Picproje Elektronik Sitesi

DERLEYİCİLER => CCS C => Konuyu başlatan: nissan_350z - 31 Ağustos 2012, 21:23:43

Başlık: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: nissan_350z - 31 Ağustos 2012, 21:23:43
Merhaba arkadaşlar;
Bende 5 vitesli bir motorsiklet var.Geçen hafta deposu delindiği için yeni depo aldım ve aldığım yeni depoda yakıt seviyesini ölçmek için şamandıralı sistem var.Sistemden 2 adet uç çıkıyor.Bu uçlardan direnç ölçülüyor.Sistem reosta gibi çalışıyor.Şamandıra yükseldikçe hareketli parça sıra halindeki tellerin üzerinde gezinerek direnci değiştiriyor.
(http://img269.imageshack.us/img269/4986/reosta.jpg)
Yapmak istediğim bu direnci bir 16f877A entegresiyle adc modülü sayesinde ölçmek.Başlıkta adc modüşünün giriş akımının sormuştum.Bunu sormamın nedeni bu reosta sistemi benzinin içerisinde.Hareketli parça tellerin üzerinde gezinirken ark yaparmı diye araştırıyorum.
Aşağıya üzerinde çalıştığım devrenin resmini koyuyorum ki depoya kaç volt geri dönecek v.s bilgilerini görebilmeniz için.Depo tam dolu iken 6-7ohm direnç verirken boş oluduğunda 100ohm direnç gösteriyor.
Eğer bildiğiniz başka bir direnç ölçme tekniği (voltaj olmadan) varsa yazarsanız sevinirim.
Şimdiden bütün cevap yazan arkadaşlara teşşekkürler.
%100 dolu olduğunda 6-7ohm direnç:
(http://b1208.hizliresim.com/10/z/chkq7.png)
%17 olduğunda:
(http://b1208.hizliresim.com/10/z/chkrt.png)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 31 Ağustos 2012, 22:15:33
böyle sistemler (yakıt şamandıraları ) GND üzerinden ölcum yapar yanı o reostaya vcc verilmez gnd verilir ve onun üzerinden okunarak değer atanır.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: nissan_350z - 01 Eylül 2012, 11:44:18
Cevabın için teşekkür ederim bulut_01 arkadaşım.Önceden ,dediğin gibi vcc vermiştim sonra sistemi değiştirip gnd den ölçüm yapılacak şekilde devreyi tasarladım.Resimlerde lcdnin yanında bir adet pot var onu reosta kabul ederek devreyi tasarladım.Resimleri koyarken onu belirtmemişim. şimdi yenisini koyuyorum.Devre üzerinden yorum yazarsan daha kolay anlayabilirim.
(http://b1209.hizliresim.com/11/1/cj31y.png)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Maxim - 01 Eylül 2012, 11:57:24
bildiğim kadarı ile bu iş için Wheatstone bridge devreleri kullanılıyor

http://en.wikipedia.org/wiki/Wheatstone_bridge (http://en.wikipedia.org/wiki/Wheatstone_bridge)

https://www.google.com/search?hl=en&q=Wheatstone+bridge&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0c1BUJC7CYel4gTpo4CgBA&biw=1157&bih=526&sei=2c1BUPTxI6_54QTb54DwBA (https://www.google.com/search?hl=en&q=Wheatstone+bridge&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0c1BUJC7CYel4gTpo4CgBA&biw=1157&bih=526&sei=2c1BUPTxI6_54QTb54DwBA)

Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 01 Eylül 2012, 21:21:42
Alıntı yapılan: nissan_350z - 01 Eylül 2012, 11:44:18
Cevabın için teşekkür ederim bulut_01 arkadaşım.Önceden ,dediğin gibi vcc vermiştim sonra sistemi değiştirip gnd den ölçüm yapılacak şekilde devreyi tasarladım.Resimlerde lcdnin yanında bir adet pot var onu reosta kabul ederek devreyi tasarladım.Resimleri koyarken onu belirtmemişim. şimdi yenisini koyuyorum.Devre üzerinden yorum yazarsan daha kolay anlayabilirim.


devrende yanlıslık var sen 100 ohm uzerınden gıne şamandıraya vcc veriyosun benım dedıgım olay tamemen gnd  kontrol etmen reoastanın bır ucu gnd diğer ucu mcu nun adc portu ıle gnd potansiyel fark ölcerek 0 tehlikeyle yapabılırsın.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Maxim - 01 Eylül 2012, 21:59:28
Alıntı yapılan: bulut_01 - 01 Eylül 2012, 21:21:42
devrende yanlıslık var sen 100 ohm uzerınden gıne şamandıraya vcc veriyosun benım dedıgım olay tamemen gnd  kontrol etmen reoastanın bır ucu gnd diğer ucu mcu nun adc portu ıle gnd potansiyel fark ölcerek 0 tehlikeyle yapabılırsın.

sadece gnd ile nasıl direnci ölçebiliriz ?
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 01 Eylül 2012, 22:45:36
Alıntı Yap
sadece gnd ile nasıl direnci ölçebiliriz ?

opamp ile karşılastırarak
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: nissan_350z - 02 Eylül 2012, 10:46:25
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.
Alıntı yapılan: Maxim - 01 Eylül 2012, 11:57:24
bildiğim kadarı ile bu iş için Wheatstone bridge devreleri kullanılıyor

http://en.wikipedia.org/wiki/Wheatstone_bridge (http://en.wikipedia.org/wiki/Wheatstone_bridge)

https://www.google.com/search?hl=en&q=Wheatstone+bridge&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0c1BUJC7CYel4gTpo4CgBA&biw=1157&bih=526&sei=2c1BUPTxI6_54QTb54DwBA (https://www.google.com/search?hl=en&q=Wheatstone+bridge&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0c1BUJC7CYel4gTpo4CgBA&biw=1157&bih=526&sei=2c1BUPTxI6_54QTb54DwBA)
Bu sistemi biraz inceledim.Sisteme köprü olarak değilde düz bir şekilde bakıldığında bir tarafı benim yaptığım sisteme benziyor, sanırım diğer tarafınıda referans almak için kullanıyor.
Alıntı yapılan: bulut_01 - 01 Eylül 2012, 21:21:42
devrende yanlıslık var sen 100 ohm uzerınden gıne şamandıraya vcc veriyosun benım dedıgım olay tamemen gnd  kontrol etmen reoastanın bır ucu gnd diğer ucu mcu nun adc portu ıle gnd potansiyel fark ölcerek 0 tehlikeyle yapabılırsın.

Alıntı yapılan: bulut_01 - 01 Eylül 2012, 22:45:36
opamp ile karşılastırarak
Şimdi şöyle bir durum var direk gnd den ölçüm alınabiliyormu bilmiyorum ama picin,artının eksiye olan farkını ölçtüğünü biliyorum.Direnç değiştikçede aradaki fark değişiyor.Opampla yapılıyor dediğiniz için biraz araştırma yaptım.Konuya yakın bir resim buldum.Ama bu resimdede yine artıyla eksi arasındaki fark ölçülüyor.
Eğer elinde, sadece gnd den ölçüm yapılabileceğini gösteren devre v.b bir kaynak varsa görmeyi çok isteriz.
(http://img.photobucket.com/albums/v200/nurim/semalar/full2.jpg)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 11:13:20
16F628 nın komparatör modu kullanarak yaparsın asagıdakı tabloda CM2:CM0=011 reg aktif ederek mcu nun RA0 VE RA1 portnun gnd ile ölçüm sonucuna değer atayarak gnd ile direk reoastadan ölçüm yapabilirsin.RA2 port refarans gerilimi ile RA0 portundan gnd üzerinden değer okuyabilirsin.

(http://c1209.hizliresim.com/11/2/ck8nc.jpg)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: X-Fi - 02 Eylül 2012, 11:29:24
GND ile ölçüm yapma diye bi teknik olamaz sonuçda iki fark ölçeceksiniz fark dediğimiz şey Volt dur direnç olsa bile voltaj esaslı ölçümlerdir.

op-amp kullanarak yapılan sistemde amaç giriş empedansını yükseltmek ve depoda kullanılacak akımı ve voltu azaltmaktan ibaret.

Ortada bilinmedik veya keşfedilecek bi teknoloji yok.

Kolay gelsin.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 11:38:24
Alıntı yapılan: X-Fi - 02 Eylül 2012, 11:29:24
GND ile ölçüm yapma diye bi teknik olamaz sonuçda iki fark ölçeceksiniz fark dediğimiz şey Volt dur direnç olsa bile voltaj esaslı ölçümlerdir.

op-amp kullanarak yapılan sistemde amaç giriş empedansını yükseltmek ve depoda kullanılacak akımı ve voltu azaltmaktan ibaret.

Ortada bilinmedik veya keşfedilecek bi teknoloji yok.

Kolay gelsin.

katılmıyorum opamp invert ucu (-) üzerinden okuma yapar zaten sen non invert (+) refarans gerilimi saglıyosun ama sistem şamandıra ve içinde benzin oldugunda küçük kıvılcım bile sizi nereye uçurur düşünün.demekki gnd ölcüm yapma tekniği varmıs yada sen hiç şamandıra görmemişsin.

(http://f1209.hizliresim.com/11/2/ck95d.png)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: X-Fi - 02 Eylül 2012, 11:56:26
hocam  şöyle anlatayım deponuz metal ve GND dolayısıyla benzinde GND yüklü

benzin < referrans ise benzin bi seviye dolu
benzin = referans = gnd ise depo boş

Ölçümü bu mantıkda yaparsınız 0V ile 0.01V arasında ölçtünüz volt küçük akım düşük ark olmaz. Bunu sağlasın diye araya bir opamp lı yükselteç devresi girilmiş. Sadece depolara özel bi yöntem değil buna örnek şönt dirençli akım ölçerleri inceleyebilirsiniz. Negatif referans da alsanız fark yine volt farkı olmadan bişey ölçülmez. 0 tehlike  diye bişey yok ama ark yapmayacağı için çok güvenli olarak kullanılır. Zaten onlarda ark yapma hesaplarını benzinin iletkenliğine yoğunluğuna göre çok ince hesaplanmıştır. Söylemek istediğim bunlar hep belli şeyler.

Ben olsam o depoda direnç kullanmam kapasitif ölçüm yaptırırdım. Plakaları birbirine taraklayarak kapasite ölçerdim. 0 tehlike. Ancak maliyet sözkonusu.

Çok şey bilmektense bişeylere yorum yapabilme kabiliyetim olsun yeterli diye düşünüyorum.

Yanlış anlaşıldıysam kusuruma bakmayınız kolay gelsin.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Maxim - 02 Eylül 2012, 12:02:10
ark yapsa depo içerisindeki benzin pompası yapar
bence gereksiz yere gnd falan kasıyorsunuz .


not:
@x-fi
çoğu benzin deposu plastik
kamyonlarda falan metal
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 12:13:38
küçük bir örnek:

(http://a1209.hizliresim.com/11/2/ckb1f.png)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: nissan_350z - 02 Eylül 2012, 14:20:34
Alıntı yapılan: Maxim - 02 Eylül 2012, 12:02:10
ark yapsa depo içerisindeki benzin pompası yapar
bence gereksiz yere gnd falan kasıyorsunuz .


not:
@x-fi
çoğu benzin deposu plastik
kamyonlarda falan metal
Dediğin doğru fakat arabalarda var sanırım benzin pompası.Ben motorsiklete yapıyorum yer çekimiyle motora benzin gidiyor.Kasmamızın nedeni,benzin deposu yaklaşık 5lt benzin alabiliyor ve içerisine elektrik sokmaya çalışıyoruz(her ne kadar sokmak istemesekte).Bu 5lt benzin ufak bir C4 bombaya eşit etki yapabilir.Ben havaya uçmak istemiyorum yani. :) Beni bırak etraftakiler bile etkilenir.


Alıntı yapılan: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 11:13:20
16F628 nın komparatör modu kullanarak yaparsın asagıdakı tabloda CM2:CM0=011 reg aktif ederek mcu nun RA0 VE RA1 portnun gnd ile ölçüm sonucuna değer atayarak gnd ile direk reoastadan ölçüm yapabilirsin.RA2 port refarans gerilimi ile RA0 portundan gnd üzerinden değer okuyabilirsin.

(http://c1209.hizliresim.com/11/2/ck8nc.jpg)
Öncelikle, karşılaştırıcıya baktım analog karşılaştırma yapıyor fakat çıkışında 0 veya 1 gösteriyor ve 0-1 den, 0-100 arası değer çıkartamıyoruz.Karşılaştırıcıları herhangi bir uygulamamda kullanmadığım için iyi bilmiyorum bu yüzden Serdar Çiçek abimizin CCS C ile porgramlama adlı kitabından bakıp söylüyorum.Çıkışın neden 0-1 olduğunu anlatan bir resim ekliyorum aşağıya.V1'i V2'yle karşılaştırıyor.Bu karşılaştırıcı işi biraz zahmetli olacak bizim için en iyisi onu pas geçelim.:)
(http://www.elektrikce.com/images/Kategori/GucElektonigi/karsilastiricidalga.jpg)
İkinci olarakta opamp örneğinize baktım gerçekten güzel bir örnek.Burada da başka bir sorun çıkıyor.İSİS de direk opamp çağırıp sizin verdiğiniz devredeki gibi bağladığımda 500mv luk değişim çıkışa veriyor.Bu değer ölçmek için yeterli ama çıkış değeri 9.5v ile 10v arasında oynuyor.Bunu pice verdiğimde ölçemiyor 5v üzerinde olduğu için.Opampın besleme voltajını 5v'a indiriyorum bu seferde 100mv luk bir oynama oluyor bunuda pic ölçemiyor.(çıkışa direnç bağla demeyin denedim oda olmuyor :) )
Birde şöyle bir şey var opampın kazanç direnci var çıkış ile giriş arasında.Bu direnç , opampın gerilimi 5v olduğunda 0ohm a indirmek zorunda kalıyorum yoksa çıkışta değişim olmuyor.Konuyu getirmek istediğim yer ,çıkışta bir gerilim var onu girişe veriyoruz. Yani benim yaptığım sisteme geliyor gene ,dönüyoruz dolaşıyoruz aynı yere geliyoruz.
örnek R2 yi reosta gibi düşünün;
(http://b1203.hizliresim.com/v/y/3y6dr.jpg)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Klein - 02 Eylül 2012, 14:22:13
@bulut_01  arkadaşlar haklı. GND ile ölçüm yapma şeklinde bir teknik olamaz.   
Gerilim dediğimiz şey potansiyel fark. Gerilim ölçeceksen eğer potansiyel farkı ölçeceksin demektir.  Verdiğin devrede opamp çıkışı geri beslenmiş. Sonuçta direnç ve pot üzerinden bir akım akıtılıyor,potun iki ucunda potansiyel fark oluşuyor.
Opamp çıkışı bir gerilim kaynağı. Direncin beslemeye bağlı olmaması , bir gerilim kaynağına bağlı olmadığı anlamına gelmiyor.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 14:28:46
benim yapabildiğim en güvenli yöntem budur. evt geribesleme üzerinden cok düşük bir akım akıyor bu akımın oranı en düsük olması bızım hayatı tehlike olan benzin deposundan korumus olur
yukarda @maxim arkadas benzin pompası demiş ark yapar demekki hiç benzin pompası acıp içine bakmamıs pompa kısmı ile motor kısmının mekanık milden baska irtibatı olmadıgını ve motor ne kadar ark yapmasa ıkıncı kısmımda oldugundan ve o kısımda ne benzin nede hava ile temas etmediğini bilirdi.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Maxim - 02 Eylül 2012, 14:42:06
Alıntı yapılan: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 14:28:46
benim yapabildiğim en güvenli yöntem budur. evt geribesleme üzerinden cok düşük bir akım akıyor bu akımın oranı en düsük olması bızım hayatı tehlike olan benzin deposundan korumus olur
yukarda @maxim arkadas benzin pompası demiş ark yapar demekki hiç benzin pompası acıp içine bakmamıs pompa kısmı ile motor kısmının mekanık milden baska irtibatı olmadıgını ve motor ne kadar ark yapmasa ıkıncı kısmımda oldugundan ve o kısımda ne benzin nede hava ile temas etmediğini bilirdi.

yakıt ve hava ile temas etmiyor dediğiniz pompanın tamamı benzinin içinde çalışıyor ?

(http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f87/13244d1217994824-my03-walbro-fuel-pump-installation-walbro-installed_1.jpg)

(http://www.supermotors.net/getfile/749359/fullsize/img_0843.jpg)

(http://www.lovehorsepower.com/images/FuelPump/new_pump_connected.jpg)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 14:47:47
o zaman arkadasım al eline bir su bardagı ıcıne doldur benzını daldır ıcıne motoru ve gerilimi ver benzinin içinde dönsün motor eger o benzin alev almassa ben bu konuda birsey bilmiyorum.

ayrıca o metal sılındır motor gıbı görunen ıcınde 1 ve 2 kısımdan olusur 1cı kısım pompa kısmıdır yanı yakıtı emer ve basar 2 cı kısım motor kısmıdır 1 ve 2 cı kısma sadece dönen mil köprü vazifesi görür o metal silindir kısmı nı acık bir sekılde motor cıkarıp görseydin dediğimi anlardın.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Klein - 02 Eylül 2012, 14:54:56
:) evet bilmiyorsun.  Al bir tane Bosh marka benzin pompası gör.  benzin sargıların , fırçaların , kollektörün arasından nasıl geçiyor.

Ark oluşması için  oksijen gerekir. Benzinin içinde oksijen yok. bu üzden benzin içerisinde ark kaynaklı  kıvılcım oluşturamazsın.

Depo seviye şalterlerindeki ve benzin pompalarındaki tehlike, benzin varken değil, benzin yokken başlar. eğr benzin tamamen bitre ve içerisinde bir miktar yakıt buharı kalırsa, o zaman tehlikeliolabilir. aksi durumda tel tamamen kısadevre olup, üzerinden yüksek akım geçip  kızaracak kadar ısınmazsa sorun olmaz.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Maxim - 02 Eylül 2012, 14:55:01
Alıntı yapılan: nissan_350z - 02 Eylül 2012, 14:20:34
Dediğin doğru fakat arabalarda var sanırım benzin pompası.Ben motorsiklete yapıyorum yer çekimiyle motora benzin gidiyor.Kasmamızın nedeni,benzin deposu yaklaşık 5lt benzin alabiliyor ve içerisine elektrik sokmaya çalışıyoruz(her ne kadar sokmak istemesekte).Bu 5lt benzin ufak bir C4 bombaya eşit etki yapabilir.Ben havaya uçmak istemiyorum yani. :) Beni bırak etraftakiler bile etkilenir.


motorsikletlerinde pompalı olanları var olmayanları var
enjeksiyonlu olanlarla zaten %100 yakıt pompası var

karbüratörlü olanlarda da pompa kullananlar var
özellikle yakıt deposu karbüratörden aşağıda kalanlarda

ama genelde karbüratörlü modellerde
yer çekiminden öte.. birde basit bir vakum valfide vardır
(http://www.my49cc.com/wp/wp-content/uploads/2012/05/1100-14171.jpg)


mesaj birleştirme:: 02 Eylül 2012, 14:57:00

Alıntı yapılan: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 14:47:47
o zaman arkadasım al eline bir su bardagı ıcıne doldur benzını daldır ıcıne motoru ve gerilimi ver benzinin içinde dönsün motor eger o benzin alev almassa ben bu konuda birsey bilmiyorum.

ayrıca o metal sılındır motor gıbı görunen ıcınde 1 ve 2 kısımdan olusur 1cı kısım pompa kısmıdır yanı yakıtı emer ve basar 2 cı kısım motor kısmıdır 1 ve 2 cı kısma sadece dönen mil köprü vazifesi görür o metal silindir kısmı nı acık bir sekılde motor cıkarıp görseydin dediğimi anlardın.

pompa tamamen benzinin içinde çalışıyor
hala neyi konuşuyoruz ?
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 15:00:05
Alıntı yapılan: Klein - 02 Eylül 2012, 14:54:56
:) evet bilmiyorsun.  Al bir tane Bosh marka benzin pompası gör.  benzin sargıların , fırçaların , kollektörün arasından nasıl geçiyor.

Ark oluşması için  oksijen gerekir. Benzinin içinde oksijen yok. bu üzden benzin içerisinde ark oluşturamazsın.

Depo seviye şalterlerindeki ve benzin pompalarındaki tehlike, benzin varken değil, benzin yokken başlar. eğr benzin tamamen bitre ve içerisinde bir miktar yakıt buharı kalırsa, o zaman tehlikeliolabilir. aksi durumda tel tamamen kısadevre olup, üzerinden yüksek akım geçip  kızaracak kadar ısınmazsa sorun olmaz.

tamemen saçmalamısın arkadasım o depolarda havalandırma deliği var o delik olmasa pompa yakıtı emıp basamaz kaldıkı dışardan havayı alan bir benzin dolu deponun içinde motor ark yaparak dönecek ve havalandırmadan aldıgı hava ile oksıjen olmuyacak ve o motordan dolayı o depo patlamıyacak öyle mi ? buna gülerim işte  ;D

arkadas pompa benzinin içinde calısıyor motor degil ! buna dikkat et motor kısmı yalıtımlıdır o kısma benzin gitmezzzz
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Klein - 02 Eylül 2012, 15:17:43
Yakıt direk motorun içinden geçer. Bu motor sargılarını ve fırçaları soğutmak için kullanılır.
Aşağıdaki resimleri ve videoları izlersen görürsün pompanın yapısını.

http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=en&sa=N&biw=1280&bih=629&tbm=isch&tbnid=Jex6-H0mnf6-zM:&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/fuel_pump.htm&imgurl=http://www.aa1car.com/library/fuelpump_cutaway.jpg&w=660&h=370&ei=Q01DUM28IIWohAeBlIGQCw&zoom=1&iact=hc&vpx=784&vpy=273&dur=1593&hovh=168&hovw=300&tx=145&ty=85&sig=117036061290345577152&page=1&tbnh=84&tbnw=150&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:19,s:0,i:195 (http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=en&sa=N&biw=1280&bih=629&tbm=isch&tbnid=Jex6-H0mnf6-zM:&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/fuel_pump.htm&imgurl=http://www.aa1car.com/library/fuelpump_cutaway.jpg&w=660&h=370&ei=Q01DUM28IIWohAeBlIGQCw&zoom=1&iact=hc&vpx=784&vpy=273&dur=1593&hovh=168&hovw=300&tx=145&ty=85&sig=117036061290345577152&page=1&tbnh=84&tbnw=150&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:19,s:0,i:195)

http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=en&sa=N&biw=1280&bih=629&tbm=isch&tbnid=CUaNGBkAnKcA-M:&imgrefurl=http://www.international-auto.com/fiat-lancia-fuel-and-emissions-system/fuel-pumps-and-contaminated-gas-tanks.cfm&imgurl=http://www.international-auto.com/images/originals/dirty-fuel-pump-3.jpg&w=420&h=395&ei=Q01DUM28IIWohAeBlIGQCw&zoom=1&iact=hc&vpx=621&vpy=144&dur=1669&hovh=218&hovw=232&tx=139&ty=105&sig=117036061290345577152&page=2&tbnh=135&tbnw=144&start=21&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:21,i:213 (http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=en&sa=N&biw=1280&bih=629&tbm=isch&tbnid=CUaNGBkAnKcA-M:&imgrefurl=http://www.international-auto.com/fiat-lancia-fuel-and-emissions-system/fuel-pumps-and-contaminated-gas-tanks.cfm&imgurl=http://www.international-auto.com/images/originals/dirty-fuel-pump-3.jpg&w=420&h=395&ei=Q01DUM28IIWohAeBlIGQCw&zoom=1&iact=hc&vpx=621&vpy=144&dur=1669&hovh=218&hovw=232&tx=139&ty=105&sig=117036061290345577152&page=2&tbnh=135&tbnw=144&start=21&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:21,i:213)

(http://g1209.hizliresim.com/11/2/ckjxs.jpg)

2. dakikadan sonrası.
Car Ignition Coil and Fuel Pump Exposed (http://www.youtube.com/watch?v=p2RRmYL6ZIA#)

What's Inside An Electric Fuel Pump? - EricTheCarGuy (http://www.youtube.com/watch?v=QbzEeWy1b3o#ws)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 15:25:49
videoları dıkkatlı ızledıyse rotorun tuttugu kapak dısında conta lastıgını ve rotor mılını gecdıgı yuksuk kısmında içine  benzin girmeyecegını görursun benzin içinde çalışsaydı o rotorun kömürlerin temas ettiği kısım öyle olurmuydu ? birde dıkkat etsıysen mıknatıs bile paslanmıs benzin içinde çalıssa paslanmazdı pompa komple benzının ıcınde ama motor gövdesi adamın basta göstedıgı govde ıcınde yalıtımlı yada ben yanlıs görüyorum  ;D
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: Klein - 02 Eylül 2012, 15:37:44
(http://g1209.hizliresim.com/11/2/ckkbx.jpg)

1. Videoyu dikkatli izlememişsin. Önce 2:27 pompa dişlisini gör.  sonra 2:50 de  dişlinin olduğu kısmı söktüğünde bir de arka taraftan gör. Ayrıca adamın anlattıklarını da dinlemeye çalış. 
Daha önce bu pompalardan çok dağıttım. Hatta acemilik edip bir projede su pompası olarak kullandım. Tabi 1-2 saat içinde bobinlerin bağlantı noktaları, fırçalar vs.. her şey oksitlendi.  8-10 tane pompa bir yerime kaçtı.

Şu sayfaya da bir göz at.
http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/83FuelPump.html (http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/83FuelPump.html)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: alpat - 02 Eylül 2012, 15:43:33
İşinize yarar mı bilmiyorum ama RC devresiyle kondansatör dolma süresi üzerinden de direnç hesaplayabilirsiniz.
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: bulut_01 - 02 Eylül 2012, 16:02:44
gine o motoru cıplak sokmam depoya uçmaya niyetım yok :D
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: nissan_350z - 02 Eylül 2012, 16:07:08
Arkadaşlar biraz konunun dışına taşmışız sanırım.pompalar hakkında bilgim yok fakat bir şekilde korunuyordur diye düşünüyorum.

Alıntı yapılan: Klein - 02 Eylül 2012, 14:54:56
:) evet bilmiyorsun.  Al bir tane Bosh marka benzin pompası gör.  benzin sargıların , fırçaların , kollektörün arasından nasıl geçiyor.

Ark oluşması için  oksijen gerekir. Benzinin içinde oksijen yok. bu üzden benzin içerisinde ark kaynaklı  kıvılcım oluşturamazsın.

Depo seviye şalterlerindeki ve benzin pompalarındaki tehlike, benzin varken değil, benzin yokken başlar. eğr benzin tamamen bitre ve içerisinde bir miktar yakıt buharı kalırsa, o zaman tehlikeliolabilir. aksi durumda tel tamamen kısadevre olup, üzerinden yüksek akım geçip  kızaracak kadar ısınmazsa sorun olmaz.
Altı çizgili bölüm beni çok etkiledi.Şuan yaptığım devrede (real ortamda) depo boş iken (yani reosta üzerinden okunan direnç değeri 100ohm olduğunda) reosta uçları üzerinden okunan değer 500-600mV, akım değeri ise ilk çalışmaya başladığı an 2-2.5mA çalışmaya devam ettiği süre içerinde uA veya nA düzeyinde, neden tam değer vermedin derseniz, çünkü ölçü aletinin 20mA kademesinde 0.01 gösterdikten sonra iyice aşağıya iniyor ve sıfırlanıyor.
Sizce bu değerlerde havaya uçarmıyım? :D Altı çizili yazıya göre uçmayacağımı düşünüyorum.  :)
Başlık: Ynt: 16f877A ADC giriş akımı?(motorsiklet depo seviye ölçümü)
Gönderen: nissan_350z - 03 Eylül 2012, 19:38:34
arkadaşlar konuyu kapattık sanırım? :)