Haberler:

Foruma Resim Yükleme ve Boyut Sınırlaması ( ! )  https://bit.ly/2GMFb8H

Ana Menü

Frekans farkı?

Başlatan Ankaralı, 29 Nisan 2010, 22:39:28

parda

Alıntı yapılan: QarizmaCocuq - 01 Mayıs 2010, 22:07:57
Alıntı yapılan: parda - 30 Nisan 2010, 16:04:48
standart motor sürücülerinin beslemeside  bir çok elektrik aleti ile aynıdır 200-240 V 50/60 hz gibi çıkışları özelliklidir bu cihazların bahsi geçen maksatla kullanılabilineceğini sanmıyorum.

Ne demek istediğinizi anlayamadım hocam konuyu biraz daha açma imkanı varmı?

Şunu demek istedim ister 1 faz ister 3 faz her hangi bir motor sürücüsünün çalışması için bir elektrik kaynağına bağlanması lazım bu yaygın kullanımda duvardaki piriz, panodaki klemens olur, 1 fazlıyı ele alalım sürücüyü prize takınca çıkışında 1 faz hatta 3 faz bile 0.1 hz den 400 hz kadar 40v dan 250 v a kadar ayar imkanı verir (rakamlar marka modele göre değişebilir) doğru ama taktığınız prizden sadece 200/240 volt 50/60 hz gelmesi beklenir 100 hz geldiğinde ve sürücüden ince bir duman çıktığında (kesin çıkacak demiyorum) ve aldığın yere gittiğinde sadece geçmiş olsun dilekleri alıp dönersiniz ???.
Bildiğim tek şey, hiç bir şey bilmediğimdir.

SERRO EFE

Alıntı yapılan: parda - 03 Mayıs 2010, 10:30:00
Şunu demek istedim ister 1 faz ister 3 faz her hangi bir motor sürücüsünün çalışması için bir elektrik kaynağına bağlanması lazım bu yaygın kullanımda duvardaki piriz, panodaki klemens olur, 1 fazlıyı ele alalım sürücüyü prize takınca çıkışında 1 faz hatta 3 faz bile 0.1 hz den 400 hz kadar 40v dan 250 v a kadar ayar imkanı verir (rakamlar marka modele göre değişebilir) doğru ama taktığınız prizden sadece 200/240 volt 50/60 hz gelmesi beklenir 100 hz geldiğinde ve sürücüden ince bir duman çıktığında (kesin çıkacak demiyorum) ve aldığın yere gittiğinde sadece geçmiş olsun dilekleri alıp dönersiniz ???.

Aslında yaklaşım bi yöne doğru ama sürücü gelen ac voltajı hiç bi yerde kullanmadan dc ye çeviriyor.Giriş devresindeki varistör ve filitre devrelerini söküp dc 310 v verebiliriz.
Bu durumda alternatör çıkışını doğrultabiliriz de.

Ankaralı

Alıntı yapılan: parda - 03 Mayıs 2010, 10:30:00
Alıntı yapılan: QarizmaCocuq - 01 Mayıs 2010, 22:07:57
Alıntı yapılan: parda - 30 Nisan 2010, 16:04:48
standart motor sürücülerinin beslemeside  bir çok elektrik aleti ile aynıdır 200-240 V 50/60 hz gibi çıkışları özelliklidir bu cihazların bahsi geçen maksatla kullanılabilineceğini sanmıyorum.

Ne demek istediğinizi anlayamadım hocam konuyu biraz daha açma imkanı varmı?

Şunu demek istedim ister 1 faz ister 3 faz her hangi bir motor sürücüsünün çalışması için bir elektrik kaynağına bağlanması lazım bu yaygın kullanımda duvardaki piriz, panodaki klemens olur, 1 fazlıyı ele alalım sürücüyü prize takınca çıkışında 1 faz hatta 3 faz bile 0.1 hz den 400 hz kadar 40v dan 250 v a kadar ayar imkanı verir (rakamlar marka modele göre değişebilir) doğru ama taktığınız prizden sadece 200/240 volt 50/60 hz gelmesi beklenir 100 hz geldiğinde ve sürücüden ince bir duman çıktığında (kesin çıkacak demiyorum) ve aldığın yere gittiğinde sadece geçmiş olsun dilekleri alıp dönersiniz ???.

Haklısınız.Peki giriş frekansının toleresi ne kadardır?Yani Alternatörden yada jeneratörden max kaç hz lik bir frekans gelirse bu sürücüler çalışabilir(yanmaz).

[/quote]


Serro EFE hocam;
Aslında yaklaşım bi yöne doğru ama sürücü gelen ac voltajı hiç bi yerde kullanmadan dc ye çeviriyor.Giriş devresindeki varistör ve filitre devrelerini söküp dc 310 v verebiliriz.
Bu durumda alternatör çıkışını doğrultabiliriz de.

Demişsiniz. Sürücülerin çalışma mantığı bumudur?

Teşekkür ederim...
@ NEXYS2

SERRO EFE

Evet bütün sürücüler ac gelen gerilimi dc ye çevirip bu dc gerilimi işlerler.