Çelik bükme?

Başlatan Analyzer, 27 Temmuz 2003, 00:41:25

Analyzer

Merhaba,

Ben çapı 10 mm olan çelik bir çubuğu istediğim açıda bükmek istiyorum.Acaba nasıl yaparım bu işi.Ne tip düzenek kullanmalıyım? Bilgisayar kontrollü kullanacağım acaba nasıl yaparım.Tüm fikirlerinize açığım.

Analyzer.
Üşeniyorum, öyleyse yarın!

aster

bükme işi dairesel mi yoksa sadece bükmemi olacak?

Analyzer

Yok dairesel değil.Mesela L şeklinde veya \___/ şeklinde bükmek istiyorum.

Analyzer.
Üşeniyorum, öyleyse yarın!

aster

O halda bir eksantrik prese ihtiyacınız var(volanlı)
Form vereceğiniz parça düz plaka veya yuvarlak malzeme farketmez
nasıl bir şey diye merak ediyorsanız
plaka saç kesim ve büküm işleri yapan (giyotin) bir yer bulmanız lazım aleti orada inceleyebilirirsiniz

Analyzer

Hmm şu an google'dan arattırdım epey bir sayfa karşıma çıktı.Peki şöyle sorayım, hiç elimi sürmeden kendi kendine istediğim yerden bükebilmesi için nasıl bir düzenek kullanmalıyım? Teşekkürler aster.

Analyzer.
Üşeniyorum, öyleyse yarın!

aster

bu aletlerin gelişmişi zaten böyle çalışır
parçayı koyarsın ölçü verirsin o halleder
basit olanlar genelde elle tutup bir ayak pedalı veya butonla çalışır
sanayi sitelerinde bulabilirsiniz

aster

birde sıvama presleri vardır
dişi erkek kalıp arasına parça konur ve kapatılır parça o şekli alır
misal araba kaportası tencere tava vs gibi

salim ALTIN

Slm.
10 mm çelik çubuk diyorsunuz. Ben bunu tel olarak anlıyorum. yanılıyorsam düzeltin lütfen. Sizin istediğiniz form açısı sizin tarafınızdan belirlenecek ve sanırım sürekli aynı form verilecek. Ben metal konveyor bandı ve yay üreten firmalara çalıştım. Yüksek güçlü 2 adet step motor ile biri teli itme dieride istenen noktadan teli istenen açıda bükmek için kullanıldı. Bu şekilde tele istenilen formu verebilirsiniz. Bu uygulama sekli piyasada çok kolay göremeyeceğiniz bir uygulamadır. Kayatel isminde bir firma var bu çeşit yay makinaları yapıyor. Metalbant firması ise bizim makina ile konveyor bant üretiyor. Fakat eğer bakır boru olarak düşünüyorsanız bükülecek malzemeyi bir arkadaşım henüz birkaç ay önce bu tip projeyi teslim etti. Orada  borunun formu bozulmaması için bukme kalıpları ve destek noktalarının yapısı çok önemlidir.Bu makinada servo motor ve hidrolik-pnomatik kullanılmıştı.
İnsanlar 3 guruba ayrılırlar. 1- Birşeyler yapıp üretmeye çalışan küçük bir gurup. 2- Birşeyler yapanları hayranlıkla ve takdirle izleyen büyük bir gurup. 3- Hiç birşeyden haberi olmadan yaşayan devasa yığınlar....

Prof.EleCTroN

Alıntı yapılan: "aster"birde sıvama presleri vardır
dişi erkek kalıp arasına parça konur ve kapatılır parça o şekli alır
misal araba kaportası tencere tava vs gibi
aster tencere, tava yapanları biraz daha değişik olmuyor mu?

aster

senin bildiğin başka bir şekilmi var?
düdüklü tencere, tava, lpg tüpler, teyp motoru vs ince alüminyum veya saç olanlar hepsi sıvama presi ile olur, kimi yerde cnc panç kullanılır örnek pc kasası
bükme kıvırma işide 45-90 dereceli ağızlarda eksantirik presle yapılıyor
birde basınçlı döküm işi vardırki alüminyum için oda tencere, tava, jant , cep tel şasesi, laptop şasesi (magnezyum),HDD şasesi her türlü motor aklına gelen günlük kullanımdaki alüminyum nesneler bu işlemle yapılır
bu konuda daha geniş bilgi için NADCA başlığına bakınız
sonuçta bu iş benim şu anki iştiğalime giriyor
daha fazla bilgilenmek isteyen veya farklı şeyler söylemek isteyen

aster

mesela bu lunaparklardaki arabalar , balerin veya çocukların bindiği akülü arabalara
buz dolabının iç kasasına nasıl şekil veriliyor hiç merak ettinizmi ?
gerçi mevzuyu değiştiriyoruz ama ilgileniyorsunuz diye yazıyorum
tuhaf geliyorsa kesebilirim
fakat sonuçta hepsi bizi ilgilendirmesi lazım çünki bunların hepsi bir aleti kontrol etmekle oluşuyor yani otamasyon=microcontroller

Prof.EleCTroN

aster bende bu işi yapmıştım. Açıklık getirdiğin için sağol. Şu preslerde tencere, tavaya benzeyen küçük malzemeler için pres kullanıyorduk, daha büyükleri için sıvama tezgahlarında, yüksek hızda döndürerek mazgala yardımıyla şekil veriyorduk.

aster

Alıntı yapılan: "aster"mesela bu lunaparklardaki arabalar , balerin veya çocukların bindiği akülü arabalara buz dolabının iç kasasına nasıl şekil veriliyor hiç merak ettinizmi ?
bunlarda bir nevi sıvama ama işlemleri farklıdır

salim ALTIN

slm
lunaparklardaki arabalar vs. fiber yada dier adı ile cam elyaf takviyeli polyesterdir. Yine aynı materyalden yapılmış olan kalıplar içine  ilk katı püskürtme polyester sonraki katları cam elyafı basıp polyesteri sürerek yeterli kalınlığı elde edince  kurutup kalıptan çıkarma ve dış yüzeyi boyama ile elde edilir. jakuzi küvetler bile aynı mantıkla yapılır bir tek onlarda polyestere kalsit katılır.Çok pis bir iştir. Kimseye tavsiye etmem :)  Sandalım polyesterden onu tamir etmeye uğraşıyorumda.  :D
İnsanlar 3 guruba ayrılırlar. 1- Birşeyler yapıp üretmeye çalışan küçük bir gurup. 2- Birşeyler yapanları hayranlıkla ve takdirle izleyen büyük bir gurup. 3- Hiç birşeyden haberi olmadan yaşayan devasa yığınlar....

aster

sizin dediğiniz şekilde de oluyor ama benim söylediğim nylon sıvama teknigi daha başka
şöyleki;
şekli verilecek kalıbın erkek hamili şekline göre bir kasanın içine konur
burada kalıp altan yukarı kalkacak şekilde pinomatik bir düzenek üstüne konur
kasanın içinden yukarı sıcak hava üfleyecek bir sistem yapılır
kasanın üst kısmınada düz plaka şeklindeki nylon yerleştirilir
ve sıcak hava yukarı nylonun altına gelecek şekilde verilir ve malzeme ısıtılmaya başlanır malzeme şekil alacak yumuşaklığa gelince sıcak hava kesilir ve kasanın iç tarafındaki boşluk havası vakum edilmeye başlanır ve bu sırada kalıp yukarı doğru kalkmaya başlar kalıp yukarıda yumuşamış nylonun altından baskı yaparak onu yukarı doğru ittirir aynı anda da vakum malzemeyi aşağıya doğru çeker  ve yumuşak malzeme kalıbın şeklini almaya başlar  daha sonra malzeme soğutulur kenardaki fazla parçalar trimlenir ve istenen şey oluşmuş olur bunu bir balonu veya corabı elinizle gerdirme gibi düşünün
işte hergün kullandığımız buz dolabı iç gövdesi bu şekilde oluşur ve bu işlem tahminen 10 dakika felan sürer
akülü çocuk arabalarda aynı dır sonra bize 500 milyon gibi bir rakama geri döner
bu işlemin hiçbir pis tarafı yoktur sadece ortam sıcaktır ve 1/2 saate bir araba montajdan bizim bebeler için şatışa çıkar