Picproje Elektronik Sitesi

DİJİTAL & ANALOG ELEKTRONİK => Temel Elektrik/Elektronik => Konuyu başlatan: agora_meyhanesi42 - 07 Aralık 2011, 19:49:06

Başlık: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: agora_meyhanesi42 - 07 Aralık 2011, 19:49:06
izlediğim habere göre yüzde yüz yerli elektrikli otomobilin bataryasi 5 saatte 3 liraya doluyormus ve 140 km gidebiliyormus bu bataryalar nasıl batarya bildiğimiz lityum ion mu yoksa bunlarda bor falan mi var soyle ki bir asenkron motoru 140 km götürebildiğine göre güçlü bir batarya olmasi lazim ve nereden temin edilebilir türkiyede bulunur mu fikirleri bekliyorum teşekkürler
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: agora_meyhanesi42 - 07 Aralık 2011, 20:44:17
inanilmayacak bir şey yok zaten elektrikli otoların cogunun özellikleri bu şekilde ayrıca haberlerde yapilmis prototipini gördüm gerçek yani. Su ve hava ise imkansiz soyle diyebiliriz evet su ve hava ile calisan motor yapildi fakat bütün ınsanlıktan gizleniyor. Cunku sularin gittikce azaldigi dunyamizda hic de uygun bir yakit degil bunun için piyasaya hiç cikmayacak su ile calisan
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: necati - 07 Aralık 2011, 21:05:27
Bu araba 500kg olsun 2 yolcu ile 700kg
%5 meyilli yolda 140 km gitmek için kaç kw/h elektrige ihtiyaç var?
Bu enerjiyi depolayacak aküler kaç kg?
Elektrigin kw/h kaç kuruş ?
En az soylenenin iki katı
(surtunme yok, aku sarj ,desarj ,moto,r surucu, kaybı yok dersek)


Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: agora_meyhanesi42 - 07 Aralık 2011, 21:22:26
arkadaşlar çok abarttınız bence. bu is akü değil batarya ile yapiliyor bu bir. Ikincisi ise dünyada kullanilan elektrikli oto teknolojileri zaten bu şekilde yani bu hesaplar kadar kafa karıştırıcı değil. Batarya bloğu ,inverter. ve bunun cikisina bagli a.a. motoru. basitçe sistem böyle. burda önemli olan nokta bataryanin neden imal edildiği ? Yapmayin gözünüzü seveyim elektrikli bisiklet yok mu ? Sekiz saat şarj ile 100 km gidiyor başka bir örnek
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: agora_meyhanesi42 - 07 Aralık 2011, 22:14:11
ben izlediğim habere istinaden diyorum eger merak ediyorsaniz show tvnin bugünkü ana haber kayitlarina internetten bakin. Hesap kitap isine girmiyorum cunku türkiyede degilsede yurt disinda bu tur araclar var dolayisi ile hesap kitap isine girerek ispata gerek yok. benim maksadım bu bataryalar ne tip bataryalar onu ogrenmek fikirler icin tesekkurler bu arada
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: pea - 07 Aralık 2011, 23:16:29
Show TV ise tartışmaya bile gerek yok.Türkler dünyayı kurtardı haberlerinden biri daha sadece.
3TL'lik elektrik aşağı yukarı 10KW olur.10KW ile , benim bulabildiğim kadarıyla , en fazla 100KM gidilmiş.Ki bu da ekstrem koşullarda anca sağlanıyor.
Özetle yalan.

Şu kullanılıyor diye bir durum yok , ama genellikle Li-Ion kullanılıyor.
Chevrolet Volt : 16KW/h Li-Ion
Toyota Prius : 4.4KW/h NiMh
REVAi : Kurşun asit
REVA L-ion : Li-Ion
Tesla Roadster : 53kW/h Li-Ion
Nissan Leaf : 24kW/h Li-Ion
BMW i3 : 22kW/hL Li-Ion
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: elektronik - 08 Aralık 2011, 13:45:17
http://www.cnnturk.com/2011/ekonomi/genel/12/07/iste.ilk.turk.yapimi.elektrikli.oto/639613.0/index.html

http://www.otohaber.com.tr/webtv/videoizle/iste_yeni_turk_elektrikli_otomobili_tilter
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Ersin - 08 Aralık 2011, 16:57:52
Bildiğim kadarı ile arabalarda LiFePO4 bu tip bir pil kullanıyorlar.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: pisayisi - 08 Aralık 2011, 18:10:45
Elektrikli araçlarda tek maliyet elektrikle şarj maliyeti değildir. asıl sorun bataryaların belli bir dolma boşalma ömrünün olması. Bu da yapılan kilometreye bağlı olarak periyodik aralıklarla bataryalarında değişimini gerektiriyor. Bu ise ciddi bir maliyet çıkarıyor ülkemizde ilerki dönemlerde batarya maliyetlerinin de düşük olamayacağı gerçeeğinden hareketle bu elektrikli araç hadisesi bize asla ucuz gelmeyecektir. fişi tak paranı öde sür şeklindeki hesap yanıltıcıdır. kilometreye bağlı batarya maliyetleri çok yüksek...
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: agora_meyhanesi42 - 08 Aralık 2011, 18:14:57
bataryalar kiralama usulü ile olacakmis sanırım. Yani sürekli şarj işi olmayacak. Ayrica buna kadir bile inanmaz diyen arkadaşlar elektronik arkadasin verdiği linke gidebilir
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Andromeda - 08 Aralık 2011, 20:06:24
Elektrikli araçlarda batarya doprudan motoru mu besliyor, arada dişli mekanizma falan yok mu?
Yapısı nasıl bunların?
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: pisayisi - 08 Aralık 2011, 20:27:46
Batarya, hız ve tork kontrol devresinin gaz pedalı ile kumanda edildiğini düşünürseniz bu şekilde motoru sürer. Motor da uygun dişli sistemler ile tekerleklere iletir hareketi. Hub motor tipi dişlisiz doğrudan tekerleğin içine gömülü motorlar gibi motorsikletlerde kullanılan sistem henüz arabalarda pratik uygulama bulamadı.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: trademy - 09 Aralık 2011, 02:54:21
gelişmeler güzel ancak bence tek güzel yanı çevre dostu oluşu

yoksa öyle ucuz filan olacağını sanmıyorum.
uygun bi şekilde vergilendirilip dizel bi aracın maliyetine getireceklerdir kilometre başına....

ilk başlarda lpg de öyle idi. bir litre benzin parasına 4 litreden fazla gaz alınıyordu daha sonra lpg ye yüzde 40 oranında vergi eklediler.

şu an lpg li araçlar ne kadar cazipse elektrikli araçlarda ancak  o kadar cazip olacaktır kanımca....
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Kabil ATICI - 09 Aralık 2011, 11:58:47
Şu an için elektrikli araçlar o kadar verimli değil. Daha verimli ve güçlü enerji depolama birimleri bulunana kadar elektrikli otomobiller pahalı olacaktır. Birçok ülke devlet özellikle karbon  salınımını azzaltmak için bu tür araçları desteklemektedir. Fakat yeteri kadar yaygınlaşmadığı için benzinli ve dizel araçlara göre pahalı kalmaktalar. Hele ki benzin almayı bile unutan insanların olduğu yerlerde araçları şarj etmeyi unuttukları için yolda kalan çok araç olacağını ve çekicilere çok işi düşeceğini düşünüyorum. Yada bir sigartası yandığı için yolda kalan araçlar için servislerin çok çalışacağını.

Her ne kadar olumsuzlukları olsada, yine de bir yerden başlamak gerekir. Sonuçta ilke yapılan otomobillerin neredeyse bir yıl sonra dingim aks dişlilerinin değiştirilmesi gerektiği düşünülürse, şu anda otomobiller baya yol aldılar.

elektrikli otomobillerde aşılaması gereken konular olarak;
motor verimliliği
enerji depolama sistemleri
otomobil ağırlığı
olarak özetlenebilir. Bunlar da zaman alacak konular.

Hatta hızın önemli olduğu F1 yarışlarında bile bu tür konularak ağırlık verilebilmesi için kertz sistemi kullanımı getirilmiş durumda.

Şu an için galiba en uygun olanı hibrit olarak tanımlanan araçlar gibi görünüyor.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: z - 09 Aralık 2011, 12:03:45
(http://tensionnot.akwat.com/images/images/Automobiles192.jpg)

Hybrid sınıfına girmesi lazım.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: eistain_54 - 09 Aralık 2011, 12:10:39
Bir dönem yine bahsi geçen tv kanalında ülkemizin güzide üniversitelerinden itü de elektrikli şehir içi dolmuş yapıldığı ve test sürüşlerinin tamamlandığı ve üretime hazır konumda bekletildiğine dair haber izlediğimi hatırlıyorum. Hatta üretimini yapmak isteyen firmalar için dosyaların paylaşılabileceğini söylüyorlardı. Bu konuda bilgisi veya yorumu olanlar varmı ?
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Mucit23 - 09 Aralık 2011, 12:33:23
Alıntı yapılan: ambar7 - 09 Aralık 2011, 11:58:47
Şu an için elektrikli araçlar o kadar verimli değil. Daha verimli ve güçlü enerji depolama birimleri bulunana kadar elektrikli otomobiller pahalı olacaktır. Birçok ülke devlet özellikle karbon  salınımını azzaltmak için bu tür araçları desteklemektedir. Fakat yeteri kadar yaygınlaşmadığı için benzinli ve dizel araçlara göre pahalı kalmaktalar. Hele ki benzin almayı bile unutan insanların olduğu yerlerde araçları şarj etmeyi unuttukları için yolda kalan çok araç olacağını ve çekicilere çok işi düşeceğini düşünüyorum. Yada bir sigartası yandığı için yolda kalan araçlar için servislerin çok çalışacağını.

Her ne kadar olumsuzlukları olsada, yine de bir yerden başlamak gerekir. Sonuçta ilke yapılan otomobillerin neredeyse bir yıl sonra dingim aks dişlilerinin değiştirilmesi gerektiği düşünülürse, şu anda otomobiller baya yol aldılar.

elektrikli otomobillerde aşılaması gereken konular olarak;
motor verimliliği
enerji depolama sistemleri
otomobil ağırlığı
olarak özetlenebilir. Bunlar da zaman alacak konular.

Hatta hızın önemli olduğu F1 yarışlarında bile bu tür konularak ağırlık verilebilmesi için kertz sistemi kullanımı getirilmiş durumda.

Şu an için galiba en uygun olanı hibrit olarak tanımlanan araçlar gibi görünüyor.

Bu saydığın maddelere birde araç bakımları eklenebilir. Araçlar pahalı olduğu gibi bence bakımlarıda çok pahalı olacaktır. Yani bi akü gurubunun değiştiğini düşünün. O akülerin toplam fiyatı belkide bi araba fiyatında olacak (araba dediğim şahin, doğan vs :D)
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Macera - 09 Aralık 2011, 15:57:28
Çinli üretici BYD elektrikli arabaları ve hatta otobüs bile üretmektedir.
Arabaların menzili 186 mil hızı azami 87 mil/saat.
Aküleri LiFePO4 vede 6000 kere şarj ediliebiliyor.
Şarj zamanımı sadece 40 dakika.
60 milde 20.75 kw harcamakta yani aşağı yukarı 100 km'de 4 TL harcar.(Kw 0.2 TL den hesapladım)
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: muhittin_kaplan - 09 Aralık 2011, 17:25:44
LiFePO4 patlarsa ne yapacağız :D
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Kabil ATICI - 09 Aralık 2011, 17:33:38
Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 09 Aralık 2011, 17:25:44
LiFePO4 patlarsa ne yapacağız :D
yanımızda patlarsa muhtemelen herhangi bir şey için kaygılanmamıza gerek kalmaz.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Macera - 09 Aralık 2011, 19:25:48
LiFePO4 akülerini 10 dakika kısa devre testini başarı ile geçmiştir.
Bu testde herhangi bir kıvılcım vede patlama meydana gelmemiştir.
Test sonucunda no leakage diye tabir bulunmamaktadır.
Benim anladığım kısa devre olayında sızıntı meydana gelmektadir
İlgilenenler veri dosyasını inceleyebilir .https://rapidshare.com/files/1067170339/8TH-Hipower_3.2V_200AH_Single_cell_specification.pdf (https://rapidshare.com/files/1067170339/8TH-Hipower_3.2V_200AH_Single_cell_specification.pdf)
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: The Gariban - 09 Aralık 2011, 19:45:01
http://www.youtube.com/watch?v=ypXE98jzg_Y)
Adamlar 2009 da 450 000 elektrikli araç satmış(0:44)
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: K46 - 09 Aralık 2011, 20:58:22
Elektrikli araçlar konusunda, teknik olarak aşılması gereken çok fazla engel yok aslında, daha çok ekonomik sebeplerden dolayı elektrik motorları bir türlü yaygınlaşamıyor.
Bu konudaki engelleri sıralayacak olursak:

1- Ekonomik Sebepler
- Petrol kartellerinin malum duruşu
- Petrol ürünlerinden gelen vergilerin bütçede önemli yeri olan devletlerin halinden memnun oluşu
- Elektrik motoruna göre çok daha fazla bakım/sarf isteyen, yakıtın yanında sürekli yağ, madeni katkı maddeleri, antifreeze, filtre buji-enjektör vs. vs. gibi sarf malzemesi tüketen fosil yakıtlı motorların, tamiratının da maliyetini düşünürsek, büyük bir sektörün gelir kapısı haline gelmiş olması nedeniyle, otomotiv sektöründe elektrik motorlu araçları isteyenler kadar istemeyenlerin de oluşu.

2- Teknik Sebepler.
Teknik sebeplerin neredeyse tamamı, dönüp dolaşıp günümüzün teknolojisiyle üretilen bataryaların, şarj sürelerinin fosil yakıt ikmaline göre çok çok uzun oluşu ve depolayabildiği enerjiye nispeten, ağır ve hacimlerinin iri oluşudur. Kısa sürede şarj olup, büyük enerji depolama kapasitesine sahip, hacim olarak küçük, kütle olarak da hafif piller üretilebilirse, teknik sorunların %90'ı aşılmış olacaktır. Bu kadar verimli piller üretilirse, elektrikli araç almaya gerek bile kalmaz neredeyse, örneğin biz elektronikçiler kendi araçlarımızın motorunu, şanzımanını, deposunu söküp atıp, yerine istediğimiz güçte elektrik motoru takıp çok rahat modernize edebiliriz. Hatta kendi kontrol düzeneğimizi yapar, kendi yazılımımızla kontrol edebiliriz araçları. Bir zamanlar oto sanayiinde LPGcilerin yeni bir sektör oluşturduğu gibi, eğer elektrikli araç sektörü gelişir, verimli piller de üretilirse, belki de gelecekte benzin-dizel yakıtlı araçları, elektrikliye çeviren işyerleri türeyecek ne dersiniz?
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: muhittin_kaplan - 09 Aralık 2011, 22:37:35
bu elektrikli araçlarda neden "Yeşil" teması vurgulanır anlamış değilim. Elektrik Yeşil bir Enerji değil ki ?
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: z - 09 Aralık 2011, 22:47:09
Ne sebeple yesil degil?

Elektrikten enerjisi bir baska sekle donusurken pis atik birakmiyor.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: muhittin_kaplan - 09 Aralık 2011, 22:53:23
bunalmış, nasıl üretiliyor ? geneli ya nükkleer yada fosil den.
Birde Pillerin İmhası varki Nükleer kadar sıkıntılı.
Bu açıdan
Depolama, Üretim, Emisyon da Hidrojenin yerini kimse sarsamaz.
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: elektronik - 10 Aralık 2011, 15:08:36
http://www.renaultelektrikliaraclar.com/page.aspx?id=2030

Özellikler:

Araç tipi:Aile Sedanı
Uzunluk:4748 mm
Genişlik:1458 mm
Motor Gücü:70 kW (95 beygir)
Tork:226 Nm
Maksimum hız :135 km/h
Menzil :160 km
Yolcu sayısı :5 kişi
Boş ağırlık :1543 kg
Bagaj hacmi :300lt
Aktarma Sistemi :Otomatik
Batarya Tipi/Batarya Konumu :Lityum-iyon/Arkada
NEDC Menzil :160 km
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: z - 10 Aralık 2011, 15:28:32
Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 09 Aralık 2011, 22:53:23
bunalmış, nasıl üretiliyor ? geneli ya nükkleer yada fosil den.
Birde Pillerin İmhası varki Nükleer kadar sıkıntılı.
Bu açıdan
Depolama, Üretim, Emisyon da Hidrojenin yerini kimse sarsamaz.

Nukleer yada fosil yakipla elektrik uretimi simdilik caresizlikten. Gelecekte gunesten. Elektrigin yesil olusunun sebebi tuketiminde.

Hidrojen enerjisi evet cok temiz fakat onu da donup dolasip elektrige cevirecegiz degilmi?



Eger elektrik yesil degil se hidrojeni yakip buhar uretmemiz bunu da pistonla harekete cevirip herseyi mekanik calistirmamiz gerekecek.

Fakat tamamen yesil enerji diye bir sey yok. Isi artigi da pislik yaratiyor.


Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: z - 10 Aralık 2011, 15:29:57
Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 09 Aralık 2011, 22:53:23
bunalmış, nasıl üretiliyor ? geneli ya nükkleer yada fosil den.
Birde Pillerin İmhası varki Nükleer kadar sıkıntılı.
Bu açıdan
Depolama, Üretim, Emisyon da Hidrojenin yerini kimse sarsamaz.

Nukleer yada fosil yakitla elektrik uretimi simdilik caresizlikten. Gelecekte gunesten. Elektrigin yesil olusunun sebebi tuketiminde.

Hidrojen enerjisi evet cok temiz fakat onu da donup dolasip elektrige cevirecegiz değilmi?



Eger elektrik yesil değil se hidrojeni yakip buhar uretmemiz bunu da pistonla harekete cevirip herseyi mekanik calistirmamiz gerekecek.

Fakat tamamen yesil enerji diye bir sey yok. Isi artigi da pislik yaratiyor.


Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: Kabil ATICI - 10 Aralık 2011, 16:00:12
Hidrojenden elektrik üretmek için yakmamıza gerek yok, yakıt pili denen bir teknoloji ile elektrik üretilebiliyor.

Fakat bugüne kadar atlanan bir konu var, o da hidrojenin durumu. Şu anda hidrojen sudan elde ediliyor. Ama su sınırsız değil. Her ne kadar yakıt pili teknolojinisinden geri dönüşüm materyali su olsa bile,bunun kayıpları telefisi mümkün olmayan sorunlara yol açabilir.

Çünkü dünyanın yerçekimi hidrojeni dünyada tutmaya yeterli değildir. Hele ki şu anda dünyada su yüzünden savaşlar çıkarken, daha kritik durumda insanlar neler yapmazlar.

Dünyadaki yaşamı destekleyen temel maddelerden biri olan suyun eksikliği veya azalması durumunda dünyanın bilim kurgu kitaplarındaki felaket senaryolarına benzemesi içten bile değil...
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: z - 10 Aralık 2011, 16:07:21
Elektrigin yesil kabul edilmemesi durumunda hidrojeni yakmak lazim dedim.

Hidrojen uretince suyu tuketmis olmuyoruz. Hidrojeni tekrardan elektrige donusturunce su atigi cikiyor.

Dunyada sudan daha cok ne var? Hidrojen uretmek icin illaki cesme suyu mi lazim?

Fakat sudan hidrojen uretmek icin de enerji gerektigi icin gunes enerjisinden baska alternatif yok gibi.

Hidrojeni bu durumda bir yakit. BOR gibi cevherler bizi bir sure daha idare eder. 

----------------------------------------------------------

Elektrik uretmek bos alanlari gunes panelleri ya da isi donusum istasyonlarinin panelleri le donatirsak dunyanin isinmasi icin gerekli enerjiyi baska amacla kullandigi icin dunya buzul devrine dogru yol alirmi?


Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: CaFFeiNe - 10 Aralık 2011, 17:40:29
Alıntı yapılan: bunalmis - 10 Aralık 2011, 16:07:21
Elektrik uretmek bos alanlari gunes panelleri ya da isi donusum istasyonlarinin panelleri le donatirsak dunyanin isinmasi icin gerekli enerjiyi baska amacla kullandigi icin dunya buzul devrine dogru yol alirmi?

zaten küresel ısınma var dengelenir işte daha iyi :)
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: fryrmnd - 10 Aralık 2011, 23:08:08
Alıntı yapılan: bunalmis - 10 Aralık 2011, 16:07:21

Elektrik uretmek bos alanlari gunes panelleri ya da isi donusum istasyonlarinin panelleri le donatirsak dunyanin isinmasi icin gerekli enerjiyi baska amacla kullandigi icin dunya buzul devrine dogru yol alirmi?

panallerin altında kalan toprağı ısıtması gereken enerji panellerde toplanıp bize ulaşana kadar sanırım bir kayıp olucak. bize ulaşınca kullandığımız ürünlerde bir kayıp olucak. yanılmıyorsam oluşan bu kayıplar ortamı ısıtıcak. bunun küresel ısınma denen olaya etkisi nedir bilmiyorum. küresel ısınma sadece ozon tabakasına zararlı gazların salınmasından mı kaynaklanıyor. eğer ürünlerdeki kayıplardan ısıya dönüşen enerji bu küresel ısınmaya katkı sağlıyorsa halimiz harap gibi.  :(
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: z - 11 Aralık 2011, 00:55:20
Alıntı YapElektrik uretmek bos alanlari gunes panelleri ya da isi donusum istasyonlarinin panelleri le donatirsak dunyanin isinmasi icin gerekli enerjiyi baska amacla kullandigi icin dunya buzul devrine dogru yol alirmi?

Yahu ben boyle cok harf hatasi yapan birisi değildim. Normalde klavyemde sorun yok foruma yazarken boyle oluyor. Acaba dtunneli kullandigim icin mi boyle oluyor.

Elektrik uretmek icin, bos alanlari gunes panelleri ya da isi donusum istasyonlarinin panelleriyle donatirsak, dunyanin isinmasi icin gerekli enerjiyi baska amacla kullanacagiz demektir bu durumda dunya, buzul devrine dogru yol alirmi?

Uretilen enerjiyi rezistanslarda isiya cevirmis olsak sorun olmaz. Fakat enerjiyi aydinlatmada, motor cevirmede, muzik dinlemede vs kullandigimiz takdirde dunya sicakligi ciddi ciddi dusecektir. Yanlis mi dusunuyorum?




Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: timpati - 11 Aralık 2011, 05:29:13
verimi artırmanın yollarını aramadan örneğin arabada ha benzin yakmışsınız ha sadece hidrojen, ne farkeder. ilkel mekanik araba motoru, yüzeylerine vura vura, sürte sürte bloğunu ısıtırken bizden 100 alıyor ama bize iş olarak ancak 40-45 kadarını veriyor.

rezistanlar, güç kaynakları, lambalar... bunlarda toplu olarak bir yenilenmeye gitmek gerek. kendimizi konfor içinde yaşatmaya çalışırken bir yandan dünyayı ısıtıyoruz (ve kirletiyoruz ve dengeleri bozuyoruz ve birbirimizi yiyoruz...amaan işte, kımıl zararlısının, bilgisayar virüslerinin adı çıkmış; asıl zararlı biziz)
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: MC_Skywalker - 11 Aralık 2011, 08:30:29
İlgilenen herkezin bildiği gibi yeni nesil arac gövdelerinde karbon alaşımları kullanılmaya başladı.

Geleceğin araçları olarak nitelendirilen araçlarda ise kullanılan karbon alaşımlı malzeme oranı arttırılıp araçlarının hafiliği daha da fazlalaştırıldı.

Litium Polimer piller üzerindeki çalışmalar sonucu giderek iyi piller ortaya çıkmakta. daha kısa sürede şarj ve daha çok depolama kapasitesi.

Reno :) benzin istasyonu gibi otomatik akü değişimi yapan istasyonlar üzerinde çalışıyor.  yani kullanıcı şarj ile uğraşmayacak. Normal 1 depo fosil yakıtın dolduğu sürede aracına aküsünü değiştirecek sitem hazırlıyorlar. Fuarda demosunu seyretmiştim.

http://www.bmw-i.com/en_ww/
Başlık: Ynt: elektrikli oto bataryaları
Gönderen: CaFFeiNe - 11 Aralık 2011, 11:17:43
Alıntı yapılan: bunalmis - 11 Aralık 2011, 00:55:20
Uretilen enerjiyi rezistanslarda isiya cevirmis olsak sorun olmaz. Fakat enerjiyi aydinlatmada, motor cevirmede, muzik dinlemede vs kullandigimiz takdirde dunya sicakligi ciddi ciddi dusecektir. Yanlis mi dusunuyorum?

nasıl şu anda küresel ısınma vs. diye enerjiyi verimli kullanmaya çalışıyorsak mesela normal ampül yerine floresan kullanmak gibi, herşeyin verimini yükseltmeye çalışmak gibi
bu seferde tersine döneriz, nasıl olsa enerji güneşten bedava diye aydınlanmak için dayarız 100 mumluk ampülleri, kışın ısınmak için açarız rezistanslı elektrik sobalarını ısıtırız dünyayı yine yeterki elektrik bedava olsun :)

edit:

şimdi kışın güneşten nasıl elektrik üreteceğiz? onuda şöyle hallederiz geçen bir haberde okudum, arkadaşlar güneş rüzgar gibi enerji kaynakları ile elde edilen elektrik ile hidroelektrik santrallarda kullanılmış suyu yine baraja geri pompalayarak hidroelektrik santralın verimini arttırmak gibi bir proje yapmışlar
yazın güneşten elde edilen elektriğin bir kısmı ile barajları doldururuz, kışında barajlardan elektrik üretiriz
ama ne yaparsak yapalım bedava olmayacaktır ayrı mesele :)