Picproje Elektronik Sitesi

SERBEST BÖLGE => Bilim Teknik => Konuyu başlatan: seyityildirim - 31 Ekim 2015, 17:54:00

Başlık: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: seyityildirim - 31 Ekim 2015, 17:54:00
http://www.rotahaber.com/m/?id=565284 (http://www.rotahaber.com/m/?id=565284)
görüşleriniz nelerdir?
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ahmet_zxc - 31 Ekim 2015, 18:11:23
doğrudur mantıklıdır, uzun zamandır aklımda olan ama nasıl nereden başlayacağımı kestiremediğim olaydır.

istanbulda yaşayanlar için hayati öneme sahip bir sistemdir. geçen cuma günü 30km lik yolu 4 saatte gidebildim.

4 saat boyunca en hızlı yol alışım 20km idi. motoru stop ettirip tekrar çalıştırmak ölüm gibi işkence, ayaklarıın uyuşup arabayı stop ettirmem hariç..

böyle bir durumda (arabam önden çekişli) arka tekerlere uzun zamandır varlığını bildiğim jant içi motorlar olsa, arabayı onlar hareket ettirse, motor çalışmasa diye düşündüm durdum hep.

çünkü birkaç kere başıma geldi, kısa süre marş motoruyla arabayı yürüme hızında yürüttüm.

bagajda bir yada birkaç akü olsa, birde motor sürücü, hiç fena olmaz.. free enerji falan değil.

elektrikli arabaların en büyük handikapı hız ve elektrikle gidilen mesafe sorunu değilmi zaten.

e trafikte zaten hız yapamıyosun, dakikada bir 3-5 metre ilerliyorsun.. falan.. hız yapmayacaksan motor çok az enerji harcar. trafik bittiğinde aküler benzinle şarj olabilir yada evde şarj edebilirsin..

benim takılıp kaldığım nokta;

hidrolik direksiyon vs vs gibi birçok donanım kontak açık olsa bile araba çalışmayınca tam fonksiyonlu olarak çalışmıyor..

bu sistemlerde modifikasyon lazım, arabaları, araba elektriği ve elektroniğini çok iyi tanımıyoruz. tıkanıp kalıyoruz.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: JOKERAS - 31 Ekim 2015, 18:39:53
Bu bahsi geçen mühendisler deli:)
Bunlar boşu boşuna uğraşıyor yahu.
İnsan bir gider Muammer Yıldız,Kubilay Barlas vs gibi büyük Türk alimlerinden akıl rica eder.
Ama nerdeee.
Halbuki sonsuz enerjiyi keşfetmiş arkadaşlardan rica etseler olay bitecek.
Hem Orta Doğudaki veya Dünyadaki savaşları bitirirler belkide.Tabii yersek!

Güzel düşünce,ama bu sanırım Alaman icadı,böyle bir şey hatırlıyorum.

Benim daha çılgın procelerim var,ama söylemem!:)
Niye söyleyim abi?Hiç olacak işmi bu?Orta Doğu yesin dursun birbirini:)

Günü geldiğinde tv ekranlarında gazetelerde haberimi gördüğünüzde aha işte ben bu arkadaşı tanıyorum,
Forumda bahsetmişti der,beni anarsınız:)
Makinamın adı tamam,adı "Belki Dönergeç" ilk şiarımız Orta Doğudaki savaşları bitirmek.
Hep öyle oluyorya o açıdan şeyyetim:)

Ulan bu kadar tiye alıyoruz bu Kubilay ve Muammer beyi,adamlar yapıyormuş bizde eşekten düşmüş karpuza dönüyormuşuz,ne gülerim ama:)

 
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: RaMu - 31 Ekim 2015, 18:43:57
Alıntı yapılan: http://www.rotahaber.com/m/?id=565284http://www.rotahaber.com/m/?id=565284]
Türk mühendislerin ürettiği jant içi elektrik motorunun otomobilden kamyona tüm araçlara uygulanıp; benzinli, dizel ya da LPG'li bile olsa hibrite dönüşümünü, bu sayede de şehir içinde yüzde 20'ye varan yakıt tasarrufu sağlayacağı bildirildi.
Gediz Üniversitesi'nden Doç.Dr. Selim Solmaz ve Yrd.Doç.Dr. Durmuş Uygun, TÜBİTAK ile KOSGEB desteğiyle

(http://www.rotahaber.com/images/haberler/otomotivde_yuzde_20_tasarruf_saglayan_turk_bulusu_h565284_e0691.jpg)

Başta yine boş haberlerdendir sandım ama
bu sefer umut vadedici güzel görünen bir iş var,
hedeflerine ulaşırlar umarım.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 31 Ekim 2015, 19:05:08
 Bir firma frenleme esnasında mekanik enerjiyi depolayıp kalkışlarda kullanan bir sistem geliştirmişti. Arka tekerlerin arasına konumlanan döner mekanizma vardı. Sanırım Volvo. Tabi artık elektrikli araçlarda frenleme esnasında elektrik enerjisi elde ediliyor.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: mufitsozen - 31 Ekim 2015, 19:44:47
Alıntı yapılan: seyityildirim - 31 Ekim 2015, 17:54:00
http://www.rotahaber.com/m/?id=565284 (http://www.rotahaber.com/m/?id=565284)
görüşleriniz nelerdir?

Muthis!

Dunyada esi yok!

Ben evi, arabayi, hanimin bileziklerl filan sattim. Tanidiklardanda borc aldim
Bu arkadaslarai sadece 600bin lira verdim Izmir bayileri oldum.
Zengin olacam zengin!

Sizde neyiniz varsa satin savin bu firsati degerlendirin!

Koooss vatandas kooos!

Duyduguma gore Ford ABD icin ve Volkswagen Almanya icin bayiligini almak icin ugrasiyorlarmis,

ilk benden duydunuz unutmayin.

Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: Recep METE - 31 Ekim 2015, 20:04:04
Gururlandım.Bu güzel ülkenin güzel insanlarından böyle işler çıkması mutlu etti.İnşallah böyle buluşların devamı gelir.Türkiyem böyle haberlerle meşgul olur.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ahmet_zxc - 31 Ekim 2015, 20:23:27
Alıntı yapılan: mufitsozen - 31 Ekim 2015, 19:44:47
Muthis!

Dunyada esi yok!

Ben evi, arabayi, hanimin bileziklerl filan sattim. Tanidiklardanda borc aldim
Bu arkadaslarai sadece 600bin lira verdim Izmir bayileri oldum.
Zengin olacam zengin!

Sizde neyiniz varsa satin savin bu firsati degerlendirin!

Koooss vatandas kooos!

Duyduguma gore Ford ABD icin ve Volkswagen Almanya icin bayiligini almak icin ugrasiyorlarmis,

ilk benden duydunuz unutmayin.


abi bu sistemi yıllar önce biz duymuştuk.. bu arkadaşlarda yerli olanını üretmişler..

bu yazdıkların gerçek değil dimi?
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: muhittin_kaplan - 31 Ekim 2015, 21:24:24
elektrikli motorla giderken fren nasıl yapacağız ? (hidrolik pompası çalışmıyor freni kullanamazsınız çünki direksiyon fren vb pompalar, klima, motorun kendisinin kullandığı akü şarj motoru aksesuar kayışı denilen kayışla içten yanmalı motordan güç alır. bu içten yanmalı motordan beslenen diğer tertibata nasıl ulaşacaklar.)
benimde bir elektrikli pisiklet procem var
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ahmet_zxc - 31 Ekim 2015, 21:26:17
Alıntı yapılan: JOKERAS - 31 Ekim 2015, 18:39:53
Bu bahsi geçen mühendisler deli:)
Bunlar boşu boşuna uğraşıyor yahu.
İnsan bir gider Muammer Yıldız,Kubilay Barlas vs gibi büyük Türk alimlerinden akıl rica eder.


şimdi merak ettim, bi bakayım nete dedim..

kubilayda son durum;

Ancak mahkeme, 'Nitelikli dolandırıcılık' suçundan Kubilay Barlas'ı 4 yıl 2 ay hapis ve 17 bin TL para cezasına çarptırdı.

http://medyabar.com/haber/35587/eski-baskan-turanin-ses-kayitlari-yayinlandi.aspx (http://medyabar.com/haber/35587/eski-baskan-turanin-ses-kayitlari-yayinlandi.aspx)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: mufitsozen - 31 Ekim 2015, 21:26:47
Alıntı yapılan: ahmet_zxc - 31 Ekim 2015, 20:23:27
abi bu sistemi yıllar önce biz duymuştuk.. bu arkadaşlarda yerli olanını üretmişler..

bu yazdıkların gerçek değil dimi?

Hic olurmu, bu tip haberleri yazanlar belki bu iste para larini filan kaybederlerse ne yazdiklarini anlarlar diye dusundum  :P

Iki gunde bir biri cikiyor
bedava enerji, sudan yakit, borla calisan bedava motor, tekere bi celik tava bagladim fren diskine 200 lira vermekten kurtuldum gibi yaratici seyler yaziyorlar.

Bende sikildim artik.

Bide bunlarin Muge Anliya cikan, evlenmek icin kadina 12 burma bilezik bide besi bir yerde aldik, dugun gecesi kacti meger abim dedigide kocasiymis sekli var

Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ahmet_zxc - 31 Ekim 2015, 21:28:04
Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 31 Ekim 2015, 21:24:24
elektrikli motorla giderken fren nasıl yapacağız ? (hidrolik pompası çalışmıyor freni kullanamazsınız çünki direksiyon fren vb pompalar, klima, motorun kendisinin kullandığı akü şarj motoru aksesuar kayışı denilen kayışla içten yanmalı motordan güç alır. bu içten yanmalı motordan beslenen diğer tertibata nasıl ulaşacaklar.)
benimde bir elektrikli pisiklet procem var

abi onun için ufak bir pompa vs çalıştırılır, çok sorun çıkmaz ama biz konuya hakim olmadan değişiklik yapmamız zor gibi..
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 31 Ekim 2015, 21:45:55
Suda önemli https://youtu.be/GgBeCstB3ng
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: mufitsozen - 31 Ekim 2015, 22:11:20
Alıntı yapılan: engerex - 31 Ekim 2015, 21:45:55
Suda önemli http://youtu.be/GgBeCstB3ng (http://youtu.be/GgBeCstB3ng)

sayin @engerex devlet bu tip milli mucitlerin elinden tutsa ve mesela asagidaki video'daki arkadasla bir takim olustursa Marsa gidip oradaki suyu biz bulurduk! Ama nerede bu tip degerlerimizi hep hirpaliyoruz, hic destek olmuyoruz.

https://www.youtube.com/watch?v=0njYnBWzlok (https://www.youtube.com/watch?v=0njYnBWzlok)


Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: esensoy - 31 Ekim 2015, 22:35:58
Hybrid ya da elektrikli araçlarda problem akü, daha doğrusu elektrik enerjisi nerede saklanacak sorusunun cevabı, 300 - 400 km menzil olmadan "zor bu işler",
Akü bittiğinde de hemen doldurmak gerek, yani akü bitti 8 saat bekle, yine "zor bu işler",
Geçen uçaktaki magazinde gördüm, İngiliz bir firma yolun bir şeridini temassız şarj edecek şekilde geliştirerek bir proje oluşturmuşlar,
Bence bu büyük ve işe yarayacak, önemli bir adım,

Bu teker içi motor yapan arkadaşlara gelince;
Bir şeyi icat etmek ne kadar zor ise o şeyi ticari olarak satılır hale getirmek ve katma değer elde etmek te o kadar zordur,
Bu arkadaşlar ikinci kısmı başarmışlar, helal olsun, inşallah hedeflerine ulaşırlar,
Ama akü tarafını çözmeden işleri çok "zor":)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: Mucit23 - 01 Kasım 2015, 00:54:05
Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 31 Ekim 2015, 21:24:24
elektrikli motorla giderken fren nasıl yapacağız ? (hidrolik pompası çalışmıyor freni kullanamazsınız çünki direksiyon fren vb pompalar, klima, motorun kendisinin kullandığı akü şarj motoru aksesuar kayışı denilen kayışla içten yanmalı motordan güç alır. bu içten yanmalı motordan beslenen diğer tertibata nasıl ulaşacaklar.)
benimde bir elektrikli pisiklet procem var


Şuanki araçlarda görmüştüm hidrolik için elektrikli pompalar kullanılıyor.  Aynı şekilde elektrikli araçlarda elektrikli pompalar kullanılıyordur herhalde
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: OG - 01 Kasım 2015, 02:30:10
Alıntı yapılan: esensoy - 31 Ekim 2015, 22:35:58
Hybrid ya da elektrikli araçlarda problem akü, daha doğrusu elektrik enerjisi nerede saklanacak sorusunun cevabı, 300 - 400 km menzil olmadan "zor bu işler",
Akü bittiğinde de hemen doldurmak gerek, yani akü bitti 8 saat bekle, yine "zor bu işler",
Geçen uçaktaki magazinde gördüm, İngiliz bir firma yolun bir şeridini temassız şarj edecek şekilde geliştirerek bir proje oluşturmuşlar,
Bence bu büyük ve işe yarayacak, önemli bir adım,

Bu teker içi motor yapan arkadaşlara gelince;
Bir şeyi icat etmek ne kadar zor ise o şeyi ticari olarak satılır hale getirmek ve katma değer elde etmek te o kadar zordur,
Bu arkadaşlar ikinci kısmı başarmışlar, helal olsun, inşallah hedeflerine ulaşırlar,
Ama akü tarafını çözmeden işleri çok "zor":)

Konunun özeti bu.

Optimizasyon açısından (kullanıma girebilmesi anlamında) batarya teknolojisinin gelişimine muhtaç işler bunlar.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: Okan AKÇA - 01 Kasım 2015, 10:07:13
Ya araçlarda daha hafif alasim ve yeni motor teknolojisi yada arkadaşlarımızın dediği gibi batarya teknolojisi gelişmesi
Değilse tasarruf  yapmak söz konusu değil

Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: akof - 01 Kasım 2015, 11:55:35
https://www.youtube.com/watch?v=uOA_i2qAQq0&index=40&list=WL (https://www.youtube.com/watch?v=uOA_i2qAQq0&index=40&list=WL)
2008 den beri üstünde çalışılan ve 2012 de yayınlanan bir proje var, bu videoyu izleyeli de epey bir süre oldu beğendiğim videolar arasında.
Hocalar yapmış ama yapılmamış bir şeyi bulmamışlar !!!!
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ahmet_zxc - 01 Kasım 2015, 12:17:51
Alıntı yapılan: OG - 01 Kasım 2015, 02:30:10
Konunun özeti bu.

Optimizasyon açısından (kullanıma girebilmesi anlamında) batarya teknolojisinin gelişimine muhtaç işler bunlar.

batarya matarya hikaye!! zamanla zaten gelişecek bunlar!

ilk yazılarımda belirttiğim olay geçen cuma günü 30km lik yolu 4 saatte gittiğim idi.

bu şartlarda hangi batarya bana yetmez???

hangi motor bu sistemden daha az yakabilir???

mesela istanbuldaki taksilere zorunlu tutulsa!! hangi taksi 300 400km yapıyor?

günün kaç saati durakta bekleyip kaç saatini yolda geçiriyor..

derhal bu sisteme (gerekirse devlet desteği ile) geçilmeli. bize doğrudan bir hayrı olmasa bile cari açık düşer vatana (dolayısıyla bize)büyük katkı sağlar.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: muhittin_kaplan - 01 Kasım 2015, 12:23:21
belki bunu hepimiz yapamayız ama aşağıdakini hepimiz yapabiliriz :)

http://onedio.com/haber/126-bis-ten-e-bis-e-tam-yerli-elektrikli-otomobil-macerasi-606961 (http://onedio.com/haber/126-bis-ten-e-bis-e-tam-yerli-elektrikli-otomobil-macerasi-606961)

mesaj birleştirme:: 01 Kasım 2015, 12:23:37

http://www.aytekinguclu.com/elektrikli-araba/ (http://www.aytekinguclu.com/elektrikli-araba/)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 01 Kasım 2015, 14:59:00
Alıntı yapılan: esensoy - 31 Ekim 2015, 22:35:58
Hybrid ya da elektrikli araçlarda problem akü, daha doğrusu elektrik enerjisi nerede saklanacak sorusunun cevabı, 300 - 400 km menzil olmadan "zor bu işler",
Akü bittiğinde de hemen doldurmak gerek, yani akü bitti 8 saat bekle, yine "zor bu işler",
Geçen uçaktaki magazinde gördüm, İngiliz bir firma yolun bir şeridini temassız şarj edecek şekilde geliştirerek bir proje oluşturmuşlar,
Bence bu büyük ve işe yarayacak, önemli bir adım,

Bu teker içi motor yapan arkadaşlara gelince;
Bir şeyi icat etmek ne kadar zor ise o şeyi ticari olarak satılır hale getirmek ve katma değer elde etmek te o kadar zordur,
Bu arkadaşlar ikinci kısmı başarmışlar, helal olsun, inşallah hedeflerine ulaşırlar,
Ama akü tarafını çözmeden işleri çok "zor":)

Bahsettiğin şeyler problem değil bahane.
Şuan Tesla'nın araçları seçilen konfigürasyona bağlı olarak 260-500km arası menzile sahip ki 250km menzilli olan artık üretilmiyor. Yani 330-500 km arası menzile sahip araçlar zaten piyasada satın alınabilir durumda. http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Tesla-Model-S-surucusu-tek-sarjla-729-km-giderek-rekor-kirdi.htm (http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Tesla-Model-S-surucusu-tek-sarjla-729-km-giderek-rekor-kirdi.htm)
Akü problemi: İşe her gün Tesla'nın en düşük menzilli aracı ile gidip gelsem 1 hafta şarj ihtiyacı yaşamam. İşyeri yakın olanlar için bu 1 ayı bulabilir.
Tesla'nın açıklamalarına göre bu hızla gidilirse elektrikli araçlarda 2020 yılında batarya problemi kalmayacak. Kaldı 4 yıl. Biz o zaman mı yarışa katılacağız? O zamana kadar atı alan Üsküdar'ı geçmiş olacak zaten. Bu ay içinde tüm araçlarına otonom sürüş güncellemesi dağıtılmaya başlanmış durumda. Yani al otopilota araç kendi gitsin.

Fabrika belgeseli : http://youtu.be/C-Xu7LpBj9E (http://youtu.be/C-Xu7LpBj9E)

Otopilot : Türkçe altyazı gözükmezse CC tıklayın ve Türkçe seçin : https://vimeo.com/142773563 (https://vimeo.com/142773563)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: sayangku - 01 Kasım 2015, 19:41:04
5 tl bir serum  şişesi ve sırıngayla beli aralıklarla damlat suyu  arabanın kalkısı ve yakıttakı tasarrufu görürsünüz tahmini %5 gibi
yada taş çatlasın %10 gibi etki saglar burda suyun içinde hidrojen oldugu için kulandık yalnız dedigim gibi az az damla damla kullanıcak tutup damacana baglarsanız bi etki etmez :)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 01 Kasım 2015, 19:43:01
 Damlattığınız suyun içindeki hidrojen nasıl ayrışacak?
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: sayangku - 01 Kasım 2015, 20:06:40
yakıt ile damlatıldıgı zaman ateşleme anında etki eder bu damla su litre litre su ile gitmez bu araba ben bi abimden ögrendim bana mantıklı açılklmaasını flan hep yapmişti ben unuttum ama denedim taktim işede yarıyor suandada kulanıyorum arabanın kalkıslarında özellikle araba ucucak gibi oluyor tasarruf acısına gelince cok yuksek seviyelerde degil tabiki bende %5 gibi etki etti su ile calısan araba diye birşey olsaydı dediginiz gibi hidrojeni ayrıstırmak için bir dünya sistem gerekirdi ama bu damla su ve belli aralıklarda verdigim  için demek ki bi sekilde ayrısıyor aciklamasını yine ögrenir yazarım buraya
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ahmet_zxc - 02 Kasım 2015, 12:05:37
Alıntı yapılan: sayangku - 01 Kasım 2015, 20:06:40
yakıt ile damlatıldıgı zaman ateşleme anında etki eder bu damla su litre litre su ile gitmez bu araba ben bi abimden ögrendim bana mantıklı açılklmaasını flan hep yapmişti ben unuttum ama denedim taktim işede yarıyor suandada kulanıyorum arabanın kalkıslarında özellikle araba ucucak gibi oluyor tasarruf acısına gelince cok yuksek seviyelerde değil tabiki bende %5 gibi etki etti su ile calısan araba diye birşey olsaydı dediginiz gibi hidrojeni ayrıstırmak için bir dünya sistem gerekirdi ama bu damla su ve belli aralıklarda verdigim  için demek ki bi sekilde ayrısıyor aciklamasını yine ögrenir yazarım buraya

tam anlamadım ama! suyu nereye damlatacağız karbüratöremi?

bu işlem motorun ömrüne nasıl etki eder bu konuda nasıl bir çlışma yaptınız.

birde ölçüm yapmadan %5 etki etti demek nasıl mümkün?

%50 olsa anlarsın ama!! %5 lik etkiyi insanın anlayabilmesi çok zor.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: muhendisbey - 02 Kasım 2015, 13:26:39
Araç kırmızıda beklerken şarj ederse mantıklı, yoksa mantıksız. Araç hareket halindeyken depolamak için kullanacağın enerjiyi sistemden çekeceğin için ve bu da şarj dinamosuna yük bindireceği için sağ ceptekini sol cebe attınız. Üretilen elektriği depolama ise ayrı bir olay, onu çözdüklerini varsaydım.

Yeni araçların bir kısmında otomatik start/stop olduğundan bu çaba boşa çıkabilir. Yüzde yirmi çok iddialı ve bence desteksiz atış.

Yıllar önceki motora su damlatma olayı ise (en az 10 senelik mazisi vardır) motoru yıpratmakta (sıcak yüzeye su atmak metal yorgunluğuna sebep olur, zamanla yorulan metal parçaları sürtünme sebebiyle daha fazla aşınmaya uğrar ve yağ kaçırma olayına daha erken kilometrelerde ulaşırsınız) ve adam akıllı verim elde edememektesiniz. Hidrojenle midrojenle ilgisi yoktur, suyu sıcak yüzeye damlatırsanız (sobaya su atmak) buhar elde edersiniz mantığında, kimyasal reaksiyon yoktur, fiziksel reaksiyondur.

Bir arada suyu ayrıştırma meselesi var. Ayrıştırana kadar bu arkadaşların yaptığı gibi elektrik motoruna verirsen enerjiyi daha iyi sonuç elde edersin. (Elektrokimyasal + mekanik kayıp yerine elektromekanik kayıp daha iyidir)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: t2 - 02 Kasım 2015, 14:20:13
Aracınizla yaptığınız keyfi işleri azaltın. kolay tasarruf olur.
Haftasonu gezmek için uzaklara gitmeyin. Hoop 200 TL tasarruf.

Daha aracı alırken tasarruf yapmak isterseniz, 100binliralik araç yerine ,10binliralik eski model araç alın. Hoop 90binTL tasarruf !

büyük şehirlerde yaşayıp günde 3saat yollarda sürünmek yerine ufak şehirde yaşayın.  5dakikada işe gidersiniz. Varın siz hesabedin yıllık tasarrufu.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 02 Kasım 2015, 15:01:39
Elektrikli araçlarda diğer araçlardaki kadar vergi yükü yok. Diyelim benzinli bir aracı komple elektrikli araca çevirdik. Bu değişikliği trafiğe tanıtmak mümkün mü? Araç halen benzinli olarak mı geçer?
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: JOKERAS - 02 Kasım 2015, 15:06:39
Aha buldum işte.
Arabanın yan taraflarına yada üstüne iki adet tirübin koyuyoruz,bunlar araba hareket halindeyken rüzgar sayesinde dönüyor
ve aküleri şarj ediyor.Aküler şarj olduğunda sistem bunu otomatik algılayıp Aküye geçiş yapıyor.
Aküler boşaldığında benzin yada gaza geçiyor,bu döngü devam ediyor bu şekilde bir depo benzinle
1000 değil 2000 km yol yapıyoruz.Herkes mutlu.
Al işte Orta Doğuda savaşlar bitti.Hayret bir şey yaa:)

O değilde buna benzer bir olayı 10 yıl olmuştur sanırım iki vatandaş bir tv programında savunmuş,
uçaklara uygulayarak çok büyük oranda yakıt tasarrufu sağlayacaklarını iddia etmişti.
Pgm'da prof'un biri ulan çılgın çocuklar,bu tribünlerin rüzgara gösterdiği direnç doğal olarak uçağın daha fazla yakıt tüketmesine neden olacak
bu nedenle değişen bir şey olmaz dediğinde prof'u neredeyse döveceklerdi.Sen nasıl prof'sun diye:)


Transa geçtim şu an başka fikrim geldi...

Özellikle Otobanlarda bariyerlerin üzerine yada asfaltın altına sıra ile monte edilmiş Seconder bobinleri,
Arabalarda da mecburi hale gelmiş monte edilmiş mıknatıslar,otobanlarda araçlar hızla giderken
bu bobinleri indükler,indüklenen bobinin ürettiği enerji Akü ve Led ile yapılmış otoban aydınlatmalarının
akülerini şarj eder.Bedava otoban aydınlatması.
Yahu şaka maka tam patentlik bir alet düşündüm haa,dahi çocuk:)
Dur hemen patent başvurusu yapayım bari:)


Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: esensoy - 02 Kasım 2015, 15:27:20
Alıntı yapılan: JOKERAS - 02 Kasım 2015, 15:06:39
Aha buldum işte.
Arabanın yan taraflarına yada üstüne iki adet tirübin koyuyoruz,bunlar araba hareket halindeyken rüzgar sayesinde dönüyor
ve aküleri şarj ediyor.Aküler şarj olduğunda sistem bunu otomatik algılayıp Aküye geçiş yapıyor.
Aküler boşaldığında benzin yada gaza geçiyor,bu döngü devam ediyor bu şekilde bir depo benzinle
1000 değil 2000 km yol yapıyoruz.Herkes mutlu.
Al işte Orta Doğuda savaşlar bitti.Hayret bir şey yaa:)

O değilde buna benzer bir olayı 10 yıl olmuştur sanırım iki vatandaş bir tv programında savunmuş,
uçaklara uygulayarak çok büyük oranda yakıt tasarrufu sağlayacaklarını iddia etmişti.
Pgm'da prof'un biri ulan çılgın çocuklar,bu tribünlerin rüzgara gösterdiği direnç doğal olarak uçağın daha fazla yakıt tüketmesine neden olacak
bu nedenle değişen bir şey olmaz dediğinde prof'u neredeyse döveceklerdi.Sen nasıl prof'sun diye:)


Transa geçtim şu an başka fikrim geldi...

Özellikle Otobanlarda bariyerlerin üzerine yada asfaltın altına sıra ile monte edilmiş Seconder bobinleri,
Arabalarda da mecburi hale gelmiş monte edilmiş mıknatıslar,otobanlarda araçlar hızla giderken
bu bobinleri indükler,indüklenen bobinin ürettiği enerji Akü ve Led ile yapılmış otoban aydınlatmalarının
akülerini şarj eder.Bedava otoban aydınlatması.
Yahu şaka maka tam patentlik bir alet düşündüm haa,dahi çocuk:)
Dur hemen patent başvurusu yapayım bari:)

Çok güzel fikir, ben biraz geliştireyim senin fikrini, sekonder bobini yine yere döşe,
Mıknatıs ta olsun ama oynak olsun,
yani frene basınca mıknatıs sekondere doğru yürüsün, bırakınca geri gelsin,
alsana enerji,
tam tersini yap, arabanda kullan,
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ramazan10 - 02 Kasım 2015, 16:28:02
Son 10 yılımız DC Depola AC cevirip kullanmaya, çalışmakla geçti. Neredeyse bütün bulduk, bulduk diyenlerin hepsi projesini, çeviri mantığına dayandırıyor.

Güç elemanlarını satmıyoruz derlerse işimiz kötü.   :P

Artık gerçekçi pratik uygulanabilecek işler üretmek gerek , ortalık konserve kutusu gibi elektrikli  arabadan ve yanında verilmiş pozlardan geçilmiyor.
Farklı bir şeyler yapmak lazım.  şey yapmak lazım.

Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: esensoy - 02 Kasım 2015, 16:41:03
Alıntı yapılan: ramazan10 - 02 Kasım 2015, 16:28:02
Son 10 yılımız DC Depola AC cevirip kullanmaya, çalışmakla geçti. Neredeyse bütün bulduk, bulduk diyenlerin hepsi projesini, çeviri mantığına dayandırıyor.

Güç elemanlarını satmıyoruz derlerse işimiz kötü.   :P

Artık gerçekçi pratik uygulanabilecek işler üretmek gerek , ortalık konserve kutusu gibi elektrikli  arabadan ve yanında verilmiş pozlardan geçilmiyor.
Farklı bir şeyler yapmak lazım.  şey yapmak lazım.


Ben akü dedim arkadaşlar hikaye dedi, siz şey derken ne demek istiyorsunuz biraz açın bence:)

Dip not 1 : güç elemanlarını keşke satmasalar, yarı iletken fabrikası falan kurulurdu belki,
Dip not 2 : olur da bir şekilde konunun gidişatı memleketi kurtarmaya dönerse, ben daha yazmam ona göre
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: ramazan10 - 02 Kasım 2015, 17:22:27
Alıntı yapılan: esensoy - 02 Kasım 2015, 16:41:03
Ben akü dedim arkadaşlar hikaye dedi, siz şey derken ne demek istiyorsunuz biraz açın bence:)

Dip not 1 : güç elemanlarını keşke satmasalar, yarı iletken fabrikası falan kurulurdu belki,
Dip not 2 : olur da bir şekilde konunun gidişatı memleketi kurtarmaya dönerse, ben daha yazmam ona göre

@esensoy buldum derken sizi kastetmedim . Daha doğrusu amacım birilerini hedef almak değil.

sadece  basit bir ironi...
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: OG - 02 Kasım 2015, 19:29:58
Alıntı yapılan: esensoy - 02 Kasım 2015, 16:41:03
Ben akü dedim arkadaşlar hikaye dedi,
Hikaye diyenler hikayelerle yaşıyor.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: Okan AKÇA - 02 Kasım 2015, 19:44:06
Bencede akü gerisi hikaye
Tesla araçların belgeselini izlerken aracı alüminyum alasimdan yaptılar  ve bunu özel olduğunu anlattilar bende gerçekten beğendim.
Bugün  aracimiz ariza açınca sanayide yaptirmaya gittik usta tabiki araci soktu ve aracın  karasorunun aleminyum olduğunu  farkettim ( turkiyede uretilen  arac)

Sonuc olarak bunu bir Türk firmasi yaptiysa gerisi zaten yapilir. 
Akü  problemi çözüldüğü anda  gerisi zaten  hikaye 
Birçok arkadaşımız arac elektroniği  yapacak konumda  ve kaliteli ürünlerde üretenler mevcut


Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: JOKERAS - 02 Kasım 2015, 21:54:06
Bak şimdi yine aklıma yeni icatlar geldi.
Araç çok hızlı giderken ani frende durması gerektiğinde frene bastığı anda
Rf sinyal göndererek Otoban altındaki Seconderlere sıra ile enerji uygulayacak sistemi harekete geçirir.
Bu şekilde oluşacak manyetik alan ile hızla giden aracın merkez kaç kuvvetini absorbe edip aracın yoldan
çıkmasını ve fren mesafesini kısaltılmış olur,araba yola yapışır kalır.Çok işlevli hale getirdik sistemi.
Şimdi bazı arkadaşlar bunları ütopya olarak nitelendirebilir,ütopik olup olmadığını zamanı gelince görürüz.

Binalardaki Hasansörler,boşu boşuna yukarı aşağı inip duruyor,halbuki bir düzenek ile bu hareket enerjisi bir yapıda depolanabilinir.
Depo edilmiş enerji,elektrik kesintilerinde merdiven lambaları,kapı otomatiği,zil gibi aletlerin çalışmasına katkı sağlamış olur.
Dahi çocuk iş başında:)Durmadan patent üretiyor:)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 02 Kasım 2015, 22:22:04
 Türkiye'nin ilk elektrikli taksisi. Kasa Toyota.
(http://teslaturk.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_1447-720x340.jpg)

Teknolojisi yerli*
(http://teslaturk.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_1446-1024x768.jpg)

http://teslaturk.com/turkiyenin-ilk-elektrikli-taksisi-dma/ (http://teslaturk.com/turkiyenin-ilk-elektrikli-taksisi-dma/)
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: esensoy - 02 Kasım 2015, 23:04:29
Hızlı şarjların olayı nedir?
Akülere ömür açısından negatif etkisi vardır diye biliyorum, doğru mu?
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: tunayk - 02 Kasım 2015, 23:22:00
Hocam Hızlı Şarjın Olayı temel olarak akü şarj esnasında henüz ısınmadan iyi bir akım basmaktır. İkinci konu da pulse şeklinde akım uygulanmasıdır  Özellikle 1000ms peryotlu akım darbeleri uygulanarak şarjın daha verimli olması sağlanır.
Gerek kurşun asit temelli gerekse Li ve Türevi olan akülerde gerilim ve sıcaklık çok önemlidir. Eğer gerilim ve sıcaklık belirli değerlerin üstüne çıkarsa aküye ciddi zararı dokunabiliyor.  Bu nedenle, şarja yeni bağlandığında doğal olarak henüz sıcak olmadığından kritik ısı eşiğine kadar iç bağlantıların elverdiği ölçüde yüksek akım uygulayabilirsiniz. 
Genellikle %80 şarja 2 saatte ulaştığı söylenir.  Lakin kalan %20yi tamamlamak isterseniz yaklaşık 4-6 saate ihtiyacınız var.  Eğer sürekli %80 ile dolaşırım dereseniz bu da aküde sülfatlaşma dediğimiz bozulmaya yol açar.  %80'in olayı da , bu dolulukta akü kritik gerilim ve sıcaklık sınırına dayanmış oluyor.  Bu nedenle yüksek akım ile devam edemiyorsunuz. E bu durumda da akünün şarj hızı yavaşlamış oluyor ve şarj süresi de giderek uzuyor.
Pulse tekniği akünün reaksiyon hızına uygun uygulanabilirse daha az ısı daha kısa şarj süresi elde etmeye imkan verir.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: esensoy - 03 Kasım 2015, 08:32:24
Ama fluence ze için evde 6 saat, renault serviste 30 dk diyor,
Dediğiniz gibi ise bu değerler doğru değil demektir,
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: tunayk - 03 Kasım 2015, 12:10:13
30dk da şarj edildiğinde %100 dolum ihtimali yok.  Li türevi pillerde şarj akımını anma kapasitesi değerinde uygulayabiliyorsunuz.  Kurşun Asitlerde %20 den fazlası önerilmezken LiOn pillerin bu yönü avantajlı. Ancak yüksek akım, voltajın ve ısının da aynı şekilde hızlı artması anlamına geldiğinden 30dk da tam dolum mümkün değil.  Bununla birlikte pili soğutucu içinde tutarak ısıyı kontrol altına alıp şarj uygulamak da bir çözüm olabilir.

Hasılı, 30dk şarj ortamı ve dolum yüzdesine bağlı olarak değişken bir değerdir.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: t2 - 03 Kasım 2015, 12:48:34
Biri yüksek gerilim ile dolduruyordu. Devletten destek bekliyordu.
Böylece dolma süresi kısa olacakmış. 50kV ile bilmemkaç dakakada dolabilir. 100kV yapsak daha kısa sürer
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: muhendisbey - 04 Kasım 2015, 11:09:12
Hızlı şarj hem bir özellik, hem de değildir. Kısa vadede şarj edersiniz bunu avantaj sayarsınız, batarya ömrünüz de aynı ölçüde kısalır, 2 yıl gidecek bir batarya bakmışsınız 6 ayda ömrü dolmuş.
Başlık: Ynt: Otomotivde yüzde 20 tasarruf sağlayan Türk buluşu
Gönderen: engerex - 04 Kasım 2015, 17:59:39
 Deşarj ve şarj hızı batarya teknolojisine göre değişkenlik gösterir. Özellikle hobi araçların bataryalarında 1C, 5C, 20C gibi deşarj hızı değerleri görürsünüz. Tekrar şarj edilebilen kalem pillerde de 2600 mAH gibi değer pilin kapasitesi değil deşarj kapasitesini gösteriyor. Kapasite genelde yazmaz yada bir köşeye ufak tefek yazılarla kıstırmışlardır.
Tabi şarj cihazının yeteneği şarj hızı değerlerin altında veya üzerine şarj edebilmesini etkiler.