Bu tip sensorlerin nasıl çalıştığını bilen varmı?
nasıl ölçebilir ve test ederim?
Bendeki 4 kablolu, ne yaptıysam birşey ölçemedim
(https://i.ibb.co/CvbYS4L/s-l400.jpg)
Can-bus olabilir.
Doğrudan emin değilim ama encoder olabilir. Ya da akım / gerilim çıkışlı olabilir.
Kablolarin ucu dogrudan bobin olabilir mi? Yoksa elektronik devre midir?
Bir de ortaya giren milde ne var onu bilmek lazim.
Bozuk bir tanesinin içini açıp bakmak gerekli manyetik cetvel gibi de olabilir, bobin gibi de. Hiç beklemeyiz belki ama potansiyometre bile olabilir. Pedallarda kullanılıyor çünkü.
benim bildiğim içinde uzun 2 tane şerit var böyle zemberek gibi üst üste sarılmış.
tabi encoderlı olan modelleride olabilir fakat bunda hiç sanmam encoderlık bişey olduğunu.
emin olamıyorum, bozuk olduğuna kanaat getirsem içini açarım
4 kablonun 2 tanesi +- olmalı
2 tane çıkış ucu olur diye düşünüyorum
fakat ne direnç, ne voltaj ne bişey hiç birşey yok
çıkışlarına pull up 10k falan filan ne yaptıysam elim boş
hımm bobin olayına bakmadım onada bakayım bir
Artı eksi uçları eminsen 80% diğer iki çıkış birbirini 5V a tamamlar şekilde 0.5-4.5V gerilim çıkışıdır. Direksiyon spesifik bilmiyorum ama Otomotivde çoğunlukla o tip sensör kullanılıyor.
Ben kamyon üretim fabrikasında çalışıyorum. Truck cam firmasının açı ölçer sensörü var, bu sensör kablosuz (wifi) ile PC 'de bir program ile haberleşiyor.
Endüktif enkoder olma olasılığı yüksek içerisinde iki ayrı sarım sinüs akımı geçer birinden diğeri de dönüş esnasında dalgayı hangi açıda yakaladığı verisini geri gönderir çoğu cnc makine sanıldığının aksıne diğer türleri değil doğruluğu vehassasiyeti bakımından bu türü tercih eder
Alıntı yapılan: alikeskinkilic - 25 Nisan 2022, 18:32:47Endüktif enkoder olma olasılığı yüksek içerisinde iki ayrı sarım sinüs akımı geçer birinden diğeri de dönüş esnasında dalgayı hangi açıda yakaladığı verisini geri gönderir çoğu cnc makine sanıldığının aksıne diğer türleri değil doğruluğu vehassasiyeti bakımından bu türü tercih eder
Siyah ve kirmiziya 5 volt verip. Diger uclarda skop ile birsey goremiyorum, pull up yada pull down fark etmiyor. Acaba arada bilmedigim bir donanim mi olmasi lazim?
Bu sensor aci sensoru olmayabilir. Induktif tork sensorune benziyor(elektrikli takviye icin).
Alıntı yapılan: Maxim - 25 Nisan 2022, 19:01:09Siyah ve kirmiziya 5 volt verip. Diger uclarda skop ile birsey goremiyorum, pull up yada pull down fark etmiyor. Acaba arada bilmedigim bir donanim mi olmasi lazim?
hocam içerisinde bobin varsa resolver diye aratırsan bende çok bilmiyorum çalışma mantığını enkoder konusunda bayağı araştırmıştım ama kontrolu zor geldiği için hiç girmedim roselver işine bildiğim kadarıyla okumayı bobin üzerinden yaptığından DC akım ile okuma yapılamaz AC sinyal faz kaymasına göre pozisyon ölçüyor ve çok hassas analog ölçümler alınabiliyor ama dediğim gibi işlemci ile kontrolu zor geldi bana
Linkte benzer bir ürünün tamiri anlatılıyor.Anladığım kadarıyla içinde 2 tane pot var.
Muhtemelen sürgülü kısmında kopukluk olduğundan bir değer okunmuyor.
Belki ulaşabildiği yere kadar kontact spreyle temizlenerek direnç değerleri okunabilir.
Videonun 26.dakikasından sonra Vu metre tarzı bir karta bağlayıp test ediyor.Milleri çevirdikçe LED ler konum değiştiriyor
(Video da Türkçe seçeneği de var)
Genelde potansiyometreler otomobil pedalında da çiftli kullanılır.
Karbon yüzey aşındığında ya da bir şekilde oksitlendiğinde arıza oluşturur. Otomobil için bu arızalar kritik olduğu için bunun algılanması sağlanıyor diye biliyorum, yanlış olabilir.
Optik enkoder olabilirmi acaba ? güç girişi diğer ikiside çıkış.
PWM çıkışı veriyor olma ihtimali de var. WABCO'nun açı sensörüyle uğraşmıştık bir dönem bir otomotiv firması için direksiyon açı sensörü düşük frekanslı pwm sinyali gönderiyordu (200 Hz civarı) sensörün datasheetini bulabilrsem atarım
sensoru söktüm, sökerken parçalandı, dağıldı
içinde aktif birşey yok
potans tarzı yollar ve bu yollara basan fırçalar var
ama işte ne yaptıysam direnç-voltaj-frekans okuyamamıştım
demekki gerçekten bozuktu bu (diye düşünüyorum)