%100 Hidrojenle Çalışan Araba Projemi Takdim Ediyorum

Başlatan cilekespilot, 27 Ağustos 2013, 16:55:21

cilekespilot

Alıntı yapılan: mufitsozen - 28 Ağustos 2013, 20:58:32
valla onun cevabinida alintiyi yaptigim mesajin sahibi sayin @cilekespilot"a sormamiz lazim. niye petrol kullaninca muslumanlara zulum aklina geliyor

Müslüman ülkeler zengin olsun,petrol fışkırsın ben de isterim.Lakin büyük devletler,başta Amerika kendi petrol rezervlerine el sürmemiş,sistem hazır beklerken,diğer petrol zengini müslüman ülkelerin üzerine çöreklenerek dünyadaki petrol trafiğini kontrol ediyor.Kendisinden başka yerlerdeki petrolü bitirdiğinde de sahip olduğu petrolü fahiş fiyata dünyaya pazarlayacak,gücüne güç katacak.Rahatsızlığım bu yüzden..

t2

Faydalı model için teknik inceleme yapılmıyor. yani ürünün olabilirliği çalışabilirliği hiç önemli değil.ileride biri yapar üretirse diye olmadık şeylere faydalı model  alabilirsiniz.  "teknik açıklama " diye yazacağınız sayfalar dolusu çöp teknik adamların incelemesi olmaksızın onaylanacaktır.  bu anlattıklarım gerçek. her hangi patent bürosundan aracı kurumundan sorabilirsiniz.

cilekespilot

#32
Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 28 Ağustos 2013, 21:33:38
Yapmayın, Kübülay, Yapmayın.  :D

mesaj birleştirme:: 28 Ağustos 2013, 21:34:32

@çilekeşpilot
Hiç Patent/Faydalı Model araştırması Yaptınız mı? Belki Sizden Daha Önce Yaptılar ve size Yaptırmayacaklar.

Daha tasarım aşamasındayım bakmadım henüz.Patent olmasa da olur,benim için işlevsellik önemli.Ticari olarak kullanmayız.

cilekespilot

Alıntı yapılan: gerbay - 28 Ağustos 2013, 22:10:05
Hocam "282 watt 100 km ise" kismini nerden cikariyorsunuz, yok böyle birsey..

Ayrica, elektroliz ile sudan hidrojen elde etmek "fizıbıl" olmadigindan sadece laboratuvar ortaminda kullanilan bir yontem....
Sayın Gerbay birkaç sayfalık hesaplama işi var,araştırmalar yarım günümü aldı.Enerji ihtiyacını bulduğum yöntemi yukarıda yazdım.Kısaca Enerjiye ihtiyacımız var,1 litre benzinden gelen enerji = X litre hidrojenden gelecek enerji => x litre Hidrojenin üretilmesi için ne kadar elektriğe ihtiyaç var? Bu sorulardan yola çıktım

z

Alıntı yapılan: cilekespilot - 28 Ağustos 2013, 20:11:59

Sayın  Atioky,bizim projemizde hidrojen değil su ve elektrik depolanıyor,aracın üzerinde ihtiyaç miktarınca üretiliyor.Bu yüzden patlama riski de minimum seviyede,üretilen gaz miktarı sınırlı.

Sen hic elektrik kullanarak sudan hidrojeni ayirdinmi?  Ihtiyac duyulan miktarda hidrojeni hemencecik uretebilecegini mi dusunuyorsun?

PC guc kaynaklari 5v dan rahatlikla 20A verir.  Bu da 100w demektir. Bir elektroliz kabi yap ve 5v da 20A akitarak hidrojen + oksijen karisimini elde et. Bununla da balon sisirmeyi dene. Balonun ne kadar surede sisecegini gozle.

Bu deney sana projeye devam edilip edilmeyecegini net sekilde gosterecektir.

Sonra da su soruya cevap ver. Balon icindeki yakit hava karisimi ile araba motorunu kac saniye calistirabilirsin.

Lutfen bu deneyi yap. Istersen akimi 40A'e cikar.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

Sdttn


trgtylcnky

Enerji korunumu prensibini kullanırsanız işler daha da basit bir hal alıyor. Benzinin kilogram başına enerji içeriği 11 kWh civarındaymış. Sistem sudaki oksijeni çıkarıp sonra da tekrar yakarak suya dönüştürdüğüne göre giren, çıkan eşit demektir. Bahsettiğiniz 150 Watt güneş paneliyle sistemi %100 verimde çalıştırırsak 1 kg benzin kadar enerji üretebilmek için yaklaşık 73 saat şarj etmemiz gerekir. Bir günde ortalama 10 saat güneş alıyorsa bir haftada yaklaşık 1 kg benzin demektir. Tabii yeni arabamız daha verimli olduğu için bu enerjiyle daha fazla yol gidecektir. Sanırım arabalar 100 km başına 4-5 l civarında yakıyor. Arabaların %15 verimde olduğunu düşünelim, bizim %100 verimli arabamız 6 kat daha uzun yol gideceğinden 1 kg benzine eşdeğer enerjiyle haftada yaklaşık 200 km gidebilir.

Yahu bir yerde hata yaptım ama nerede? Daha az çıkması gerekmiyor mu?

t2

Alıntı yapılan: t2 - 28 Ağustos 2013, 21:27:55
Yapılması hatta çalışması  yeterli değil. daha ucuza olabilecek mi? yada ne avantajı olacak ? mesele bu. ona bakarsan suni benzin üretmek mümkün, hatta altın üreten bakteri bulunmuş. fakat altın fiyatları düşmedi.

Suyla çalışan makine gibi. zaten su da da hidrojen var malum. önce elektroliz yapıp hidrojeni alıp çıkan oksijeni biriktirip ... 

ben de %100 havayla çalışanı takdim edeyim:

havada oksiyen, su buharı  yok mu? hee işte onu tetikleyip su elde ederiz. buzdolabı gibi. çıkan suyu elektroliz edip  hidrojen elde ederiz. bütün bunları yaparken daha önce elde ettiğimiz elektrik kullanılır. takdim üstüne takdim oldu. ağanın takdimi üstüne takdim ...

Lafım gümbürtüye gitmesin. İtinatla yazmıştım.

trgtylcnky

#38
Hocam bence avantaj, fizibilite falan önemli tabii ama bir yere kadar. Arabada kullanamazsın ama trende kullanabilirsin belki veya gemide. Hiç verimli değilse bile bence önemli bir gelişmedir. Asıl sorun gözlerin kamaşması.

mesaj birleştirme:: 29 Ağustos 2013, 00:12:30

Alıntı yapılan: muhittin_kaplan - 28 Ağustos 2013, 14:10:07
konunun  dışında ama
piyasadaki sözde tasarruf cihazlarını "bilimsel testten geçirip" bana %10 yakıt tasarrufu yapıyor u ispatlasınlar doğrudan arabamın ruhsatını vereceğim. hatta motosikletimin ruhsatınıda.
hepsi fasafiso boş. hap yap parakap davası.

Hocam bizim arabanın bir depoda aldığı yol 700 iken 800'e çıkmış kabaca (ki bu bilimsel tesbitin alasıdır :)) Ama elektrolit yoğunluğunun özellikle sıcak havalarda hızlı değişmesinden alet her zaman muntazam çalışmıyor o ayrı.

mufitsozen

Alıntı yapılan: trgtylcnky - 28 Ağustos 2013, 23:50:26
Enerji korunumu prensibini kullanırsanız işler daha da basit bir hal alıyor. Benzinin kilogram başına enerji içeriği 11 kWh civarındaymış. Sistem sudaki oksijeni çıkarıp sonra da tekrar yakarak suya dönüştürdüğüne göre giren, çıkan eşit demektir. Bahsettiğiniz 150 Watt güneş paneliyle sistemi %100 verimde çalıştırırsak 1 kg benzin kadar enerji üretebilmek için yaklaşık 73 saat şarj etmemiz gerekir. Bir günde ortalama 10 saat güneş alıyorsa bir haftada yaklaşık 1 kg benzin demektir. Tabii yeni arabamız daha verimli olduğu için bu enerjiyle daha fazla yol gidecektir. Sanırım arabalar 100 km başına 4-5 l civarında yakıyor. Arabaların %15 verimde olduğunu düşünelim, bizim %100 verimli arabamız 6 kat daha uzun yol gideceğinden 1 kg benzine eşdeğer enerjiyle haftada yaklaşık 200 km gidebilir.

Yahu bir yerde hata yaptım ama nerede? Daha az çıkması gerekmiyor mu?

100 kmde 4-5 litre demissiniz buda yaklasik 4 kilo benzin eder.

devamini siz hesaplayiniz..

birde elektrik derslerinde ilk cozulen problemlerden biri, herhangi bir elektrik kaynagina baglanan sistemdeki maximum verim hangi yuk empedansi gerektirir ve verim ne kadardir problemidir.

maximum verim son baktigimda hala %50 idi.
Aptalca bir soru yoktur ve hiç kimse soru sormayı bırakana kadar aptal olmaz.

mufitsozen

ayrica gunes panelleri ile gunde degil 10 saat, 4 saat tam verim alsaniz mucize olur.

Panellerin gelen gunes isigina dik olmasi lazim, diger butun faktorleri gozardi etsek bile,

Bunun icinde hareketli platform uzerinde calisacak heliostatlar kullanmaniz gerekecek.
Aptalca bir soru yoktur ve hiç kimse soru sormayı bırakana kadar aptal olmaz.

mg1980

z hocamın dediği ve hatta herkesin bildiği elektroliz sistemini ben 31 yaşındaki Audi-80 arabamda denedim. 12V ile. Yaklaşık 10A çekecek bir düzenek
kurmuştum. Evet hidrojen ve oksijen elde ediliyor ama atılan taş ürkütülen kurbağaya değmiyor. Akü ve şarj dinamosuna 10A yük binince motorun
ekstra güç harcadığı açıkça görülüyor.Yani araçlardaki klima çalışınca artan yakıt miktarı gibi. Bilmediğimiz ayrı bir keşif varsa bir şey diyemeyiz ama
klasik sistemle bunun olmayacağı aşikar.Saygılar.mg1980

Okan AKÇA


Tagli

Bildiğim kadarıyla elektrolizin en faydalı kullanım yeri nükleer denizaltılar. Orada elektrik bol tabi, o konuda sıkıntı yok. Elektroliz ile solunacak oksijen elde ediliyor, böylece yüzeye hava almak için çıkmaya gerek kalmıyor.
Gökçe Tağlıoğlu

muhittin_kaplan

kübilay diyorum.

@çilekeşpilot
tüm içtenliğimle yazıyorum,konuda ısrarcı olmayınız. Çünki Bazı Somut verilere ihtiyacımız var. Oda sizde yok.