EEPROM yaz/oku sayısı 1 milyon ile mi sınırlı?

Başlatan ziyaretci, 18 Ağustos 2014, 22:52:36

ziyaretci

Merhaba,

EEprom kullanarak bir oyun tasarlıyorum. Ekran görüntüsünü eepromdan çekmek zorunda kaldım. Fakat datasheet ve diğer kaynaklarda 1 milyon kez yazıp silinebilir yazıyor. Yazacağım oyun bu sınırı çok kısa sürede aşacaktır. Bu kesin midir? 1 milyon civarına yaklaşınca veya geçince verimde ne gibi azalmalar olur?


Gökhan BEKEN

Özel mesaj okumuyorum, lütfen göndermeyin.

quarko

#2
Alıntı yapılan: erkantr67 - 18 Ağustos 2014, 22:52:36
Merhaba,

EEprom kullanarak bir oyun tasarlıyorum. Ekran görüntüsünü eepromdan çekmek zorunda kaldım. Fakat datasheet ve diğer kaynaklarda 1 milyon kez yazıp silinebilir yazıyor. Yazacağım oyun bu sınırı çok kısa sürede aşacaktır. Bu kesin midir? 1 milyon civarına yaklaşınca veya geçince verimde ne gibi azalmalar olur?

Yazdığın veri yazılmamaya başlar. Okuduğunda farklı bir veri okursun yada eskisi gibi kalır. Bu limit, yazma ve silme işleminde geçerli. Okuma işleminde limit yok. EEPROM u display buffer olarak kullanacaksanız, doğru bir tercih olmaz. Bunun yerine işinizi görecekse yani besleme kesildiğinde verilerin kaybolması problem teşkil etmiyorsa SRAM, SDRAM vs. tercih edebilirsiniz.
"Vicdanın ziyası ulum-u diniyedir. Aklın nuru fünun-u medeniyedir. İkisinin imtizacıyla hakikat tecelli eder."

Mucit23

Spi ram lerden kullan. Ne kadarlık bir hafizaya ihtiyacın var bilmiyorum ama 23lcv512 işini görür diye düşünüyorum ;)

ziyaretci

#4
Evet haklısınız, şuanda simülasyonda gerekli veri hızını elde edemiyorum zaten. 32x32 bir ekranım var. 1024 lazım en az. Bilgi için teşekkür ederim.

Peki bunların normal eepromlardan farkı nedir? Ve kullanımı nasıldır? Yüzeysel olarak..

Kabil ATICI

#5
gücü kapat silinsin. İşlemcinin içendeki RAM gibi.şu değişkenleri atadığımız yer gibi.
işlemci olarak iç RAM'i yüksek bir modelde kullanabilirsin. Böylece harici elemanlar ile uğraşmazsın.

Kullanım olarak arayüze göre adresi yazar, veri'yi yazar veya adresi yazar veri'yi okursun.Temel kullanımı eeprom'a benzer. Tek farkla elektrik kesildiğinde içindeki uçar gider.

Sınırsız yazma ve okuma olanağı vardır.
ambar7

ziyaretci

#6
 Uçmaması için Vbat girişi var galiba? Uçarsada fark etmez.
Yüksek ram 'li bir işlemciyi kullanarak oyunumu tasarlamak abes kaçar diye düşündüm. İşlemciyi sadece işlem yapmak ve kurallar için kullanmak istedim.

Nasıl iletişim kurulduğunu araştırayım takılırsam tekrar bilginize başvurabilirim.

Şimdilik verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

mesaj birleştirme:: 18 Ağustos 2014, 23:58:09

Dram 'i araştırıyorum şuan bunun hakkında da bilgi verebilir misiniz? Sram 'e göre daha kolay gözüküyor iletişimi.

AsHeS

#7
Hangi MCU kullanıyorsun bilmiyorum ama yüksek RAM gerekiyorsa öncelikle yüksek RAM'li MCU seçmen en mantıklısı olacaktır.

Dışarıdan RAM takarak rahat kontrol edebilmen STM'in FSMC, Atmel'in SMC birimi gibi bir arabirimle(in MCU) en hızlı biçimde gerçekleştirebilirsin.
Bunlar da mevcut değilse bacak sayısından kesmek için SPI RAMlere, hızı yüksek tutmak için paralel RAMlere bakmalısın.
Edit:Mümkünse Statik olsun.

Kabil ATICI

Dram dinamik ram;buradaki sıkıntı belirli aralıklarla refresh edilme zorunluluğudur, yoksa yazılan bilgiye elveda de silnir. Diyelimki bir işlem nedeniyle ram refresh edemedin ram'de bilgi silinir.
SRAM statik ram;burada yazılan bilgi sen silene veya elektrik kesilene kadar kalır.
ambar7

ziyaretci

 Sram'i arama motorunda arattırıyorum, Türkiyede satan bir yer çıkmıyor. Var mı bildiğiniz sram mevcut komponentci?


Kabil ATICI

ambar7

ziyaretci

Alıntı yapılan: ambar7 - 19 Ağustos 2014, 09:04:43
http://www.direnc.net/RAM-ENTEGRELER,LA_1571-2.html#labels=1571-2
http://www.direnc.net/6264-Smd-Ram,PR-4732.html

malzemeyi tanıyarak ara, normalde bu ürünü bulmak dinamik ram'den daha kolaydır.
Evet haklısınız, verdiğiniz entegre modeli 32Kb, mantığını anladım. Bununla yapacağım. Teşekkürler tekrar.