WD marka bozuk bir harici diskim var. Garantisi devam ediyor. Bununla ilgilenen teknik servis neresidir? Yoksa satın aldığım yere mi götürmeliyim? (Gold'dan almıştım)
Veri kurtarma gibi bir ihtiyaç yok. Şans eseri, diski yan koy, dik koy vs. gibi birkaç saçma denemenin ardından verilerin büyük çoğunluğunu kopyalamayı başardım.
Gold'a sordunuz mu?
Teknik servisleri vardı diye biliyorum.
Şu anda Yazıcıoğlu'ndaki mağzanın statüsü değişmiş. Tekrar değiştirilmedi ise.
Gold'a götürmek en iyisi, onlar ilgilenirler, ancak söz konusu HDD olunca kullanıcı hatası deyip yollamaları muhtemel.
Bunlar dışında servisler aşağıdakilermiş.
Asbis AŞ
Adres : Burhaniye Mah Abdullahağa Cad No: 40 / 2 Üsküdar İstanbul
Telefon : 0 216 470 74 40
Fax : 0 216 470 74 58
www.asbis.com.tr (http://www.asbis.com.tr)
office@asbis.com.tr
İndex Bilgisayar AŞ
Adres : Ayazağa Mah Cendere Yolu 9 / 1 Şişli İstanbul
Telefon : 0 212 331 21 21
Fax : 0 212 332 09 29
www.index.com.tr (http://www.index.com.tr)
info@index.com.tr
Logosoft AŞ
Adres : Çakmak Mah Balkan Cad No 49 Ümraniye İstanbul
Telefon : 0 216 528 61 61
Fax : 0 216 528 61 03
www.logosoft.com.tr (http://www.logosoft.com.tr)
info@logosoft.co.uk
Bu servislere gidip elden mi teslim etmek gerekiyor? Kargo işi sakat sanki, sonra derler ki "Kargo'da hasar görmüş". Galiba dediğin gibi en iyisi doğrudan Gold'a götürmek.
Anlaşmalı kargo şirketi vardır muhtemelen. Oradan da teslim edebilirsiniz. Gerçi dediğiniz gibi ortalık kar-kış, ıslansa kullanıcı hatası derler suçu size atarlar iyi paketlenmemiş diye. Gold'a verseniz yine aynı durum başınıza gelebilir. Asus servisinin zamanında bilgisayara kahve dökülmüş kullanıcı hatası diyerek verdiği gibi.
Yada HP yazıcımın servise gidip, problem tespit edilemedi dedikten sonra dişlilerini kırması gibi... Allah bilir içine ne kaçırdı.
Servis bakımı için gönderilen plotter'dan iki adet yazıcı elde etmekte ekleyelim. Bir hocamızın başına gelmiş, yıllardır çalışıyordu bakıma gitsin temizlesinler diye gönderilen plotter ortadan ikiye ayrılmış bir vaziyette gelmiş.
Yani şans. Yenisini verirlerken de hasar alabilir, tahmin edilemeyen farklı bir kusur da bulabilirler. Elden teslim en iyisi, yamuk yapma durumunu bir nebze azaltır.
Elden goturmekte fayda var. WD diskin modeli neydi? Sunun icin soruyorum, 2-3 sene evvel 10 tane WD disk aldim, Caviar Green 1 ve 2TB olmak uzere. 3-4 ay icinde sirayla hepsi goctu, Vatandan almistim goturdum. 1 ay sonra felan gelin alin dediler. Disklerin 7 tanesi 3TB Blue/Green olarak geri donmus digerleri tamir edilmis gelmis. Sordugumda WD'nin yurticinde 2 adet distrubutoru oldugu, bir tanesi direk degistiriyor, digeri tamir edip gonderiyormus (firma isimlerini bulurum isterseniz) 1TB Green serisinde kronik bir hata cikmis, bu diskler geldiginde aninda yeni modelleri ile degistirmisler. Belki sizinde boyle bir durumunuz olur, arastirin bi isterseniz.
Teknoloji işi şans işi. Bende de 1TB WD harici hdd var, bana mısın demedi. Şikayetlere baktım usb soketi içeri kaçıyormuş bazılarında.
WD Elements 2 TB. Eski sayılır, USB 3 desteği yok. Aslında Ağustos 2013'te almıştım. Yaklaşık 6 ay sonra bozuldu ama yetkili servisi neresidir bilmediğimden ve de işlerin yoğunluğundan vs. uğraşmadım ve bir kenarda durdu. İçinden çıkan kağıtta bir yer yazıyor (şu anda aklımda değil) ama biraz ters bir yerde, bir türlü denk gelip de gidemedim.
Aynı dönemde Vatan'dan topladığım bir bilgisayarın WD Cavaliar Black 1 TB HDD'si de aldığım gibi bozuk çıktı. Sorun çıkarmadan 1 gün içinde değiştirdiler. Ama arka arkaya gelen iki olay sebebiyle WD'den soğudum.
WD'nin Black serilerinde bugune kadar tik demedi, ha sansa alirkende hic problem olmadi. Ama Blue/Green vs arada problem cikardi, film vs. depolama disindaki hersey icin ya Black yada Seagate Barracuda.
External HDD'lerde kesinlikle WD almam ilginc cok problem cikanini gordum / yasadim. Elimde 20 adet kadar Seagate Expansion disk var donem donem aldim, hepsi canavar gibi.