Redüktorlu elektrik motoru ne ise yarar?

Başlatan upayi, 29 Kasım 2007, 19:38:02

upayi

Arkadaslar redüktorlu elektrik motoru ne ise yarar ve ne gibi amaclarda kullanılır avantjı ve dez avantajları nelerdir bilen varsa yazar mı
upayi developer free energy system (oler cell free energy motor design Guns design (magnetic guns=)


Analyzer

Selam,

Elektrik motorları yapıları ve beslemeleri gereği belli bir hızın altında istenilen torku üretemezler. Tork ve düşük hız istendiğinde aktarma organlarına ihtiyaç duyarlar. Redüktör de bu görevi yerine getiren bir dişli sistemidir. Bu konudan bir kitap çıkacağı için bilmek istediklerinizi sorarsanız daha fazla yardımcı olunur kanaatindeyim.

Analyzer
Üşeniyorum, öyleyse yarın!

volkii

hocam bana encoderli bu tip bir motor lazım(12V-24V). nereden temin edebilirim. önerebileceğiniz siteler varmı?

Analyzer

Selam,

Enkoderli ve redüktörlü olarak teknik özellikleri de uygun ise DME34BE50G önerebilirim. Kodu google'dan aratırsanız temin adresleri ve teknik özellikleri de ekrana gelecektir. Karaköy piyasasında hem uygun fiyata hem de adetli olarak bir çok firmadan temin etme şansınız var.

Analyzer

Edit : Enkoderli istediğiniz için yazmadım ancak enkoder işini çözerseniz; arabaların silecek motorları vardır onları da kullanabilirsiniz.
Üşeniyorum, öyleyse yarın!

berkay_yalan

4 senedır bu öotorlar uzerıne çalıştım. reduktorlu motorlar kucuk çapta motorlardır dc akımla çalısırlar en yuksegı 5v la çalışır en kucuğu ıse 4.5v la calısır genelde endustrı amçla kullanılır. yanı sanayılerde tercıh eılırler mazotla calısırlar bobın yoktur dezavantajı yoktur. pıyasada nadır bulunurlarr ;)

OG

Alıntı yapılan: "berkay_yalan"4 senedır bu öotorlar uzerıne çalıştım. reduktorlu motorlar kucuk çapta motorlardır dc akımla çalısırlar en yuksegı 5v la çalışır en kucuğu ıse 4.5v la calısır genelde endustrı amçla kullanılır. yanı sanayılerde tercıh eılırler mazotla calısırlar bobın yoktur dezavantajı yoktur. pıyasada nadır bulunurlarr ;)
Kardeşler yanlış bilgi vermeyin.  Buradaki reduktoru 6 kişi kaldıramadık.

Analyzer kısaca özetlemiş, genel tanımları ilave edeyim. Reduction malumunuz azaltma demektir. Motorun devri dişlilerle düşürülür, kasnak ile düşürme de aynı sonuca varır.

Devri düşen motorun momenti aynı oranda artar. Bunun kısa tanımı, motor aynı gücü üretirken birim zamanda alınan yol azaltılmış fakat aynı birim zamanda yapılan iş arttırılmıştır.

Motor devri yükseltilirse de tersi durum oluşur.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

ferdem

Arkadaşlar yeterli açıklamaları yapmış ancak benim de söylemek istediklerim var. Her şeyden önce redüktörlü motoru ayrı bir motor türüymüş gibi gözünüzde büyütmeyin. Redüktörlü motor Türkçe ifadesiyle devri düşürülmüş motordur. Devir nasıl düşürülür? Dişli yardımıyla, eğer dönen bir dişliyi daha büyük yarıçaplı bir dişliyle geçiştirirseniz daha büyük yarıçaplı olan dişli daha yavaş döner(yarıçapları oranına göre) ancak torku daha yüksek olur. Bunu dişlilere etkiyen kuvvetleri kağıt üzerine yazarak(kuvvetten kazanıp yoldan kaybettiğimizi görmek için) anlayabileceğimiz gibi Güç= Açısal Hız * Tork eşitliğinden de anlayabiliriz.

Elimizde bir DC motor var, çok hızlı dönüyor ancak torku çok yetersiz, dişliler yardımıyla(ki dişli adedi düşürmek istediğiniz devre göre bir de olabilir çok da olabilir) daha düşük devir ve daha yüksek tork elde ediyoruz, buyrun size redüktörlü motor. Bir de resim bulalım:
http://www.atsrcplanes.com/images/SuperKraft/DC%20370%20Motor.JPG

Gördüğünüz gibi bildiğimiz DC motor + düşlü kutusu= Redüktörlü bir motor. Genelde dişli kutusu kapalı oluyor, bu resimde açık olması olayı daha anlaşılır yapmış. İyi çalışmalar.

ferdem

Alıntı yapılan: "OG"Devri düşen motorun momenti aynı oranda artar. Bunun kısa tanımı, motor aynı gücü üretirken birim zamanda alınan yol azaltılmış fakat aynı birim zamanda yapılan iş arttırılmıştır.

Motor devri yükseltilirse de tersi durum oluşur.

Diliniz sürçtü heralde:) İşi nasıl arttıracağız! Torku arttırıyoruz. Küçük bir kuvveti daha uzun mesafede uygulayarak elde ettiğimiz büyük kuvvetle daha kısa mesafede yük taşıyoruz. Güç aynı, yoldan kaybettik kuvvetten kazandık. Açısal harekette de durum farklı değil, devirden kaybettik torktan kazandık.

OG

OK, gücü arttırıyoruz, yol azalıyor, zamanı uzatıyoruz.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.