128x64 grafik LCD 4 bit olarak kullanilabilir mi ?

Başlatan nusyil, 16 Ekim 2012, 07:13:53

arslan74

Merhaba,
Shift register ile GLCD sürmek için kullandığın 4094 yavaş ve cıkışları Cmos bir entegredir. Onun yerine 74hc595 kullanman daha sağlıklı ve hızlı olur kanaatindeyim, ayrıca bacak bağlantıları daha sıralıdır. Grafik basacağın için veri haberleşmen cok yoğun olacak. Veri hızını artırarak bu sorunu bir nebze giderebilirsin. Hangi GLCD kullaniyorsun? hala belirtmemişsin.
Bende bacak azlığından karakter LCD'yi shift register üzerinden çalıştırmıştım. Dediğim gibi GLCD okuma yapamacağın için Ram de 1024 byte, GLCD için yer ayırman gerek. RAM Hafızan yeterlidir umarım.

nusyil

Merhaba

Kullandigim GLCD 128x64 . Datasheet'i burada: http://www.microtipsusa.com/pdfs/products/Graphic/NMTG-S12864BFYHSGY-B.pdf

Sanirim haklisin, cunku bugun yaptigim denemelerde GLCD initialize, ve ekransilme islemlerini sorunsuz yapiyor. Paralel'e gore yavas olsa da bu islemler icin tatminkar. Ancak is goruntu (bmp'den cevrilmis) veya karakter yollamaya gelince ortalik toz duman oluyor. Cunku garip sekiller ve olmamasi gereken ne varsa ekranda dans etmeye basliyor. Gonderme hizi ile ilgili bir sorun oldugunu tahmin etmistim, ustune senin mesaji da okuyunca iyice emin oldum.(Belki de daha baska sorunlar da olabilir)
Onumuzdeki gunlerde bulabilirsem dedigin entegreleri temin etmeye calisip onlarla deneyecegim.

Alıntı yapılan: arslan74 - 19 Ekim 2012, 01:43:31
Dediğim gibi GLCD okuma yapamacağın için Ram de 1024 byte, GLCD için yer ayırman gerek. RAM Hafızan yeterlidir umarım.

demissin ancak bu kismi anlayamadim. Nasil yapilacagi konusunda da bir fikrim yok. Bu olay mutlaka gerekli midir?

Selamlar..

arslan74

Alıntı Yap

Alıntı yapılan: arslan74 - Bugün, 02:43:31
Dediğim gibi GLCD okuma yapamacağın için Ram de 1024 byte, GLCD için yer ayırman gerek. RAM Hafızan yeterlidir umarım.

demissin ancak bu kismi anlayamadim. Nasil yapilacagi konusunda da bir fikrim yok. Bu olay mutlaka gerekli midir?

Burada eğer GLCD yi sadece karakter LCD gibi kullanmak istersen bu kadar RAM'e gerek olmaz ancak. Flash da basacağın karekterlerin bilgilerine ihtiyac olacak. Ama putpixel gibi bir fonksiyon yapacaksan o zaman ihtiyac var. Nedenine gelince, şöyle acıklıyayım. ekrana bir sefer de herzaman 8bit bilgi iletilir. Yani sadece bir bit bilgi gönderme yok. Bir bit bilgiyi basabilmek için önce bilgini olduğu yerdeki 8 bitlik veri okunur sonra bu 8 bitlik verinin içinden ilgili bitin bilgisini değiştirip sonra tekrar geri yazarsın. Yani putpixsel de önce okuma sonrada yazma yapman gerek. Şimdi senin soruna gelinde, yaptığın sistemde burada okuma yapamayacağın için, içindeki verinin ne olduğunu bilemiyeceğin, yani putpixel fonksiyonu çalışmaz. ama ekrana bilgilerinin bir kopyasını RAM de tutarsan o zaman okuma işlemini RAM den yaparsın, hem bu işlem GLCD den okuma yapmaya göre çok daha hızlı olacağı için size çok büyük avantanj sağlar. animasyon bile basabilirsiniz.

Verdiğiniz GLCD datasheeti KS0108 aynı özelliklere sahip.

Selamlar


nusyil