Delphi'de dosya include etme

Başlatan z, 09 Aralık 2015, 14:09:55

z

Fonksiyon ve procedurelerimi sınıflandırıp farklı pas uzantılı dosyalara serpiştirdim bunları include ettim.

Fakat delphi include ettiğim dosyalarda komutlar için bana yardım etmeyi kesti. Resmen küstü.

Yanlış bir şey i yapıyorum?
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

boreas

delphiden projeye pas dosyasini ekleyip uses ile forma dahil etmeniz gerek daha sonra hepsine ulasabilmelisiniz

z

syntaxını tam hatırlamıyorum ama

$I Dosya.pas$ şeklinde sadece include etmiştim.

Program açılıyor sorun yok da  ınclude edilen dosyaya yeni bir komut eklerken acıklama kutusu (otomatık doldurmaya benzer) gelmiyor.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

boreas

Ben eklemeyi toolbar'dan klasör üstünde + işareti olan bir logo olmalı o şekilde projeye ekliyorum diyelim ki formul.pas dosyası
uses kısmınada formul diye tanımlıyorum

formul. ctrl9space  diyince otomatik doldurma geliyor hemen

t2

$I Dosya.pas$ , dizayn esnasında çalışmaz. derleyici direktifidir. bunuda ekle ve derle demektir. dizayn aşamasında editörün bu dosyadan haberi olmaz.

formüller gelsin noktayı koyunca diğer dosyadan bir şeyler görünsün diyorsanız Uses kısmına eklemek gerek.

Uses'in de yeri var. implementation dan önce mi sonramı en başta  mı o da fark ediyor.
Aşağıdaki gibi interface sonrasına eklenebilir. Baya kuvvetli oluyor :)

interface

uses
  KralUnit, Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
  Dialogs;

Alıntı YapType   Parameter
Syntax   {$I filename}
{$INCLUDE filename}
Scope   Local
Remarks

The $I parameter directive instructs the compiler to include the named file in the compilation. In effect, the file is inserted in the compiled text right after the {$I filename} directive. The default extension for filename is .pas. If filename does not specify a directory path, then, in addition to searching for the file in the same directory as the current module, Delphi searches in the directories specified in the Search path input box on the Directories/Conditionals page of the Project|Options dialog box (or in the directories specified in a -I option on the DCC32 command line).

To specify a filename that includes a space, surround the file name with single quotation marks: {$I 'My file'}.
There is one restriction to the use of include files: An include file can't be specified in the middle of a statement part. In fact, all statements between the begin and end of a statement part must exist in the same source file.