Picproje Elektronik Sitesi

SERBEST BÖLGE => Programlama ve Algoritma => Konuyu başlatan: z - 04 Mayıs 2016, 22:40:37

Başlık: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: z - 04 Mayıs 2016, 22:40:37
Bezier eğrileriyle uğraşmış olan varmı? Felsefesini kısaca özetleyebiliecek varmı?
Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: robomaster - 05 Mayıs 2016, 15:46:08
Ben bir ara OpenGl ile uğraşayım derken tanıştım. Bir süre anlamaya çalıştım sonra vazgeçtim.
(Her zaman dediğim gibi matematik önemli matematik...)
Şuraya bir bakın yardımı olur.

http://ceng.ktu.edu.tr/~cakir/download/Boyama%20ve%20Kati%20Cisim%20Uretimi.pdf (http://ceng.ktu.edu.tr/~cakir/download/Boyama%20ve%20Kati%20Cisim%20Uretimi.pdf)
Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: z - 14 Mayıs 2016, 22:00:33
Bezier eğrisi ağır matematik istemiyormuş.

En azından 2. dereceden bir polinomla ifade edilebiliyor. Bilgisayarlarda 3 derece olanı yaygın kullanılıyor.

Başlangıç ve bitiş noktası tanılandığında normalde bu iki nokta arasına doğru çizilir.

Başlangıç ve bitiş noktalardan kesinlikle geçen kontrol noktaları ile de bükülen bir eğri oluşturuluyor.

Görselliğin önemli olduğu sanatsal nesneleri cnc ile işlerken eğrisel hareketi yüzlerce hatta binlerce kirişle ifade etmek yerine doğrudan 4 parametre ile (4x 4y toplam 8) tarif edebiliyoruz.

Kolları sıvadım ve G01, G02,G03 yerine takım yolu bezier eğrisi olan bir cnc kotrol ünitesi geliştirdim. Bu sayede PC ile kontol ünitesi arasında çok çok az veri iletimi olmakta buna karşılık cnc eksenleri çok yumuşak eğrisel hareket yapmakta.

Halbuki aynı eğrisel hareket G01 ile yaptırılmak istenseydi PC ile kontrol kartı arasında büyük bir trafik olacaktı.


Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: DEno_12 - 15 Mayıs 2016, 11:40:28
Alıntı yapılan: z - 14 Mayıs 2016, 22:00:33
Bezier eğrisi ağır matematik istemiyormuş.

En azından 2. dereceden bir polinomla ifade edilebiliyor. Bilgisayarlarda 3 derece olanı yaygın kullanılıyor.

Başlangıç ve bitiş noktası tanılandığında normalde bu iki nokta arasına doğru çizilir.

Başlangıç ve bitiş noktalardan kesinlikle geçen kontrol noktaları ile de bükülen bir eğri oluşturuluyor.

Görselliğin önemli olduğu sanatsal nesneleri cnc ile işlerken eğrisel hareketi yüzlerce hatta binlerce kirişle ifade etmek yerine doğrudan 4 parametre ile (4x 4y toplam 8) tarif edebiliyoruz.

Kolları sıvadım ve G01, G02,G03 yerine takım yolu bezier eğrisi olan bir cnc kotrol ünitesi geliştirdim. Bu sayede PC ile kontol ünitesi arasında çok çok az veri iletimi olmakta buna karşılık cnc eksenleri çok yumuşak eğrisel hareket yapmakta.

Halbuki aynı eğrisel hareket G01 ile yaptırılmak istenseydi PC ile kontrol kartı arasında büyük bir trafik olacaktı.




Hocam harikasınız ne diyeyim... Piyasadaki CAM programlarının üstüne çıkmış oldunuz böylece. Ama g code standartını kullanmıyorsunuz artık herhalde değil mi?
Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: engerex - 15 Mayıs 2016, 12:10:32
Hata toleransınız nedir ve kullanıcı bunu seçebiliyor mu?
Bu iş için araçlar var. Kullanıcının girdiği toleransı göre G kodlarını optimize ederek verileri küçülüyor.
Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: DEno_12 - 15 Mayıs 2016, 12:38:16
Alıntı yapılan: engerex - 15 Mayıs 2016, 12:10:32
Hata toleransınız nedir ve kullanıcı bunu seçebiliyor mu?
Bu iş için araçlar var. Kullanıcının girdiği toleransı göre G kodlarını optimize ederek verileri küçülüyor.

Hocam örnek verebileceğiniz tool var mı?
Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: z - 15 Mayıs 2016, 22:20:27
Alıntı yapılan: engerex - 15 Mayıs 2016, 12:10:32
Hata toleransınız nedir ve kullanıcı bunu seçebiliyor mu?
Bu iş için araçlar var. Kullanıcının girdiği toleransı göre G kodlarını optimize ederek verileri küçülüyor.

Hata toleransı bezier eğrisini belli sayıda kirişe bölerken devreye girer.

Ben doğrudan bezier eğrisini oluşturduğum için hata 0.

Fakat bu şimdilik beraberinde bir hız sorunu getiriyor. Bu nedenle kontrol ünitem bezier eğrisini 128 parça kirişe çeviriyor.


Başlık: Ynt: Bezier eğrileri hakkında
Gönderen: Cemre. - 15 Mayıs 2016, 22:39:32
Alıntı yapılan: z - 15 Mayıs 2016, 22:20:27
Hata toleransı bezier eğrisini belli sayıda kirişe bölerken devreye girer.

Ben doğrudan bezier eğrisini oluşturduğum için hata 0.

Fakat bu şimdilik beraberinde bir hız sorunu getiriyor. Bu nedenle kontrol ünitem bezier eğrisini 128 parça kirişe çeviriyor.

Vektörel grafik formatlarında da bu mantıkla çalışanlar var mıdır acaba?