Alternatif Yakıt Türleri (Genel)

Başlatan salim ALTIN, 07 Eylül 2005, 10:26:55

z

Mantigim sunu soyluyor.

Pervanenin kanat uzunluklari kucukse yuksek devirle donmeli, uzunsa dusuk devirle donmeli.

Bu durumda kucuk pervane yuksek hizda ruzgar isteyecektir. Bunun icin ya firtinali gunleri bekleyeceksiniz yada huni benzeri devasa bir seyle ruzgari toplayacak ve ruzgari dar bir kesitten pervaneye yonlendireceksiniz. Bu pek akilcil değil en azindan hic gormedim. Ama cok buyuk pervane kullanilirsa dusuk hizli ruzgarlardan yararlanmak mumkun olur. (Yel degirmeni misali)

Bu arada devir sayisi ile frekans ve voltaj degiseceginden isin icine bayagi bir elektronik girecek.

Dedigim gibi sadece yorum yaptim, konuyla uzaktan yakindan ilgim yok.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

kartel

sabit voltaj için uygulanması gereken yöntem rüzgar pervanesiyle hava pompasını çevirmek
hani şu araba lastiği şişiren 12 voltluk pompalar olabilir
ve o havayı küçük bir basınçlı tüpün içine doldurmak basınçlı tüp düdüklü tencere olabilir  içindeki basıncı sabit tutma özelliği olduğuna göre elde edilen güç te sabit olacak demektir geriye bu basınçlı havayı dairesel harekete çevirmek kalıyor bunuda havalı jet taşına yaptırmak mümkün  veya tornavida olarak kullanılan hava tabancasına
bu sistemi kullandığınızda rüzğar belli bir süre(ki bu süre kullanacağınız depoya bağlı) durmadığı sürece sabit güçte moment elde edebilirsiniz.
"BAŞARININ ORANI" Konuya Ayrılmış  "ZAMAN" "BİLGİ" "AZİM" ve "İMKAN" Kavramlarının "ETKİSİ" ile orantılıdır.

mustafacan

Sistemde pervane kanatları şüphesizki çok önemli ancak buna otomatik bisiklet vitesi yada 1/4---1/10  çaplarında kayış kasnak sistemi yapılırsa verimin artacağını düşünüyorum.Bazı çalışmalarda zincir sistemi kullanılmış bunların yağlanma bakım ve ses leri yüksek olacağınıtahmin ediyorum.
  hatta pervanenin direk enerji üretecine(alternator vb.) montelemektense pervanede oluşan dönme hareketini iki mil ve başlarındaki istavroz dişliler (Diferansiyel mantığı) ile hareketi 90 derece çevirecek olursak daha sağlıklı bir sistem elde ederiz. hareketi sabit olan kayış kasnak sistemine yada  bir enerji üretecine (Alternator vb.) aktarmış oluruz.

Avantajları:  sistemde meydana gelebilecek arızalarda sadece arızalı kısımı söküp alabileceksiniz. mesela kanatlarda yada enerji üretecinde (alternator vb.) meydana gelebilecek arızada sadee arızalı ünite aşşağı alınabilecek. Enerji üreteci hareket etmediği için hasar oluşma riski azdır.sabit olan üretecin uhafazı kolay olur. yaştan yağmurdan rahat koruyabilirsiniz. Pervanenin takıldığı direğe fazla yük binmeyeceği için  montele kolay olur. Kısmen Sessiz bir sistem olur. Zincirli bir sisteme göre Az bakım ister. Üreteç pervane ile aynı yerde monteli olmadığı içinki bence önemli detaylardan biride budur, pervane rüzgarın olduğu tarafa rahatlıkla yön alır.

Dezavantajları: Transmisyon(aktarım) kayıpları olacaktır ve bu kayıplar hiçbir zaman gözardı edilmemelidir.
Keşfedilecek çok teknoloji var. Boş Vaktim Yok!

salim ALTIN

Merhaba.
Tamam arkadaşlar deneyi yapacağız ama un var , yağ var, şeker var, tarif yok tarif....
Bir sürü yazıyı okudum ama ben anlama özürlüyüm kusura bakmayın hala birşey anlamadım.
Resim var ise ekleyin lütfen.
Yoksa ve mümkünse grafik olarak çizip gönderin.
Şunu rica etsem Teknik olarak hani kitaplarda deneyin nasıl yapılacağını anlatan metinler gibi bir tarif etseniz. Tarif olsa deney için altyapı hazır.
motorun klamensinden başlayın bence .
sisteme kondansatör nasıl bağlanacak.
kaç tane.
Değerleri nedir.
enerji 3 faz mı alınıyor.


Alıntı yapılan: "necati"Asenkron alternator de sinus pek düzgün değildir
LC filtre ile düzeltilebilir
ek bir devre ile voltaj düştükce kondansator ilave edilir
Daha çok marine  ve naklen yayın araçları kullanır
Arızası az   bakımı az   voltaj kararlılığı pek iyi değildir
mesela 190v 240v gibi

Fischer panda
Mesa
jeneratorler de bu sistemle çalışır
20 ile 100 mikrofarat arası kondansatorler kullanılır

denildiğine göre konu hakkında detaylı bilgiye sahip olan arkadaşlar var.
İnsanlar 3 guruba ayrılırlar. 1- Birşeyler yapıp üretmeye çalışan küçük bir gurup. 2- Birşeyler yapanları hayranlıkla ve takdirle izleyen büyük bir gurup. 3- Hiç birşeyden haberi olmadan yaşayan devasa yığınlar....

z

3 fazlı motor için 3 kapasiten olacak.  C1,C2,C3

C1 UV arasına
C2 UW arasına
C3 VW arasına

Fazlar arasından enerji alacaksın. Tek faza yüklenirsen dalga şeklinin bozulması lazım.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

ismshn

ben şöyle bir uygulama yaptım problem olmadı.

UV arasına C1 kondansatörü
VW arasına C2 kondansatörü

sadece iki kondansatör
kondansatörden tasarruf

salim ALTIN arkadaşımanlayamadığın veya uygulamada olmayan ne yazarsan yardımcı olayım.

bugün kısa devre deneyinide yaptım motor kendini korumaya alıyor sebebi kondansatör kısa devre olduğu için uyartım azalıyor sonuçta gerilim sıfır oluyor.kısa devreyi açtığınızda gerilim tekrar yükseliyor.

mustafacan arkadaşın söyledikleri mantıklı ama başka bir altarnetif üretmek isterim

0.75kW lık motora bir redüktör taksak direk işini abartsak uygun bir pervane ile sistem çalışmaya başlasa ürettilen gerilim ne  olursa olsun doğrultup aküleri doldursak bu enerjiyi kullansak kayıplar daha az ve güvenli olmaz mı?

z

Alıntı YapUV arasına C1 kondansatörü
VW arasına C2 kondansatörü

Daha once bahsettigin 1/3 guc kaybinin sebebi takmadigin 3. kapasite olabilirmi?

Deneyebilirmisin?
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

ismshn

deney yaparken parametrelere dikkat ederim

3 kondansatörle yüke bağladım
2 kondansatörle oluyor mu diye denedim oldu
1 kondansatörüde denedim.

güç kaybı yorumu ise bence şöyle

alternatörlerde verim %60ı geçmezbizim sistemde ise %75 bence iyi sayılır. %100 olması beklenemez.

bigbey

Arkadaşlar,
Kullanılan yük'ün değişimine göre verimin sabitlenmesi mümkün değil.
Bu nedenle asenkron motorlar ile alternator çalışmalarını bırakın.
Verim ve kontrol için senkron motor kullanın. ;)
TA6R

ismshn

bigbey

Kullanılan yük'ün değişimine göre verimin sabitlenmesi mümkün değil.

demiş.

bu konuyu biraz daha açar mısın?
yaptığın bir deneme var mı?
açıklar mısın?

bigbey

Sargılar arasında kondansatör bağlanması gerekli olduğu için ve kondansatörler istendiğinde eksiltilip artırılamayacağı için verim denge olarak sabit kalamayacaktır.
asenkron motorda motor milini hareket etttirdiğnde gerilim görürüsün ama yükleyemezsin. buna göre devreye kapasite eklemen gerekir daha önce forumda bahsedildi.
yanı senin kaynağın endüktif olursa veya kapasitif olursa kosinüs fi 1 den uzak olur.yani sıfıra doğru gider. verim için akım ve gerilimin aynı fazda olması gereklidir.
asenkron motorda ise genliği artırmak için kapasite bağlanması gereklidir.
konu aslında derin tartışma getirir. eğer üretilen enerjiyi kaymnak yapmada veya dc ye dönüştürüp biryerlerde kullanacaksan olabilir. ama kullanacağın yer değişken yüklü ise yani endüktif kapasitif değişkenlik.
akım gerilim arasındaki faz açısının aynı olmaması halindeki yüklerde yeterli verim alamazsın.
akım ihtiyacı arttıkça sen kapasiteyi artırman gerekir bu pratikte zordur. linear bir uygulama yapılamaz.
senkron motor kullanırsan ikaz akımını artırarak bu sorunları yaşamazsın
TA6R

ismshn

motor gücünün 2 katı kadar kapasite kullandığında pu problem kısmen kalkıyor. örn: 0.75kW motora 1.5kvar kon bağlamak

daha hassas uygulamalar için reaktif güç rölesinde değişiklik yapılarak kullanabilir olacağını düşünüyorum.

not:bu tezi hep ben savunmak zorunda kalıyorum. çok olmayacak bir konu diye merak ediyorum.....

z

Kondansatorleri ve yukleri fazlara esit olarak yayarsan hem dalga seklin sinuse yaklasir hemde verim artar.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

bigbey

Evet ama sen yükün değiştiğini düşünürsen bu değişime paralel olarak kapasitif değişimi nasıl linear yapacaksın ayrıca endüktans kısmında ise manyetik alan yetersizliği baş gösterecektir. bu nedenle asenkron motor kullanarak ikaz akım ayarlaması ile güçteki devrilmeyi minimize etmiş olursun ayrıca ikaz akımını kendi ürettiği enerjiden alırsın ve aşırı yüklerde gerilim düşümü direk ikaz akımına etki edeceğinden motor yanma sı gibi işlemleri az yaşarsın.
Şu an söylemek için erken ama
tabi ben daha farklı bir işlem düşünüyorum. sabit mıknatıslı bir dc motor ile minumum rüzgar gücünde almayı düşündüğüm gerilimi alabilecek şekilde bir düzenek ve bu gerilimi, gerilim kıyıcı işlemine tabi tutmak. bunun ötesinde bu DC gerilimi pwm tarzında RST olacak şekilde transformatörleri sürmek. vs.
asenkron motorlar konusunda fazla birşey söylemek istemiyorum artık isteyen kullanabilir ama amerika bilinen bir kıt'a bunu tekrar bulmaya gerek yok.
yani farklı enerji üretim tekniklerini uygulamaya devam arkadaşlar.
benim deneylerim çok hızlı olamıyor ama işlemlerin sonuçlarını buradan paylaşacağım.
TA6R

z

Alıntı yapılan: "bunalmis"Ustelik daha buyuk bir sorun var. Uretilen voltajin ve frekansin sabit olmasi gerekirse yapacak cok bir sey yok.

Tamam iste bu nedenle bunu yazmistim.

Ancak bu hic bir cozumu yok anlamina gelmemeli.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com