18 Ekim 2021, 08:33:48

Haberler:

Foruma Resim Yükleme ve Boyut Sınırlaması ( ! )  https://bit.ly/2GMFb8H


python compiler kurulum hatası.

Başlatan metaltrrocker, 22 Haziran 2013, 23:34:37

metaltrrocker

Alıntı yapılan: ttg - 23 Haziran 2013, 17:39:55
Exe yapmak için denediğim uygulamalar arasında en başarılı sonuç veren Cx_Freeze olmuştu. Hem Py2 hem Py3 sürümleri için çalışıyor.

Android ve iOS için şöyle bir şey var ama başlangıç için uygun olduğunu düşünmüyorum, ilerleyen zamanlarda bakılabilir. Bir de bu kütüphanenin öğrenilmesi çok zor.
4 Dakikada iOS/Android Uygulaması
Mesela burda derlenen kodların android bir telefonda çalıştırılabilmesi için ne yapılması lazım.ilk android programımızı yaptık demiş ama orda bırakmış.telefona kurulum ,çalıştırma kısımlarını es geçmiş.Direk android için uygulama yazayım demiyorum ama araştırıp öğrenmek istiyor insan böyle imkanlar görünce:D

ttg

Şöyle ki,
kullanılan kütüphane Linux gerektiriyor. Ardından sitesinde hangi aşamalarla derleme yapılacağı var. Derleme kısmı ezberden yapılacak bir şey değil bir dosya hazırlanıyor derleneceği zaman onun içindekiler konsola kopyalanıyor kod .apk haline geliyor. Aynı kod iOS üzerinde de çalışıyormuş ancak mac olmadığı için deneme şansım olmadı.

Kütüphanenin özelliği şu, tek kod Windows Linux MacOS Android ve iOS üzerinde değişiklik gerektirmeden ya da çok az değişiklikle çalışıyor. Ayrıca Windows için .exe yapma şansı da var ama Türkçe karakter içeren bir path altına atılınca çalışmıyor.

Bu arada video ile ilgili soru varsa sorabilirsiniz, çekeli çok oldu ama hatırladığım kadarıyla cevaplarım.
4 Buçuk Saatlik Python Eğitimi [Ücretsiz] www.youtube.com/gryyldrm

metaltrrocker

Hocam videolar size mi ait:)
Bu arada videodaki ide yi merak ettim.

ttg

Videoları ben hazırlıyorum zaman buldukça.
IDE'nin adı kate. KDE ile birlikte geliyor.
4 Buçuk Saatlik Python Eğitimi [Ücretsiz] www.youtube.com/gryyldrm

metaltrrocker

Alıntı yapılan: ttg - 23 Haziran 2013, 22:43:43
Videoları ben hazırlıyorum zaman buldukça.
IDE'nin adı kate. KDE ile birlikte geliyor.
Hocam gerçekten elinize sağlık videolar çok güzel:)
Bu akşam fedora yüklemeyi düşünüyorum.Bayadır kısmet olmadı.Fedora da kate vardır umarım:D

ttg

Ben bir Windows'u silmeden yüklemeyi başaramadığım için kuramamıştım onu.
Alttaki komuta güveniyorum :)

sudo yum install kate
4 Buçuk Saatlik Python Eğitimi [Ücretsiz] www.youtube.com/gryyldrm

metaltrrocker

Alıntı yapılan: ttg - 24 Haziran 2013, 02:31:56
Ben bir Windows'u silmeden yüklemeyi başaramadığım için kuramamıştım onu.
Alttaki komuta güveniyorum :)

sudo yum install kate
hocam bende windows olmadan yamamıyorum ya :) . bir ara baya fedora kullandım ama yine alternatif programlar da bir yede kadar işe yarıyor.

metaltrrocker

Alıntı yapılan: metaltrrocker - 24 Haziran 2013, 02:36:19
hocam bende windows olmadan yamamıyorum ya :) . bir ara baya fedora kullandım ama yine alternatif programlar da bir yede kadar işe yarıyor.
Bu yazıyı fedoradan yazıyorum.Gayet sorunsuz bir kurulum oldu;) bi ara üç-buçuk oldu bi tarafım ama grub2 ye gerekli ayarı çekince win7 de grub da göründü şu an herşey güzel.Ancak kateyi kurdum da yazdığım kodları nasıl derleyeceğim o kısmı anlayamadım.

ttg

Kate metin editörü, not defterinin daha gelişmiş bir versiyonu diyelim.

Alt tarafta konsol açılabiliyor, yukarıdaki menülerden birinde bunun ayarı vardı. Ya da konsolda cd komutuyla çalıştığınız dizine gidip orda python dosyaadı.py derseniz çalışır. Zaten Python kodları derlenmediği için derleyiciye ihtiyacınız olmayacak.

C/C++ tarzı derlenen bir dille işiniz olduğunda yine konsola gidip C için gcc dosyaadı.c ve c++ için g++ dosyaadı.cpp demeniz yeterli.

Yukarıda belirttiğim gibi konsolu alt kısma getirmeye çalışırsanız daha rahat oluyor, videodaki o şekildeydi.
4 Buçuk Saatlik Python Eğitimi [Ücretsiz] www.youtube.com/gryyldrm

metaltrrocker

Alıntı yapılan: ttg - 26 Haziran 2013, 01:04:39
Kate metin editörü, not defterinin daha gelişmiş bir versiyonu diyelim.

Alt tarafta konsol açılabiliyor, yukarıdaki menülerden birinde bunun ayarı vardı. Ya da konsolda cd komutuyla çalıştığınız dizine gidip orda python dosyaadı.py derseniz çalışır. Zaten Python kodları derlenmediği için derleyiciye ihtiyacınız olmayacak.

C/C++ tarzı derlenen bir dille işiniz olduğunda yine konsola gidip C için gcc dosyaadı.c ve c++ için g++ dosyaadı.cpp demeniz yeterli.

Yukarıda belirttiğim gibi konsolu alt kısma getirmeye çalışırsanız daha rahat oluyor, videodaki o şekildeydi.
Aynen hocam ya ne zamandır bu olayı anlamaya çalışıyordum siz noktayı koydunuz.Linüx ortamında kde kullanmama rağmen yine de kendimi biraz yabancı gibi hissediyorum.Kod derleme olayı gerçekten farklı linüx te.Mesela python da derleme değil de çalıştır durumu olduğu için sorun yok .Peki c veya cpp dillerini atıyorum kate de derledik konsolu da açıp.Normal de c de kaynak kodu derleyince *.exe dosyası oluşuyor.Linüx de bunun alternatifi varmı.Yani bir çalıştırılabilir dosya oluşuyormu? yoksa simülasyonu mu yapılıyor.Linüx e alışma sürecinde kafama bu tarz sorular takılıyor.

Tagli

Alıntı yapılan: metaltrrocker - 26 Haziran 2013, 07:10:35
Normal de c de kaynak kodu derleyince *.exe dosyası oluşuyor.Linüx de bunun alternatifi varmı.Yani bir çalıştırılabilir dosya oluşuyormu?
Oluşuyor ama uzantısı .exe değil. GCC, çıkış dosyasına herhangi bir isim verilmezse kendisi a.out diye isimlendiriyor ama uzantısının bir önemi yok, hatta olmak zorunda bile değil. Linux'ta çalıştırılabilir dosyalara genelde uzantı verilmez. Ancak izin bitlerinde gerekli ayarlamalar yapılarak çalışma izni verilmelidir. file komutu ile bir dosyanın ne olduğu hakkında fikir edinebilirsin.
Gökçe Tağlıoğlu

Yasal Uyarı: Picproje.org sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Picproje.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.