Merhabalar
Ayda bir veya iki kes bana basınçlı hava lazım oluyor. 2 - 3 bar yeter ve artar.
Bunun için bir kompressör almak istemiyorum. Hem parasal nedenler hemde kısıtlı yerim olduğu için.
Niyetim, küçük piknik tüplerden bir tank yapmak ve onu gerektiğinde benzin istasyonlarda hava ile doldurmak.
Ama ilk adımda takıldım kaldım bile. Tüpün vanasını sökemiyorum. Sola doğru ceviriyorum: tık yok. Sağa doğru ceviriyorum: tık yok. (Kabul: çok güçlü birisi değilim)
Aygaz'a derdime anlatan bir eposta gönderdim. Ama cevap verme nezaketinde bulunmadılar. Aramazdan birisi bu vanalar nasıl sökülür biliyormu?
[IMG]http://thumbnails75.imagebam.com/20013/7fccdc200126155.jpg[/img] (http://www.imagebam.com/image/7fccdc200126155)
Teşekkürler!
Alıntı Yap2 - 3 bar yeter ve artar.
Otomobil lastiğindeki hava kaç bar?
Benzin istasyonlarda hava tüpte istediğin basıncı sağlayacak kadar kuvvetli midir?
2,5 - 3 bar arasinda birşey.
http://download.autobild.de/dl/630359/luftdrucktabelle_uv.pdf (http://download.autobild.de/dl/630359/luftdrucktabelle_uv.pdf)
Araştırdıklarım tamamen yanlış değilse, bu tüplerin içindeki gaz basıncı 2 - 3 bar civarında birşey. Ama tüpün kendisi güvenlik nedeniyle 20bar'a kadar dayanıklı imiş.
tüpün vanasını niye söküyorsun ? vanasını kullan söksen bile yerine yine vana takman gerekmiyormu ?
Vanayı sökme nedenim: onun görevi basıncı düşürmek (2 bar diye birşey okumuşdum).
Ben ama tüpü diyelim 4 bar ile doldurduysam, gerekirse 3 bar ile hava almak istiyorum.
Ama konuya çok yabancıyım. Belkide o vananın görevi bambaşka birşey. Ben sadece sağdan soldan okuduklarımla kafamda bir szenaryo cizdim ... ve ilk adımda takılıp kaldım :)
http://www.instructables.com/id/Homemade-AirCompressor/ (http://www.instructables.com/id/Homemade-AirCompressor/)
O vananın amacı basınç düşürmek değil. Tüp başlığı çıkartıldığında tüpün ağzını otomatik tıkamak. Başlık takıldığında gaz akışına izn vermek.
Basınç ayarlama işi tüp başlığında bulunan detantör ile yapılıyor.
@z
Bunu bilmiyordum. O zaman işim sanki biraz daha kolaylaşdı ve ucuzlaşdı gibi. Teşekkür ederim.
vananın içindeki bilye benzeri şeye tornavida ile bastırırsan gaz dışarıya doğru çıkar.
bunu yapmanı tavsiye etmem özellikle yakınlarda yanan bişey varsa.
ben yıllar önce bir kış günü :) yanan katalitiğin yanına uzanmış tv izlerken kardeşim başlığı takmam için bana piknik tüpünü getirmişti bende yerimden kalkmadan uzandığım yerden başlığı takarken birden alev aldı hemde ne alev alevler tavana kadar ulaştı ben yerimden nasıl kalkıp yanan tüpü dışarıya attım hatırlamıyorum hemde 3 tane kapalı kapıyı açarak. sağ tarafım kolumdan itibaren yüzüme kadar yandı tüpü dışarıya fırlatınca iyi tuturamadığım başlık çıktığından kendiliğinden söndü ALlahtan elimdeyken patlamadı yoksa şimdi bu yazıyı yazıyor olmazdım.
LPG yaklaşık 7-8 bar civarında sıvılaşır (oda sıcaklığında). Tüplerin içindeki basınç yaklaşık bu kadar. Ama test basınçları 20 Bar civarı. 8-10 barı hiç endişe etmeden basabilirsiniz. Eğer gürültü sorun olmaz derseniz, minik lastik pompaları bu basıncı rahat karşılar.
buzdolabı motorlarıylada kompresör yapabilirsiniz. Kendisi zaten bir kompresördür. Normade buzdolabı gazını pompalar ama havada pompalayabilir. Gayette güçlüdür.
Alıntı yapılan: Mucit23 - 05 Temmuz 2012, 15:30:54
buzdolabı motorlarıylada kompresör yapabilirsiniz. Kendisi zaten bir kompresördür. Normade buzdolabı gazını pompalar ama havada pompalayabilir. Gayette güçlüdür.
pratik çözüm ve öneri diye düşünüyorum.
@elektronik
:D Gülünecek bir konu değil, ama öyle güzel anlatınki, gülmeden duramadım. Geçmiş olsun.
Bu arada tabii tüp boş, bomboş.
Buzdolabı motoru ile kompresör yapmayı bir zamanlar bende düşündüm. Ama artı ve eksileri tartıkdan sonra: Ne o kadar vaktim var, ne bu konuda yeterli bilgiye sahibim, ne o kadar becerikliyim, ne de ortalıkla bu araç ile bir kalabalık görmek istiyorum. Bu nedenle tek bir piknik tüp bana ideal bir çözün geliyor.
http://www.gemimodeli.com/alet_ve_makina/kompresor.htm (http://www.gemimodeli.com/alet_ve_makina/kompresor.htm)
buzdolabı pompası sessiz olamsı nedeniyle gözel bir çözüm.
Ancak yağlı pompa olduğu için dışarı sürekli yağ verir. Çıkışa bir yağ seperatörü koymak gerekir. Bakır borularn ucuna fitting, rakor vs.. kaynattırmak gerekir. Zamanı olup uğraşabilecek olanlar için güzel çözüm.
bisiklet tamircileri bunu kullanırdı önceden..
amman dikkat tüpün içine hava basarsan boş da olsa Allah kimsenin başına vermesin en küçük bir kıvılcımda bomba gibi patlar. o yüzden içindeki lpg nin iyice boşaldığından emin olman gerekir.
Oksijen içermeyen hiçbir basınçlı kap , kıvılcımla , ateşle patlamaz. Bu tip bir tüpün patlayabilmesi için alev alması, iyice ısınıp içerideki gazın genleşmesi ve tüpün bu basınç yüzünden parçalanması gerekir ki, bu da o kadar kolay olabilen bir şey değil.
Eskiden oksije kaynaklarının tüpleri patlardı. Bunun sebebi ise ; Torç ucuna gönderilen oksijenin basıncının asetilen basıncından yüksek olması nedeniyle alevin içeri doğru ilerlemesiydi. Şimdi ters akışı engelleyen günenli toçlar var.
Biz çocukken çıraklık yapardık, oksijen tüpüne katiyetle yağlı elle yaklaştırmazlardı, patlar derlerdi. Demek hikayeymiş.
Konuyla alakasi yok ama super bi tank videosu bence egitim amacli.
http://www.youtube.com/watch?v=2WJVHtF8GwI# (http://www.youtube.com/watch?v=2WJVHtF8GwI#)
Ayrica bu videoda oksijen dolu tankin patlamasi icin mesela asetilenin gerekmedigini goruyoruz. Saf oksijen ile metal bile yanabiliyor, oluşan ısı artan sıcaklık ilede zincirleme reaksiyon oluşup patlıyor.Ayrıca yağlı eller olayıda doğru o yoğunlukdaki oksıjen ile nşa da alev almayan malzemeler alev alabilir hemde çok yüksek hızda.
Causes of Ignition in Oxygen Regulators 2001 (http://www.youtube.com/watch?v=SaBghGKAOBo#)
Alıntı yapılan: OG - 05 Temmuz 2012, 19:25:54
Biz çocukken çıraklık yapardık, oksijen tüpüne katiyetle yağlı elle yaklaştırmazlardı, patlar derlerdi. Demek hikayeymiş.
Yok hocam o hikaye değil. Tankta oksijen (Saf ) varsa iş değişir. Yağ ile birleştiğinde çok yanıcı olabiliyor.. Ancak tankın patlayabilmesi için, oksijenin alev alma hızının , tanktan çıkan oksijenin çıkma hızından fazla olması gerekir.