Son Tübitak Güneş Enerjili Araba Yarışları 2014 yarışı görüntülerim

Başlatan elekTRofizikci, 20 Ağustos 2014, 16:31:15

Kabil ATICI

Arkadaşlar kendinize gelin.
Vakti ile Türkler onu yapamaz, Türkler bunu yapamaz hikayesi ile yıllarca kandırıldık, şimdi de sizler mi çıktınız? Öyle görünüyor ki direkt olarak pes etmiş durumdasınız, hayırlı olsun!

Okulunda bilmem ne cihazı yok, bu yarışmaya katılır. Burada atladığınız nokta şu, okulundaki bilemem ne cihazı ile kimse ilgilenmez(çünkü dışarıdan kimse görmüyor), ama bu tür yarışmalar tanıtımdır, yeri gelir reklam bütçesinden veya başka bir bütçeden kaynak aktarılır. O tür olayları birbirine karıştırmayın.

Arabalarda kullanılan yapıların orası ithal burası ithal diyorsunuz, unutuyorsunuz, kuralları kendimiz koyuyoruz bir başkası değil. Ne yani şimdi konulan kurallara tüm okullar el birliği ile itiraz etti de değiştirilmedi mi?

Bu tür yarışmalar iyi veya kötü bu önemli , mutlaka bir getirisi vardır, ama bunu hemen göremeyebilirsiniz. İlk yapılan araba yarışlarını düşünsenize, adamlar neredeyse yürüyerek arabaları geçebiliyordu. Bu tür yarışlar gelişim için fırsattır, ama bunu kullanırsan veya kullanmazsın. Bu senin bileceğin iştir.

Bu konuda en iyi örnek F1'dir. Her yıl neredeyse kuralları değişir, araba üreticileri arabalarının belli bir bölümü değiştirmek veya geliştirmeye zorlanır. Sonucu kullandığımız ticari araçlara yansır. Şimdi bu işler pahalı diye girmemezlik yapmazlar veya gerekliliğini tartışmazlar. Çünkü aynı reklam etkisini alabilmek için çok daha fazla para harcamak zorunda olduklarını bilirler.

Üzerinizdeki olumsuz düşünceleri atın ve silkinin. Koşullar olumsuz diye tası tarağı toplayıp gidecek halimiz yok.

Bir fazlaya kaçmış olabilir, kusura bakmayın!

ek: birkaç haftadıır mühendislik öldü teranesi aldı yürüdü; mühendislik bir meslekten ziyade, bir düşünce, bir yaşam, olaylara yaklaşım, problemlere yaklaşım ve çözüm biçimini tanımlar.
ambar7

Erol YILMAZ

Misal bir sonraki yarışma için motorların okulda yapılma şartı koşulabilir.
Çok ta güzel olur.

ferdem

Bu organizasyonların sinerjisini, faydasını içinde bulunanlar bilir. Ben hobi robot yarışma organizasyonlarında çok şey öğrendim, bana çok şey kattı. Yapılan iş çizgi izleyen robot ama öğrettikleri çok yönlü. Güneş arabası, hidrojen arabası, elektrikli araba, robot ve benzeri yarışmalar teknik bölümlerin lokomotifi, sinerji ve bilgi kaynağı... Teknik bölüm okuyan öğrenciler bir şekilde bu organizasyonlara dahil olmalı.

trinity

Diyelim ki öğrenciler Güneş arabası, hidrojen arabası, elektrikli araba, robot konusunda tecrübe yaptılar, bunların hiçbiri Türkiye şartlarında karın doyurmaz.

Gençler güneş arabası, hidrojen arabası geliştirdim diye büyük hayallerle mezun olacaklar, sonra 1500TL ye bir şirkete girip satış temsilcisi olacaklar.


Kabil ATICI

Peki takım halinde çalışma, projeyi üstlenme, projeyi zamanında yetiştirme, bir marka (üniversitenin adı) temsil etme, motivasyon, çevre edinme ve oluşturma gibi konular için bir öğrenciyi eğitebilmek için illede okulu bitirmesi mi gerekecek? Öğrenciler bitirme tezi alıyor peki okulu bitirdikten sonra bir faydası oluyor mu? Sizi bilmem, bana faydası oldu. Bu tür projede bulunmuş olmak bile öğrenciye çok şey kazandıracaktır. (bu arada burada belirtilen konular geliştirilmekte olan konular, yarının ne getireceğini kimse bilemez.)

Kaldı ki  yeterli tanıtım, sponsorluk, gibi konular işin içine girdiği zaman o işlerden pek ala ekmek yiyebilirler.

Birçok kişi okuduğu bölüm dışındakiler ile iletişimi mesleki açıdan sınırlıdır. Bu tür ortak projeler bölümler arası disiplini , iletişimi geliştirir. Şu anki durumu bilmiyorum, benim dönemimde  herkes okuduğu bölümün daha iyi olduğunu düşünürdü. Bu tür projeler farklı bölümlerinde bir projenin geliştirilmesinde gerekli olduğunu öğrenciye öğretecek ve okul bitiminden sonra en azından bocalamayacaktır.

Beliki o projeyi katılanlar arkadaşları daha iş arama aşamasında iken, edindiği çevre sayesinde o beğenmediğiniz işe girip çalışacaklar belki daha iyi. Yeni mezun birisinin en büyük sıkıntı kendini tanıtamamak, tecrübe eksikliği, vb konulardır.
ambar7

berat23


bende zamanında bu işlerle uğraşmış biri olarak doğrusu çekimser kaldım.

kaldırılma sebepleri doğru zira kompozit üretim haricinde kimseye birşey katmıyor bu yarışma. genelde en çok para harcayan okul başarılı oluyordu, anlatıldığı gibi herşey hazırdı. birçok orta sınıf okul zaten bu yarışmalara reklam gözüyle bakıyor, gelişim vs. kimsenin umurunda değil. bu işten edineceğin tecrübe çok daha basit, ucuz yollarla öğrenilebilir(elektronik adına konuşuyorum). yıl olmuş 2014 artık birşeyler öğrenmek için dağları aşmaya gerek yok. makinacılar alüminyum-kompozit imalat konusunda epey uğraşıyorlar ama. birde bu yarışmadan elde edilecek bir teknoloji vs. pek yok. güneş paneli şimdilik ölü doğmuş çocuk. ayrıca ben şuna eminim ki yarışmaya her parçanı üret diye şart koysalar ilgi azalır. sosylojik gerçekler var, biz tembeliz. ayrıca diyelim motor, inverter, sürücü vs.yaptık, paneli nasıl yapacağız? ha diye üretilebilecek bir malzeme değil. öyle olunca yine parası olan en verimli paneli alır geçer.

öte yandan memlekette tek boşa para bu işe mi harcanıyor bunu düşünmek lazım. iyikötü görece teknik bir organizasyon nihayetinde, futbol maçı değil. daha yaralı olacak düzenlemeler yapılabilirdi.


Alıntı yapılan: Tesla.25 - 21 Ağustos 2014, 09:45:43
F-16 uçağı da aynı şekilde. Tamam, tüm parçalarını biz üretemiyoruz ama modern bir savaş uçağı nasıl yapılır, bilgimiz var.

kimdeymiş o bilgi merak ettim?

Kabil ATICI

Tamam bu tür faliyetleri yapmayalım, öğrencileri kendi haline bırakalım,, adam sabahlara kadar internette veya  bilgisayarda oyun oynasın, kafayı çekip ona-buna sataşsın, daha da olmadı ona karşıyız, buna karşıyız yapsın. Olacağı bu!

Okullarda niye butür olaylar yaşanır, eğer öğrencinin bir amacı olmazsa, ilgileneceği bir şey olmazsa ne olacak sanıyorsunuz ki?

Mühendislik fakültelerinde pek protesto olayları yaşanmazdı niye? Zaten adamın dersten başına kaşıyacak vakti olmazdı. Diğer fakültelere bak adamlarda derse girme zorunluğu yok, bırak derse adam okula sadece sınav zamanında uğruyor, gelenlerde dostlar alışverişte görsün. Tek bir hocanın sınavı için adamlar okulu tatil ediyorlardı. Böyle öğrenci ne yapar ona sarar, buna sarar ,olmadı kendine zarar.

Buradaki konuştuğumuz faliyetler işte öğrencileri bu tür olaylardan korur. Adam gidip niye ilgilensin kendisinin daha önemli ilgileneceği konular var.

Sonuçta bu tür faliyetlerde kuralları gidip japonlar, çinliler veya amerikalılar yada marslılar koymuyor. Kuralları biz belirliyoruz, ne kadar uyulduğunu da yine biz belirliyoruz. Bütün mesele organizasyonun ne kadar ciddi yapıldığıdır. Baştan savma yapılırsa sonuç ortada. Ciddi ciddi planlaması yapılır, kuralları dikkatlice belirlenir ve uyulması beklenirse daha olumlu sonuçların ortaya çıkacağı kesindir.

Bu tür faliyetlerin ticari uygulamaları olarak;
yatlarda güneş panellerini kullanımı,
arazide su pompası ve elektrik gerektiren sistemlerde alternatif kaynakların kullanımı,
kamp alanı gibi yerlerde elektrik ihtiyacının sağlanması,
uygun olan şehirlerde elektrik ihtiyacının bir bölümünün alternatif kaynaklardan karşılanması,
Hatta güçebe hayatı (örneğin yayla)yaşayan insanların elektrik ihtiyacının karşılanması,
Balıkçı elektrik ihtiyacının karşılanması.

şu an için güneş panelleri pahalı ve verimsiz. Ne yapalım elimizdeki ile idare edeceğiz. Daha iyi bir öneriniz varsa dinleyelim. Daha verimli enerji kaynağınız varsa bizde kullanalım.
ambar7



LukeSkywalker

Uçak konusuna değinecek olursak eğer, gövdeyi yapmak çok zor bir olay değil ve kompozit gövdeler TAI bünyesinde yapılabiliyor. Asıl önemli kısım elektronik ve haberleşme sistemleri. Bunları tek başına yapmayı biliyorsan uçak yaptım dersin, bilmiyorsan veya eski teknolojiyi  öğrettilerse yapma daha iyi zaten. Uçak yapmakta iş değil , yeni teknolojileri üretip kimsenin bilmediğini bilecek seviyeye gelmek önemli.

trinity

Dünyada Türkiye'ye biçilen rol tarım, tekstil ve turizm ülkesi olmaktır, ABD ve müttefikleri tarafından bazen ağzımıza bir parmak bal çalmak amacıyla bir kısım teknolojiler aktarılmaktadır. Bunların başlıcaları,

1- ITU ve TAEK de bulunan ABD tarafından verilen araştırma reaktörleri
2- ODTU MEMS de bulunan AB yardımıyla kurulan mikroçip üretme sistemi

F-35 uçaklarının bir kısım parçalarının üretimi bu kapsamda sadık müttefik Türkiye'ye verilen bir teknolojidir. Herşeyde olduğu gibi gene kontrol bizde olmayacaktır.


Tesla.25

Alıntı yapılan: berat23 - 21 Ağustos 2014, 20:18:46
ee yani?

Eee yanisi okuyun işte, yazıyor orada. Direkt hava kuvvetleri komutanından mı cevap bekliyorsunuz yoksa?

Yıllardır F16 ların modernizasyonunu yapıyoruz. İş yazılımını değiştirmeye kadar gitti. Ha ABD izin vermedi orası ayrı ama eğer yazılımı değiştirip, kendi yazılımımı yükleyeceğim diyorsanız, uçağı gayet iyi tanıyorsunuz demektir. Hangi ekipmanları  kullanabileceğinizi, yazılımla uçağı nasıl yöneteceğinizi falan gayet iyi biliyorsunuz demektir.

mesaj birleştirme:: 21 Ağustos 2014, 22:17:04

Alıntı yapılan: trinity - 21 Ağustos 2014, 21:59:49
F-35 uçaklarının bir kısım parçalarının üretimi bu kapsamda sadık müttefik Türkiye'ye verilen bir teknolojidir. Herşeyde olduğu gibi gene kontrol bizde olmayacaktır.

Bu sebepten siparişler askıya alındı. Yazılıma müdahele etmemize izin vermiyorlar.
Bizde olsak bizde vermezdik. Sonuna kadar haklılar.

trinity

Alıntı yapılan: Tesla.25 - 21 Ağustos 2014, 22:15:03
Yıllardır F16 ların modernizasyonunu yapıyoruz. İş yazılımını değiştirmeye kadar gitti.
Artık F-16 yazılımlarını kendimiz yükleyebiliyoruz, 2012 yılında ABD ile yapılan F-16 modernizasyonu kapsamında 2.9 milyar dolara F-16 yazılım kodlarını ABD kongresinin izniyle satın aldık. Bu kodlar Ankaradaki MIKES firmasına ABD den aktarıldı.

Tesla.25

Alıntı yapılan: trinity - 21 Ağustos 2014, 22:25:25
Artık F-16 yazılımlarını kendimiz yükleyebiliyoruz, 2012 yılında ABD ile yapılan F-16 modernizasyonu kapsamında 2.9 milyar dolara F-16 yazılım kodlarını ABD kongresinin izniyle satın aldık. Bu kodlar Ankaradaki MIKES firmasına ABD den aktarıldı.

Bizim milletimizde şöyle bir huy var. BUnu kendimizi övmek, kendimizi pohpohlamak için demiyorum ama çoğu yerde karşılaştım bunla.
Eğer bir ürün yapmak istersek, mevcut olan ürünün 1-2 adım önünde birşey yapmıyoruz. 20-30 adım önünde bir ürün tasarlıyoruz, ama eğer yapmak istersek.

Şimdi bu durumda da ben böyle birşey seziyorum. Artık devri geçmiş F16 lara 3 milyar TL verip, herşeyini satın alıyorsunuz. Artık sizin bu uçaklar. Bu adımlar, daha büyük adımların habercisi diye görüyorum ben.

trinity

ABD F-22 Raptor savaş uçaklarını geliştirmek için 200 milyar dolar harcamıştır, bu Türkiye bütçesinin neredeyse üçte birine karşılık geliyor. Ülkemizin modern bir savaş uçağı geliştirmesi imkansıza yakın. Fakat Iran gibi eski F-5 uçaklarını allayıp pullayıp biz yeni uçak yaptık diye çıkarabiliriz.