4 çekirdekli işlemcimcili pc im kaplumbağa hızında ned

Başlatan FUNKY, 13 Ekim 2009, 01:04:12

FUNKY

merhaba..

arkadaşlar proteus simulasyonlarını yavaş yapıyor diye pc mi komple yeniledim ama hayal kırıklığı yaşıyorum çünkü basit bir simulasyonda 1sn geçmesi içim gerçek zamanda 10dk geçti. proteus cpu load%100 yazıyor  görev yöneticisinden işlemcime baktığımda cpu %25 yazıyor ve performans görünümünde bir tek çekirdek %100 çalışıyor gözüküyor.

bu sorun nerden kaynaklı  bilen ve bu sorunu yaşıyanlardan yardım beklyorum

AMD Phenomll  processor    2,61Ghz   2GB RAM..



ftsahin

Bilgisayarın hızlı olması her zaman simülasyonun hızlı olmasını sağlamıyor. Devredeki pasif komponentlerin özelliğini analogdan digitale çevirmen gerekiyor. Tabi özellikle analog kullanmak istemiyorsan. Bunun için malzemenin üzerine sağ tuşla tıklayıp edit menusune girdiğinde  "Model type" ve karşısında "Analog" yazar.  Analog yerine Digital seçersen simülasyon bir miktar hızlanır.  555 devrede varsa o da simülasyon hızını düşürür.

hasangurlek

Alıntı yapılan: "Proteus"Analogue component models simulate very much more slowly than digital ones. On a fast PC you can simulate digital circuitry operating up to several MHz in real time but analogue circuit electronics will manage only about 10-20kHz.

Kısaca "Hızlı bir bilgisayarda dijital tasarımları gerçek zamanlı olarak birkaç mhz lik hızlara kadar simule edebilirsiniz fakat analog simulasyonlar ancak 10-20 khz gibi hızlarda işletilecektir" diyor.

Problem pc nin işlemci hızıyla ve sayısıylada birebir alakalı değil. Nasılki bir kod satır satır işletiliyorsa simulasyonlardada her bir adımın satır satır hesaplanması gerekiyor ki bir sonraki adımın başlangıç değerleri elde edilebilsin. Bu nedenle analog devrelerin simulasyonunda proteus oldukça zorlanıyor. Opamplar gibi fazlaca hesaplama gerektiren ve çok sayıda analog eleman kullanıyorsanız problem dahada artıyor. Gerçi isisede hak vermek gerekir ki her milisaniye için milyonlarca/milyarlarca hesap yapmak zorunda.

Dijital hatlarda kullandığınız dirençlerin özelliklerini dijital olarak tanımlayabilirsiniz. System->Set Animation Options=Frames per second: 20 değerini 1 e düşürebilirsiniz. Animation Options seçeneklerini kapatabilirsiniz. Diğer değerler hakkında Help->Proteus VSM Help altında gerekli bilgi var.

Görev yöneticisinde 2. karede CPU kullanımının yaklaşık %100 olduğu görülüyor. Isis işlemci kullanımını anlık göstermez, en son güncelleyeceği değerlerden biridir. İsise göre bu değer sürekli %100 ise başka bir versiyonu ile deneyiniz.
http://www.cyber-warrior.org, Although they like whiteness, sometimes twilight is required...  Hala evlilermi bilinmez ama kesinlikle artık uygun değiller !!!

FUNKY

merhabalar..

aydınlatıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederim...

işlemci kullanma grafiğinde bir tek  çekirdeğin çalıştığını görünce  diğer çekirdekler çalışan proğrama katkılarnın olmaması bana sanki  pc min biryerde hata yapılmış hissi verdi  tekrar sağolun ..

camby

Alıntı yapılan: "hasangurlek"Dijital hatlarda kullandığınız dirençlerin özelliklerini dijital olarak tanımlayabilirsiniz.
burayı biraz daha açabilir misiniz?

hasangurlek

Alıntı yapılan: "camby"
Alıntı yapılan: "hasangurlek"Dijital hatlarda kullandığınız dirençlerin özelliklerini dijital olarak tanımlayabilirsiniz.
burayı biraz daha açabilir misiniz?

Kapılar, data hatları vs. TTL, cmos gibi lojik seviyenin önemli olduğu hatlarda kullanılan pull dirençlerinin özelliklerinde model type seçeneği digital olarak ayarlanırsa isis geçen akımı ve direnç uçlarındaki gerilimi değil sadece lojik seviyeyi ayarlar. Ayrıca diyotlar içinde bu seçenek var.

Help->Proteus VSM Help altında "HOW TO MAKE INTERACTIVE SIMULATIONS RUN FASTER" başlığında optimizasyonla ilgili açıklama var. Örnek olarak PIII, 600 mhz işlemcinin saniyede 2 milyon dijital olayı simule edebileceği, fakat bir kare dalga üretiminde 2 khz hıza gelinmeden CPU nun %100 kullanılacağı yazılmış. 2 mhz yerine 2 khz örneği P3-600mhz lik makinede analog simulasyonun 1000 kat daha yavaş çalıştığını gösteriyor.
http://www.cyber-warrior.org, Although they like whiteness, sometimes twilight is required...  Hala evlilermi bilinmez ama kesinlikle artık uygun değiller !!!

speak48

proteus'un multicore özelliği yokturda ondan %100 kullanıyo gözükürken işlemciyi %25 kullansın.yani core lardan sadece biriyle çalışabiliyordur.

murbay

Programların donanımsal özellikleri tam olarak kullanabilmesi için bu donanımlara uygun yazılması gerekir. Proteus 4 çekirdekli işlemci komutlarını kullanabilseydi sisteminizden tam performans alırdınız... Hatta işletim sistemleri (Xp, vista) dahi 4 çekirdekli komutları kullanamıyordur diye düşünüyorum...
Açıklayıcı olun, gizemli yazmak maharet değildir...

hasangurlek

Alıntı yapılan: "murbay"Programların donanımsal özellikleri tam olarak kullanabilmesi için bu donanımlara uygun yazılması gerekir. Proteus 4 çekirdekli işlemci komutlarını kullanabilseydi sisteminizden tam performans alırdınız... Hatta işletim sistemleri (Xp, vista) dahi 4 çekirdekli komutları kullanamıyordur diye düşünüyorum...

Evet, yeni çıkan bir kaç oyunun dışında çoğu program en fazla 2 çekirdeği destekliyor, diğerleri çekirdek çitleyip boşa güç harcıyor :)

FUNKY arkadaşım eminim ki hepimizde olduğu gibi senin protesusta lisanslıdır, onlara yukarıdaki resimle birlikte durumu bildirir bir e-posta gönderebilirsin. Belki sayende sonraki versiyonlarda birden fazla işlemci kullanırız :)
http://www.cyber-warrior.org, Although they like whiteness, sometimes twilight is required...  Hala evlilermi bilinmez ama kesinlikle artık uygun değiller !!!

FUNKY

Alıntı YapFUNKY arkadaşım eminim ki hepimizde olduğu gibi senin protesusta lisanslıdır, onlara yukarıdaki resimle birlikte durumu bildirir bir e-posta gönderebilirsin. Belki sayende sonraki versiyonlarda birden fazla işlemci kullanırız

doğru söylüyorsun  hepimiz lisansıyla birlikte SONSİVRİ  den aldık :P  :P