderen: cobra - 02 Haziran 2008, 20:24:04
hocam bu sıralama hep deişiyor ve her zaman biri ateşlerken biri emişte yani bunu capraz yapmayı düsündüm 3 ten aldığım sinyal de 1 noluya vercem avansı boş ver hocam bizimkinde avans sabit  sıralamaya göre hocam 1 emme 3 ateşleme  3 ten alınan sinyal 1 noluyu valfe yapacak işlem devam edecek 4 ten alınan 2 nolu valfe  1 den alınan 3 nolu valfe diye yani biri emmede iken biri ateşlemede deilmidir?
 hocam atölyem yok olsa dediğinizi bende çok düşündüm bu iş kolay ve pratik diye deneyecektim  o konuda kesinlikle haklısınız o na laf yok hocam benim kafama bu basit geldi ve aynı zamanda bi devre yapmıştım cok önce 555 dokunmatik anahtar ama şekli kaybettim basit bir devre ve bu yakın illerde bulabilecegim bır entegre  hocam reno ların avansı sabit sizin dediğiniz gibi avansı ayarlı hale getirsem cok mükemmmel olur bu basit işlemi denemek istedim olursa geliştirmek için sizingibi değerli ustalardan yardım isterim teşşekkkürler
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: Maxim - 02 Haziran 2008, 20:33:30
88 model karbüratörlü arabaya sıralı sistem LPG olmaz ,
hele öyle 1 tane 555 li devre ile hiç birşey olmaz ,

LPG sisteminin şakasıda olmaz , (güvenlik açısından)
öyle evin arka bahçesinde ,nalburdan alınan hortum ,karaköyden alınan su selenoidleri ile uğraşmaya devam ederseniz havaya uçunca ne demek istediğimi anlarsınız ,
lpg sistemlerinde kullanılan tüm ekipmanların bazı sertifikaları ve birtakım güvenlik açısından dayanıklık konusunda üstünlükleri vardır .

sizin arabaya klasik eski lpg sistemi takılmalı ,

sıralı sistem için ,önce bildiğimiz sıralı sistem ecu (electronic control unit ) kısacası halk arasında bilinen bayaa ciddi bir beyin yapmanız gerekir ,

güncel araçlarda kullanılan sıralı lpg sistemleri ,
zaten var olan ve kullanılan aracın kendine ait olan kontrol ünitesinden bir takım bilgileri alarak çalışırlar ,özellikle enjektör sürelerini okur ve o süreler üzerine %30 daha ekleyerek lpg püskürtürler ,tabi bu esnada orjinal araç enjektörleri devre dışıdır .

kısacası sıralı lpg sistemleri aslında bi nebze hazıra konarlar ,
araç ecusu zaten enjeksiyon ,ateşleme gibi en önemli bilgileri zaten hesaplıyor ,bunlarda yukarıda arkadaşların da belirttiği gibi bir takım sensörler kullanılarak yapılıyor ,pistonların en üst noktada olduğu krank sensörü ve hangi silindirin buji ateşlenmesi gerektiği ile hangi subapların açık olduğu zaman hangi enjektörün çalışması gerektiği gene krank sensörü + exantrik açı sensörü sayesinde biliniyor

tabi başka sensörlerde var ,map sensörü var ,çoğu arabada havanın kütlesini ölçen maf sensörü var ,hava sıcaklığını ölçen ntc sensörü var , su ısısını ölçen ntc sensörü var ,vuruntu sensörü var ,gaz kelebek sensörü var ,lambda sensörü var , var da var ,

bütün bu sensörler sizde yok ,en önemlisi araçta ecu yok .
dediğim gibi öyle 555 li bir devre ile bu işler olmaz ,
DOĞRU ZAMANLAMA olmazsa motora zarar verebileceğin gibi ,
benzinden çok çok daha verimsiz bir yanma olacağından TL bazında zararlı çıkacak ve benzine göre çok yakacaksın .. sistemin güvensiz olmasıda cabası .

Bence bu işten vazgeçin ,
gidin bir lpg takan yere ESKİ SİSTEM İÇİN fiyat alın ve durumunuz müsaitse taktırın .

Ruhsata işletme gibi şeylerden hiç bahsetmiyorum bile ,
kimse kendi yaptığı lpg sistemini işletemez ruhsata ,
Başlık: teşşekürler
Gönderen: cobra - 02 Haziran 2008, 22:02:31
arabada lpg var  patlarsa patlasın  yenisini alırız ben bu sistemi denemek istiyorum bahçedeki su hortumu iyi fikir ısya dayanıklı olanları vardı metresi biraz pahalı ama 1.5 ytl ama 2atm ye dayanır enjektör kugune gelen hortumu ondan kullanırım.:)
bana bujı kablolarından bilgi alıp 1 ile 10 ms arası ayarlana bılen  12 voltluk valfı devre alacak ve valfin gücüne uygun bir devre varsa şemasını koyabilirmisiniz  
.................................. teşşekkürler.......................................
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: Maxim - 02 Haziran 2008, 22:21:58
buji kablosu yani ateşlemeden alacağınız sinyal işe yaramaz ,

yakıt zamanı ,enjeksiyon olsun ,karburatör olsun LPG olsun ,ateşleme ile kontrol edilmez ,
yakıt, subapların açılma-kapanma zamanları ile ilgili bir konu .

Ateşleme ise tamamen aracın o anki durumuna göre farklılıklar göstererek hesaplanır ve bujiler ona göre çakar ,
yukarıda bir arkadaş açıklamış galiba .
kısaca ona "ateşleme avansı" denir .

dolayısı ile ,
ateşlemeden alacağın sinyali ne yapacaksın ? başka bir düşüncenizmi var ?
Başlık: teşekkürler
Gönderen: cobra - 02 Haziran 2008, 22:54:01
bana bujı kablosundan ateşleme yaptıkca 1ms ile 10 ms arası valf acacak devresı olan varsa yollaya bilirmi yada devreyi yapıp şeması daha iyi olur saygılar
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: emrahmrcn - 02 Haziran 2008, 23:29:26
Forum da daha bir kaç gün önce bosch un mavi kitabı e-book olarak verilmişti.Bir inceleyin derim.İYİ ÇALIŞMALAR
Başlık: teşşürler
Gönderen: cobra - 03 Haziran 2008, 01:06:14
bana bujı kablosunun uzerinden elektrik geçtiği anda onu algılayıp 12 voltluk bir valfi ayarlı bi sekilde yani 1ms ile 10 mili saniye devrede tutacak birdevre şeması varsa allah rızası için yolllaya bilirmi .
 yada forda yayılaya bılırmı.......................................
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: elektronik - 04 Haziran 2008, 10:54:41
kabaca bir şema çizdim eğer bi yanlışlık yoksa çalışır denemedim. malzeme değerlerinde küçük değişiklikler isteyebilir. bu devre ile ateşleme anında röleyi çektirebilirsin . röle yerine valf takacaksın , yani valfı röle ile sürme çünkü röle bu iç için yavaş kalır. bu arada arabayı havaya uçurursan karışmam dikkat et gazın hiç kaşası olmaz.

valfı doğru zamanlarda açıp kapatmak yetmez motor devri yükseldikçe valfın açık kalma zamanını azaltman gerekiyor ve motora vereceğiz gaz oranını yüksektmen rekiyorki bu kısalan zamanda motora yeterli yakıtı verebilesin. şimdi akla şöyle bir soru gelebilir bukadar hassas bir yakıt ayarını mekanik basit bir karbratör nasıl yapıyor? bunu karbratör yapmıyor karbratör yakıtı hazır bekletiyor motor istediği zamanda istediği kadarını alıyor  yani bu işi karbratör değil motorun kendisi yapıyor.

 
(http://img180.yukle.tc/images/84valf.JPG) (http://www.yukle.tc)
Başlık: teşekkürler
Gönderen: cobra - 04 Haziran 2008, 11:33:56
çok teşekkür ederim siz her konuda haklısınız ama ben denemek istiyorum ALLAH razı olsun  tekrar teşşekkürler
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: elektronik - 04 Haziran 2008, 19:00:59
Düzeltme.
kullanacağın valfın nekadar akım çektiğini bilmediğimden son çıkış transistörünü BC237 kullandım muhtemelen valfı çekmeye yetmeyecektir bunun yerine valfın akımına dayanabilecek bir transistör kullanman gerekecek. örnek vermek gerekirse BD135 veya benzeri. yada devreyi mosfete göre düzenleyip mosfet kullanırsan daha iyi olur.
Başlık: teşekkürler
Gönderen: cobra - 04 Haziran 2008, 20:45:09
usta ben elektronikten pek anlamam bana  sekil isim verirsen yaparım ama 555 le yapılan dokunmatik anahtar devresı vardı yaptım oda kablonun uzerinden algıladı ama kaybettim ve de suresi uzundu o devreden varmı antepden 5 tane almıstım 4 kaldı ve yaptıgım devre arızalandı evde şemayla birlikte kayboldu basit bir seydi kolay yapmıstım  o tür bir devre varmı? teşekkürler
Başlık: devre
Gönderen: timpati - 07 Haziran 2008, 02:45:54
çizdim yolladım işte, almadın mı? mailine bak
Başlık: Re: devre
Gönderen: elektronik - 07 Haziran 2008, 10:16:11
Alıntı yapılan: "timpati"çizdim yolladım işte, almadın mı? mailine bak

@timpati hocam buraya ekleseniz belki başka arkadaşlarında işine yarar zaten forumun amacı bu değilmi. maile gönderdiyseniz, buraya  mailine gönderdim diye yazmanız biraz garibime gitti .
Başlık: tekkkürler
Gönderen: cobra - 07 Haziran 2008, 15:32:40
hocalar ben bitane buldum ama nasıl yukleyecem buraya  cd 4017 ile yapılmış  faz dedektörü  
   14 nolu uç dedektör ucu
   13 15 8   (-) ucu    16 nolu uc (+)  3 nolu uc cıkış : ledi yakıyor
 bide  (-) ile (+) arasında 100 uf  var
 bu devre işimi görcek bi sey gibi geldi ve gidip  bu tür bir kontrol kalemi alacaktım ararken bu cıktı bu nun süre işi nasıl  dır ve nasıl ayar olur timpatı hocam teşşekkürler  ugn3503 antepteki 3 tene elektronikcide yoktur bulabilgim telefonları aradım . tabi yardımlarından dolayı herkese teşşekkür ederim.
Başlık: YOLLA
Gönderen: timpati - 08 Haziran 2008, 00:55:43
@elektronik,
sitede bazı arkadaşlar, talepçinin ısrarına karşılık sistemin baştan yanlış olduğunda ısrar ettiler, ben de konuya (araba elektriği) tam vakıf olmadığımdan yanlış devre vererek başkalarının da olası hatayı yaşamaması için devreyi siteye koymadım. aynı konu için değil ama başka amaçlar için devre kullanılabilir. buraya eklemeye çalışayım.

(http://img128.yehhe.com/images/6783ind.GIF) (http://www.yukle.tc)

devrenin yaptığı, içinden akım geçen bir iletkenden akımı algılayıp, P ve C nin belirlediği bir zaman aralığı boyunca lojik 1 çıkışı vermek. denkleme göre eleman değerleri değiştirilerek istenen zaman aralığı değiştirilebilir. P'ye küçük bir seri direnç eklemekte yarar var.
Başlık: sıralı sistem projesi
Gönderen: nurim - 08 Haziran 2008, 02:36:09
@cobra,

Ben elektronikten pek anlamam diyorsun.İyide yazılarından ve yapmak istediklerinden motor'dan da,sıralı sistemden de tam olarak anlamadığını görüyorum,peki sorması ayıp değilse bu işi nasıl yapacaksın?
Yazılarından anladığım,klasik ateşlemeli karbüratörlü bir araban var.Sen buna sıralı sistem uygulayacaksın.Burada,valf olarak bahsettiğini enjektör olarak anlıyorum.(Sıralı sistemde enjektörler vardır.)Araba enjektörlü olmadığı içinde, koymayı düşündüğün  sıralı sistem enjektörlerini buji kablosundan alacağın sinyallerle çalıştıracaksın.
İşte bu düşüncenden dolayı motordan'da tam olarak anlamıyorsun dedim.Neden mi?Çok basit bir şekilde 4 zamanlı motorun çalışma prensibini açıklayacak olursak;

1-emme zamanı,2-sıkıştırma zamanı,3-ateşleme zamanı,4-egzost zamanı şeklindedir.

Biz enjektörleri buji kablosundan alacağımız sinyalle çalıştırmayı düşündüğümüze göre;
-"bana bujı kablosundan ateşleme yaptıkca 1ms ile 10 ms arası valf acacak devresı olan varsa yollaya bilirmi yada devreyi yapıp şeması daha iyi olur saygılar" şeklinde mesajın var.
bu işi 3.fazda yani ateşleme zamanında yapmamız gerekiyor.
Ayrıca;bujilere ateşleme yaptıktan sonra (boş silindire ne diye ateşleme yapıyorsak?),neden (1ms-10sn) enjektörleri açık bırakacağız bunuda anlamadım..........

Sıralı sistem için diğer gerekli şartlardan tümüylede vaz geçiyorum sadece bir tek soru soruyorum,önce ateşleyip sonra yakıt püskürterek bir motoru nasıl çalıştıracağız?

Kolay gelsin
nurim
Başlık: ...................ADMİN BEY KONUYO SİLERMİSİNİZ
Gönderen: cobra - 08 Haziran 2008, 17:26:42
ATEŞLEYEN PİSTONA DEİL EMİŞE GEÇEN PİTONA PÜSKÜRMEYİ DÜŞÜNMÜŞTÜM  SİLİDİRLERDEN BİRİ ATEŞLEMEDE İKEN BAŞKA BİR GÖZ EMİŞE GEÇMİYORMU .HER ATEŞLEMEDE BİRİ MUTLAKA EMİŞTE OLMUYORMU V    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/1.htm
BURDAN YAVAŞLATARAK BİR BAKARMISINIZ. DEVREDEN 4 ADET YAPMAYI DÜŞÜNMÜŞTÜM HER BİRİ İÇİN AYRI AYRI ATEŞLEYEN PİSTONA GAZ VERMİYORUM Kİ EMENE VERİYORUM
Başlık: Re: ...................ADMİN BEY KONUYO SİLERMİSİNİZ
Gönderen: nurim - 08 Haziran 2008, 22:29:00
Alıntı yapılan: "cobra"ATEŞLEYEN PİSTONA DEİL EMİŞE GEÇEN PİTONA PÜSKÜRMEYİ DÜŞÜNMÜŞTÜM  SİLİDİRLERDEN BİRİ ATEŞLEMEDE İKEN BAŞKA BİR GÖZ EMİŞE GEÇMİYORMU .HER ATEŞLEMEDE BİRİ MUTLAKA EMİŞTE OLMUYORMU V    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/1.htm
BURDAN YAVAŞLATARAK BİR BAKARMISINIZ. DEVREDEN 4 ADET YAPMAYI DÜŞÜNMÜŞTÜM HER BİRİ İÇİN AYRI AYRI ATEŞLEYEN PİSTONA GAZ VERMİYORUM Kİ EMENE VERİYORUM

Evvela mesajıma cevabını kasıtlı olarak büyük harflerle yazmadığını umarım.Açıklamaya çalıştığım şey eksik bilgi nedeniyle bazı hatalı uygulamaların boşu boşuna yapılmaması idi.Yine aynı şeyleri söylüyorum.Ateşlenen silidirin sinyali ile emişe geçen silindire püskürtme yapmak yinede doğru zamanlama için yeterli olmaz.Değişen motor devrine karşılık sabit değerlerde açık kalacak olan enjektörlerle motoru doğru çalıştıramayız.Ne zaman ve kadar süre ile çalışması gerektiği motorun devri ile sekron tutturulmamış motor düzgün çalışamaz.Yinede denemek isterim diyorsan elbette bu tercih senin kararındır.

Kolay gelsin
nurim
Başlık: agzına sağlık
Gönderen: cobra - 09 Haziran 2008, 11:38:10
buyuk harftekı amac ne onu anlamadım.? aynı dediginiz gibi ben 1000-2000 devir arası deneyip farkları bi görem ona göre süre ayarlı olsun demiştim amacım olursa  devre göre süreyi düsürmek ve gaz basıncı artırmak yani sistemin düzeltmelerini sonra yapacaktım devreyi buldum teşekkürler kolay gelsin iyi çalışmalar  kusurum olduysa offola



.................admin bey konuyu silermisiniz.................